Відкритий урок виробничого навчання на тему: «Приготування виробів з млинчастого тіста»."

Про матеріал
Відкритий урок виробничого навчання на тему: «Приготування виробів з млинчастого тіста»."
Перегляд файлу

Планконспект відкритого уроку виробничого навчання

  1.                Група № 35
  2.                Спеціальність:«Кухар-кондитер».
  3.                Майстер в\н: Щербина Ю.Л.
  4.                Об’єкт, на якому проходить урок виробничого навчання: кухня –лабораторія.
  5.                Тема програми: «Приготування бездріжджових видів тіста та виробів з нього».
  6.                Тема уроку: «Приготування виробів з млинчастого тіста».
  7.                Мета уроку:

а)закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесу приготування виробів з млинчастого тіста;

б) виховання дбайливого ставлення до інструментів і матеріалів;

в) розвивати вимогливість до себе.

8. Тип уроку: урок вдосконалення початкових умінь і оформлення навичок виконання операцій і видів робіт.

9. Методи навчання:

  • словесні (бесіда, пояснення, інструктаж);
  • наочні ( ілюстрування);
  • практичні (вправи).

10. Міжпредметні зв’язки:

  • «Технологія приготування борошняних кондитерських виробів з основами товарознавства: тема «Приготування виробів змлинчастого тіста»;
  • «Устаткуванняпідприємствхарчування: тема « Теплове обладнання»;
  • «Охорона праці»: «Охорона праці в галузі»;
  • «Гігієна та санітарія виробництва»: «Особиста гігієна працівників громадського харчування», «Санітарні вимоги до обладнання, інвентарного посуду».

11. Матеріально-технічне забезпечення:

інвентар та інструменти:пляшка з наконечником, ніж,посуд різної ємності; обладнання: виробничі столи, електрична плита; млинчасте тісто, сировина для оздоблення,начинки.

12. Навчально-методичне забезпечення:

презентація: «Приготування виробів із млинчастого тіста», відеофільм «10 способів формування млинчиків», інструкційно-технологічні картки.

 

 

Хід уроку

  1.                 Організаційна частина.
  • Перевірка явки учнів на заняття, відмітка в журналі.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.
  1.              Вступний інструктаж.
  • Цільова настанова: повідомлення теми і мети уроку.

Майстер в/н.Тема уроку: «Приготування виробів з млинчастого тіста»На цьому тижні ми відмічаємо свято,яке називається«Колодій» або «Масниця». Здавна в українців під час свята більшість страв на столі були молочні. Головні масничні страви такі: вареники в сметані,молочна каша,молочний кисіль,пироги з сиром,а також млинці.

Крім того ця тема є важливою, тому що на підприємствах масового харчування, де ви проходите виробничупрактику, виготовляють багато виробів з млинчастого тіста.

  • Перевірка знань учнів за матеріалом, вивченим на уроках теорії, а також на попередніх уроках виробничого навчання, пов’язаних з даним уроком.

Майстер в/н.Пригадаємо, що ви вивчали з даної теми на уроках теоретичного навчання та попередніх уроках виробничого навчання.

Усне опитування учнів за запитаннями:

  1. Яка сировина входить до млинчастого тіста?
  2. Які є способи приготування млинчастого тіста?
  3. Яке обладнання використовують для приготування млинчастого тіста?
  4. Як готується млинчасте тістомашинним способом?
  5. Яких вимогохорони праці необхідно дотримуватися, працюючи на збивальній машині ?
  6. Як готується млинчасте тісто ручним способом?
  7. Яку консистенцію повинно мати готове млинчасте тісто?
  8. Які начинки використовують для приготування виробів з млинчастого тіста?
  9. Які вироби готують з млинчастого тіста?

 

 

  • Формування орієнтованої основи дій учнів:
  • Пояснення характеру і призначення майбутньої роботи учнів.

Майстер в/н.Сьогодні на уроці ми з вами будемо готувати вироби з млинчастого тіста. На попередньому уроці ви вивчили технологію приготування тіста для млинчиків,а також випікали млинчики. На цьому уроці ми розглянемо нетрадиційні способи випікання млинчиків,а також різні способи формування виробів з млинчиків.

 

  • Розбір інструкційно-технологічних карт.

Майстер в/н. Під час приготування виробів з млинчастого тіста будемо користуватися інструкційно-технологічними картами, в яких вказано кількість сировини, технологія приготування тіста, вимоги до якості.

 

  • Ознайомлення учнів з інвентарем, інструментами, обладнанням, сировиною, які застосовуватимуться на уроці.

Майстер в/н. Працюючи на уроці, будемо використовувати такий інвентар та інструменти: ніж, посуд різної ємності, мірна ложка, сковорідка для млинців; обладнання: виробничі столи, електрична електрична плита; а також млинчасте тісто, сировину для оздоблення,начинки.

  • Розгляд нетрадиційних способів випікання млинчиків.

Майстер в/н.Млинчики можна випікати різними способами. На уроці ми розглянемо, як  випікати ажурні млинчики та з малюнком.

Майстер в/н.Щоб ознайомитися зрізними способами формування виробів з млинчиків, переглянемо відеофільм «10 способів формування млинчиків».

 

  • Розгляд типових помилок,способів їх попередження усунення.

Майстер в/н. При виготовленні виробів із млинчастого тіста можуть виникнути окремі недоліки. Розглянемо шляхи їх усунення.

 

Можливі недоліки

Причини виникнення

Способи усунення

Тісто з грудочками непромішаного борошна, неоднорідної консистенції

Борошно всипали надто швидко, тісто повільно або недостатньо збивали

Процідити тісто і пов­торно збити

 

Напівфабрикат має неоднорідну товщину

Випікали тісто на нерівній поверхні

Вирівняти поверхню плити або сковороди

Напівфабрикат товстий, не пропечений

Тісто густе, наливали товстим шаром

Розвести тісто молоком, зменшити кількість тіста на один млинчик

Напівфабрикат сухий і ламкий

Тісто випікали тривалий час при низькій тем­пературі

Підвищити температуру випікання

Напівфабрикат підгорі­лий, з великими пухирями

Тісто випікали при високій температур

Знизити температуру випікання

 

Перехід до робочої зони.

  • Пояснення і показ способів раціональної організації робочих місць при виконанні завдань.

Майстер в/н. Робоче місце кондитера організовується зліва направо. Зліва лежать інвентар і інструменти, потім тісто,сировина для оздоблення, справа – лист, на який будуть викладатися готові вироби.

 

  • Розгляд вимог охорони праці.

Майстер в/н.За робочими столамиви будете працювати з ножами, а для випічки напівфабрикатів використовувати електричні плити, тому необхідно дотримуватися вимог охорони праці.

  • Розкажіть правила безпечного користування ножем.(Повідомлення учня.)

Майстер в/н. Розглянемо правила безпечної експлуатації електричних плит.Після перевірки санітарного та технічного стану плити її підключають до електромережі. Потім ручку пакетного перемикача кожної конфорки встановлюють у положення «3»,яке відповідає сильному нагріванню. Після розігрівання конфорки до робочої температури (біля 450°С) її переключають на середній «2» або слабкий»1» режим. Середній режим забезпечує температуру на поверхні конфорки порядку 350°,слабкий – 220-250°.

У процесі роботи слід дотримуватися правил безпеки та бути обережним. Не допускати розбризкування рідини, бо це сприяє швидкому виходу з ладу конфорок. З цієї ж причини забороняється залишати незавантажену конфорку включеною на режим сильного нагріву.

Після закінчення роботи рукоятки пакетних перемикачів встановлюють у положення «0» (відсутність нагріву),відключаючи плиту від електромережі,після її охолодження ретельно зачищають від підгорілої їжі та протирають м'якою тканиною.Забороняється залишати плиту без нагляду,а також чистити її й усувати виявлені неполадки під час роботи плити(для цього її необхідно заздалегідь відключити від електромережі).

 

  • Пояснення і показ найбільш раціональних прийомів, способів і послідовності  виконання завдання, а також способів контролю якості роботи.

Майстер в/н. (демонструє способи приготування млинців, коментуючи хід роботи) Беремо пляшку з наконечником, в якій є тісто коричневого кольору, і малюємо на розігрітій сковороді потрібний малюнок. Поверх малюнку розливною ложкою наливаємо тонким шаром тісто і розрівнюємо його, щоб товщина млинчиків була однакова. Випікаємо з двох сторін до світлокоричневого кольору.

Також можна випікати ажурні млинчики. Для цього за допомогою пляшки з наконечником наливаємо тісто потрібної форми, випікаємо млинчики.

При формуванні виробів на поверхню млинчика викладаємо начинку і загортаємо, надаючи відповідної форми: з м'ясною і сирною начинкою — прямокутної, з повидлом — рулетика, з яблучною начинкою — трикутної.

Сформовані налисники обсмажуємо з обох сторін до утворення рум'яної поверхні та ставимо у духову шафу на 5-6 хв. Подаємо гарячими з вершковим маслом.

Вимоги до якості: налисники відповідної форми; поверхня рівномірно зарум'янена, не підгоріла, золотистого кольору; консистенція еластична; начинка — соковита.

 

 

  •                  Закріплення і перевірка засвоєння учнями матеріалу вступного інструктажу; проведення пробного виконання учнями нових прийомів.

1.Дайте відповіді на запитання.

  •                  Як випікають ажурні млинчики?
  •                  Як намалювати малюнок на млинчику?
  •                  Як складають млинчик у формі мішечка?
  •                  Як формують млинчик конвертом?
  •                  Як формують млинчик трикутником?
  •                  Як правильноорганізуватиробочемісце?
  •                  Які вимогиохоронипраці при роботі з електричною плитою?

 

2. Відтворіть показані прийоми, повторіть правила їх виконання.

 

  •                  Видачазавдань і розподілучнів по робочих місцях.

 

Прізвище,
ім’яучня

Змістроботи, яку необхідновиконати

1.

Бригада №1

Новаковський М.,Золотий Д., Бовт С., Алієв А.

Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з м’ясною начинкою.

 

2.

Бригада №2

Белей Є., Дудник Д., Крисько А., Панко В.

Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з сирною начинкою.

 

3.

Бригада №3

Рощектаєва Ю., Салій М., Фесенко В., Чергінець А.

Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з яблучною начинкою.

 

 

ІII. Поточнийінструктажпід час виконання вправучнями.

 

  •                  Виконанняучнямитренувальнихвправ за розробленимимайстромзавданнями.
  •                  Поточний інструктаж майстра виробничого навчання під час цільових обходів робочих місць учнів.

Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.

Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються учні помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання вимог охорони праці.

Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.

Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.

 

  •                  Здачаучнямимайструготовоїроботи, прибираннясвоїхробочихмісць та кухні-лабораторії.

 

IV. Заключнийінструктаж.·

  •                  Самооцінка учнями результатів роботи.
  •                  Підсумки роботи кожного учня і групи в цілому.
  •                  Виставлення оцінок.
  •                  Визначення учнів, які домоглися відмінної якості роботи.
  •                  Розгляд найбільш характерних недоліків в роботі учнів.
  •                  Завдання додому.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
4 березня 2020
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку