Відкритий урок "Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд"

Про матеріал
Підведемо підсумки . - Чи сподобався вам урок? - Що вивчили на уроці? (Додавання одноцифрового числа до двоцифрового, розв’язання задач двома способами за допомогою виразу) - Чому він навчив вас? (Берегти своє здоров’я, піклуватися про нього) - Які відкриття ви зробили?) -Ви сьогодні дуже гарно працювали . Особливо активними були … Молодці!
Перегляд файлу

Тема відкритого уроку у 2 класі

(Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд)

 

І. Організаційний момент

-- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Тож привітайтеся з ними.      (Слайд 1)

 Учні:      Доброго ранку! Мовим за звичаєм,

                Доброго дня! Щиро вам зичимо.

                Щастя й здоровя кожної днини,

                Миру і злагоди вашій родині.

-- Сідайте, дівчатка. І хлопчики. Посміхніться один одному, Доторкніться долоньками  і побажайте добра  і здоровя на шляху до знань.

Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях ми розпочнемо урок математики.

Працюватимемо ми під девізом:

Видумуй, пробуй і твори.

Розум і кмітливість прояви.

-- Сьогодні на уроці ми вирушимо у прекрасну країну, ознайомимось з її основними законами, дізнаємось багато корисного і важливого для себе і в результаті визначимо, що є найголовнішим у житті людини

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

- А щоб дізнатись її назву ми перевіримо домашнє завдання. Відкрийте зошити і прочитайте вирази в порядку збільшення  їх значень.  

                                                                                                                    (Слайд 2)

56 + 16              72            О                27 + 35 = 62

43 + 28              71            Д                43 + 28 = 71                

37 + 44              81            В               56 + 16 = 72

59 + 16              75            О                36 + 38 = 74

63 + 23              86            Я                59 + 16 = 75

36 + 38              74             Р                37 + 44 =81

 27+ 35              62             З                63 + 23 = 86

- У кого вийшов такий  числовий ряд?

- Молодці! Добре впорались із  домашнім завданням. Який вид  додавання ви виконували? (Додавання двоцифрових чисел з переходом через розряд)

- Прочитаємо назву країни (Здоровя)                                                    (Слайд 2)

- Отже ми здійснимо подорож до країни  Здоровя.                           (Слайд 3)

Як ви розумієте це слово? (Відсутність хвороб, гарне самопочуття тощо)

ІІІ. Повідомлення теми і мети урок

--Під час подорожі  ми з вами  відкриємо основні закони життя в країні Здоров’я. А через те, що без математики в дорозі  не обійтися,       (Слайд 4)

 то ознайомимось з прийомом  додавання одноцифрових чисел до двоцифрових з переходом через розряд,                                        

закріпимо вміння розв’язувати задачі різними способами, виконуватимемо логічні завдання, будемо  працювати над геометричним матеріалом.

Тож рушаємо в дорогу.  Попереду у нас перша зупинка               (Слайд 5)

ІV. Актуалізація опорних знань

1)Каліграфічна хвилинка

 Галявина Гігієни.

-- А що таке гігієна? (Піклування про здоровя і чистоту свого тіла)

-- Але треба піклуватися не тільки про власну чистоту, а й про охайне, каліграфічне письмо у зошиті. Відкрийте свої зошити , красиво і чисто запишіть число (8 листопада. Класна робота)

Увага на екран

-- Діти, перед вами ряд чисел.                                                               (Слайд 6)

           Назвіть їх  3 4 6 9 13 …

-- Встановіть закономірність у записі чисел (Різниця між сусідніми числами збільшується на 1).

-- Яке число буде наступним?  (18)                                                        (Слайд 6)

-- Дайте характеристику цього числа (Двоцифрове, парне, складається з 1 десятка і 8 одиниць , записується цифрами 1 і 8 , попереднє число 17, а наступне 19).

-- Яке ще число можна утворити з цифр цього числа , не повторюючи їх. Запишіть їх. (18, 81). Згадайте правопис цифр одиниці і вісімки.      (Слайд 7)

-- Ми добре впорались із завданням каліграфічної хвилинки. Отже на цій зупинці ми згадали  каліграфічне написання цифр, характеристику числа, вміння знаходити закономірності у числовому ряді.

                                                 Рушаймо далі

2 )Розумова розминка 

ІІ  наша зупинка – озеро Загартовування.                                      (Слайд  8)

- Скажіть, що сприяє загартовуванню? ( Сонце, повітря, вода).

- Ці чинники загартовують тіло людини, а загартувати наш мозок допоможе розумова розминка. (2 учні працюють біля дошки)

-- Як називається геометрична фігура, у якої всі кути прямі?(прямокутник)

-- Скільки місяців триває рік? (12)

-- Скільки сторін у 4 трикутників? (12)

-- Як називається лінія, у якої є початок і кінець? (відрізок)

-- Скільки паличок потрібно, щоб викласти 5 квадратів? (20)

-- Лікар прописав Катрусі 3пігулки, які треба випивати через кожні 30 хвилин. На який час вистачить цих пігулок? (60)

-- Щука важить більше за карася, а карась – більше за вюна. Хто з них найлегший? (Вюн)

1)Поставити знаки (+,- ), щоб рівності були істинними.

12… 3…6 = 9

8… 3…5 = 6

11…(4…3) = 4

2) Встав пропущені числа у магічному трикутнику

 

 

 

 

Перевірка роботи на дошці

- Молодці. Добре впорались із завданням. Повторили таблиці додавання і віднімання чисел, розвязування логічних завдань

3) Математичний диктант

Третя зупинка – Долина режиму .                                           (Слайд 9)

-- Навіщо треба додержуватися режиму дня?

Математичний диктант, який ми напишемо незвичайний. Якщо ви правильно запишете і розвяжете вирази, то дізнаєтесь про важливі моменти в вашому режимі дня. (до дошки піде Сіромолот Дмитрик)

1) Розв’язавши перший приклад, ви дізнаєтесь, о котрій годині ви повинні прокидатися. (7)                                                                            (Слайд 10)

Знайдіть різницю чисел 12 і 5        (7)                  

2) Результат другого прикладу вкаже на необхідну кількість годин для денного відпочинку. (2)                                                                 (Слайд 11)

Знайдіть другий доданок,  якщо перший доданок – 9, а сума - 11.  (2)

3)  А тепер ви дізнаєтесь, скільки годин щодня ви повинні перебувати на свіжому повітрі. (3)                                                                         (Слайд 12)                                                              

Від 38 відняти суму чисел 20 і 15                  38 – (20 + 15)

4) І розв’язавши останній приклад , ви побачите число, яке вказує на годину, о котрій годині ви повинні лягати спати. (21)                                (Слайд 13)

До різниці чисел 18 і 7 додати 10                   (18 - 7) + 10

Перевірка  математичного диктанту                                           (Слайд 14)

-- Молодці! Які знання нам знадобились, щоб виконати це завдання (Розв’зування виразів з дужками, таблиці додавання одноцифрових  та двоцифрових чисел, знання компонентів дій додавання і віднімання)

V. Фікультхвилинка

--Наступна наша зупинка – гора Фізкультури і спорту               (Слайд 15)
--Навіщо потрібно займатися фізкультурою?(Зміцнюється організм)

Тож давайте разом проведемо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка.                                                                                 (Слайд 16)

Хочу я здоровим бути,

Закалятись хочу я.

Тож гімнастику робити

Будем разом – ти і я

З фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже.

1, 2 ,3, 4, 5

Знов почнемо працювать.

VІ. Вивчення нового матеріалу

-- Наступна зупинка – садок Правильного Харчування          (Слайд 17)

-- Діти, які продукти треба вживати, щоб бути здоровими? (Овочі, фрукти, продукти, збагачені білками, жирами, вуглеводами і вітамінами)

А поживною їжею для нашого розуму буде вивчення нового матеріалу.

- Який розділ математики ми почали вивчати? (Усне додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100)

- Сьогодні ми з вами ознайомимось з прийомом додавання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд.

Спочатку виконаємо завдання, які нам  у цьому допоможуть.

 

а)Підготовча робота                                                                            (Слайд 18)

1) Виконати за зразком                                                                                          

62 = 60 + 2                48 =                  91=

2) Розвязати приклади                                                                          (Слайд 19)

6 + 8       4 + 7          9+5         8 + 8         4+8

б) Пояснення нового матеріалу

А тепер давайте розвяжемо такий такий приклад 48 + 9                 (Слайд 20)                     

-- Яким прийомом ми користуємось при додаванні двоцифрових чисел?(Десятки додаємо до десятків, а одиниці – до одиниць)

-- Чи обидва доданки мають у складі десятки? А одиниці?

-- З чого ми почнемо додавання ? (З одиниць: 8 + 9=17)

-- Яку дію виконаємо наступною? (Додамо до 40 число  17)

-- Який результат отримали? (57)

в) Коментоване розвязання прикладів                                          (Слайд 21)

     37 + 5                      68+ 9

     46 + 6                      7 + 54               

 г) Самостійне розвязання прикладів (диференційовані завдання на картках)                                                                                                  (Слайд 22)

 

 

Рожева карткаРожева Оранжева картка                             Зелена картка

27 + 6        89 + 5                     45 + 7      68 – (25 + 7)                    36 - (17 + 6)      35 + (38 + 4)

9 + 43        8 + 15                     6 + 58       59 + 6 – 34                      47 + 8 – 32        88 – 42 + 7  

д)  Перевірка роботи                                                              (Слайди 23, 24,25)

Молодці! Добре засвоїли прийом додавання одноцифрового числа до двоцифрового.

е) Робота з підручником (Розвязання задачі №291 с.49)

 

Ми наближаємось до гаю  Гарного настрою.                                  (Слайд 26)

- Яке значення має гарний настрій для здоровя людини?

- Якщо ми розвяжемо задачу, то гарний настрій не полишатиме нас впродовж усієї подорожі.

Відкрийте підручник на сторінці 91, знайдіть  задачу №291. Уважно прочитайте її.

-- Про що  йде мова у задачі? (Про пасажирів)

-- Що нам відомо з умови задачі?(В автобусі їхало 20 пасажирів. На зупинці зайшло 6 жінок і 7 чоловіків.                                                          (Слайд 27)

--  Що потрібно знайти? (Скільки пасажирів стало в автобусі)  (Слайд 27)

-- Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі?(Ні)

-- Чому?(Не знаємо, скільки пасажирів всього зайшло)

-- Чи можемо дізнатися, скільки пасажирів зайшло? Як саме?

-- Що шукаємо далі?

-- Складемо план розвязання задачі.

(Спочатку кажуть діти, а потім показати)                                        (Слайд 28)  

ПЛАН РОЗВЯЗАННЯ

  1. Скільки пасажирів зайшло?
  2. Скільки пасажирів стало?

 

--У кого на парті зелена картка – працює самостійно.

-- Складаємо вираз до задачі. Скільки пасажирів було спочатку? (20)

                                                                                                              (Слайд 29)

-- Скільки пасажирів зайшло (6 жінок  і 7 чоловіків)                     (Слайд 29)

-- Скільки всього пасажирів зайшло?   (6+7)                                   (Слайд 29)                               

Було                 Зайшло            =          Стало

  20                    6+7                                               

 Далі даємо відповідь словами було, зайшло, стало.

--Як знайти, скільки пасажирів стало? (До тих пасажирів, що були спочатку додати тих, що зайшли                                                                        (Слайд 29)

Було      +        Зайшло            =          Стало

  1.        +            6 + 7                                  …             

 

-Яку дію виконаємо першою? (6+7)

- Яка друга?                            (20+(6+7))

--Якщо у виразі є кілька дій, то дію, яку виконуємо першою, обов’язково беремо в дужки.                                                                                     (Слайд 29)

- Ми отримали вираз , прочитайте і знайдіть його значення. 20 +(6 +7)= 33

                                                                                                                  (Слайд 29)

- Знайдіть його значення

Тепер ми  самостійно розв’яжемо задачу ІІ способом.

І варіант – самостійно

ІІ варіант – за планом

План розв’язування

  1. Скільки пасажирів стало після того, як зайшли жінки
  2. Скільки пасажирів стало всього в автобусі

 

 

ІІІ варіант – за планом і підказкою

План розвязування

  1. Скільки пасажирів стало після того, як зайшли жінки?
  2. Скільки пасажирів стало всього в автобусі?

(        +        ) +       =

 

 

Перевіряємо розвязання задачі ІІ способом за допомогою виразу

(20 + 6) + 7 = 33(пасажирів)                                                            (Слайд 30)

VІ.Узагальнення й систематизація знань.

Попереду остання зупинка – Замок здорового способу життя.   (Слайд 31)

-- Що включає в собі здоровий спосіб життя?(Зайняття спортом, відсутність шкідливих звичок, правильне харчування).

Колись цей замок виглядав саме так . Але через те, що деякі мешканці країни перестали дотримуватись здорового способу життя, він почав руйнуватися. Тому жителі звернулися до нас з проханням допомогти їм відбудувати цей замок.

Отже перед перед уроком ми обєдналися в групи, кожна група отримала конверт з частинками зіпсованих стін палацу. Тож за 1 хвилину ви повинні скласти з них фігуру, яка є складовою цього чарівного замку і визначити її периметр.

  1. Кожна група презентує свою роботу                                      (Слайд 32)

1) Периметр оранжевого чотирикутника (15+16+12+17 = 60 см)

2) Периметр фіолетового прямокутника (15+17+15+17 = 64 см)

4) Периметр білого квадрата (  14 + 14 + 14 +14 = 56 см)

5) Периметр зеленого прямокутника (14 + 19 +14 + 19 = 66 см)

6) Периметр  червоного чотирикутника (12 + 15 + 18 + 14 = 59 см)

7) Периметр  синього трикутника  (18+18+19 = 55 см)

8) Периметр  жовтого чотирикутника – ( жовтого 12 +14 + 18+ 14 = 58 см)

Молодці, діти! Я дуже задоволена вашою роботою.

Добре вмієте знаходити периметр многокутників.

Ось і закінчується наша подорож. Ми подолали всі випробування, які спіткали нас на шляху. Але найголовніше те, що ми з вами набули знань і стали розумнішими.

Тепер ми можемо повністю прочитати вислів великого давньогрецького лікаря Гіппократа

Найбільша цінність і багатство кожної людини - це її здоров’я(Слайд 33)

 Отже бережіть своє здоров’я, зміцнюйте і примножуйте його.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Підведемо підсумки .

- Чи сподобався вам урок?

- Що вивчили на уроці? (Додавання одноцифрового числа до двоцифрового, розвязання задач двома  способами за допомогою виразу)

- Чому він навчив вас? (Берегти своє здоровя, піклуватися про нього)

- Які відкриття ви зробили?)

-Ви сьогодні дуже гарно працювали . Особливо активними були … Молодці!

VІІІ. Домашнє завдання №293, №294                                              (Слайд 34)

 

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку