Матеріал уроку розроблено для дітей з порушенням слуху. Даний матеріал включає корекційну роботу.
Тема уроку: Великі планети Сонячної системи Мета уроку: Навчальна: Ознайомити учнів з планетами Сонячної системи та головними критеріями, згідно з якими планети зараховують до планет земної групи та планет-гігантів. Розвиваюча: Розвивати мислення, інтелект, розширювати кругозір та підвищувати культурний рівень учнів під час вивчення даної теми. Виховна: Виховувати бережливе ставлення до нашої планети Земля та всього оточуючого на ній. Корекційна: Уточнення, конкретизація та збагачення словникового запасу по темі: "Великі планети Сонячної системи". Розвивати мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання, читанні тексту з підручника, а також слідкувати за дотримання наголосу та закінченням у реченнях. Завдання:
Обладнання: персональний комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна дошка, презентація PowerPoint 2007, дидактичний матеріал, підручники з астрономії, зошити учнів. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань. Основні поняття і терміни: Сонячна система, Сонце, планета, планети земної групи, планети-гіганти. Місяць-природний супутник Землі. Методи й методичні прийоми: Словесний (бесіда, розповідь, пояснення), наочний (демонстрація наочності) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ХІД УРОКУ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вчитель: діти на уроці необхідно дотримуватись:
|
Робота за екраном
Слухо-зорове сприймання настанови вчителя під час роботи на уроці
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Діти, як будемо говорити та працювати на уроці?
Кросворд "Прояви кмітливість" Вчитель: Прочитайте назву сьогоднішньої вправи. Як ви вважаєте, в чому вона полягає? Учні: Вона полягає в необхідності розгадати кросворд, як правило, який відгадують, відповідаючи на запитання. Вчитель. Правильно. Якщо ви будете уважними і правильно дасте відповідь на мім головних питань то ви зможете знати ключ у вигляді слова, яке допоможе розгадати назву нашої теми уроку.
Прилад, який допомагає спостерігати найвіддаленіші об’єкти? Телеско́п - прилад для спостереження віддалених об'єктів. Що допомагає передбачати майбутнє життя людини? Астроло́гія — система вчень, спираючись на яку, можливо передбачати майбутнє життя людини чи суспільства
Список днів з поділом на тижні й місяці? Календа́р — список днів усього року з поділом на тижні та місяці й позначенням свят. Наука, яка вивчає Сонце й зорі? Астрономія – це наука, яка вивчає Сонце й зірки, планети ї їх супутники, а також астероїди, меторити, комети. Як називають все що розташовано на Землі та за її межами? Всесвіт – це все що розташоване на Землі та за її межами, включаючи усі галактики, зорі,планети та інші космічні тіла. Вчений, який досліджує космічний простір? Астроном – це вчений, що досліджує космічний простір і його елементи (планети, зірки, комети, галактики, туманності та інші об'єкти). Зоряна система – це? Галактика – це зоряна система.
Вчитель: Діти, якщо ви були уважними, то ви під час роботи над вправою "Астрономічний кросворд" ви побачили, зашифроване слово Планети. Що воно може означати? Як Ви , що ми будемо вивчати на уроці? Учень: Ми на уроці будемо вивчати Планети! Вчитель: Які планети? Учень 2: Планети Сонячної системи. Вчитель: Молодці!
Вчитель: Отже діти, ми сьогодні продовжимо з Вами розширювати наші знання з астрономії та побуває справжніми астрономами тому що тема, сьогоднішнього нашого уроку: "Великі планети Сонячної системи". Під час якої ми повинні навчитися називати планети Сонячної системи та порядок їх розміщення відносно Сонця та розрізняти планети земної групи, планети-гіганти. Отже,
ПЛАН
Сонце та його сім'я планет утворюють Сонячну систему. У неї входять також супутники планет, мільйони кам'яних фрагментів - астероїдів, метеорних тіл, і комети. Все інше, що видно на небі, знаходиться поза Сонячною системою і розташоване значно далі. Отже, діти
Вчитель: В свою чергу Сонце – це розпечена, сферична плазмова куля. Безліч космічних об'єктів обертається навколо нашого Світила – це планети, супутники, комети, астероїди, метеорити і космічний Отже, планета – це небесне тіло, що обертається навколо Сонця. Вчитель: Діти, що таке планета? 2. Робота за підручником. Вчитель, діти а зараз давайте з’ясуємо на які групи поділяють планети. Для цього відкрийте будь-ласка підручники на сторінці 56 та відшукайте дві основні групи планет та в чому між ними різниця? Діти: Планети Сонячної системи за розмірами і будовою діляться на дві групи – планети земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс) та планети-гіганти (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун)
Діти, в чому різниця між планетами-гігантами та планетами земної групи? У які групи можна об’єднати всі планети?
Меркурій. Меркурій є першою та найменшою планетою Сонячної системи. Планету названо на честь римського бога Меркурія (блискучий). Денна температура сягає + 430ºС, але протягом трьохмісяної ночі поверхня цієї планети сильно охолоджується до температури - 170 ºС.
Венера. Венера є найяскравішою планетою Сонячної системи. Температура поверхні Венери становить + 480ºС. Планета отримала назву на честь римської богині кохання. Венеру іноді називають сестрою "Землі". Обидві планети схожі за розмірами, силою і масою. Однак умови – відрізняються
Земля. Земля - єдина планет, на якій є життя. На Землі є вода, повітря. На землі не дуже жарко і не дуже холодно - якраз умови, придатні для життя. Земля має єдиний природний супутник – Месіць.
Марс. Марс названий на честь бога війни, "кривавий". Також, ще червоний від того, що він покритий залізним пилом. На ньому знаходиться найбільший вулкан в сонячній системі - Олімп.
Юпітер. Юпітер – найбільша планета Сонячної системи та найбільший газовий гігант серед планет гігантів. У Юпітера є 63 супутників. Чотири найбільших - Ганімед, Каллісто, Іо і Європа
Сатурн є величезною кулею, що швидко обертається навколо своєї осі. Також планета має систему найяскравіших кілець – утворення з льоду й пилу. Сатурн - одна із планет Сонячної системи, яка видима неозброєним оком. Має 62 природні супутники.
Уран – це сьома планета Сонячної системи , яка обертається навколо Сонця «лежачи на боці». Тому що його екватор нахилений до площини орбіти під кутом 98º. Уран – названий на честь бога неба Уран є по-справжньому блакитною планетою.
Нептун – восьма та найвіддаленіша планета Сонячної системи. Планету назвали на честь римського бога морів. Має 13 супутників.
Робота над вправою "Вгадай планету" Вчитель: Зараз буде показано декілька планет з різних груп, і вам необхідно вгадати назву планети та до якої групи вона відносяться. Вчитель:
Вчитель: Чому ми вивчаємо планети? Навіщо нам взагалі потрібна астрономія? Діти: Тому що колись нам доведеться покинути Землю, якщо ми розраховуємо вижити як Вид? І нам потрібно знати що нас чекає там попереду і яка природа Всесвіту! Вчитель: Але щоб цього не травилось нам необхідно пам’ятати про одну з мудрощів Маленького принця, що ми назавжди у відповіді за тих, кого приручили, за тих тварин, рослин, які живуть поруч з нами, за ту річку, яка біжить у нашому місті, за ту планету, на якій ми щасливо живемо. Усі ми, жителі планети Земля, дуже схожі на Маленького принца. Бо у кожного з нас теж тільки одна планета. Ми не можемо собі обрати іншу, так як і Земля не може собі обрати інше людство. Нашу блакитну планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить по просторах Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу! Значить, хвороба планети погрожує здоров`ю самої людини. Як же досягти гармонії людини і її планети? Нам треба прислухатися до Маленького принца, який дотримувався такого правила: « Встав вранці, умився, привів себе до порядку – і зразу ж приведи до порядку свою планету».
Губанова Марина, Новіков Слава, Броницький Кирило, Стрижак Кристина – скласти твір-роздум "Життя на Марсі" Вільховський Роман, Говорова Анастасія, Клименко Таня, Мочко Дмитро – скласти твір-роздум "Життя на Венері" Горевой Юра, Дрюченко Ян – підготувати реферат на тему "Планети карлики"
|
Робота за екраном
Слухо-зорове сприймання настанови вчителя під час роботи над вправою
Корекція мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання
Уточнення, збагачення та конкретизація словникового запасу з даної теми
Словник
Розвиток мовлення учнів при побудові відповідей на поставлені запитання, читанні тексту під час вікторини
Робота за екраном |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Комунальний заклад освіти
"Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр
«Зоряний»
Дніпропетровської обласної ради
Відкритий урок з астрономії
у 12-А класі
Тема:
"Великі планети Сонячної системи"
Підготував та провів
вчитель фізики, І кваліфікаційна категорія
Бондаренко О.В.