Відкрите заняття з корекції мовлення

Про матеріал
Мета: Вчити дітей складати описові розповіді за допомогою схем, будувати речення, узгоджуючи слова в них. Закріплювати уміння розпізнавати на слух голосні та приголосні звуки, відтворювати букви, які позначають голосні звуки за допомогою рухів; ділити слова на склади. Удосконалювати навички звукового аналізу та синтезу. Розвивати рухливість органів артикуляційного апарату; мислення, логічне мислення, фонематичний слух, дрібну моторику рук, слухову увагу, уяву, сприймання, пам’ять, зв’язне мовлення. Корекція вад мовлення. Розвиток фізіологічного дихання. Збагачувати словниковий запас словами з лексичних тем « Фрукти і ягоди», «Сім’я». Вчити утворювати іменники зі зменшувально-пестливими суфіксами. Виховувати любов , повагу та турботливе ставлення до своїх рідних.
Перегляд файлу

Комунальний заклад « Чигиринський навчально-реабілітаційний цент Черкаської обласної ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття з корекції мовлення у

1 класі:

 

Подорож їжачка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цись О.А.

2018

Тема уроку: Складання описових розповідей ( опис фруктів). Повторення вивчених знань про голосні звуки.

Мета:

Вчити дітей складати описові розповіді за допомогою схем, будувати речення, узгоджуючи слова в них.

Закріплювати уміння розпізнавати  на слух голосні та приголосні звуки, відтворювати букви, які позначають голосні звуки за допомогою  рухів; ділити слова на склади. Удосконалювати навички звукового аналізу та синтезу.

Розвивати рухливість органів артикуляційного апарату;  мислення, логічне мислення, фонематичний слух, дрібну моторику рук, слухову увагу, уяву, сприймання, пам’ять, зв’язне мовлення. Корекція вад мовлення. Розвиток фізіологічного дихання.

Збагачувати словниковий запас словами з лексичних тем « Фрукти і ягоди»,

«Сім’я». Вчити утворювати іменники зі зменшувально-пестливими суфіксами.

Виховувати любов , повагу та турботливе ставлення до своїх рідних.

 

Обладнання та матеріали:

Демонстраційні таблиці до складання описової розповіді; пазли; су-джо масажери: кульки, палички, кільця, масажний м’ячик, настільні дзеркальця, ватні кульки, презентація до проведення артикуляційних вправ

 

Словник :

Овочі, фрукти, назви кольорів, сім’я, члени сім’ї

 

І. Нервово- психологічна підготовка

Вітання  дітьми з гостями:

Доброго дня!

Бажаємо щастя, бажаєм добра!

Бажаємо усмішки, бажаєм тепла!

 

Психогімнастика « Налаштовуємося на гру»

(Логопед промовляє рядки, а діти виконують відповідні дії)

Зібралися малята

На занятті пограти.

Хто добрий настрій має,

Хай зараз пострибає.

А хто чомусь сумує,

Хай жваво покрокує.

Всі щиро -  усміхніться.

Усі ввічливо – вклоніться.

Ми будем дружно грати,

І на занятті всіх поважити.

 

Вправа на фізіологічне дихання

Хмарка щічки надуває, ( Надуваємо повітрям щічки)

Сильний вітер випускає. ( Випускаємо повітря)

Вітер все тихіш стає, (Присідаємо)

Посміхнуться нам дає. ( Посміхнулися)

Піддування «висячих ватних кульок»

 

ІІ. Основна частина

1.Вступна розповідь вчителя з елеменами бесіди. Надворі зима, а взимку деякі тварини ( ведмеді, їжаки) лягають спати в свої  домівки. Але  одного ранку трапилась незвичайна подія. У своїй норі прокинувся маленький їжачок.

- А як же він прокинувся ми зараз з вами покажемо.

Ігровий масаж «Їжачок»

Рано встав наш їжачок.

(Ніби прокидається.)

Розчісан колючки

(Гладить себе по голові).

Помив носик.

( Пальцями розтерти носик)

Потер очі.

( Пальцями потерти очі)

Помив свої вушка

( Долоньками розтирають вуха)

Нарум’янив щічки.

( Коловими рухами долоньок розтирають щічки)

Весело всміхнувся.

( Посміхаються)

Долоньками поплескав.

(Плещуть в долоні)

Ніжками потупав

(Тупотять ніжками)

 

 Їжачком вийшов з дому, трішки прогулявся, а потім побачив, що він заблудився та потрапив до казкового лісу. Ми з вами допоможемо відтворити події, які сталися з їжачком

 

2.Артикуляційні вправи.

На чарівному дереві він побачив годинник

Годинник 

День і ніч іде годинник,

Відраховує години.

Чуєш, стукає: тік-так, тік-так.

Язичком зробить ось так:

Тік-так, тік-так.

 

Погойдався на гойдалці

Гойдалка

Я піду у сад зелений,

Там є гойдалка у мене.

Я, неначе птах, літаю:

Опускаюсь – піднімаюсь.

 

Побачив коника та трішки покатався на ньому

Коник

Скаче коник по стежині,

Б’ють копита об каміння:

-Цок-цок-цок, цок-цок-цок.

Ми на коників сідаєм,

Вирушаємо у путь.

 

Покарав свого неслухняного язичка, що інколи неправильно вимовляв звуки

Неслухняний язичок

Неслухняний язичок

Покарати варто:

Як поплескаєм його,

Буде не до жартів.

 

Поміхнувся, коли побачив слона

Посмішка-хоботок

Тягнем губи аж до вушок,

Як веселі скрекотушки.

Можемо, як слоненята,

Губи хоботком тримати

 

 

 

Під кущем побачив смачне варення

Смачне варення

Смачне варення,

Солодкий медок.

На верхній губі

Лишилась краплина.

Злиже її наш язичок,

А потім перепочине.

 

3. А так як наш герой був у казці. А там трапляються дива. Вів перетворився у маленьку кульку. З їжачком трапилася одна цікава історія

Гра- казка Їжачок( з використанням су-джо масажорів - кульок )

 

У казковому лісі в маленькому затишному будиночку жив-був маленький їжачок (затиснути кульку в долоньці).

Виглянув їжачок зі своєї норки (розкрити долоньки і показати кульку) і побачив сонечко.

Усміхнувся їжачок сонечку (посміхнутися, розкрити одну долоньку віялом) і вирішив прогулятися по лісі.

Покотився їжачок по прямій доріжці (прямими рухами по долоньці  , пальчикам котити кульку)

Котився — котився і прибіг на красиву, круглу галявинку (долоньки з’єднати в формі кола).

Зрадів їжачок і став бігати і стрибати по галявині (затискати кульку між долонями).

Став квіточки нюхати (торкатися колючками кульки до пучки і робити глибокий вдих).

Раптом набігли хмаринки (затиснути кульку в одному кулачку, в іншому, насупитися), і закапав дощик: кап-кап-кап (кінчиками пальців в щіпці стукати по колючках кульки).

А коли закінчився дощ, то на галявині виросли гарні чарівні  квіти ( побудувати з півкульок)

Захотілося їжакові порадувати маму, зібрати  квіти і віднести їх додому, бо вони такі гарні.

Але перепоною їжачку стала річка, на березі якої лежали неотесані брусочки

Їх потрібно обтесати руками та побудувати місток через річку.

Перейшов наш герой через річку, а квіти в руках стали замерзати тому що надворі зима ( вчитель протяжно промовляє  зима)

Так до нас  на заняття завітав їжачок.

 

4. Ми покажемо йому чого ми навчилися.

Поділ слова «зима» на склади; звуковий аналіз  слова за допомогою  масажних кульок ( червона – голосний, синя -  твердий приголосний, зелена – м’який приголосний)

Повторення вивчених знань про голосні.

 

5. Фізкультхвилинка «Покажи букву»

 

6. Цікаво було їжачкові, але він став сумувати за своїми рідними.

Ми теж з вами згадаємо свою сім’ю.

 

Пальчиковий масаж « Сім’я» ( за допомогою еластичних кілець)

Оцей пальчик – мій дід,

Оцей – моя баба,

Оцей пальчик – мама,

Оцей пальчик – тато.

А оцей  - я (називають своє ім’я)

 

Але ми дуже любимо своїх рідних, я думаю що ви називаєте їх ласкаво.

Гра « Назви ласкаво» (використовуючи су-джо м’ячик)

 

7.  Але зазвичай гостей потрібно пригощати. Чим ми можемо пригостити гостя допоможе слідуюче завдання

Гра « Склади пазли» ( складання пазлів фруктів дітьми).

Але пригощати ми будемо тим фруктом, у слові – назві якого три склади.

Визначення кількості складів у словах( яблуко, груша, банан, вишня)

Пригощати будемо яблуком.

 

8. Складання описової розповіді  за схемою ( колективно)

- Назва фрукта;

- де росте;

- розмір,

- колір;

- форма;

- скільки знаходиться на плодоніжці;

- що можна приготувати з нього.

 Частування  їжачка яблучком.

 

9. Підведення підсумку заняття.

Їжачок пригощає і вас діти. І дуже дякує вам за цікаве заняття на якому ми визначали звуки (голосні та приголосні); складали описову розповідь.

Але засумував він за своїми рідними, стало йому соромно за те,  що пішов так далеко, а мама хвилюється, переживає. Подумав він гарненько та згадав дорогу додому.

Тож він прощається з вами, пригощає вас теж яблучком. І просить вас бути слухняними, ніколи не ходити далеко з дому самим, тому що не завжди такі подорожі можуть закінчитися добре.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку