Відкритий урок «Сніговик зі шкарпеток»

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з трудового навчання учнів 5 класу з виконанням міні-проєкту "Сніговик із шкарпеток". Щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато грошей на придбання новорічних прикрас. Чимало іграшок можна виготовити і власноруч. Такі прикраси несуть заряд позитиву, радість, тепло і святковий настрій. Краще виконувати такі прикраси з натуральної тканини, тому, що подовжується термін придатності, а для економії коштів та матеріалу використовувати вже вживані матеріали.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

               

                     КОНСПЕКТ УРОКУ

                              на тему

             «Сніговик зі шкарпеток»

 

 

 

 

 

                                                             Виконала:

                                                             Вчитель

                                                          трудового навчання 

                                                     Черненко Антоніна Володимирівна                            

 

Мета:

  • навчальна:  навчити учнів виготовляти новорічного сніговика своїми руками, ознайомити з історією виникнення сніговиків та його традиціями; узагальнити знання  школярів набутих у процесі творчої діяльності з виготовлення новорічних іграшок; формувати  практичні  уміння та навички з декорування новорічної іграшки з шкарпеток; удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами; закріпити навички правильної й безпечної роботи, закріпити  виконання ручних швів «вперед голка», «потайний шов», ознайомити з поняттям «Апсайклінг»;

 

  •  розвивальна: сприяти розвитку в учнів екологічної культури та економічної свідомості, розвивати уяву, мислення, окомір, точність, пропорційність, дрібну моторику пальців рук, розвивати  пізнавальний інтерес до  виготовлення  та  створення іграшки зі шкарпеток, вміння порівнювати техніки декорування виробів та аналізувати їх;
  • виховна: формувати позитивне ставлення до свята Нового року та сімейних традицій; сприяти накопиченню екологічних знань, виховувати любов до природи, прагнення берегти та примножувати її; виховувати відповідальність, працелюбність, акуратність, основи культури праці та роботи у команді; виховувати художній та естетичний смак, творче ставлення до праці, охайність у роботі, поважати народні різдвяні традиції, формувати позитивну мотивацію до навчання.
  • профорієнтаційна: ознайомити учнів із професією швачки, дизайнера.

Наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Математична»

Компетентності: «Спілкування державною мовою» - робота в групах; «Основні компетентності у природничих науках і технологіях» - добір конструкційних матеріалів для виготовлення сніговика; «Ініціативність і підприємливість» - планування і виконання завдання (в групах).

 

Обладнання та пристрої: робочий стіл,  клейовий пістолет та в’яжуча речовина,  шаблони.

Матеріали:  шкарпетки білі, поролон, суперклей, шматки тканини, нитки для в’язання (натуральні, синтетичні, змішаного типу), фетр, ґудзики, очки і носики для іграшок, атласні стрічки.

Інструменти:  голка з ниткою, ножиці, кольорові маркери, пінцет.

Наочності: ескізи, макети, зразки новорічних іграшок,  виготовлених з шкарпеток,  ноутбук,  комп’ютерна презентація, відеоролик,  плакати, брошури з технології виготовлення новорічних прикрас у різних техніках виконання, інструкційні картки, роздатковий матеріал для  учнів.

Міжпредметні зв’язки: фізика (рідина), математика (геометричні фігури), географія (країни світу), основи здоров'я, образотворче мистецтво екологія, українська мова.

Тип заняття: комбіноване

Форма проведення: урок

Методи навчання: традиційні - словесні  та інноваційні (розповідь, пояснення, інструктаж), наочні (ілюстрування, демонстрування), лабораторно – практичні,  практичні (вправи, практична робота); сучасні – репродуктивні,  проблемний виклад матеріалу.

 

                                СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття

ІV. Вивчення нового матеріалу

V. Практична робота учнів

«Виготовлення новорічної іграшки зі шкарпетки

VІ. Підведення підсумків заняття

VІІ. Домашнє завдання

VІІІ. Прибирання робочих місць і майстерні

Девіз нашого уроку: «Ніхто не стає майстром, не  тренуючись у майстерності»

                                                                                       Ян Каменський

                  ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

- Привітання

- Вітаю вас любі діти та вас, дорогі гості, на уроці трудового навчання. Бажаю вам гарного настрою та успіхів на уроці.

- Пролунав уже дзвінок ,

- нас покликав на урок.

- Тож ми часу не гаймо.

- Працювати починаймо.

- Щоб почути у кінці.

- Що ми просто молодці.

Оголошую хвилинку  повторення.  Ви працюєте в групах. Для кожної групи на столі лежать таблиці та зразки ручних швів. Завдання: знайти відповідність між графічним зображенням, назвою та зразком шва. На виконання – 2 хв.

Учитель. Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітала гостя.  А щоб дізнатися, хто вона, треба відгадати загадку.

- У чудо - санях приїхала цариця ,

- Білокоса, білолиця.

- Рукавом махає -

- Сріблом все вкриває.  (Зима )

Фронтальне опитування «Мікрофон».

- Що приносить нам зима ?

- На які свята ми з нетерпінням чекаємо ?

-  Який ви знаєте атрибут святкування Нового року? (Ялинка)

-  Що допомагає створити в оселі святковий настрій? (Новорічні  прикраси)

 - Чи любите ви дітки прикрашати ялинку ?

- Які ви знаєте новорічні прикраси? (Ялинкові іграшки, світлові та паперові гірлянди, серпантин, конфетті, бенгальські вогні)

Учитель.  От і ми сьогодні навчимося виготовляти прикраси на ялинку. Наша гостя прийшла до нас не сама. Вона прийшла разом зі своїми дітками – Сніжинками.  Вони приготували для вас завдання,  щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо робити.

Перша сніжинка приготувала нам завдання - відгадати загадку .

- Він не лялька й не людина ,

- На снігу стояти звик .

- В нього ніс - смачна морквина,

- Хто ж це діти ?( Сніговик ) .

Учитель. Сьогодні ми працюємо над міні проектом «Сніговик зі шкарпеток», тому я пропоную провести аналіз моделей аналогів. Ви бачите виставку робіт у попередні роки. Представлення сніговиків, виготовлених з різних матеріалів.  Давайте з’ясуємо, з чого можна виготовити сніговика.

ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.

Учитель. Найприємніше з усіх свят, повне надій і очікувань, звичайно ж, -

Новий рік.

 Діти, для того, щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато грошей на придбання новорічних прикрас. Чимало іграшок можна виготовити і власноруч. Такі прикраси несуть заряд позитиву, радість, тепло і святковий настрій.

   Краще виконувати такі прикраси з натуральної тканини. А чому? Тому, що подовжується термін придатності. Для економії матеріалу використовувати вже б/у матеріали, тому ніяких затрат на тканину не буде.

    Існує таке поняття, як  АПСАЙКЛІНГ. Апсайклінг – це не просто переробка старих речей, а виготовлення з них нових. Він передбачає повторне використання вживаних речей.

Апсайклінг дає можливість по-новому подивитись на непотріб, який точно є в більшості домівок,  дає причину не тільки

влаштувати  глобальне прибирання, а й придумати і створити щось нове та гарне з речей, яким місце на сміттєзвалищі.

Плюси: чистота і порядок, можливість заощадити сімейний бюджет і отримати стильні елементи інтер’єру. Зрештою, просто цікаво провести  час.

Учитель. Друже! Чи замислювався ти над тим, що символізує сніговик за твоїм вікном та кому вперше в цілому світі спало на думку зліпити такого зимового красеня?

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань заняття.

Тема нашого сьогоднішнього уроку, як ви вже здогадалися,

«Виготовлення  сніговика зі шкарпеток»

Наші сніжинки підготували незвичайну і дуже цікаву історію сніговика.

ІV. Вивчення нового матеріалу.  Сніговичок – один із символів новорічних свят. Сніжною зимою сніговики всіх розмірів і форм з’являються майже в кожному дворі.  Сьогодні ми з вами будемо робити декоративного сніговика зі шкарпеток.  Він стане гарною прикрасою вашого новорічного столу або ви зможете поставити його під ялинку.

Гра «Асоціативний ряд». (На фліпчарті намальовано сніговика. Які асоціації? Зима, новий рік веселий, холодно, мороз, сніг….Діти відповідають).

Історія сніговика

1 Сніжинка. Уявіть собі, наших улюблених, милих сніговичків раніше зображали величезними, злими сніговими монстрами. І не дарма — адже колись зими були затяжними і набагато холоднішими, тож приносили в домівки чимало клопоту. Вважалося, зліпити снігову бабу в час повного місяця — накликати на себе нещастя і нічні кошмари.

2 Сніжинка.  А в Норвегії вірили, що розглядати сніговиків уночі з-за штор небезпечн Представлення сніговиків, виготовлених з різних матеріалів.

о! Зустріти снігову фігуру ввечері вважалось поганим знаком. Тому в темний час доби її намагалися обійти стороною.

3 Сніжинка.  На Русі сніговиків ліпили з давніх-давен та поважали, як і володаря зими -Мороза. Сніговиків просили про зменшення лютих морозів. Наші предки вірили, що хурделицею, снігопадами керують духи-жінки. Тому і ліпили на своїх подвір’ях снігових баб.

4 Сніжинка. Цікаво, що інші європейці завжди вважали снігову бабу чоловіком. Англійською це звучить«snowman».

5 Сніжинка. Християнська легенда розповідає, що сніговики - це янголи. Адже сніг - дар з неба.

6  Сніжинка. В Європі сніговиків завжди розкішно прикрашали: вбирали в гірлянди, закутували в шарфи та давали в руки великі, густі мітли. Ніс із морквини задобрював духів урожаю та родючості. Перевернуте відро символізувало достаток в сім’ї.

7 Сніжинка. Цікавий звичай прикрашати сніговика намистом  з голівок часнику (для здоров’я родини і захисту від злих духів) існував у Румунії.

8  Сніжинка. Лише в XIX сніговики «стали» добрими героями новорічних казок, з’явилися на вітальних листівках та завоювали любов дитячих сердець.

 

Цікавинки про сніговиків.

V. Практична робота учнів. Отож ми приступаємо до практичної роботи.

Повідомлення теми практичної роботи. «Виготовлення новорічної іграшки з шкарпеток»

 Щоб робота кипіла    працювати будемо дружно і вміло

Учитель.  Давайте зробимо себе  друга - Сніговичка добрим та веселим, таким, яким ви його собі уявляєте.

1.Рецепт виготовлення  сніговика.

•Починати виготовлення варто, тільки якщо є бажання і гарний настрій, інакше грудки будуть розвалюватися, а сніговик вийде кривобоким.

• Найпростіший сніговик

складається з двох снігових куль.

Нижня  куля стає його тулубом

Верхня  –головою.

 Замість носа – традиційна морквинка.

Щоб він не змерз, на голову надягнемо шапочку. Залишилося приклеїти очі та намалювати рот.

Учитель.  На сьогоднішній урок ви підготували матеріали та інструменти, з  яких буде виконано Сніговика..

Учитель Але перш ніж ми почнемо працювати,  друга сніжинка принесла  завдання -  повторити правила техніки безпеки та правила роботи з ножицями, клеєм та голкою. (Робота з картками).

 

 

Картка №1

  1. Не можна вколювати____________ і в робочий одяг; (голку)
  2. Не  тримай ножиці__________догори; (вістрями)
  3. При потраплянні клею на одяг його слід негайно ______водою; (змити)
  4. Голку потрібно тримати в ……………;(гольниці)

       5. Передають голку разом із ……., зав’язаною вузликом; (ниткою)

 

 

 

Картка№2

  1. Шпильки і _________(голки ) слід зберігати в ______________;(гольниці)
  2. Ножиці треба передавати кільцями____________;(уперед)
  3.  Під час роботи з ножицями притримуй матеріал ……..         рукою; (лівою)
  4.  Закінчивши роботу, клей потрібно щільно …….(закрити)
  5. . Передають голку разом із ……., зав’язаною вузликом; (ниткою)  

Сніжинка запрошує нас до виконання

завдання «Виготовлення сніговичка».

Послідовність виконання роботи:

1. Відрізаємо нижню частину шкарпетки,

наповнюємо її крупою.

2. Верхню частину наповнюємо синтепоном , прошиваємо край

швом вперед голку і стягуємо, формуємо ниткою

дві частинки сніговика (фото 1, фото 2)

3. Виготовлюємо шапочку.

4.  Оформлюємо обличчя,  вставляємо ніс та малюємо рот. 5.

 Учитель.  Сніжинка  хоче, щоб ми трішки відпочили.

                                   Фізкультхвилинка

                                  Очі щоб відпочивали 
                                  Дивимось ми вліво – вправо. 
                                  Потім блимаєм очима. 
                                  І знову ними  вправо-вліво.

 

Учитель . Її сестричка - сніжинка запрошує вас до виконання завдання

«Оздоблення виробу «Мода сніговиків».

Презентація (зразки сніговиків)

На цьому етапі слід показати слайд шоу

новорічних іграшок

VI. Підведення підсумків уроку

1. Рефлексія

Учитель. Сьогодні у відбулося справжнє свято новорічної іграшки, і створили ви його власноруч.

 Остання наша сніжинка хоче подивитися на наших сніговичків, що ми сьогодні навчилися виготовляти ?

– А чи цікаво було вам робити ці іграшки?

Зараз ми дізнаємось про це!

Перед вами – ялинка,   яка прикрашена шишками та сніговичками. Ви зараз   її прикрасите  вашими враженнями від уроку – капелюхами сніговичку різного кольору.

 

Червоний

Капелюх  -  усе сподобалося;  усе вийшло; вдома ще буду робити іграшки.

 

Жовтий

 Капелюх  - усе вийшло, але було складно; більше робити не хочу.

 

Синій

Капелюх  -  нічого не вийшло; більше робити не буду.

 

Заключна промова учителя.

Учитель. Бачу, наша ялинка виблискує червоними кульками, а це означає, що вдома ви спробуєте зробити ще одну іграшку.

Мотивація оцінок за урок.                                                                                      

Домашнє завдання.

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

 

Картка №1

  1. Не можна вколювати___________           і в робочий одяг;
  2. Не  тримай ножиці__________        догори;
  3. При потраплянні клею на одяг його слід негайно ______водою;
  4.  Голку потрібно тримати в ……………;
  5. Передають голку разом із ……., зав’язаною вузликом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка№2

  1. Шпильки і _________ слід зберігати в ______________;
  2. Ножиці треба передавати кільцями____________;
  3.  Під час роботи з ножицями притримуй матеріал ……..         рукою;
  4. Закінчивши роботу, клей потрібно щільно …….
  5.  Передають голку разом із ……., зав’язаною вузликом. 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку