Підгрупове заняття для дітей старшої дошкільної групи. Тема: Звук [д ]. Одяг.

Про матеріал
Підгрупове логопедичне заняття для дітей 5-6 р. з тяжкими порушеннями мови, тривалісттю 20 хв., з використанням різних ігрових прийомів.
Перегляд файлу

Підгрупове заняття для дітей старшої дошкільної групи.

Тема: Звук [д ]. Одяг.

Завдання:

Корекційно – освітні: поглиблювати та закріплювати знання дітей про предмети сезонного одягу;                                         узгоджувати іменники з прикметниками; розширювати активний словник за                                             лексичною темою;користуватися простим непоширеним реченням.  Закріплювати кольори. Познайомити дітей зі звуком [д], артикуляцією,символом; вміти вимовляти  його в складах,словах;визначати наявність та місце звуку в словах.

Корекційно – розвивальні:розвивати пам'ять,мислення,увагу,мовлення,фонематичні процеси,дрібну,загальну та артикуляційну моторику. Мовне дихання.

Корекційно – виховні: виховувати пізнавальний інтерес до заняття; вміння слухати один одного.

Матеріал: предмети дитячого одягу,лялька,органайзери і з зображенням пір року,цукерки з малюнками в назві яких є звук [д],символ звуку [д],зображення голосних.              

                                        Хід заняття

І. Організаційний момент.

- Добрий день,діти. Погляньте,скільки до нас на заняття прийшло гостей.

Психотерапевтичний настрій.

-Покажіть з яким настроєм ви прийшли? Давайте проведемо нашими долоньками перед обличчям і змінемо сум на радість. Будемо посміхатися один одному та працювати так,щоб настрій став веселим.

 А ще до нас прилетіли наші чарівні зірочки,які на кажуть, що? (уважно слухати,чітко розмовляти,мовлення своє розвивати.). Тож на занятті ви будете уважно слухати, чітко розмовляти і мовлення своє розвивати. А ще в нас діє правило руки, яке означає, що?  (відповіді давати тільки після того як підняв руку).

Стук у двері. Ніби всі на місці мабуть хтось запізнився? Погляньте це до нас прийшла Даринка,вона тільки но з магазину і накупила багато одягу. До неї мають прийти подружки на чай, а вона не встигає розкласти його  по чарівним коробочкам відповідно порам року, тож просе нас швиденько допомогти. Допоможемо?

Вправи на розслаблення.

 Та для початку явіть себе в зимовому одязі на вас хутряна шапка шуба чоботи рукавички. Ви йдете по снігу ,вам дуже важко ви втомилися. Злегка погойдуєтеся вперед,назад,вправо,вліво. А зараз ви вже дійшли додому,роздягаєтесь: знімаєте шубу,шапку,чоботи. Струсніть головою,руками,ногами,тілом. Вам стало  легко і ви позбулися втоми.

Масаж обличчя.

А тепер давайте зігріємо своє обличчя.

Ми долоньки розтираємо,свої ручки зігріваємо.

Потім личко умиваємо –

Так ми втому всю знімаємо.

Щічки злегка розминаємо, щоби надувалися.

Губки також розминаємо, щоби посміхалися

А тепер давайте пограємо:кутики рота попіднімаємо

Нижню губу покусаємо,верхню губу покусаємо

Щічки,мов кульки,ми надуваємо,але у небо цур,не злітаємо.

Відтягнемо підборіддя і пощипаємо,

Ніби водичка по шиї струмочком стікає.

Ми долоньки розтираємо

Знову личко умиваємо.

Артикуляційна гімнастика.

  Хто це в ротику такий

Наш маленький,гомінкий

Язичок веселий,спритний

Вправи він робити звичний.

Перетвореться спочатку

На малесеньку «лопатку»

Потім гойдалкою стане

І до неба він дістане.

Погойдається він трішки

Та почне бити горішки

Гляне у віконечко

Яскраво світить сонечко

А на дубі дятел стукає завзято

Слоник з жабкою ішли і до нас сюди прийшли.

Дихально – голосові вправи.

Наша гостя полюбляє співати і хоче почути як співаєте ви. Покажемо їй. Заспіваємо пісеньку голосних звуків. Носиком робимо глибокий вдих, а на видосі будемо співати. Вдихати треба стільки повітря,щоб вистачило протягнути звуки. Співати будемо не тихо, але і не кричати .

Фонетико-фонематичні   вправи.

А ви знаєте, мені так цікаво, що Даринка ще купила окрім одягу. Погляньте, які гарні два дятлика, послухайте як вони стукають. А яку вправу язичком схожу ви робили? Так «Дятлик». Давайте ще раз разом з пташками повторимо цю вправу. Пісеньку якого звуку ви почули? 

Вимовте  разом чітко звук [д], подивіться на рот у люстерко: язичок піднімається за верхні зуби, там він створює перешкоду  через яку проривається звук. Вимовимо ще раз звук [д].

То де язичок створює перешкоду, коли ми вимовляємо звук [д] ?  Звук [д] який? В (приголосний) Чому? В якому будиночку він буде жити? Якою фішкою будемо його позначати? Ось символ звуку [д], дятлик, поселяємо його в синій будиночок. То який символ звуку [д]?

Повторяйте за мною :да-дад

                                    до-дод

                                    ду-дуд

                                    ди-дид

                                    де-дед

Дим, димар, будинок, диня,диван.

Дивіться, а в торбинці у Даринки  святкова коробочка це вона для вас придбала.Ппогляну, що там, ой тут стільки цукерок. Ці цукерки ви можете взяти, але маєте вибрати тільки ті солодощі в назві зображення  яких є звук [д] й визначити місце звуку в словах.

Щось втомились ми сидіти, нумо діти потанцювати.

Фізкультхвилинка. Рухи під пісню « Чобітки».

Лексико-граматична вправа.

Ну що ж давайте розкладемо одяг,  по чарівних коробочках відповідно пір року. Які пори року тут зображені? Якщо осінь то сюди будемо складати який одяг?.....

Тримайте кожному по одежинці, на ньому треба застебнути  спочатку ґудзики.

Робота за лексичною темою. Діти називають одяг,колір,в який органайзер кладуть і як він називається відповідно порам року.

Підсумок заняття.

Молодці, ви допомогли Даринці . Скажіть що найбільше сподобалось вам на занятті? Ви всі гарно працювали і виконували все те що сказали зірочки, покажіть з яким настроєм йдете з заняття. Тож стаємо  в коло «Кожне слово для людей має значення,а сьогодні ми вам кажемо до побачення.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бець Людмила
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
24 січня 2019
Переглядів
1988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку