Відкритий урок "Великі планети Сонячної системи"

Про матеріал

Матеріал уроку розроблено для дітей з порушенням слуху. Даний матеріал включає корекційну роботу.

Перегляд файлу

Тема уроку:   Великі планети Сонячної системи

Мета уроку:      

Навчальна:   Ознайомити учнів з планетами Сонячної системи та головними критеріями, згідно з якими планети зараховують до планет земної групи та планет-гігантів.

Розвиваюча: Розвивати мислення, інтелект, розширювати кругозір та підвищувати культурний рівень учнів під час вивчення даної теми.

Виховна:   Виховувати бережливе ставлення до нашої планети Земля та всього оточуючого на ній.

Корекційна:  Уточнення, конкретизація та  збагачення словникового запасу по темі: "Великі планети Сонячної системи". Розвивати мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання, читанні тексту з підручника, а також слідкувати за дотримання наголосу та закінченням у реченнях.

Завдання:

  • назвати: планети Сонячної системи та порядок їх розміщення відносно Сонця;
  • розрізнити: планети земної групи, планети-гіганти.
  • описати: природу планет Сонячної системи.

 

Обладнання:   персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна дошка, презентація  PowerPoint 2007, дидактичний матеріал, підручники з астрономії, зошити учнів.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Основні поняття і терміни: Сонячна система, Сонце, планета, планети земної групи, планети-гіганти. Місяць-природний супутник Землі.

Методи й методичні прийоми: Словесний (бесіда, розповідь, пояснення), наочний (демонстрація наочності)

 

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап
  1. Привітання вчителя та учнів.
  2. Перевірка наявності  та роботи ІСА.
  • Коли ми зустрічалися минулого разу? Яка це була дата? Який це був день тижня?
  • Які теми ми вже розглянули з астрономії?
  • Які основні поняття ми вже вивчили?
  1. Психологічне налаштування класу на роботу

Вчитель: діти на уроці необхідно дотримуватись:

  • Словесного наголосу;
  • Злитності вимови;
  • Інтонацій та пауз;
  • Контроль над закінченням речень та звуком [С-З]

 

 

 

 

 

Робота за екраном

 

 

 

 

 

 

Слухо-зорове сприймання настанови вчителя під час  роботи на уроці

 

 

Діти, як будемо говорити та працювати  на уроці?

 

  1. Актуалізація опорних знань

Кросворд  "Прояви кмітливість"

Вчитель: Прочитайте назву сьогоднішньої вправи. Як ви вважаєте,  в чому вона полягає?

Учні: Вона полягає в необхідності розгадати кросворд, як правило, який  відгадують, відповідаючи на запитання.

Вчитель. Правильно. Якщо ви будете уважними і правильно дасте відповідь на мім головних питань то ви зможете знати ключ у вигляді слова, яке допоможе розгадати назву нашої теми уроку.

 

 

 

 

 

 

Т

Е

Л

Е

С

К

О

П

 

 

 

 

 

 

 

А

С

Т

Р

О

Л

О

Г

І

Я

 

 

К

А

Л

Е

Н

Д

А

Р

 

 

 

 

 

 

А

С

Т

Р

О

Н

О

М

І

Я

 

 

 

 

 

 

В

С

Е

С

В

І

Т

 

 

 

 

 

 

А

С

Т

Р

О

Н

О

М

 

Г

А

Л

А

К

Т

И

К

А

 

 

 

 

Прилад, який допомагає спостерігати найвіддаленіші об’єкти?

Телеско́п  - прилад для спостереження віддалених об'єктів.

Що допомагає передбачати майбутнє життя людини?

Астроло́гія — система вчень, спираючись на яку, можливо передбачати майбутнє життя людини чи суспільства

 

Список днів  з поділом на тижні й місяці?

Календа́р  список днів усього року з поділом на тижні та місяці й позначенням свят.

Наука, яка вивчає Сонце й зорі?

Астрономія – це наука, яка вивчає Сонце й зірки, планети ї їх супутники, а також астероїди, меторити, комети.

Як називають все що розташовано  на Землі та за її межами?

Всесвіт – це все що розташоване на Землі та за її межами, включаючи усі галактики, зорі,планети та інші космічні тіла.

Вчений, який досліджує космічний простір?

Астроном – це  вчений, що досліджує космічний простір і його елементи (планети, зірки, комети, галактики, туманності та інші об'єкти).

Зоряна система – це?

Галактика – це зоряна система.

  1. Мотивування до навчальної діяльності

Вчитель: Діти, якщо ви були уважними, то ви під час роботи над вправою "Астрономічний кросворд" ви побачили, зашифроване слово Планети. Що воно може означати? Як Ви , що ми будемо вивчати на уроці?

Учень: Ми на уроці будемо вивчати Планети!

Вчитель: Які планети?

Учень 2: Планети Сонячної системи.

Вчитель: Молодці!

  1. Формулювання мети і завдань уроку

Вчитель: Отже діти,  ми сьогодні продовжимо з Вами розширювати наші знання з астрономії та побуває справжніми астрономами тому що тема, сьогоднішнього нашого уроку: "Великі планети Сонячної системи". Під час якої ми повинні навчитися називати планети Сонячної системи та порядок їх розміщення відносно Сонця та розрізняти планети земної групи, планети-гіганти. Отже,

  • Яка тема сьогоднішнього уроку?
  • Про що будемо говорити на уроці?
  1. Вивчення нового матеріалу

ПЛАН

  1. Розповідь вчителя про Сонце та Сонячну систему.
  2. Робота за підручником та складання опорного конспекту.
  3. Діалог  вчитель – учень  в вигляді вікторини “Планети”

 

  1. Розповідь вчителя. Перш ніж розпочати вивчення нової теми давайте з’ясуємо, що таке Сонячна система і з чого вона складається?

Сонце та його сім'я  планет утворюють Сонячну систему. У неї входять також супутники планет, мільйони кам'яних фрагментів - астероїдів, метеорних тіл, і комети.

Все інше, що видно на небі, знаходиться поза Сонячною системою і розташоване значно далі. Отже, діти

  • Що таке Сонячна система?
  • З чого складається Сонячна система?

 

Вчитель: В свою чергу Сонце – це розпечена, сферична плазмова куля. Безліч космічних об'єктів обертається навколо нашого Світила – це планети, супутники, комети, астероїди, метеорити і космічний

Отже,  планета – це небесне тіло, що обертається навколо Сонця.

Вчитель: Діти, що таке планета?

2. Робота за підручником.

Вчитель, діти а зараз давайте з’ясуємо на які групи поділяють планети. Для цього відкрийте будь-ласка підручники на сторінці 56 та відшукайте дві основні групи планет та в чому між ними різниця?

Діти:  Планети Сонячної системи за розмірами і будовою діляться на дві групи – планети земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс) та планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун)

  • Планети земної групи мають тверду поверхню, бо складаються переважно з важких хімічних елементів. У порівнянні з планетами-гігантами мають невеликі розміри.
  • Планети-гіганти утворилися здебільшого з Гідронену та гелію, тому їхня середня густина невелика, а між атмосферою і поверхнею немає чіткої межі

Діти, в чому різниця між планетами-гігантами та планетами земної групи?

У які групи можна об’єднати всі планети?

  1. Діалог вчитель – учень  в вигляді вікторини.   Вікторина “Планети”
  1. Перша планета від Сонця?

Меркурій.  Меркурій є першою та найменшою планетою Сонячної системи.  Планету названо на честь римського бога Меркурія (блискучий).  Денна температура сягає + 430ºС, але протягом трьохмісяної ночі поверхня цієї планети сильно охолоджується до температури - 170 ºС.

  1. Найяскравіше світло нічного неба?

Венера. Венера є найяскравішою планетою  Сонячної системи. Температура поверхні Венери становить + 480ºС.

Планета отримала назву на честь римської  богині кохання.

Венеру іноді називають сестрою "Землі". Обидві планети схожі за розмірами, силою і масою. Однак умови – відрізняються

  1. На якій планеті існує життя?

Земля. Земля - єдина планет, на якій є життя. На Землі є вода, повітря. На землі не дуже жарко і не дуже холодно - якраз умови, придатні для життя.

Земля має єдиний природний супутник – Месіць.

  1. Планета, яка отримала ім’я бога війни?

Марс. Марс названий на честь бога війни, "кривавий". Також, ще  червоний від того, що він покритий залізним пилом. На ньому знаходиться найбільший вулкан в сонячній системі - Олімп.

  1. Найбільша  з-поміж планет.

Юпітер. Юпітер – найбільша планета Сонячної системи та найбільший газовий гігант серед планет гігантів.

У Юпітера є 63 супутників. Чотири найбільших - Ганімед, Каллісто, Іо і Європа

  1. Найшвидша з поміж планет?

Сатурн є величезною кулею, що швидко обертається навколо своєї осі.

Також планета має систему найяскравіших кілець – утворення з льоду й пилу.

Сатурн  - одна із планет Сонячної системи, яка видима неозброєним оком. Має 62 природні супутники.

  1. Планета, яка обертається навколо Сонця «лежачи на боці».

Уран – це сьома планета Сонячної системи , яка обертається навколо Сонця «лежачи на боці».  Тому що його екватор нахилений до площини орбіти під кутом 98º.

 Уран – названий на честь бога неба Уран є по-справжньому блакитною планетою.

  1. Найвіддаленіша планета?

Нептун – восьма та найвіддаленіша планета Сонячної системи. Планету назвали на честь римського бога морів.  Має 13 супутників.

 

  1. Закріплення нового матеріалу. 

Робота над вправою  "Вгадай планету"

Вчитель: Зараз буде показано декілька планет з різних груп, і вам необхідно вгадати назву планети та до якої групи вона відносяться.

Вчитель:

  1. Які планети ми переглянули?
  2. На які групи вони поділяються?
  3. Що вам ще відомо про ці планети?
  1. Підсумки уроку  Аналіз успішності засвоєння матеріалу, висновки щодо вивчення  даної теми

Вчитель:  Чому ми вивчаємо планети? Навіщо нам взагалі потрібна астрономія?

Діти: Тому що колись нам доведеться покинути Землю, якщо ми розраховуємо вижити як Вид? І нам потрібно знати що нас чекає там попереду і яка природа Всесвіту!

Вчитель:  Але щоб цього не травилось нам необхідно пам’ятати про одну з мудрощів Маленького принця, що ми назавжди у відповіді за тих, кого приручили, за тих тварин, рослин, які живуть поруч з нами, за ту річку, яка біжить у нашому місті, за ту планету, на якій ми щасливо живемо.

Усі ми, жителі планети Земля, дуже схожі на Маленького принца. Бо у кожного з нас теж тільки одна планета. Ми не можемо собі обрати іншу, так як і Земля не може собі обрати інше людство. Нашу блакитну планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить  по просторах Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу!

Значить, хвороба планети погрожує здоров`ю самої людини. Як же досягти гармонії людини і її планети?

Нам треба прислухатися до Маленького принца, який дотримувався такого правила: « Встав вранці, умився, привів себе до порядку – і зразу ж приведи до порядку свою планету».

 

  1. Оцінювання.  Показати результативність роботи
  2. Домашнє завдання

Губанова Марина, Новіков Слава,  Броницький Кирило, Стрижак Кристина – скласти твір-роздум "Життя на Марсі"

Вільховський Роман, Говорова Анастасія, Клименко Таня, Мочко Дмитро –  скласти твір-роздум "Життя на Венері"

Горевой Юра, Дрюченко Ян –  підготувати реферат на тему "Планети карлики"

 

 

 

Робота за екраном

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухо-зорове сприймання настанови вчителя під час  роботи над вправою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Корекція мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уточнення, збагачення та конкретизація словникового запасу з даної теми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словник

  • Сонячна система.
  • Сонце.
  • Планети.
  • Планети земної групи.
  • Планети-гіганти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток  мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання, читанні тексту під час вікторини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота за екраном

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад освіти

 "Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр

«Зоряний»

Дніпропетровської обласної ради

 

C:\Users\77777\Desktop\planety_v_nashey_solnechnoy_sisteme_1600x1200.jpg 

 

 

 

Відкритий урок з астрономії

у 12-А класі

Тема: 

"Великі планети Сонячної  системи"

 

 

 

 

 

Підготував та провів

вчитель фізики, І кваліфікаційна категорія

Бондаренко О.В.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Астрономія, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
2076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку