СТВОРЕННЯ І ОПРАЦЮВАННЯ ГРАФІКИ
Журавська Людмила Василівна
керівник гуртка
«Комп’ютерна абетка для малят»,
Центр дитячої творчості
м. Синельникове,
Дніпропетровської обл.
Цільова група:
вихованці 5 років, початковий рівень.
Тривалість: 2 30 хв.
Мета:
-
ознайомити вихованців з поняттям графіки у текстовому редакторі Word;
-
сформувати вміння використовувати шаблони;
-
закріпити знання про об’єкти;
-
ознайомити з поняттям «орнамент»;
-
розглянути електронні зразки малюнків;
-
розвивати уяву, фантазію;
-
виховувати старанність, уважність.
Оперативні цілі:
Після закінчення заняття вихованець
знає
-
прийоми роботи з об’єктами (створення, копіювання, переміщення);
вміє
-
використовувати набуті знання у процесі діяльності;
-
працювати з папками, файлами;
-
виконувати завдання за разком;
-
запускати розвивальні програми;
може
-
виразити власну думку;
-
проаналізувати особисту діяльність, відповідно до вікових особливостей;
-
реалізувати набуті навички у виконанні поставленого завдання.
Тип заняття: формування навичок і вмінь
Обладнання:
-
ноутбуки;
-
електронні завдання, завантажені розвивальні програми;
-
роздатковий матеріал, зразки;
-
кольоровий папір, клей, ножиці.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
-
Організаційний етап.
-
Вихованці розташовуються за столом поруч з ноутбуками.
-
Привітання дітей.
-
Визначитися з відсутніми.
-
Запропонувати малятам встати із за столу, виконати рухливі вправи:
-
піднявши руки в гору, привітати один одного;
-
склавши долоньки, продемонструвати переміщення курсору /вверх, вниз, ліворуч, праворуч/
-
за допомогою «Веселого трамвайчика» відправитися у гості до художника :
По вулиці вузесенькій,
Біжить, біжить швидесенько.
Товстесенький, у смужечку,
Веселий наш трамвай.
Він на зупинках жмуриться,
Розтрушуючи зіроньки.
А діти у віконечок,
Прохають: «Покатай!»
/промовляти двічі з пришвидшенням/
-
Вихованці повертаються до робочих місць.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Перед початком роботи, методом «Ланцюжка» згадуємо техніку безпеки роботи на комп’ютері.
-
Контролюємо правильність розташування вихованців біля комп’ютера /відстань, осанка/.
-
Згадуємо основне обладнання ПК, концентруємо увагу дітей на екрані комп’ютера.
Будь ласка, знайдіть папку з власним ім’ям. Перемістіть її у центр екрану. Який вигляд має ваша папка? /зірочка/. Зайдіть в папку, завантажте розвивальну гру «Пазли». Продемонструйте, як виконати завдання, обравши картинку, рівень складності, форму фрагментів з яких буде побудований пазл. Завершити гру, вийти з програми.
-
Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні у нас не звичайне заняття, але лише ті хто будуть дуже уважними, хто виконає найкраще завдання в подальшому зможе створювати особисті електронні подарунки, за допомогою текстового процесору, і дарувати їх своїм друзям. А ще в чарівній скриньці на вас чекає сюрприз, але тільки після успішного виконання роботи. Ви готові до випробувань?
-
Подання нового матеріалу.
-
Погляньте, до вашої папки залетів яскравий метелик . За допомогою курсору виділіть об’єкт. Це також папка, відкрийте її. Зайдіть у файл №1. Погляньте, це чарівний художник, який розкаже вам про різну комп’ютерну графіку. Він відкриє секрети своєї майстерності і допоможе виконати завдання. Але спочатку нам необхідно йому допомогти. Зла чаклунки поцупила фарби. Давайте разом повернемо ведмедику – художнику первинний вигляд. Увага! За допомогою інструменту «Олівець» послідовно з’єднуємо цифри від 1 до 10. Апотім інструментом «Заливка» розфарбуєм . Молодці! Погляньте, у кожного свій, неповторний ведмедик.
-
Переходимо до файлу №2. Художник приготував для вас паперові олівці, хто швидше і краще буде виконувати завдання їх отримає, а в кінці заняття кожен порахує їх кількість і ми дізнаємося ім’я переможця. А зараз погляньте у файлі зображений орнамент, який виконаний з геометричних фігурок, немов аплікація. Спробуємо відтворити «близнюка» за допомогою інструменту «Палітра». І так ми працювали з вами в графічному редакторі, але створювати зображення можливо і в текстовому редакторі. У цих таких різних програмах, види графіки також різні: Paint – растрова /точічна/, Word – векторна /об’єкти/.
-
Засвоєння нових знань і вмінь.
-
Відкриваємо вайл №3. Це малюнок помічників художника - зайчики. Але знову бешкетує зла чаклунка. Я вважаю, ми зможемо подолати чари и повернути ведмедику помічників. Увага, завдання! Погляньте на другого зайчика, а тепер натисніть на вушко першого, об’єкт виділиться, методом буксировки перетягніть в потрібне місце вушко. Звертайте увагу курсор повинен мати вигляд чотири - направленого вказівника. Повторіть попередні дії, «зберіть» зайчика. /Оцінити виконання роботи, роздати паперові олівці/.
-
Продовжуємо виконувати практичні завдання. Відкриємо папку №4. Чим відрізняється папка від файлу? Погляньте які гарні малюнки – це петриківський розпис. На Дніпропетровщині у Петриківці багато років тому назад був заснований такий вид мистецтва. А мі з вами, використовуючи електронні можливості, зараз створимо рамочку для вітальної листівки в петриківському стилі. Роздивіться зразок. Праворуч на альбомному листочку зробіть таку ж рамку. Якщо не вистачає необхідного об’єкту - зробимо копію /клавіша Ctrl/.
-
Щоб закріпити дію копіювання перейдемо до файлу № 5. Надзвичайний малюнок створив художник. Запитання:
Що вам подобається?
А яка це пора року?
Якого кольору літо?
Давайте посадимо на галявину багато метеликів.
-
Фізкульт хвилинка. Потрібно зробити невеликий відпочинок. /Підняти дітей із – за столу.
/ Наш зайчик помандрував до лісу. А кого він там зустрів? Керівник називає звірів, діти їх зображають.
Гра «У оленя будинок великий».
Треба потурбуватися про наші оченята. Виконаємо декілька вправ:
«Пальмінг» - заплющеними очима «Малюємо» фігури, долоньками прогріваємо очі;
електронна презентація №6.
-
Давайте згадаємо, хто по доріжці через ліс біг до своєї бабусі з пиріжками? Так це Червоний Капелюшок. Відкриваємо файл №7. Нажаль вона не вміє рахувати і тому на може скласти пиріжки до кошика. А ви вмієте? Спробуємо. Тільки не забуваємо рахувати. Той хто виконає завдання швидше і правильно вкаже кількість пиріжків у кошику отримає паперового олівця.
-
Переглянемо файл №8. Це геометричні фігурки. Зліва ми бачимо п’ятикутники. Перевіримо вашу увагу. Погляньте, яку фігуру можна скласти з квадрату та трикутничків, що розташовані праворуч на сторінці? Спробуйте скласти за зразком.
-
Підведення підсумків заняття.
-
Молодці! Ви сьогодні виконали багато різних, складних завдань. А чи зможете ви за допомогою долоньок та пальчиків показати геометричні фігурки: трикутник, ромб, коло. Гра «Колпак мой треугольний».
-
З’ясуємо чому ви навчилися. Відкриваємо файл № 9. Зробіть вірну класифікацію об’єктів. У низу повинні бути трикутники, посередині – квадрати, угорі – кружечки.
-
А тепер із геометричних фігурок зробимо справжнє каченятко. Малюки переходять за парти. Отримують папір, клей, ножиці. Виконують завдання за зразком.
-
З’ясуємо хто ж сьогодні на занятті був найспритнішим, найточнішим, справжнім комп’ютерним асом. /підраховуємо паперові олівці, переможцю даруємо повітряну кульку з надписом «АС»/
-
Перевіряємо рефлексію:
Чи сподобалося?
Що було важко виконувати?
Кожен вихованець обираю собі паперове сердечко:
червоне – високий емоційний стан, все вийшло, справжнє задоволення;
жовте – хочу ще попрацювати, можу краще;
зелене – засмучений, є запитання, не все вийшло, не все встиг.
-
Відкриємо чарівну скриньку. Це право ми надамо нашому переможцю. Ми сьогодні плідно попрацювали і за допомогу художник вирішив нашу працю оцінити в європейській валюті. Кожен вихованець отримує шоколадний $. Будь ласка ___________ роздай валюту.
-
Завдання.
На наступне заняття кожен виконає власний малюнок на аркуші формату А5 олівцями, фломастерами, або фарбами. Оскільки сьогодні передостанній день зими, а попереду весна, то спробуємо намалювати квіти.
Я всім вдячна за співпрацю. На наступному занятті продовжимо працювати з електронною графікою. А зараз робимо коректний вихід з системи, спочатку закрив усі файли і папки. Оглянемо свої робочі місця.
До побачення. На все добре.