Тема відкритого уроку у 2 класі
(Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд)
І. Організаційний момент
-- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Тож привітайтеся з ними. (Слайд 1)
Учні: Доброго ранку! Мовим за звичаєм,
Доброго дня! Щиро вам зичимо.
Щастя й здоров’я кожної днини,
Миру і злагоди вашій родині.
-- Сідайте, дівчатка. І хлопчики. Посміхніться один одному, Доторкніться долоньками і побажайте добра і здоров’я на шляху до знань.
Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях ми розпочнемо урок математики.
Працюватимемо ми під девізом:
Видумуй, пробуй і твори.
Розум і кмітливість прояви.
-- Сьогодні на уроці ми вирушимо у прекрасну країну, ознайомимось з її основними законами, дізнаємось багато корисного і важливого для себе і в результаті визначимо, що є найголовнішим у житті людини
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Перевірка домашнього завдання
- А щоб дізнатись її назву ми перевіримо домашнє завдання. Відкрийте зошити і прочитайте вирази в порядку збільшення їх значень.
(Слайд 2)
56 + 16 72 О 27 + 35 = 62
43 + 28 71 Д 43 + 28 = 71
37 + 44 81 В’ 56 + 16 = 72
59 + 16 75 О 36 + 38 = 74
63 + 23 86 Я 59 + 16 = 75
36 + 38 74 Р 37 + 44 =81
27+ 35 62 З 63 + 23 = 86
- У кого вийшов такий числовий ряд?
- Молодці! Добре впорались із домашнім завданням. Який вид додавання ви виконували? (Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд)
- Прочитаємо назву країни (Здоров’я) (Слайд 2)
- Отже ми здійснимо подорож до країни Здоров’я. (Слайд 3)
Як ви розумієте це слово? (Відсутність хвороб, гарне самопочуття тощо)
ІІІ. Повідомлення теми і мети урок
--Під час подорожі ми з вами відкриємо основні закони життя в країні Здоров’я. А через те, що без математики в дорозі не обійтися, (Слайд 4)
то ознайомимось з прийомом додавання одноцифрових чисел до двоцифрових з переходом через розряд,
закріпимо вміння розв’язувати задачі різними способами, виконуватимемо логічні завдання, будемо працювати над геометричним матеріалом.
Тож рушаємо в дорогу. Попереду у нас перша зупинка (Слайд 5)
ІV. Актуалізація опорних знань
1)Каліграфічна хвилинка
Галявина Гігієни.
-- А що таке гігієна? (Піклування про здоров’я і чистоту свого тіла)
-- Але треба піклуватися не тільки про власну чистоту, а й про охайне, каліграфічне письмо у зошиті. Відкрийте свої зошити , красиво і чисто запишіть число (8 листопада. Класна робота)
Увага на екран
-- Діти, перед вами ряд чисел. (Слайд 6)
Назвіть їх 3 4 6 9 13 …
-- Встановіть закономірність у записі чисел (Різниця між сусідніми числами збільшується на 1).
-- Яке число буде наступним? (18) (Слайд 6)
-- Дайте характеристику цього числа (Двоцифрове, парне, складається з 1 десятка і 8 одиниць , записується цифрами 1 і 8 , попереднє число 17, а наступне 19).
-- Яке ще число можна утворити з цифр цього числа , не повторюючи їх. Запишіть їх. (18, 81). Згадайте правопис цифр одиниці і вісімки. (Слайд 7)
-- Ми добре впорались із завданням каліграфічної хвилинки. Отже на цій зупинці ми згадали каліграфічне написання цифр, характеристику числа, вміння знаходити закономірності у числовому ряді.
Рушаймо далі
2 )Розумова розминка
ІІ наша зупинка – озеро Загартовування. (Слайд 8)
- Скажіть, що сприяє загартовуванню? ( Сонце, повітря, вода).
- Ці чинники загартовують тіло людини, а загартувати наш мозок допоможе розумова розминка. (2 учні працюють біля дошки)
-- Як називається геометрична фігура, у якої всі кути прямі?(прямокутник)
-- Скільки місяців триває рік? (12)
-- Скільки сторін у 4 трикутників? (12)
-- Як називається лінія, у якої є початок і кінець? (відрізок)
-- Скільки паличок потрібно, щоб викласти 5 квадратів? (20)
-- Лікар прописав Катрусі 3пігулки, які треба випивати через кожні 30 хвилин. На який час вистачить цих пігулок? (60)
-- Щука важить більше за карася, а карась – більше за в’юна. Хто з них найлегший? (В’юн)
1)Поставити знаки (+,- ), щоб рівності були істинними.
12… 3…6 = 9
8… 3…5 = 6
11…(4…3) = 4
2) Встав пропущені числа у магічному трикутнику
Перевірка роботи на дошці
- Молодці. Добре впорались із завданням. Повторили таблиці додавання і віднімання чисел, розв’язування логічних завдань
3) Математичний диктант
Третя зупинка – Долина режиму . (Слайд 9)
-- Навіщо треба додержуватися режиму дня?
Математичний диктант, який ми напишемо незвичайний. Якщо ви правильно запишете і розв’яжете вирази, то дізнаєтесь про важливі моменти в вашому режимі дня. (до дошки піде Сіромолот Дмитрик)
1) Розв’язавши перший приклад, ви дізнаєтесь, о котрій годині ви повинні прокидатися. (7) (Слайд 10)
Знайдіть різницю чисел 12 і 5 (7)
2) Результат другого прикладу вкаже на необхідну кількість годин для денного відпочинку. (2) (Слайд 11)
Знайдіть другий доданок, якщо перший доданок – 9, а сума - 11. (2)
3) А тепер ви дізнаєтесь, скільки годин щодня ви повинні перебувати на свіжому повітрі. (3) (Слайд 12)
Від 38 відняти суму чисел 20 і 15 38 – (20 + 15)
4) І розв’язавши останній приклад , ви побачите число, яке вказує на годину, о котрій годині ви повинні лягати спати. (21) (Слайд 13)
До різниці чисел 18 і 7 додати 10 (18 - 7) + 10
Перевірка математичного диктанту (Слайд 14)
-- Молодці! Які знання нам знадобились, щоб виконати це завдання (Розв’зування виразів з дужками, таблиці додавання одноцифрових та двоцифрових чисел, знання компонентів дій додавання і віднімання)
V. Фікультхвилинка
--Наступна наша зупинка – гора Фізкультури і спорту (Слайд 15)
--Навіщо потрібно займатися фізкультурою?(Зміцнюється організм)
Тож давайте разом проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка. (Слайд 16)
Хочу я здоровим бути,
Закалятись хочу я.
Тож гімнастику робити
Будем разом – ти і я
З фізкультурою ми дружим,
Різні вправи любим дуже.
1, 2 ,3, 4, 5
Знов почнемо працювать.
VІ. Вивчення нового матеріалу
-- Наступна зупинка – садок Правильного Харчування (Слайд 17)
-- Діти, які продукти треба вживати, щоб бути здоровими? (Овочі, фрукти, продукти, збагачені білками, жирами, вуглеводами і вітамінами)
А поживною їжею для нашого розуму буде вивчення нового матеріалу.
- Який розділ математики ми почали вивчати? (Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100)
- Сьогодні ми з вами ознайомимось з прийомом додавання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд.
Спочатку виконаємо завдання, які нам у цьому допоможуть.
а)Підготовча робота (Слайд 18)
1) Виконати за зразком
62 = 60 + 2 48 = 91=
2) Розв’язати приклади (Слайд 19)
6 + 8 4 + 7 9+5 8 + 8 4+8
б) Пояснення нового матеріалу
А тепер давайте розв’яжемо такий такий приклад 48 + 9 (Слайд 20)
-- Яким прийомом ми користуємось при додаванні двоцифрових чисел?(Десятки додаємо до десятків, а одиниці – до одиниць)
-- Чи обидва доданки мають у складі десятки? А одиниці?
-- З чого ми почнемо додавання ? (З одиниць: 8 + 9=17)
-- Яку дію виконаємо наступною? (Додамо до 40 число 17)
-- Який результат отримали? (57)
в) Коментоване розв’язання прикладів (Слайд 21)
37 + 5 68+ 9
46 + 6 7 + 54
г) Самостійне розв’язання прикладів (диференційовані завдання на картках) (Слайд 22)
Рожева карткаРожева Оранжева картка Зелена картка
27 + 6 89 + 5 45 + 7 68 – (25 + 7) 36 - (17 + 6) 35 + (38 + 4)
9 + 43 8 + 15 6 + 58 59 + 6 – 34 47 + 8 – 32 88 – 42 + 7
д) Перевірка роботи (Слайди 23, 24,25)
Молодці! Добре засвоїли прийом додавання одноцифрового числа до двоцифрового.
е) Робота з підручником (Розв’язання задачі №291 с.49)
Ми наближаємось до гаю Гарного настрою. (Слайд 26)
- Яке значення має гарний настрій для здоров’я людини?
- Якщо ми розв’яжемо задачу, то гарний настрій не полишатиме нас впродовж усієї подорожі.
Відкрийте підручник на сторінці 91, знайдіть задачу №291. Уважно прочитайте її.
-- Про що йде мова у задачі? (Про пасажирів)
-- Що нам відомо з умови задачі?(В автобусі їхало 20 пасажирів. На зупинці зайшло 6 жінок і 7 чоловіків. (Слайд 27)
-- Що потрібно знайти? (Скільки пасажирів стало в автобусі) (Слайд 27)
-- Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі?(Ні)
-- Чому?(Не знаємо, скільки пасажирів всього зайшло)
-- Чи можемо дізнатися, скільки пасажирів зайшло? Як саме?
-- Що шукаємо далі?
-- Складемо план розв’язання задачі.
(Спочатку кажуть діти, а потім показати) (Слайд 28)
ПЛАН РОЗВ’ЯЗАННЯ
|
--У кого на парті зелена картка – працює самостійно.
-- Складаємо вираз до задачі. Скільки пасажирів було спочатку? (20)
(Слайд 29)
-- Скільки пасажирів зайшло (6 жінок і 7 чоловіків) (Слайд 29)
-- Скільки всього пасажирів зайшло? (6+7) (Слайд 29)
Було Зайшло = Стало 20 … 6+7 … |
Далі даємо відповідь словами було, зайшло, стало.
--Як знайти, скільки пасажирів стало? (До тих пасажирів, що були спочатку додати тих, що зайшли (Слайд 29)
Було + Зайшло = Стало
|
-Яку дію виконаємо першою? (6+7)
- Яка друга? (20+(6+7))
--Якщо у виразі є кілька дій, то дію, яку виконуємо першою, обов’язково беремо в дужки. (Слайд 29)
- Ми отримали вираз , прочитайте і знайдіть його значення. 20 +(6 +7)= 33
(Слайд 29)
- Знайдіть його значення
Тепер ми самостійно розв’яжемо задачу ІІ способом.
І варіант – самостійно
ІІ варіант – за планом
План розв’язування
|
ІІІ варіант – за планом і підказкою
План розв’язування
( + ) + =
|
Перевіряємо розв’язання задачі ІІ способом за допомогою виразу
(20 + 6) + 7 = 33(пасажирів) (Слайд 30)
VІ.Узагальнення й систематизація знань.
Попереду остання зупинка – Замок здорового способу життя. (Слайд 31)
-- Що включає в собі здоровий спосіб життя?(Зайняття спортом, відсутність шкідливих звичок, правильне харчування).
Колись цей замок виглядав саме так . Але через те, що деякі мешканці країни перестали дотримуватись здорового способу життя, він почав руйнуватися. Тому жителі звернулися до нас з проханням допомогти їм відбудувати цей замок.
Отже перед перед уроком ми об’єдналися в групи, кожна група отримала конверт з частинками зіпсованих стін палацу. Тож за 1 хвилину ви повинні скласти з них фігуру, яка є складовою цього чарівного замку і визначити її периметр.
1) Периметр оранжевого чотирикутника (15+16+12+17 = 60 см)
2) Периметр фіолетового прямокутника (15+17+15+17 = 64 см)
4) Периметр білого квадрата ( 14 + 14 + 14 +14 = 56 см)
5) Периметр зеленого прямокутника (14 + 19 +14 + 19 = 66 см)
6) Периметр червоного чотирикутника (12 + 15 + 18 + 14 = 59 см)
7) Периметр синього трикутника (18+18+19 = 55 см)
8) Периметр жовтого чотирикутника – ( жовтого 12 +14 + 18+ 14 = 58 см)
Молодці, діти! Я дуже задоволена вашою роботою.
Добре вмієте знаходити периметр многокутників.
Ось і закінчується наша подорож. Ми подолали всі випробування, які спіткали нас на шляху. Але найголовніше те, що ми з вами набули знань і стали розумнішими.
Тепер ми можемо повністю прочитати вислів великого давньогрецького лікаря Гіппократа
Найбільша цінність і багатство кожної людини - це її здоров’я(Слайд 33)
Отже бережіть своє здоров’я, зміцнюйте і примножуйте його.
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Підведемо підсумки .
- Чи сподобався вам урок?
- Що вивчили на уроці? (Додавання одноцифрового числа до двоцифрового, розв’язання задач двома способами за допомогою виразу)
- Чому він навчив вас? (Берегти своє здоров’я, піклуватися про нього)
- Які відкриття ви зробили?)
-Ви сьогодні дуже гарно працювали . Особливо активними були … Молодці!
VІІІ. Домашнє завдання №293, №294 (Слайд 34)