Відкритий урок у 7 класі на тему: «Вода».

Про матеріал
Конпект уроку та друковані матеріали, для проведення уроку у 7 класі, на тему "Вода".
Перегляд файлу

W =    *  *                                    m(розч.реч.)              m(розчину)100%

Перегляд файлу

Яка масова частка солі в розчині, добутому в результаті розчинення 5 г солі у 45 г води?

Дано:     Розвязування:

т(солі)=5 г              

т2О)=45 г            

w(солі) - ?        

Відповідь: 10%.     

 

Щоб квіти довше зберігались , їх часто підживлюють глюкозою або сахарозою. Для виготовлення такого розчину глюкозу або сахарозу (цукор) масою 8г розчиняють у воді об’ємом 100 мл.  Обчисліть масову частку розчиненої речовини у добутому розчині.

Дано:

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image001.gifг

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image002.gifмл

Розв’язання

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image003.gif, знаючи, що https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image004.gif1г/см3=1г/мл

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image005.gif(г);

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image006.gifг;

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image007.gif;

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image008.gif

https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/him09/u12.files/image009.gif

 

Відповідь: 7.41%

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

«Той, хто прагне якомога краще знати хімію,

має бути знавцем і в математиці!»

 

Ломоносов М.В.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу мірний циліндр

 

 

 

Перегляд файлу

7 клас    Тема «Вода»

Тема: Приготування розчинів. Розв’язання задач з використанням масової частки розчиненої речовини

Мета: Продовжувати вивчати поняття масова частка розчиненої речовини. Сформувати вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини, масу розчиненої речовини за відомою масовою часткою, масу води для приготування розчину з заданою масовою часткою. Навчити розв’язувати задачі практичного характеру з хімії. Повторити поняття (хімія): розчин, розчинна речовина, розчинник, масова частка розчиненої речовини. Розвивати самостійність, творчу активність, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.

План уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань (plickers)

III. Розв’язування задач

IV. Робота у групах, приготування розчинів

V. Рефлексія

VІ. Виставлення оцінок з поясненням.

VІІ. Підведення підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Доброго Всім дня. Я рада сьогодні вас вітати на уроці, а також наших гостей.

Тема нашого уроку «Приготування розчинів. Розв’язання задач з використанням масової частки розчиненої речовини». Так, як для розв’язування задач дуже важливі знання з математики, епіграфом нашого уроку я обрала слова видатного фізика і хіміка Михайла Васильовича Ломоносова: «Той, хто прагне якомога краще знати хімію, має бути знавцем і в математиці!»

ІІ.       Мотивація уроку.

Працюючи з розчинами, важливо знати, скільки розчиненої речовини міститься в них, знати кількісний склад розчинів, бо в медицині, напри­клад, в залежності від кількості речо­вини розчини можуть бути шкідливи­ми або корисними.

Тож перш ніж перейти до розв’язку задач, ми повинні відновити в пам’яті деяку інформацію.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (plickers) (7 хв.)

У кожного заготовлена плікерс-картка.

  1. Величина, якою позначають масу речовини
  2. Масу речовини вимірюють у
  3. Значення густини води дорівнює
  4. Масову частку речовини у розчині позначають
  5. Масову частку вимірюють у
  6. Розчини - це однорідні суміші змінного складу, які складаються  ...
  7. Найпоширеніший розчинник у природі
  8. Що означає 9%-й розчин оцту?
  9. Що означає 10%-й розчин аміаку (NH4OH)?
  10.  Масова частка - це відношення маси розчиненної речовини до

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Отже сьогодні ми продовжуємо вивчати поняття «масова частка», навчимося розв’язувати задачі.

Записуємо формулу для обчислення масової частки (виходить учень)

 

У підручнику с.!!!!!!

 

             або      

 

Де  - масова частка розчиненої речовини

       - маса розчиненої речовини

       - маса розчину (маса розчиненої речовини + маса води)

а також похідні формули (за можливості).

Тож переходимо до розв’язування задач. Пропоную Вам уявити себе Шерлоком Холмсом, якому потрібно звернути увагу на всі дрібниці і в результаті отримати правильну відповідь.

 Зараз я готую розчин, а вам необхідно скласти коротку умову задачі і визначити, розчин з якою масовою часткою утворився.

Зважую на терезах 5 г солі, відміряю циліндром 45 мл води. Змішую і перемішую.

 

Задача 1. Яка масова частка солі в розчині, добутому в результаті розчинення 5 г солі у 45 г води?

Дано:     Розв’язування:

т(солі)=5 г              

т2О)=45 г            

w(солі) - ?        

Відповідь: 10%.     

Робота в групах:

У кожного з вас на парті є схема проведення реакції. Давайте її прокоментуємо, що нам відомо, що необхідно знайти.

Задача 2. Яку масу солі використали, для отримання розчину масою 40 г і масовою часткою солі 12,5%.

Дано:     Розв’язування:

w(солі) = 20%              

т(розчину)=50 г            

m(солі) - ?        

Відповідь: 5 г.     

Тепер працюємо в групах і готуємо цей розчин. Алгоритм приготування розчину у підручнику на с..

Зважуємо на терезах 5 г солі, відміряємо циліндром 35 г води. Змішуємо і перемішуємо. Розчин з массовою часткою 20 % отримано.

 

Давайте подумаємо, де в побуті ми можемо застосувати знання з приготування розчинів (консервування, розведення ліків при болі у горлі, зубних болях, виготовлення розчинів для підживлення рослин, знищення комах, бур'янів.

Тому давайте спробуємо розв'язати задачу

1. Для консервування огірків, помідорів, кабачків готують маринади з дотриманням певного вмісту солі, цукру, оцту у воді. Для їх приготування необхідно знати масу розчиненої речовини (розчинених речовин) та масу води. Яка маса натрій хлориду (кухонної солі) і води потрібна для приготування розчину масою 5 кг з масовою часткою солі 5 % ?

                                        ДОСЛІДЖУЄМО НА  ВДОМА:

Для полоскання горла, при зубних болях ефективним є використання розчину харчової соди з масовою часткою розчиненої речовини 10 %. Здійсніть необхідні розрахунки і приготуйте 200 г такого розчину. Якщо маєте вдома терези, проведіть на них зважування. Якщо терезів немає, то врахуйте, що маса соди в 1 чайній ложці становить в середньому 10 г. Приготуйте розчин, використавши кип’ячену воду кімнатної температури.

Помістіть готовий розчин у банку з кришкою, що щільно прилягає, і закрийте її. Перевірте банку на герметичність, перевернувши догори дном. Наклейте на банку етикетку із зазначенням масової частки соди у виготовленому вами розчині. Зберігайте розчин у домашній аптечці, а в разі необхідності використовуйте розчин злегка підігрітим.

V. Рефлексія

Мене цікавить ваше враження від сьогоднішнього уроку, продовжіть будь-ласка речення.

 

Найбільше мене вразило …

Найбільше мені сподобалась вправа …

На наступному уроці я б хотів дізнатися …

 

VІ. Виставлення оцінок з поясненням.

VІІ. Підведення підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання

 

ДЗ с. 159 задача № 4-5 (написати на дошці)

zip
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку