Відкритий урок "Числівник. Тренувальні вправи"

Про матеріал
Відкритий урок "Числівник. Тренувальні вправи" для учнів, які навчаються за програмою для дітей з порушеннями слуху. Урок дасть можливість поглибити знання учнів про числівник як частину мови, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати творчі вміння використовувати числівники при побудові власних висловлювань; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; формувати комунікативні компетентності: формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати соціальні компетентності: працювати над автоматизацією звука [ш]; вдосконалювати техніку зчитування з губ; контролювати вимову.
Перегляд файлу

Урок № 26                                       7 – Б клас                                                          10.11.2021

 

Тема. Числівник. Тренувальні вправи

Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати творчі вміння використовувати числівники при побудові власних висловлювань; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; формувати комунікативні компетентності: формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати соціальні компетентності: працювати над автоматизацією звука [ш]; вдосконалювати техніку зчитування з губ; контролювати вимову.

Обладнання: таблички для глобального читання мовних одиниць, картки для індивідуальної та самостійної роботи, опорні схеми, таблиці, презентація.

Тип уроку: закріплення знань.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент.

Добрий день, діти!

Привітайтесь з нашими гостями.

Перевірте чи є все необхідне для уроку? Апарати працюють?

Сподіваюсь, ви добре відпочили на перерві. Посміхніться мені, один одному. До роботи!

А для кращої роботи на уроці виконаймо вправу для мозку.

Руки в кулаках. Права рука в кулаці, ліва вистромлений вказівний палець, змінювати положення  рук почергово.

ІІ. Фонетична зарядка.

Автоматизація звука [ш] в позиції закритого складу.


  1. Прочитати склади:

Аш – ош – уш

Іш – аш – еш

Уш – иш - аш

  1. Робота над голосом

АШашаш

ошошОШОШош

ушУШушУШ

  1. Прочитати слова

аш__  аш    шалаш

уш__  уш    душ

  1. Прочитати

Душ, подушка, мишка, кішка, ромашка, шашки.


ІІІ. Розмовна хвилинка.

Сідайте рівненько. Говормо на тему «Числівник». Будьте уважні!

1. Що таке числівник?

Числівник – це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на запитання скільки? котрий? (нуль, три, п’ятий)

2. На які групи поділяються числівники?

Числівники поділяються на кількісні і порядкові.

3. Що означають кількість числівники?

Кількісні числівники означають число чи кількість предметів і відповідають на питання скільки?

4. Що означають порядкові числівники?

Порядкові числівники означають порядок предметів при лічбі і відповідають на питання котрий?

 

ІV. Перевірка домашнього завдання.

 

Яке завдання було додому? Всі виконали? Чи було важко виконувати?

 

V. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, яка була тема попередніх уроків?

Сьогодні на уроці ми продовжуємо закріплювати знання з теми «Числівник», тож розгорніть зошити, запишіть число, класна робота, тема «Тренувальні вправи»

VІ. . Робота над темою уроку.

  1.     Актуалізація опорних знань

Діти, пригадайте які бувають числівники за будовою?

Правильно: прості, складні, складені.

ВПРАВА В ПАРАХ

Розподілити запропоновані слова в три колонки: прості, складні, складені. Вправа на липучках.

…., прочитай  прості числівники

…., прочитай складні числівники

…., прочитай складені числівники

МОЛОДЦІ! Виконаймо ще одну вправу

  1. Виконання вправ

Вправа 1. (Працюють в зошитах, самостійно).

 

Під час розмовної хвилинки ми пригадали, що за значенням числівники є кількісні та порядкові, зараз ми перевіримо як ви це запам’ятали.

Утворити від кількісних числівників порядкові.

Два – другий, друга

Чотири – четвертий

Девʹять – девʹятий

Сорок – сороковий

Вісім – восьмий

Тридцять три – тридцять третій

Один – перший

Вісімдесят сім – вісімдесят сьомий

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(в кожного свій листочок, де написано, яку цифру знайти)

Вам потрібно встати, знайти певну цифру та записати її словами в зошит


Андрій –синя 6

Макар – зелена 1

Анастасія – червона 38

Анисія – фіолетова 21

Богдана – рожева 5

Анастасія – блакитна 18

Каріна – чорна 4

Денис – оранжева 3


 

Вправа 2. Лінгвістична естафета (по черзі біля дошки) презентація назва гри

Пригайте, скільки відмінків в українській мові? Так, 7. Ваше завдання по черзі провідмінювати числівник – два

Н.в. – два

Р.в. – двох

Д.в. – двом

З.в. – двох

О.в. – двома

М.в. – (на) двох

 

Вправа 3. Переписати, числа передаючи словами, а назви місяця поставити у потрібній формі.

  1. День Незалежності України відзначають 24 (серпень). 2. Прагнення народу до повної незалежності переконливо засвідчив референдум 1 (грудень) 1991 року. 3. Конституцію України було ухвалено на 5 сесії Верховної Ради 28 (червень) 1996 року.

 

Вправа 4. Поєднати числівники з іменниками. Записати утворені словосполучення.

5 (гривня)

10 (копійка)

4 (сторінка)

9 (зошит)

7 (ручка)

 

Вправа 5. «Я – коректор»

Четири – чотири

Пять - пʹять

Одинацять – одинадцять

Восмий – восьмий

Двісці два – двісті

Тридцят один – тридцять один

 

VІІ. Підсумок уроку.

Фідбек. «Чарівне дерево»

Подивіться на дерево. Воно висить весь урок і не випадково. Давайте як підсумок урок прикрасимо його листочками, квіточками або яблучками.

Якщо на уроці ви нічого не зрозуміли і вам треба допомога – причепіть листочок

Квітку – якщо працювати на уроці було важко, але ви постаралися і все вийшло

Яблуко – мені було легко виконувати завдання.

 

ОЦІНЮВАННЯ

 

VІІІ. Домашнє завдання. 

Виконати тест

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку