Відкритий урок з алгебри у 7 класі : Тема: "Графік функції . Функція як модель реальних процесів".

Про матеріал
За допомогою запропонованих заходів в учнів формується стійкий пізнавальний інтерес до математики. Китайський філософ Конфуцій, що жив ще до нашої ери, сказав: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію».
Перегляд файлу

Відкритий урок з алгебри у 7  класі :

Тема: Графік функції . Функція як модель реальних процесів .

Мета : формувати знання, уміння і навички виконувати побудову графіків функцій , формувати уявлення учнів про функцію як математичну модель реальних процесів; вміння аналізувати простіші реальні процеси за їх графіком; розвивати вміння самостійно застосовувати набуті знання;

виховувати комунікативну культуру на уроці.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

                                                                               «Не має жодної галузі людських знань, куди б не входили поняття функції та її           

         графічного зображення»  (К. Ф. Лебединцев)

Хід  уроку.

I. Організаційний момент.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

Інтерактивне бліц-опитування (Слайд 2 ) .

IІI. Повідомлення теми і мети уроку.

  1 . Загальне поняття функції було введено в ХVII ст. Спочатку Рене Декарт увів поняття змінної величини і систему координат, почав розглядати залежність ординат точок графіка від їх абсцис. Слово «функція» ( з латинської – дія, виконання) уперше ввів видатний німецький математик Готфрід Лейбніц (1646 – 1716), який за освітою був юрист, працював бібліотекарем, історіографом, організував Берлінську академію наук. (більше про це можна дізнатися з підручника стор. 209)

На уроці ми з вами будемо дослідниками простіших графіків функцій, які є моделлю фізичних (природних процесів), і з’ясуємо, у яких галузях науки або виробництва вони застосовуються.

2. Оголошення теми і мети уроку ( слайд 3 ) .

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя ( графік функції , поняття математичної моделі, функції як моделі, зв'язок з іншими науками):

- Кожна галузь знань: фізика, хімія, біологія, соціологія, економіка … мають свої об’єкти, між якими виникають кількісні співвідношення, і математика вивчає їх у вигляді, кажучи математичною мовою – функціональних залежностей або функцій.

Наприклад: демонстрація ілюстрацій на прикладі ( Слайд 4 ) .

2. Графік функції утворюють точки координатної площини , абсциси яких доровнюють усім значенням аргументу , а ординати – відповідним значенням функції .

3. Завдання за графіком: ( слайд 6 )

Визначити за графіком :

А ) визначити область визначення ;

Б ) визначити область значень ;

В ) визначити найбільше значення функції ;

Г ) визначити найменше значення функції ;

Д )при якому значенні функція дорівнює нулю .

4. Слайд  7.1 і 7.2 (проаналізувати графік залежності температури )

Функція , графік якої зображено на цьому рисунку ,описує реальний процес

зміни температури у лютому місяці .

5. Робота з підручником :

    Розглянути приклади в підручнику .

V. Розв’язування вправ:

  № 805

  № 809 – учні самостійно аналізують графік ,записують в зошит , потім один з учнів пояснює розв’язання .

  №811 учні самостійно виконують завдання , потім перевіряють і аналізують  завдання сусіда ,

 № 813

VІ. Підсумок уроку

1 Виставлення оцінок. 

2. На кожну літеру слова «функція» придумати слово, яке характеризує цей урок. Наприклад:

Формуємо

Уміння

Навики

Корисно

Цікаво

Ілюстративно

Якісно

VIІ. Домашнє завдання

Підручник «Алгебра 7» (Г.П.Бевз, В.Г.Бевз) Повторити п.24 , №810,812.

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
Розділ 3. ФУНКЦІЇ
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку