Відкритий урок на тему: «Приготування виробів з пісочного тіста (печиво «Листочок», «Домашнє», «Кругле», «Пісочно-шоколадне»).

Про матеріал
Розробка відкритого уроку виробничого навчання на тему:«Приготування виробів з пісочного тіста (печиво «Листочок», «Домашнє», «Кругле», «Пісочно-шоколадне»).
Перегляд файлу

План конспект відкритого уроку виробничого навчання

  1.                Група № 25
  2.                Спеціальність: «Кухар-кондитер».
  3.                Майстер в\н: Щербина Ю.Л.
  4.                Об’єкт, на якому проходить урок виробничого навчання: кухня – лабораторія.
  5.                Тема програми: «Приготування бездріжджових видів тіста та виробів з нього».
  6.                Тема уроку: «Приготування виробів з пісочного тіста (печиво «Листочок», «Домашнє», «Кругле», «Пісочно-шоколадне»).
  7.                Мета уроку:

а) навчальна: закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесу приготування виробів з пісочного тіста;

б) виховна: виховання дбайливого ставлення до інструментів і матеріалів;

в) розвивальна: розвивати вимогливість до себе.

8. Тип уроку: урок вдосконалення початкових умінь і оформлення навичок виконання операцій і видів робіт.

9. Методи навчання:

  • словесні (бесіда, пояснення, інструктаж);
  • наочні ( ілюстрування);
  • практичні (вправи).

10. Міжпредметні зв’язки:

  • «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства: тема « Приготування виробів з пісочного тіста»;
  • «Устаткування підприємств харчування: тема « Теплове обладнання»;
  • «Охорона праці»: «Охорона праці в галузі»;
  • «Гігієна та санітарія виробництва»: «Особиста гігієна працівників громадського харчування», «Санітарні вимоги до обладнання, інвентарного посуду».

11. Матеріально-технічне забезпечення:

інвентар та інструменти: ніж, шкребок, виїмки для печива, качалка, посуд різної ємності; обладнання: виробничі столи, електрична жарова піч; пісочне тісто, борошно, сировина для оздоблення : горіхова крихта, пісочна крихта, яйця, цукор.

12. Навчально-методичне забезпечення: плакат «Схема приготування пісочного тіста»,

презентація: «Приготування виробів із пісочного тіста», інструкційно-технологічні картки.

 

 

Хід уроку

  1.                 Організаційна частина.
  • Перевірка явки учнів на заняття, відмітка в журналі.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.
  1.              Вступний інструктаж.
  • Цільова настанова: повідомлення теми і мети уроку.

Майстер в/н. Тема уроку: «Приготування виробів з пісочного тіста (печиво «Листочок», «Домашнє», «Кругле», «Пісочно-шоколадне».

Ця тема є важливою, тому що на підприємствах масового харчування, де ви проходите виробниче навчання, виготовляють багато десертів, основою яких є пісочне тісто.

  • Перевірка знань учнів за матеріалом, вивченим на уроках теорії, а також на попередніх уроках виробничого навчання, пов’язаних з даним уроком.

Майстер в/н. Пригадаємо, що ви вивчали з даної теми на уроках теоретичного навчання та попередніх уроках виробничого навчання.

Усне опитування учнів за запитаннями

  1. Яка сировина входить до пісочного тіста?
  2. Які є види пісочного тіста?
  3. Які є способи приготування пісочного тіста?
  4. Яке обладнання використовують для приготування пісочного тіста?
  5. Як готується пісочне тісто машинним способом?
  6. Яких вимог охорони праці необхідно дотримуватися, працюючи на збивальний машині ?
  7. Яких вимог охорони праці необхідно дотримуватися, працюючи на тістомісильній машині ?
  8. Як готується пісочне тісто ручним способом?
  9. При якій температурі приміщення готують пісочне тісто і чому?
  10. Яку консистенцію повинно мати готове пісочне тісто?
  11. Чому пісочне тісто потрібно замішувати швидко?
  12. Як готують пісочну крихту?
  13. Які вироби готують з пісочного тіста?
  • Формування орієнтованої основи дій учнів:
  • Пояснення характеру і призначення майбутньої роботи учнів.

Майстер в/н. Сьогодні на уроці ми з вами будемо готувати вироби з пісочного тіста: печиво «Листочок», «Домашнє», «Кругле», «Пісочно-шоколадне»: розкачаємо готове пісочне тісто, за допомогою виємок різної форми сформуємо печиво, оздобимо напівфабрикати пісочною або горіховою крихтою та цукром, викладемо вироби на листи, випечемо їх з дотриманням температурного режиму та визначимо готовність.

  • Розбір інструкційно-технологічних карт.

Майстер в/н. Під час приготування печива будемо користуватися інструкційно-технологічними картами, в яких вказано кількість сировини, технологія приготування печива, вимоги до якості.

 

  • Ознайомлення учнів з інвентарем, інструментами, обладнанням, сировиною, які застосовуватимуться на уроці.

Майстер в/н Працюючи на уроці будемо використовувати інвентар та інструменти: ніж, шкребок, виїмки для печива, качалка, посуд різної ємності; обладнання: виробничі столи, електрична жарова піч; пісочне тісто, борошно, сировина для оздоблення : горіхова крихта, пісочна крихта, яйця, цукор.

 

  • Розгляд типових помилок,способів їх попередження усунення.

Майстер в/н. При виготовленні виробів із пісочного тіста можуть виникнути окремі недоліки. розглянемо шляхи їх усунення.

Можливі недоліки

Причини виникнення

Способи усунення

Тісто при розкачуванні рветься, кришиться.

Для замішування тіста використовували розтоплений жир і неохолоджену сировину.

Тісто готували у теплому приміщенні.

Потрібно використовувати охолоджену сировину, готувати тісто в прохолодному приміщені.

Напівфабрикат сирий ,погано пропечений.

Недостатній час випічки.

Потрібно дотримуватися часу випікання.

Пісочний напівфабрикат з темними плямами на поверхні.

Завищено температуру випікання, тісто нерівномірно розкатане.

Потрібно дотримуватись температури випікання, рівномірно розкачувати тісто.

Пісочний напівфабрикат блідний, засушений.

Низька температура випікання.

Потрібно дотримуватись температурного режиму

Пісочний напівфабрикат щільний, не крихкий.

Використане сильне борошно, тривале замішування тіста, використали багато обрізків, зменшили кількість жиру, збільшили кількість цукру.

Потрібно використовувати борошно з середнім вмістом клейковини, швидко замішувати тісто, використовувати сировину згідно рецептури.

Випечене печиво деформоване.

Заготовки щільно виклали під час випікання.

Потрібно викладати заготовки на відстані одна від одної.

Пісочний напівфабрикат з темним плямами на поверхні.

Для замішування тіста використали цукор-пісок з крупним кристалами.

Потрібно використовувати цукор з дрібними кристалами.

 

Перехід до робочої зони.

  • Пояснення і показ способів раціональної організації робочих місць при виконанні завдань.

Майстер в/н Робоче місце кондитера організовується зліва на право. Зліва лежать інвентар і інструменти, потім тісто, сировина для оздоблення, справа – лист, на який буде викладатися печиво.

 

  • .Розгляд вимог охорони праці.

Майстер в/н. За робочими столами ви будете працювати з ножами, а для випічки напівфабрикатів використовувати електричні жарові шафи, тому необхідно дотримуватися вимог охорони праці.

  • Розкажіть правила безпечного користування ножем. (Повідомлення учня.)

 Розглянемо правила безпечної експлуатації електричних жарових шаф.

 Перед початком роботи з електричною жаровою шафою потрібно перевірити заземлення, справність усіх перемикачів. Підключивши шафу до електромережі, перемикачами встановити необхідну температуру, час випікання і відповідні тени.

Після нагрівання шафи обережно відчиняють дверцята камери і встановлюють у неї кондитерський лист з напівфабрикатами, так же обережно і витягують листи з шафи.

Після закінчення роботи перемикачі установлюють у положення «0». Шафиу відключають від електромережі й протирають її поверхню м’якою тканиною.

 

  • Пояснення і показ найбільш раціональних прийомів, способів і послідовності  виконання завдання, а також способів контролю якості роботи.

Майстер в/н. (демонструє способи приготування печива, коментуючи хід роботи).

 «Печиво Листочок». Пісочне тісто розкачуємо шаром 7-8 мм. Змащуємо яйцем і вилкою, штампуємо заготовки овальної форми із загостреним кінцем, що нагадують форму листочка. Заготовки викладаємо на сухий кондитерський лист і кінчиком ножа наносимо контури жилок «Листочка». Випікаємо при температурі 230-240°С протягом 8-10хв.

Печиво «Домашнє». Пісочне тісто розкачуємо шаром завтовшки 4-5мм, поверхню змащуємо яйцем, посипаємо подрібненими горіхами, а потім цукром. З тіста вирізаємо виємками заготовки довільної форми, викладаємо їх на сухі кондитерський листи і випікаємо при температурі 230-240°С протягом 8-10 хв.

Печиво «Кругле». Тісто розкачуємо шаром завтовшки 5мм, змазуємо яйцем, посипаємо охолодженими пісочними крихтами. Потім штампуємо заготовки діаметром 4см і випікаємо на сухих кондитерських листах при температурі 230-240° 8-10 хв.
 

Печиво «Пісочно-шоколадне». Для цього печива готуємо два види тіста: звичайне ванільне і шоколадне. Печиво формуємо  круглої чи квадратної форми. Поєднання білого і шоколадного тіста дозволяє виготовляти печиво з різноманітними візерунками на поверхні.

I спосіб: біле і шоколадне тісто розкачуємо шаром 3-4 мм, викладаємо один на другий, змащуючи поверхню пластів яйцем, скручуємо у вигляді рулету і охолоджуємо протягом 30-40 хв, нарізаємо упоперек на печиво завтовшки 5-6 м., викладаємо на сухий кондитерський лист, випікаємо при температурі 230-240 °С протягом 8-10 хв.

II спосі : частину ванільного тіста і все шоколадне розкачуємо шаром 5-6 мм, нарізаємо на брусочки завтовшки 5-6 мм. Ванільне тісто, що залишилося, розкачуємо шаром завтовшки 1,5-2 мм, надаємо прямокутної форми, змащуємо яйцем. Потім на край цього тіста викладаємо білі і шоколадні брусочки 5-6 мм по черзі вряд. Поверхню змащуємо яйцем і знову викладаємо ряд брусочків, чергуючи кольори. Так викладаємо
5-6 рядів. Потім викладаємо брусочки, загортаємо у нижній ванільний пласт тіста, нарізаємо упоперек на печиво 5-6 мм завтовшки, викладаємо на сухий кондитерський лист, випікаємо при температурі 230-240 °С 8-10 хв.

 

  •                  Закріплення і перевірка засвоєння учнями матеріалу вступного інструктажу; проведення пробного виконання учнями нових прийомів.

1.Дайте відповіді на запитання.

  •                  Як готують печиво «Листочок»?
  •                  Як готують печиво «Кругле»?
  •                  Як готують печиво «Домашнє»?
  •                  Як готують печиво «Пісочно-шоколадне» («Спіраль»)?
  •                  Як готують печиво «Пісочно-шоколадне» («Шахове»)?
  •                  Як правильно організувати робоче місце?
  •                  Які вимоги охорони праці при роботі з жаровою шафою?

2. Відтворіть показані прийоми, повторіть правила їх виконання.

 

  •                  Видача завдань і розподіл учнів по робочих місцях.

 

Прізвище,
ім’я учня

 Зміст роботи яку необхідно виконати

1.

Бригада №1

Андрусенко Ірина Миколаївна Гонохова Анастасія Олександрівна Десенко Альона Володимирівна

Карлсберг Анастасія Янісівна

 

Приготувати печиво «Листочок», «Пісочно-шоколадне».

 

2.

Бригада №2

Крайсвітній Сергій Миколайович

Любива Катерина Вікторівна Морщавка Руслана Олександрівна Назаренко Юлія Ростиславівна

Приготувати печиво «Домашнє», «Пісочно-шоколадне».

 

3.

Бригада №3

Пелипенко Ірина Юріївна

Приходько Альона Олегівна

Сотула Наталія Костянтинівна Скрипник Вікторія Олександрівна

Приготувати печиво «Кругле», «Пісочно-шоколадне».

 

 

 

 

ІII. Поточний інструктаж під час виконання вправ учнями.

  •                  Виконання учнями тренувальних вправ за розробленими майстром завданнями.
  •                  Поточний інструктаж майстра виробничого навчання під час цільових обходів робочих місць учнів.

Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.

Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються учні помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання вимог охорони праці.

Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.

Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.

 

  •                  Здача учнями майстру готовність або незавершеної роботи, прибирання своїх робочих місць та майстерень.

 

IV. Заключний інструктаж.·

  •                  Самооцінка учнями результатів роботи.
  •                  Підсумки роботи кожного учня і групи в цілому.
  •                  Виставлення оцінок.
  •                  Визначення учнів, які домоглися відмінної якості роботи.
  •                  Розгляд найбільш характерних недоліків в роботі учнів.
  •                  Завдання додому.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
4 березня 2020
Переглядів
3477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку