Стаття "ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕНТЕНТНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ОНЛАЙН-ТЕСТІВ"

Про матеріал
В статті подано досвід використання онлайн-тестів для формування фахової компетентності здобувача фахової передвищої освіти
Перегляд файлу

ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕНТЕНТНОСТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ОНЛАЙН-ТЕСТІВ

Ю.В. Сагір, викладач вищої категорії МК ДВНЗ «ПДТУ»
 

Одним із ефективних напрямів модернізації фахової передвищої освіти науковцями визнаний компетентнісний підхід, метою якого є формування фахової компетентності майбутнього фахівця, а основою – формування відповідних компетенцій. Фахові компетентності встановлюють взаємозв’язок теорії та практики, формують особистість яка здатна оцінювати свої можливості, свою роль в суспільстві, готують випускника закладу освіти до майбутньої професійно діяльності.

Ефективним інструментом для розвитку фахової компетентності є

використання онлайн-тестів. Тести мають сучасний формат, дозволяють перевірити комплексні знання, а не тільки з однієї дисципліни, дають змогу отримати детальні результати, проаналізувати якість засвоєння знань з теми, або конкретного питання, своєчасно усунути прогалини в знаннях.

В процесі розробки онлайн-тестів слід орієнтувалися на класифікацію тестів за цілями використання: вхідний, що визначає знання на початку навчання, зачіпає мінімум знань по темі навчання; тест прогресу, досягнутого в процесі навчання, що зачіпає обмежений сегмент навчання, тему або модуль, складається з серії окремих тестових питань, що всебічно охоплюють обмежену область навчання.

При формуванні тестів з метою розвитку компетентностей слід використовувати в тестах зображення, закладати навмисно неправильні відповіді, використовувати тести як проміжний етап між іншими видами робіт, надавати більш детальну та прогресивну інформацію про обрану спеціальність.

Функціонал онлайн-тестів дозволяє виконувати завдання в режимі реального часу, задавати тести в якості самостійної домашньої роботи студента, використовувати флеш-картки, виходити за межі програми дисципліни. Програма надає можливість контролювати час виконання завдання та автоматично оцінювати якість знань кожного студента, виявляти найбільш проблемні питання з теми.

При використанні онлайн-тестів слід пам’ятати, що тест - це не просто набір випробувань для оцінки освітніх досягнень, а важливий елемент в навчанні, який повинен містити  інструкцію роботи з тестом; блок завдань, що відповідає цілям тестування, ділиться за рівнями складності, зрозумілий для здобувачів освіти.

docx
Додано
4 березня 2020
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку