ВІДКРИТИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ І ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
ТЕМА: О. Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка»
МЕТА: Сформувати навички швидкого, свідомого та правильного читання цілими словами; розвивати творче мислення, зв’язне мовлення; формувати уміння працювати з папером і ножицями; виховувати бережливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: Зразки штучних ялинок зроблених руками дітей, шаблони іграшок, ножиці, двосторонній скотч, ілюстрований матеріал, підручник.
ТИП УРОКУ: Засвоєння навичок і умінь.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
1. Привітання
Вчитель:
Любі друзі! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час,
Гостей посмішкою й миром.
Учні:
Ми вам раді добрі люди,
І вітаємо щиро вас!
Та запрошуємо ласкаво
На урок у 2-в клас!
2. Психологічний настрій
- Діти, подивіться один на одного, всміхніться. Молодці! У вас гарний настрій, бачу ви налаштовані на плідну працю на уроці. Отже розпочинаємо урок. А на уроці ми будемо….
Уважні
Розумні
Організовані
Кмітливі
(Діти хором читають слова написані на дошці)
Хто багато читає,
Той багато знає.
Хто швидко читає,
Той багато зробити встигає.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Асоціативний кущ»
СНІГ
МОРОЗ ЗИМА СНІГОВИК
НОВИЙ РІК
Дитина 1
Дорога біла стелиться
І краю їй нема.
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас зима.
Дитина 2
Льодком тоненьким скована
Спинилася ріка.
Повита тихим сном вона
Весняних днів чека.
Дитина 3.
І ліс дріма. Безлистою
Верхівкою поник.
Над ним пісні висвистує
Лиш вітер – сніговик.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
Загадки ( за правильні відгадки з’являються частинки ялинки)
У білому кожусі.
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте хто вона
Бабуся чепурна? (Зима)
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…(Сніг)
Стоїть як картинка
Весела, зелена
Красуня - … (Ялинка)
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. прослухування пісні «Ой в лісі, лісі темному»
- Зараз ми прослухаємо пісеньку, і ви скажете про що була ця пісня?
(Слухання пісні)
2. Проблемне запитання
На дошці прикріплений сумний зайчик
3, Робота з підручником (с. 81)
А) Читання тексту вчителем
Б) Відповіді дітей
V. Первинне застосування набутих знань
1. артикуляційна зарядка
Де ж наш пустунчик – язичок?
Заховався за біленький тинок,
Ліг на бочок і мовчок,
А ми зараз його розбудемо.
2. чистомовка
Ок-ок-ок- у нас цікавий урок.
Ень-ень-ень- холодний морозний день.
Ні-ні-ні – в класі в нас розумні учні.
Уть-уть-уть – нас цікаві твори ждуть
3, Читання оповідання «Ялинка» С. Носань учнями «Ланцюжком»
Фізкультхвилинка
Зайчик сіренький сидить
І вухами ворушить.
Ось так, ось так - так!
І вухами ворушить.
Зайцю холодно сидіть,
Треба лапоньки погріть.
Ось так, ось так – так!
Треба лапоньки погріть.
Зайцю холодно стоять,
Треба трішки пострибать.
Ось так, ось так – так!
Треба трішки пострибать.
VII. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок.
А) читання вірша вчителем.
Б) опитування по тексту
- Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
- Чи схожий цей вірш на попереднє оповідання?
- Чим вони схожі і чим різняться?
В) Читання вірша хором
VIII. Творчий перенос знань і навичок у нові умови з метою формування вмінь
Після виготовлення іграшки.
XI. Підсумок уроку
Х. Домашнє завдання
С. 81-82 виразно читати, за бажанням вивчити вірш напам’ять.