Відкритий урок на тему « Тональне рішення у живописі в техніці гризайль»

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з предмету живописдля учнів 4-го класу художніх шкіл. Урок зосереджено на вивчені тону в техніці "гризайль" ( пейзаж)
Перегляд файлу

Укрок з предмету « Живопис» 4 клас.

Розділ: «Живопис»

Тема уроку: « Тональне рішення у живописі в техніці  гризайль»

Тип уроку: Практично-комбінований.

Методі уроку : Пояснювальна – наглядні, практичні.

Мета уроку:

•Навчальна:

Навчити бачити тональну різницю  обраного кольору. Навчити повітряної перспективи композиції за допомогою тонального рішення. Навчити виділяти головні елементи за допомогою тільки тону.

Розвиваюча : Розвити вміння тонального відчуття.

Виховна :  Виховати естетичне сприйняття відповідної техніки живопису.

План уроку:

  1. Організаційний момент. 1хв
  2. Оголошення теми уроку.

Встановлення цілей і задач.

  1. Повторення пройденого матеріалу. 5хв
  2. Практична частина. 35хв
  3. Підбиття підсумків 4хв

Експрасс- виставка.

Самоаналіз учнів( які були труднощі)

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

Привітання .

Організація уваги.

Наявність всіх необхідних матеріалів до уроку.

2. Темою нашого уроку сьогодні є: «Тональне рішення у живописі в техніці гризайль»

Гризайль –це вид живопису, виконуваної тоновими градаціями одного кольору, найчастіше сепії або сірого, а також техніка створення намальованих барельєфів та інших архітектурних або скульптурних елементів. У гризайлі враховується тільки тон предмета, а колір не має значення.

Техніка гризайли - це малюнок зроблений пензлем в два кольори, найчастіше чорно-білий або коричнево-білий.У нашому навчальному процесі заняття гризайлью переслідують декілька завдань.

Перша - ліплення форми плямою, коли не використовуються лінії, як в техніці рисунка олівцем.

До завдань гризайли входить і зв'язок тони з конструкцією форми. Для ліплення форми плямою треба вже в достатній мірі розуміти, як будується конструкція предмета, щоб покласти мазок на правильне місце.

У техніці гризайли зручно розбирати форму на фронтальні, бічні, верхні і підрізання поверхні. На заняттях я вважаю за краще робити гризайль темперою, олією або акрилом. Але не аквареллю. У всякому разі, перші кроки. Щільні, покриваність фарби дають можливість виправлень і, що більш важливо - можливість поступової деталізації форми.

Завдання  два - яке ми ставимо в роботі гризайлью - тон. Тут ми вчимося вибудовувати тональний масштаб використовуючи тональну шкалу.

Гризайль дає можливість створити фіксовану тональну шкалу, використовуючи для цього заготовлені відтінку. Ми вчимося створювати тональну шкалу з 5-7-9 тонів. І в кілька етапів розбираємо, яким чином будується тональний зображення.

Крім того, гризайль - це хороший спосіб розібратися з тоном в живопису, коли ми працюємо пензлем і фарбою, але без кольору, переводимо форму на пляму, що, власне, і є живописною мовою. Гризайль часто приймають за живопис, проте - це малюнок, але виконаний живописними засобами. Практика гризайли дає можливість більш осмислено підійти до мальовничої роботі, застосувавши в ній все, що ми знаємо про роботу з тоном і додавши до цього колір.

Тональний масштаб - Передача світла, тіні, півтонів пропорційна тому, що ми спостерігаємо в натурі. Створення тонального масштабу необхідно тому художні засоби для передачі натури (папір, полотно, олівець, вугілля, фарби та ін.) мають значно менший діапазон темного і світлого, ніж сама натура.

Тон - світлосила, яка залежить від освітлення, власною забарвлення предметів, ступеня їх віддаленості від спостерігача.

3. Як ми вже звами знаємо , що гризайль це вид живопису виконаний тоновими градаціями одного кольору. Ця техніка застосовується у різних жанрах живопису. І кожен з цих жанрів підпорядковується стійким законам тіньових градацій . Пригадаємо з чого починається  робота над створенням пейзажу за допомогою цієї техніки. Насамперед це пошук натхнення( яке виражається в сплеску емоційноїенргетики від предмету ,події, чи оточуючого соредовища). Цю емоцію ви і переносите на папір , і чим яскравіша та потужна ваша емоція, тим  більше енергеточного посилу несе ваше творіння. Правильно підібраний змість композиції , а саме

силуети

активність тону

деталізація чи її відсутність

динаміка чи статика

контраст форм та фактур

Зміст наповнення  композиції цілком і повністю залежить від емоції яка вас надихає.

 3.  Сьогодні  ми зосередимо свою увагу на тіньових-градаціях .Ви вже знаєте що спираючись на закони перспективи та закони світла й тіні ми звами створюємо об’ємну та багатопланову композицію.  Почнемо з того відберемо собі фото пейзажу керуючись емоційним потягом.

У вас може виникнути питання – як можна створити повноцінну , обємну  та гармонійну композицію одним кольором. Саме цьому ми зараз навчимось.

Спочатку ми виконаємо розбір двох планового пейзажу. Роботу виконаємо на А3 – два пейзажа ( одна лінія гір на другому плані та дерева на першому)

  1. Розбір на перший та другий план.
  2. Опрацювання кольором другого плану за допомогою законів повітряної перспективи.( використати напівпрозорий колір  без деталізації.
  3. Опрацювати перший план на повну силу кольору з елементарною деталізацією.

Тепер виконаємо пейзаж з більшою кількістю планів ( Дві лінії гір на другому та третьому плані , дерева на першому плані.

  1. Розбір на перший  другий план  та третій план.
  2. Опрацювання кольором другого та третього  плану за допомогою законів повітряної перспективи.( використати напівпрозорий колір з  деталізацією  в другому плані.
  3. Опрацювати перший план на повну силу кольору з посиленням деталізації.

4.Добре наш час з вами закінчується . Прошу вас викласти свої роботи для експресс-виставки. Подивимось уважно на свої роботи та оцінимо свої зусилля та зусилля однокласників . Ви дуже гарно впорались із завданням яке було поставлене перед вами . Сьогодні ви здобули поняття тіньового  розбору який використовується не тільки в гризайлі , а і в інших видах образотворчого мистецтва. Я вдячна вам за співпрацю. Наш урок завершено. Допобачення.

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку