Відкрите заняття «Розробка методів розучування твору зі слухання музики для середньої та старшої групи дошкільників і проведення практичного заняття з групою студентів»

Про матеріал
Розробка практичного заняття з ММВ у дитячих закладах для студентів відділення "Музичне мистецтво" педагогічного коледжу
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Розробка методів розучування твору зі слухання музики для середньої та старшої групи дошкільників і проведення практичного заняття з групою студентів».

Мета: Практичне закріплення теми «Слухання музики як основний шлях розвитку емоційного відгуку на музику. Методи і прийоми роботи зі слухання музики». Оновити теоретичні знання студентів  про основні методи і прийоми музичного виховання у дитячому садку, про основні методи і прийоми роботи з розділу слухання музики. Сприяти розвитку описового мовлення, мислення, творчості студентів. Розвивати вміння студентів  висловлювати власну думку, аргументувати її. Виховуати інтерес до майбутньої професії, комунікативні навички.

Обладнання: інформаційні картки з розділу слухання музики, відео - презентації, наочності, фортепіано,  дитячі музичні інструменти.

План

І. Організаційна частина

Повідомлення теми уроку.

Ознайомлення з інструкційною карткою до проведення практичного заняття:

Інструкційна картка до проведення практичного заняття № 2

з дисципліни «Методика музичного виховання в дитячому садку»

 

Тема заняття: «Розробка методів розучування твору зі слухання для середньої та старшої групи дошкільників і проведення практичного заняття з групою студентів».

Мета проведення заняття: практичне закріплення теми «Слухання музики як основний шлях розвитку емоційного відгуку на музику. Методи і прийоми роботи зі слухання музики».

Після виконаної роботи студент повинен

знати:

1. Вимоги до вступної бесіди (зміст, тривалість...).

2. Прийоми, які можна використати у бесіді.

вміти:

1. Добирати музичний репертуар відповідно до віку дітей.

2. Добирати наочність, художнє слово.

3. Зафіксувати у зошит аналіз роботи товаришів.

3. Матеріально-технічне оснащення робочого місця: ілюстрації до музичних творів, іграшки для ігрових ситуацій, портрети композиторів.

Інструктаж з техніки безпеки

Ознайомити студентів з правилами техніки безпеки.

Короткі відомості з теоретичної частини роботи

1. Які методи і прийоми музичного виховання використовуються на заняттях зі слухання музики?

2. Від чого залежить добір методів і прийомів музичного виховання?

3. Які вимоги до бесіди? 

4. Доведіть доцільність використання методу бесіди перед розучуванням твору зі слухання музики.

5. Які вимоги до репертуару зі слухання музики до кожної вікової групи?

Зміст і послідовність виконання завдань

1. Доберіть інструментальний твір зі слухання музики для певної вікової групи, користуючись програмою «Малятко», «Я у світі».

2. Складіть вступну бесіду до твору зі слухання музики для певної вікової групи, використовуючи доцільні прийоми.

3. Проведіть аналіз варіанту бесіди до твору зі слухання музики за такими напрямками:

- відповідність змісту бесіди характеру музичного твору;

- культура мови;

- доцільність обраних прийомів:

   а) згідно віку дітей;

   б) згідно етапу роботи над твором.

Методичні рекомендації з виконання та оформлення

Висновки та пропозиції:

- чому навчились в ході заняття та якими прийомами оволоділи;

- типові помилки в проведенні варіантів бесід до твору зі слухання музики;

- що потрібно знати і вміти музичному керівникові для успішної роботи з дітьми.

Рекомендована література

1. Ветлугіна Н.О. Методика музичного виховання. – К.: Вища школа, 1989. - 134-142, 144-158 с.

2. Ветлугіна Н.О. Музика в дитячому садку. №5-7. - К.: Музична Україна,1990.

3. Шоломович С. Методика музичного виховання. - К.: Музична Україна, 1979. – 30-50, 33-60 с.

Інструкційна картка складена викладачем Сердюк О.В., викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач музичних дисциплін.

 

Розглянуто та схвалено на засіданні предметної (циклової)  комісії викладачів методики музичного виховання

Протокол № ____ від «___»________________20__р.

Голова комісії __________ Нікіруй В.О.

 

 

ІІ. Основна частина

1. Основні методи і прийоми музичного виховання в дитячому садку

«Інтелектуальна розминка»

2  Методи і прийоми роботи зі слухання музики.

Робота у малих групах. (Додаток 1 )

3. Етапи розучування інструментального твору зі слухання музики. Вимоги до вступної бесіди.

«Незакінчене речення»

4. Планування розучування твору зі слухання музики. Методика розучування інструментального твору зі слухання музики. Інтерактивні методи і прийоми під час розучування твору зі слухання музики

 4.1. Робота у малих групах.(Додаток 2)

          4.2.  1 етап – «Хвороба ляльки»  муз. П.Чайковського /Петрова К./

         2 етап – «Дощик» муз. М.Любарського. /Брегуце Н./

         3 етап – «Жовтень» муз. П.Чайковського /Форостяна Є./

 

 

ІІІ  Підведення підсумків уроку.

ІV Домашнє завдання.

Хід заняття.

І. Організаційна частина

Музичне привітання.

Повідомлення теми уроку:  «Розробка методів розучування твору зі слухання для середньої та старшої групи дошкільників і проведення практичного заняття з групою студентів».

ІІ. Основна частина

1. Основні методи і прийоми музичного виховання в дитячому садку

«Інтелектуальна розминка»

Протягом 10 хв. студенти повинні  відповісти на запитання:

- Розкрийте значення слуханя музики у дитячому садку.

- Розкрийте завдання розділу слухання музики у дитячому садку.

- Визначте  основні методи музичного виховання в дитячому садку.

- Визначте основні прийоми музичного виховання.

 

Останнім часом все більше приділяється увага інтерактивним методам і прийомам. Інтерактивність у навчанні легко пояснити такою словесною конструкцією, виведеною досвідом педагогів і психологів ще в античні часи:   екран:                 Те, що я чую, я забуваю;

Те, що я бачу й чую, - я трохи пам'ятаю;

Те, що я чую, бачу й обговорюю, - я починаю розуміти;

Описание: http://img7.proshkolu.ru/content/media/pic/std/4000000/3317000/3316734-0c9b6af54167d389.pngКоли я чую, бачу, обговорюю й роблю - я набуваю навичок;

Коли я передаю знання іншим - стаю майстром.

 

До інтерактивних методів належать:

 - Дидактичні ігри і вікторини: (з якого твору уривок; підбери малюнок; давай порівняємо (з орієнтовними запитаннями): дві п’єси, пісні)

 - Творчі завдання: (завдання-загадка; логічні запитання; пошукові запитання; чому так вважаєте; доведіть що це так; як пазли збирати картинки.)

 - Запитання - ствердження – провокація

 - На закріплення: «Листочок тримай – відповідь давай»; «Обігравання пісні» - пластичні етюди – поєднання музики і слів з рухами; «Чарівний стілець» - хто на нього сідає – той відповідає.

 -  Створення  ситуації  успіху.

2. Основні методи і прийоми роботи зі слухання музики.

Робота у малих групах.

Студентам пропонується  об’єднатися у 4  групи. Обирається керівник групи, який координує роботу групи, визначає виступаючих. Кожен студент отримує картку з інформацією. Протягом 1 хв. студенти читають інформацію. Керівник пропонує познайомити зі своєю інформацією інших студентів. Протягом  5-7 хв. потрібно опрацювати інформацію  і підготувати повідомлення за темами:

1. Виразне виконання інструментального твору музичним керівником.

2. Словесні методи у розділі  слухання музики.

3. Наочний метод  у розділі  слухання музики.

4. Метод вправ. Основні  прийоми. Музично-дидактичні ігри в процесі слухання музики.

 

3. Етапи розучування інструментального твору зі слухання музики. Вимоги до вступної бесіди.

 «Незакінчене речення»

Викладач починає речення – ствердження,  задача студентів правильно його завершити.

4. Планування розучування твору зі слухання музики. Методика розучування інструментального твору зі слухання музики. Інтерактивні методи і прийоми під час розучування твору зі слухання музики

 4.1. Робота у малих групах 

Студентам пропонується  об’єднатися у 4  групи. Обирається керівник групи, який координує роботу групи, визначає виступаючих. Кожен студент отримує картку з інформацією. Протягом 1 хв. студенти читають інформацію. Керівник пропонує познайомити з своєю інформацією інших студентів. Протягом  5-7 хв. потрібно опрацювати інформацію  і підготувати повідомлення за темами:

1. Вимоги до музичного репертуару зі слухання музики.

2. Прийоми роботи над твором зі слухання музики на етапі ознайомлення у середній і старшій  групі .

3. Прийоми роботи над твором зі слухання музики на етапі розучування  у середній і старшій групі .

4. Прийоми роботи над твором зі слухання музики на етапі закріплення у середній і старшій  групі .

 

 4.2 .

           Наведіть приклади методичних прийомів, які використовуються на 1 етапі розучування твору зі слухання музики.

1 етап – «Хвороба ляльки»  муз. П.Чайковського /Петрова К./

 

           Наведіть приклади методичних прийомів, які використовуються на 2 етапі розучування пісні.

2 етап – «Дощик» муз. М.Любарського. /Брегуце Н./

 

           Наведіть приклади методичних прийомів, які використовуються на 3 етапі розучування пісні.

3 етап – «Жовтень» муз. П.Чайковського /Форостяна Є./

 

ІІІ  Підведення підсумків уроку.

 Під час розучування творів зі слухання музики використовуються всі основні методи і прийоми роботи на музичних заняттях, у тому числі інтерактивні методи. А саме: виразне виконання твору, словесні методи, наочність,  метод вправ (художньо-практичний метод); дидактичні ігри і вікторини; творчі завдання; запитання - ствердження – провокація; пластичні етюди – поєднання музики з рухами; «Чарівний стілець» - хто на нього сідає – той відповідає; створення  ситуації  успіху. Важливе місце займає прийом постановки завдання, ігрові та словесні прийоми.

 

 Новий твір зі слухання музики  розучується з дітьми у три етапи — упродовж  4–6 занять, в залежності від віку дітей, складності твору, підготовки дітей.

 На першому етапі важливе місце займає виразне виконання твору, бесіда, наочність.

 На другому - виразне виконання твору, пояснення змісту, художнього образу, ігрові прийоми, прийом постановки завдання, поєднання слухання з іншими видами музичної діяльності – рухами, грою на ДМІ., інтерактивні прийоми.

 На третьому - ігрові прийоми, інтерактивні прийоми.

 

ІV Домашнє завдання.

1. Обмінятися інформацією про методику розучування твору зі слухання музики. Оформити план-конспект фрагменту заняття зі слухання музики.

2. Підготувати план розучування твору зі слухання для старшої групи за схемою послідовності розучування інструментального твору зі слухання музики.

 

docx
Додано
19 лютого 2021
Переглядів
2188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку