Відкрите заняття "Створення і опрацювання графіки"

Про матеріал
Розробка заняття для вихованців 5 -6 років, початковий рівень. Мета: • ознайомити вихованців з поняттям графіки у текстовому редакторі Word; • сформувати вміння використовувати шаблони; • закріпити знання про об’єкти; • ознайомити з поняттям «орнамент»; • розглянути електронні зразки малюнків; • розвивати уяву, фантазію; • виховувати старанність, уважність.
Перегляд файлу

СТВОРЕННЯ І ОПРАЦЮВАННЯ ГРАФІКИ

Журавська Людмила Василівна

керівник гуртка

«Комп’ютерна абетка для малят»,

Центр дитячої творчості

м. Синельникове,

Дніпропетровської обл.

Цільова група:

вихованці 5 років, початковий рівень.

Тривалість:  2 30 хв.

Мета:

  • ознайомити вихованців з поняттям графіки у текстовому редакторі Word;
  • сформувати вміння використовувати шаблони;
  • закріпити знання про об’єкти;
  • ознайомити з поняттям «орнамент»;
  • розглянути електронні зразки малюнків;
  • розвивати уяву, фантазію;
  • виховувати старанність, уважність.

Оперативні цілі:

Після закінчення заняття вихованець

знає

  •   прийоми роботи з об’єктами (створення, копіювання, переміщення);

вміє

  •   використовувати набуті знання у процесі діяльності;
  •   працювати з папками, файлами;
  •   виконувати завдання за разком;
  •   запускати розвивальні програми;

може

  •   виразити власну думку;
  •   проаналізувати особисту діяльність, відповідно до вікових особливостей;
  •   реалізувати набуті навички у виконанні поставленого завдання.

Тип заняття: формування навичок і вмінь

Обладнання:

  • ноутбуки;
  • електронні завдання, завантажені розвивальні програми;
  • роздатковий матеріал, зразки;
  • кольоровий папір, клей, ножиці.


ХІД ЗАНЯТТЯ:

  1. Організаційний етап.
    1. Вихованці розташовуються за столом поруч з ноутбуками.
    2. Привітання дітей.
    3. Визначитися з відсутніми.
    4. Запропонувати малятам встати із за столу, виконати рухливі вправи:
      • піднявши руки в гору, привітати один одного;
      • склавши долоньки, продемонструвати переміщення курсору /вверх, вниз, ліворуч, праворуч/
      • за допомогою «Веселого трамвайчика» відправитися у гості до художника :

По вулиці вузесенькій,

Біжить, біжить швидесенько.

Товстесенький, у смужечку,

Веселий наш трамвай.

Він на зупинках жмуриться,

Розтрушуючи зіроньки.

А діти у віконечок,

Прохають: «Покатай!»

/промовляти двічі з пришвидшенням/

  1. Вихованці повертаються до робочих місць.
  1. Актуалізація опорних знань.
    1. Перед початком роботи, методом «Ланцюжка» згадуємо техніку безпеки роботи на комп’ютері.
    2. Контролюємо правильність розташування вихованців біля комп’ютера /відстань, осанка/.
    3.     Згадуємо основне обладнання ПК, концентруємо увагу дітей на екрані комп’ютера.

Будь ласка, знайдіть папку з власним ім’ям. Перемістіть її у центр екрану. Який вигляд має ваша папка? /зірочка/. Зайдіть в папку, завантажте розвивальну гру «Пазли». Продемонструйте, як виконати завдання, обравши картинку, рівень складності, форму фрагментів з яких буде побудований пазл. Завершити гру, вийти з програми.

 

      

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні у нас не звичайне заняття, але лише ті хто будуть дуже уважними, хто виконає найкраще завдання в подальшому зможе створювати особисті електронні подарунки, за допомогою текстового процесору, і дарувати їх своїм друзям. А ще в чарівній скриньці на вас чекає сюрприз, але тільки після успішного виконання роботи. Ви готові до випробувань?

  1. Подання нового матеріалу.
    1. Погляньте, до вашої папки залетів яскравий метелик . За допомогою курсору виділіть об’єкт. Це також папка, відкрийте її. Зайдіть у файл №1.  Погляньте, це чарівний художник, який розкаже вам про різну комп’ютерну графіку. Він відкриє секрети своєї майстерності і допоможе виконати завдання. Але спочатку нам необхідно йому допомогти. Зла чаклунки поцупила фарби. Давайте разом повернемо ведмедику – художнику первинний вигляд. Увага! За допомогою інструменту «Олівець»              послідовно з’єднуємо цифри від 1 до 10.  Апотім інструментом  «Заливка»               розфарбуєм . Молодці! Погляньте,  у кожного свій, неповторний ведмедик.
    2. Переходимо до файлу №2. Художник приготував для вас паперові олівці, хто швидше і краще буде виконувати завдання їх отримає, а в кінці заняття кожен порахує їх кількість і ми дізнаємося ім’я переможця.  А зараз погляньте у файлі зображений орнамент, який виконаний з геометричних фігурок, немов аплікація. Спробуємо відтворити «близнюка» за допомогою інструменту «Палітра».           І так ми працювали з вами в графічному редакторі, але створювати зображення можливо і в текстовому редакторі. У цих таких різних програмах, види графіки також різні: Paint – растрова /точічна/, Word – векторна /об’єкти/.
  2. Засвоєння нових знань і вмінь.
    1. Відкриваємо вайл №3. Це малюнок помічників художника - зайчики. Але знову бешкетує зла чаклунка. Я  вважаю, ми зможемо подолати чари и повернути ведмедику помічників. Увага, завдання! Погляньте на другого зайчика, а тепер натисніть на вушко першого, об’єкт виділиться, методом буксировки перетягніть в потрібне місце вушко. Звертайте увагу курсор повинен мати вигляд чотири - направленого вказівника. Повторіть попередні дії, «зберіть» зайчика. /Оцінити виконання роботи, роздати паперові олівці/.
    2. Продовжуємо виконувати практичні завдання. Відкриємо папку №4. Чим відрізняється папка від файлу? Погляньте які гарні малюнки – це петриківський розпис. На Дніпропетровщині у Петриківці багато років тому назад був заснований такий вид мистецтва. А мі з вами, використовуючи електронні можливості, зараз створимо рамочку для вітальної листівки  в петриківському стилі. Роздивіться зразок. Праворуч на альбомному листочку зробіть таку ж рамку. Якщо не вистачає необхідного об’єкту - зробимо копію /клавіша Ctrl/.
    3. Щоб закріпити дію копіювання перейдемо до файлу № 5. Надзвичайний малюнок створив художник. Запитання:

 Що вам подобається?

А яка це пора року?

Якого кольору літо?

Давайте посадимо на галявину багато метеликів.

  1. Фізкульт хвилинка.  Потрібно зробити невеликий відпочинок. /Підняти дітей із – за столу.

/ Наш зайчик помандрував до лісу. А кого він там зустрів? Керівник називає звірів, діти їх зображають.

Гра «У оленя будинок великий».

Треба потурбуватися про наші оченята. Виконаємо декілька вправ:

«Пальмінг» -  заплющеними очима «Малюємо» фігури, долоньками прогріваємо очі;

електронна презентація №6.

  1. Давайте згадаємо, хто по доріжці через ліс біг до своєї бабусі з пиріжками? Так це Червоний Капелюшок. Відкриваємо файл №7.  Нажаль вона не вміє рахувати і тому на може скласти пиріжки до кошика. А ви вмієте? Спробуємо. Тільки не забуваємо рахувати. Той хто виконає завдання швидше і правильно вкаже кількість пиріжків у кошику отримає паперового олівця.
  2. Переглянемо файл №8. Це геометричні фігурки. Зліва ми бачимо п’ятикутники. Перевіримо вашу увагу. Погляньте, яку фігуру можна скласти з квадрату та трикутничків, що розташовані праворуч на сторінці? Спробуйте скласти за зразком.
  1. Підведення підсумків заняття.
    1. Молодці! Ви сьогодні виконали багато різних, складних завдань. А чи зможете ви за допомогою долоньок та пальчиків показати геометричні фігурки: трикутник, ромб, коло. Гра «Колпак мой треугольний».
    2. З’ясуємо чому ви навчилися. Відкриваємо файл № 9. Зробіть вірну класифікацію об’єктів. У низу повинні бути трикутники, посередині – квадрати, угорі – кружечки.
    3. А тепер із геометричних фігурок зробимо справжнє каченятко. Малюки переходять за парти. Отримують папір, клей, ножиці. Виконують завдання за зразком.
    4. З’ясуємо хто ж сьогодні на занятті був найспритнішим, найточнішим, справжнім комп’ютерним асом. /підраховуємо паперові олівці, переможцю даруємо повітряну кульку з надписом «АС»/
    5. Перевіряємо рефлексію:

Чи сподобалося?

Що було важко виконувати?

Кожен вихованець обираю собі паперове сердечко:

червоне – високий емоційний стан, все вийшло, справжнє задоволення;

жовте – хочу ще попрацювати, можу краще;

зелене  – засмучений, є запитання, не все вийшло, не все встиг.

  1. Відкриємо чарівну скриньку. Це право ми надамо нашому переможцю. Ми сьогодні плідно попрацювали і за допомогу художник вирішив нашу працю оцінити в європейській валюті. Кожен вихованець отримує шоколадний $. Будь ласка ___________ роздай валюту.
  1. Завдання.

На наступне заняття кожен виконає власний малюнок на аркуші формату А5 олівцями, фломастерами, або фарбами. Оскільки сьогодні передостанній день зими, а попереду весна, то спробуємо намалювати квіти.

Я всім вдячна за співпрацю. На наступному занятті продовжимо працювати з електронною графікою. А зараз робимо коректний вихід з системи, спочатку закрив усі файли і папки. Оглянемо свої робочі місця.

До побачення. На все добре.

 

1

 

docx
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку