План–конспект відкритого уроку виробничого навчання
а)закріплення і вдосконалення професійних знань, умінь і навичок у процесу приготування виробів з млинчастого тіста;
б) виховання дбайливого ставлення до інструментів і матеріалів;
в) розвивати вимогливість до себе.
8. Тип уроку: урок вдосконалення початкових умінь і оформлення навичок виконання операцій і видів робіт.
9. Методи навчання:
10. Міжпредметні зв’язки:
11. Матеріально-технічне забезпечення:
інвентар та інструменти:пляшка з наконечником, ніж,посуд різної ємності; обладнання: виробничі столи, електрична плита; млинчасте тісто, сировина для оздоблення,начинки.
12. Навчально-методичне забезпечення:
презентація: «Приготування виробів із млинчастого тіста», відеофільм «10 способів формування млинчиків», інструкційно-технологічні картки.
Хід уроку
Майстер в/н.Тема уроку: «Приготування виробів з млинчастого тіста»На цьому тижні ми відмічаємо свято,яке називається«Колодій» або «Масниця». Здавна в українців під час свята більшість страв на столі були молочні. Головні масничні страви такі: вареники в сметані,молочна каша,молочний кисіль,пироги з сиром,а також млинці.
Крім того ця тема є важливою, тому що на підприємствах масового харчування, де ви проходите виробничупрактику, виготовляють багато виробів з млинчастого тіста.
Майстер в/н.Пригадаємо, що ви вивчали з даної теми на уроках теоретичного навчання та попередніх уроках виробничого навчання.
Усне опитування учнів за запитаннями:
Майстер в/н.Сьогодні на уроці ми з вами будемо готувати вироби з млинчастого тіста. На попередньому уроці ви вивчили технологію приготування тіста для млинчиків,а також випікали млинчики. На цьому уроці ми розглянемо нетрадиційні способи випікання млинчиків,а також різні способи формування виробів з млинчиків.
Майстер в/н. Під час приготування виробів з млинчастого тіста будемо користуватися інструкційно-технологічними картами, в яких вказано кількість сировини, технологія приготування тіста, вимоги до якості.
Майстер в/н. Працюючи на уроці, будемо використовувати такий інвентар та інструменти: ніж, посуд різної ємності, мірна ложка, сковорідка для млинців; обладнання: виробничі столи, електрична електрична плита; а також млинчасте тісто, сировину для оздоблення,начинки.
Майстер в/н.Млинчики можна випікати різними способами. На уроці ми розглянемо, як випікати ажурні млинчики та з малюнком.
Майстер в/н.Щоб ознайомитися зрізними способами формування виробів з млинчиків, переглянемо відеофільм «10 способів формування млинчиків».
Майстер в/н. При виготовленні виробів із млинчастого тіста можуть виникнути окремі недоліки. Розглянемо шляхи їх усунення.
Можливі недоліки |
Причини виникнення |
Способи усунення |
Тісто з грудочками непромішаного борошна, неоднорідної консистенції |
Борошно всипали надто швидко, тісто повільно або недостатньо збивали |
Процідити тісто і повторно збити
|
Напівфабрикат має неоднорідну товщину |
Випікали тісто на нерівній поверхні |
Вирівняти поверхню плити або сковороди |
Напівфабрикат товстий, не пропечений |
Тісто густе, наливали товстим шаром |
Розвести тісто молоком, зменшити кількість тіста на один млинчик |
Напівфабрикат сухий і ламкий |
Тісто випікали тривалий час при низькій температурі |
Підвищити температуру випікання |
Напівфабрикат підгорілий, з великими пухирями |
Тісто випікали при високій температур |
Знизити температуру випікання |
Перехід до робочої зони.
Майстер в/н. Робоче місце кондитера організовується зліва направо. Зліва лежать інвентар і інструменти, потім тісто,сировина для оздоблення, справа – лист, на який будуть викладатися готові вироби.
Майстер в/н.За робочими столамиви будете працювати з ножами, а для випічки напівфабрикатів використовувати електричні плити, тому необхідно дотримуватися вимог охорони праці.
Майстер в/н. Розглянемо правила безпечної експлуатації електричних плит.Після перевірки санітарного та технічного стану плити її підключають до електромережі. Потім ручку пакетного перемикача кожної конфорки встановлюють у положення «3»,яке відповідає сильному нагріванню. Після розігрівання конфорки до робочої температури (біля 450°С) її переключають на середній «2» або слабкий»1» режим. Середній режим забезпечує температуру на поверхні конфорки порядку 350°,слабкий – 220-250°.
У процесі роботи слід дотримуватися правил безпеки та бути обережним. Не допускати розбризкування рідини, бо це сприяє швидкому виходу з ладу конфорок. З цієї ж причини забороняється залишати незавантажену конфорку включеною на режим сильного нагріву.
Після закінчення роботи рукоятки пакетних перемикачів встановлюють у положення «0» (відсутність нагріву),відключаючи плиту від електромережі,після її охолодження ретельно зачищають від підгорілої їжі та протирають м'якою тканиною.Забороняється залишати плиту без нагляду,а також чистити її й усувати виявлені неполадки під час роботи плити(для цього її необхідно заздалегідь відключити від електромережі).
Майстер в/н. (демонструє способи приготування млинців, коментуючи хід роботи) Беремо пляшку з наконечником, в якій є тісто коричневого кольору, і малюємо на розігрітій сковороді потрібний малюнок. Поверх малюнку розливною ложкою наливаємо тонким шаром тісто і розрівнюємо його, щоб товщина млинчиків була однакова. Випікаємо з двох сторін до світлокоричневого кольору.
Також можна випікати ажурні млинчики. Для цього за допомогою пляшки з наконечником наливаємо тісто потрібної форми, випікаємо млинчики.
При формуванні виробів на поверхню млинчика викладаємо начинку і загортаємо, надаючи відповідної форми: з м'ясною і сирною начинкою — прямокутної, з повидлом — рулетика, з яблучною начинкою — трикутної.
Сформовані налисники обсмажуємо з обох сторін до утворення рум'яної поверхні та ставимо у духову шафу на 5-6 хв. Подаємо гарячими з вершковим маслом.
Вимоги до якості: налисники відповідної форми; поверхня рівномірно зарум'янена, не підгоріла, золотистого кольору; консистенція еластична; начинка — соковита.
1.Дайте відповіді на запитання.
2. Відтворіть показані прийоми, повторіть правила їх виконання.
№ |
Прізвище, |
Змістроботи, яку необхідновиконати |
1. |
Бригада №1 Новаковський М.,Золотий Д., Бовт С., Алієв А. |
Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з м’ясною начинкою.
|
2. |
Бригада №2 Белей Є., Дудник Д., Крисько А., Панко В. |
Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з сирною начинкою.
|
3. |
Бригада №3 Рощектаєва Ю., Салій М., Фесенко В., Чергінець А. |
Відпрацювати способи формування млинчиків, які були розглянуті на інструктажі, і приготуватиналисники з яблучною начинкою.
|
ІII. Поточнийінструктажпід час виконання вправучнями.
Перший обхід: перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень, що заважають її виконанню.
Другий обхід: перевірка, чи правильно організовані робочі місця, чи не припускаються учні помилки при виконанні роботи; ступінь засвоєння показаних прийомів, раціональне використання матеріалів, інструментів, дотримання вимог охорони праці.
Третій обхід:контроль за прийомами робіт окремих учнів.
Четвертий обхід: контроль за дотриманням режиму роботи учнів.
IV. Заключнийінструктаж.·