Урок № 26 7 – Б клас 10.11.2021
Тема. Числівник. Тренувальні вправи
Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: поглибити знання учнів про числівник як частину мови, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвивати творчі вміння використовувати числівники при побудові власних висловлювань; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; формувати комунікативні компетентності: формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати соціальні компетентності: працювати над автоматизацією звука [ш]; вдосконалювати техніку зчитування з губ; контролювати вимову.
Обладнання: таблички для глобального читання мовних одиниць, картки для індивідуальної та самостійної роботи, опорні схеми, таблиці, презентація.
Тип уроку: закріплення знань.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
Добрий день, діти!
Привітайтесь з нашими гостями.
Перевірте чи є все необхідне для уроку? Апарати працюють?
Сподіваюсь, ви добре відпочили на перерві. Посміхніться мені, один одному. До роботи!
А для кращої роботи на уроці виконаймо вправу для мозку.
Руки в кулаках. Права рука в кулаці, ліва вистромлений вказівний палець, змінювати положення рук почергово.
ІІ. Фонетична зарядка.
Автоматизація звука [ш] в позиції закритого складу.
Аш – ош – уш
Іш – аш – еш
Уш – иш - аш
АШашаш
ошошОШОШош
ушУШушУШ
аш__ аш шалаш
уш__ уш душ
Душ, подушка, мишка, кішка, ромашка, шашки.
ІІІ. Розмовна хвилинка.
Сідайте рівненько. Говормо на тему «Числівник». Будьте уважні!
1. Що таке числівник?
Числівник – це самостійна частина мови, що означає число, кількість предметів або порядок їх при лічбі й відповідає на запитання скільки? котрий? (нуль, три, п’ятий)
2. На які групи поділяються числівники?
Числівники поділяються на кількісні і порядкові.
3. Що означають кількість числівники?
Кількісні числівники означають число чи кількість предметів і відповідають на питання скільки?
4. Що означають порядкові числівники?
Порядкові числівники означають порядок предметів при лічбі і відповідають на питання котрий?
ІV. Перевірка домашнього завдання.
Яке завдання було додому? Всі виконали? Чи було важко виконувати?
V. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, яка була тема попередніх уроків?
Сьогодні на уроці ми продовжуємо закріплювати знання з теми «Числівник», тож розгорніть зошити, запишіть число, класна робота, тема «Тренувальні вправи»
VІ. . Робота над темою уроку.
Діти, пригадайте які бувають числівники за будовою?
Правильно: прості, складні, складені.
ВПРАВА В ПАРАХ
Розподілити запропоновані слова в три колонки: прості, складні, складені. Вправа на липучках.
…., прочитай прості числівники
…., прочитай складні числівники
…., прочитай складені числівники
МОЛОДЦІ! Виконаймо ще одну вправу
Вправа 1. (Працюють в зошитах, самостійно).
Під час розмовної хвилинки ми пригадали, що за значенням числівники є кількісні та порядкові, зараз ми перевіримо як ви це запам’ятали.
Утворити від кількісних числівників порядкові.
Два – другий, друга
Чотири – четвертий
Девʹять – девʹятий
Сорок – сороковий
Вісім – восьмий
Тридцять три – тридцять третій
Один – перший
Вісімдесят сім – вісімдесят сьомий
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(в кожного свій листочок, де написано, яку цифру знайти)
Вам потрібно встати, знайти певну цифру та записати її словами в зошит
Андрій –синя 6
Макар – зелена 1
Анастасія – червона 38
Анисія – фіолетова 21
Богдана – рожева 5
Анастасія – блакитна 18
Каріна – чорна 4
Денис – оранжева 3
Вправа 2. Лінгвістична естафета (по черзі біля дошки) презентація назва гри
Пригайте, скільки відмінків в українській мові? Так, 7. Ваше завдання по черзі провідмінювати числівник – два
Н.в. – два
Р.в. – двох
Д.в. – двом
З.в. – двох
О.в. – двома
М.в. – (на) двох
Вправа 3. Переписати, числа передаючи словами, а назви місяця поставити у потрібній формі.
Вправа 4. Поєднати числівники з іменниками. Записати утворені словосполучення.
5 (гривня)
10 (копійка)
4 (сторінка)
9 (зошит)
7 (ручка)
Вправа 5. «Я – коректор»
Четири – чотири
Пять - пʹять
Одинацять – одинадцять
Восмий – восьмий
Двісці два – двісті
Тридцят один – тридцять один
VІІ. Підсумок уроку.
Фідбек. «Чарівне дерево»
Подивіться на дерево. Воно висить весь урок і не випадково. Давайте як підсумок урок прикрасимо його листочками, квіточками або яблучками.
Якщо на уроці ви нічого не зрозуміли і вам треба допомога – причепіть листочок
Квітку – якщо працювати на уроці було важко, але ви постаралися і все вийшло
Яблуко – мені було легко виконувати завдання.
ОЦІНЮВАННЯ
VІІІ. Домашнє завдання.
Виконати тест