Виступ на педраду: «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес»

Про матеріал
Виступ на педраду: «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес» Здоров'я людини - проблема досить актуальна для всіх часів і народів, а в даний час вона стає першорядною. Сьогодні в світі дедалі більше наголошується на необхідності забезпечення права людини на збереження та зміцнення здоров’я.
Перегляд файлу

«Впровадження здоров’язберігаючих технологій у

 навчально-виховний процес»

    Здоров'я людини - проблема досить актуальна для всіх часів і народів, а в даний час вона стає першорядною. Сьогодні в світі дедалі більше наголошується на необхідності забезпечення права людини на збереження та зміцнення здоров’я.

    У статуті Всесвітньої організації охорони здоров'я, здоров'я визначається як "стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя ", а не тільки відсутність хвороб і фізичних дефектів. Здоров'я у всі часи вважалося вищою цінністю, основою активного творчого життя, щастя, радості і благополуччя людини.(слайд 1)

    За статистичними даними науковців в останні роки намітилися такі негативні тенденції - фізіологічно зрілими народжуються не більше 14% дітей, значно знизилося число абсолютно здорових дітей (їх залишається не більше 10-12 %). В даний час актуальність та глобальність проблеми здорового способу життя зростає та викликає стурбованість науки, особливо у сферах, що стосуються проблем охорони здоров’я. Причин кілька, але найсуттєвіша з них, як я вже казала, - це погіршення здоров'я населення країни.

     Актуальна тема здорового способу життя і для дітей нашої школи.

Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя, як компетентність, яку необхідно виховувати в наших дітях.

   Що таке здоровий спосіб життя? Кожна людина розуміє це по-різному. Тому до себе люди ставляться по-різному. Але так як в основі всього лежить здоров'я, то переважна більшість намагається його зберегти, бо це найцінніше, що є у людини.

    Поняття «здоровий спосіб життя» однозначно поки ще не визначено. Але сучасний погляд розуміє під здоров’ям людини феномен, що інтегрує основні складові здоров’я(слайд )

Фізична;

Інтелектуальна;

Психологічна;

Духовна;

Соціальна;

     Здоровою може вважатися людина, яка відзначається гармонійним фізичним та розумовим розвитком і добре адаптована до оточуючого її фізичного та соціального середовища…

   Здоров’я тому не означає просто відсутність хвороб: це дещо позитивне, це життєрадісне й охоче виконання обов’язків, які життя покладає на людину».              

     Наших дітей ми повинні націлювати на усвідомлення того, що майбутнє кожного — за здоровим поколінням, бо фізично і морально здорова людина здатна творити і жити «якісно». Вони повинні чітко розуміти, що для того, щоб сформувати здоров'я, треба знати, як воно закладається, зберігається, від чого руйнується, і від чого залежить?

      Микола Амосов говорив: «У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина. Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадобу, а інколи - й від нерозумності».

     Фактори, що впливають на здоров’я людини: (слайд )

20 % — залежить від спадкових факторів;

20 % — від умов оточуючого середовища;

10 % — від діяльності системи охорони здоров'я (медицини);

50 % — від самої людини, і від того, який спосіб життя вона веде.

         Поняття «здоровий спосіб життя» розглядається у співвідношенні триєдиних понять:  здоров’я – здоровий спосіб життя – культура здоров’я.

    Дане співвідношення має сенс при виконанні та дотримуванні певних умов здорового способу життя – це, так би мовити, система розумової поведінки людини на фундаменті моральних і національних традицій, яка забезпечує людині фізичне, душевне, духовне і соціальне благополуччя в реальному навколишньому середовищі.

      Інтерактивна вправа «Умови здорового способу життя». Вчителі у групах обговорювали і записували умови, при яких можна зберегти здоров’я.

Приклад переліку умов: (слайд )

Раціональне здорове харчування

Дотримання режиму дня

Щоденні помірні фізичні навантаження

Рух, як умова життя

Відсутність шкідливих звичок

Систематичний спокійний сон

Уникнення стресів

Дотримання гігієнічних норм

Загартування

Уникнення носіння одягу із штучних волокон

Дотримання режиму роботи за комп’ютером

Обов’язкові прогулянки на свіжому повітрі

Жити у гармонії із собою та природою

Позитивні емоції (сміятися 17 хвилин в день)

     Здоров'я дітей – це загальна проблема медиків, педагогів і батьків. І рішення цієї проблеми залежить від впровадження в школу здоров'язберігаючих технологій.

      Поняття ,,здоров’язберігаючі технології” об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та   зміцнення здоров’я учнів.

       Мета здоров'язберігаючих освітніх технологій навчання – забезпечити школяреві можливість збереження здоров'я за період навчання в школі, сформувати у нього необхідні знання, вміння та навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті.

     Під здоров’язберігаючими технологіями вчені пропонують розуміти:

-   сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій, адекватність вимог, методик навчання та виховання);

-   оптимальну організацію навчального процесу (відповідно до вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);

-   повноцінний та раціонально організований руховий режим.

      Впровадження здоров’язберігаючих освітніх технологій пов’язано з використанням медичних (медико-гігієнічних, фізкультурно-оздоровчих, лікувально-оздоровчих), соціально-адаптованих, екологічних здоров’язберігаючих технологій та технологій забезпечення безпеки життєдіяльності.

      Аналіз класифікацій існуючих здоров’язберігаючих технологій дає можливість виокремити такі типи (за  О. Ващенко):

       - здоров’язберігаючі – технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм), відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини;

       - оздоровчі – технології, спрямовані на вирішення завдань зміцнення фізичного здоров’я учнів, підвищення потенціалу (ресурсів) здоров’я: фізична підготовка, фізіотерапія, ароматерапія, загартування, гімнастика, масаж, фітотерапія, музична терапія;

      - технології навчання здоров’ю – гігієнічне навчання, формування життєвих навичок (керування емоціями, вирішення конфліктів тощо), профілактика травматизму та зловживання психоактивними речовинами, статеве виховання. Ці технології реалізуються завдяки включенню

відповідних тем до предметів загально навчального циклу, введення до варіативної частини навчального плану нових предметів, організації факультативного навчання та додаткової освіти;

- виховання культури здоров’я – виховання в учнів особистісних якостей, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, формуванню уявлень про здоров’я як цінність, посиленню мотивації на ведення здорового способу життя, підвищенню відповідальності за особисте здоров’я, здоров’я родини.

Здоров’язберігаючі технології навчають дітей жити без конфліктів. Навчають укріплювати, зберігати своє і цінити чуже здоров’я. Ці технології прищеплюють дітям принципи здорового способу життя, посилюють мотивацію до навчання.

Здоров’язберігаючі технології реалізуються через такі напрямки освітньо-виховної діяльності: (слайд )

   Отже, система впровадження здоров’язберігаючих технологій передбачає професіоналізм учителя, який має виступати гарантом збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів цілісного навчально-виховного процесу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимошенко Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 березня 2020
Переглядів
3105
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку