Відкритий урок для 8 класу "Класифікація неорганічних сполук"

Про матеріал
Матеріал до відкритого уроку до 8 класу. Розкриває класифікацію неорганічних сполук, класи сполук та їх розпізнання за загальною формулою
Перегляд файлу

06.02.2019   Відкритий урок з хімії (8-Б клас)

 

Тема: Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.

Мета: познайомити учнів з основними класами неорганічних речовин; сформувати вміння визначати за формулою приналежність речовини до певного класу; розвивати в учнів загальнонавчальних навички, самостійність, логічне мислення, вміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно; розвивати пізнавальний інтерес учнів до предмету хімія, використовуючи конкретні приклади з життя.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення: розповідь вчителя, групова робота, робота з картками.

Обладнання: мультимедійний проектор, на демонстраційному столі – скло,  оксиди металів, оксид заліза у вигляді бенгальського вогню, кислота, основа, солі лимонна кислота, аскорбінова кислота,  миючий засіб «Сантрі», поварена сіль.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання з класом. Готовність до уроку.

Доброго дня! Сьогодні у нас буде урок-рослідування. (Слайд 1)

Нам треба буде зробити розслідування та визначити неорганічні речовини, їх склад та як вони називаються. 

ІІ. Мотивація до навчання

На початку уроку я хочу прочитати Вам уривок з твору «Аліса в країні чудес» (Слайд 2)
За кілька кроків від Аліси сидів на гілці Чеширський кіт.
- Скажіть, будь ласка, куди мені звідси йти? – запитала Аліса
- А куди ти хочеш потрапити? – сказав у відповідь кіт.
- Мені все одно. - відповіла Аліса
- Тоді все одно куди йти – зауважив кіт.
Питання до Вас «Що хотів цим сказати кіт Алісі?»

Щоб знати куди рухатися, треба мати мету для своїх дій.
Так правильно, потрібно знати мету своєї роботи. (Слайд 3)

І сьогодні на уроці ми будемо вчитися спостерігати та робити висновки.
Ці вміння потрібні в житті кожної людини. 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Всі речовини на Землі поділяються на неорганічні та органічні. (Слайд 5)

Зараз ми повинні визначити, чим вони відрізняються?

(Слайд 6)

Неорганічні сполуки – це сполуки у складі яких є практично всі елементи періодичної системи.

Неорганічні сполуки відносяться до неживої природи, більшість з них є мінералами.

Сполуки у складі яких визначили наявність атомів Карбону (С), які з'єднуються між собою.

Багато перших таких сполук виявили у живих організмах (тварини, рослини), називали органікаorganics (з анг.)

Неорганічні речовини поділяються на прості та складні. (Слайд 7-переписати у зошити)

Прості речовини ми вивчали у 7 класі.

Прості речовини – речовини, які складаються з одного виду атома. До простих речовин відносяться метали та неметали. Неметали в свою чергу поділяються на неметали атомної будови (інертні гази також), та молекулярної будови (H2, O2, N2, галогени - F2, Cl2, Br2, I2  також).

Таблиця Менделєєва – поділення на метали та неметали (Слайд 8)

Складні речовини – це речовини, які складаються з декількох різних елементів.

Складні речовини поділяються на оксиди, основи, кислоти, солі. (Слайд 9, Слайд 10 – переписати у зошити)

Кожний вид складних речовин підпорядковуються загальній формулі. (Слайд 11-переписати у зошити)

Оксиди – речовини, які складаються з двох елементів, один з яких завжди Оксиген. Тому при визначені речовин, які будуть належати до оксидів у формулах, завжди повинно бути тільки два елемента, і один з них завжди Оксиген.

Кислоти – речовини, які складаються з Гідрогена та кислотного залишку. Тому при визначені кислот завжди дивимося, чи є попереду речовини Гідроген (Н).

Основи – речовини, які складаються з металу та гідроксогрупи (-ОН). Тому завжди шукаємо гідроксогрупу.

Солі – речовини, які складаються з металу та кислотного залишку. Тому дивимося на метал у складі, але без наявності гідроксогрупи (-ОН).

Якщо подивимося уважно, основи та солі мають один елемент – це метал. Тому основи відрізняються від солей наявністю гідроксогрупи (-ОН).

Давайте повернемося до органічних та неорганічних речовин. В органічних речовинах як і в неорганічних, є клас КИСЛОТ. Але давайте порівняємо їх. (Слайд 12)

Органічні кислоти більш складні за структурою, неорганічні більш прості, органічні кислоти мають тільки у складі С, Н, О; неорганічні можуть мати різні елементи, але завжди починаються з Н. Органічні кислоти зустрічаються у рослинах, неорганічні кислоти практично завжди добувають за допомогою хімічних реакцій на виробництвах, у природі чистими зустрічаються не часто (НСl (сильно розведена) – шлунковий сік).

ІV. Закріплення матеріалу

Групова робота

Описати приклади речовин, чи однакового вони кольору, в якому агрегатному стані вони знаходяться.

Робота за картками.

А зараз нам треба трішки побути Шерлоками та визначити ряд речовин за класами складних неорганічних сполук.(Слайд 13)

У вас є роздруківки, у кожний стовпчик треба вставити відповідні речовини – ОКСИДИ, КИСЛОТИ, ОСНОВИ, СОЛІ.(Слайд -14).

На виконання завдання дається 5 хвилин.

«А тепер подивимося, що отримали. Обміняйтеся картками з сусідом, та перевіримо»

По черзі відкриваємо колонки, діти перевіряють, та пояснюють, чому ці речовини потрапили до визначеного класу. (Слайд 15)

V. Підсумки уроку.

- з якими новими речовинами ми сьогодні познайомилися на уроці?

- навіщо ми їх почали вивчати?

- чи складно було їх визначати за формулою?

VІ. Домашнє завдання

Підручник с. 122 опрацювати, вчити схему класифікації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

Оксиди

ЕхОy

Кислоти

НxR

Основи

Ме(ОН)x

Солі

МеxRy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
2043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку