1. Розповідь з елементами бесіди.
- Спілкуючись із друзями, рідними, ти передаєш і отримуєш повідомлення. Це відбувається як під час вашого особистого спілкування, так і за допомогою телефону, пошти тощо.
- Згадай, як відбувається обмін повідомленнями?
- А от між комп'ютерами, обмін даних відбувається через комп'ютерну мережу.
- З'єднані між собою комп'ютери утворюють комп'ютерну мережу. Об'єднані в мережу комп'ютери можуть розташовуватись в одній кімнаті, різних будинках, різних містах, чи навіть країнах.
- Комп'ютерна мережа — це два або більше комп'ютерів, з'єднаних між собою.
- Подивіться на екран. На що схоже комп'ютерна мережа? Так вона схожа на павутиння. І тому її так і називають - комп'ютерне павутиння
Мета: сформувати поняття про «глобальну мережу Інтернет» та її призначення; ознайомити з принципами взаємозв'язку комп'ютерів між собою; навчити безпечно використовувати приватну інформацію в Інтернеті;
розвивати пам'ять, критичне мислення, уяву, зв'язне мовлення; виховувати впевненість у власних силах та цікавість до інформатики.
Відкритий урок з інформатики
Тема: Початкові уявлення про Інтернет
Мета: сформувати поняття про «глобальну мережу Інтернет» та її призначення; ознайомити з принципами взаємозв’язку комп’ютерів між собою; навчити безпечно використовувати приватну інформацію в Інтернеті;
розвивати пам'ять, критичне мислення, уяву, зв’язне мовлення; виховувати впевненість у власних силах та цікавість до інформатики.
Обладнання: роздатковий матеріал, презентація, оцінки-заохочення.
Тип уроку: урок-подорож, комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання вчителя (Слайд 1)
2. Перевірка готовності до уроку
3.Психологічний настрій на роботу
– Підрівнялися, спинки прямі, посміхнулися. Починаємо урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні, мої любі, у нас з вами буде трішки незвичайний урок. Ви ж любите подорожувати? (Слайд 1) Готові? Відправляємось…
1.Початок подорожі
– Подивіться уважно на парти. Перед вами лежать конверти. Візьміть конверт з цифрою 1. Що там? Так вірно, це пазли. Працюємо у парах. Хутчіш, збираємо їх. Хто живе у цьому конверті? Здогадалися? (Слайд 2) Так, це – Фіксики. Вони не просто так з’явилися у нас, вони будуть допомагати нам подорожувати країною інформатики. Попереду нас чекає дуже багато цікавих завдань та ігор. А підготували їх нам самі герої нашого уроку. Відкладіть пазли, бо нас чекає наступна гра.
2. Гра «Лови помилку!» (Слайд 3)
– Наступна гра, яку підготував нам Нулик має назву «Лови помилку». Він ніяк не може впіймати помилку. Знайдіть у рядку зайве слово.
3. Розв’язання кросворду «Дешифрувальник».
Для того щоб ми перейшли до вивчення нового матеріалу і дізналися багато цікавого нам треба розшифрувати повідомлення яке приготувала нам Сімка.
Візьміть конверт з номером 2. Відкривайте і уважно подивіться на завдання. (Слайд 4).
11 |
17 |
22 |
6 |
20 |
17 |
6 |
22 |
і |
н |
т |
е |
р |
н |
е |
т |
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
1.Розгадування кросворду
- Нулик теж хоче долучитися до вивчення нової теми, він підготував завдання для найкмітливіших дітей. Давайте йому покажемо, що ми зможемо! Візьміть конверти з цифрою 3. Там завдання для кожного. Це кросворд. (Слайд 5). Самостійно його розв’язуємо.
- Яке слово у нас виділено жовтим кольором? (Мережа)
2. «Мозковий штурм»
- А хто з вас знає, що таке мережа?
- Або як ви гадаєте, що це може бути?
(Запис на дошці усіх ідей)
3. Оголошення теми.
- Отже, на сьогоднішньому уроці разом із Фіксиками ви познайомитеся із найбільшою комп’ютерною мережею, яка допомагає з’єднувати найвіддаленіші куточки нашої країни України, навіть цілої планети - Інтернетом, дізнаєтеся, для чого можна використовувати Інтернет, які Інтернет-служби існують у цій мережі. Тема нашого уроку (Слайд 6). «Мережа Інтернет»
4.Мотивація навчальної діяльності
- А що ми з Вами вже знаємо про Інтернет?
- Чи хотіли б ви дізнатися більше від наших помічників?
- Гайда знайомитися!
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1. Розповідь з елементами бесіди. (Слайд 7).
- Спілкуючись із друзями, рідними, ти передаєш і отримуєш повідомлення. Це відбувається як під час вашого особистого спілкування, так і за допомогою телефону, пошти тощо.
- Згадай, як відбувається обмін повідомленнями?
- А от між комп’ютерами, обмін даних відбувається через комп’ютерну мережу.
- З’єднані між собою комп’ютери утворюють комп’ютерну мережу. Об’єднані в мережу комп’ютери можуть розташовуватись в одній кімнаті, різних будинках, різних містах, чи навіть країнах.
- Комп’ютерна мережа — це два або більше комп’ютерів, з’єднаних між собою.
- Подивіться на екран. На що схоже комп’ютерна мережа? Так вона схожа на павутиння. І тому її так і називають - комп’ютерне павутиння
2. Цікавинки (Фіксиків про Інтернет)
(Слайд 8). Перегляд мультфільму.
- Ось ми і з’ясували, що таке Інтернет і що можна за його допомоги робити.
3. Фізхвилинка (електронна)
Я впевнена що ви засиділися, і я вам пропоную встати і зробити фізхвилинку. (Слайд 9).
4. Закріплення набутих знань
- Сідайте. Подивіться на парту. На парті є картки зеленого та червоного кольору. Візьміть їх. Для закріплення вивченого матеріалу пограємо в гру «Так чи ні?». Я буду задавати вам питання, якщо ви зі мною згодні – піднімайте карточку зеленого кольору, якщо ні – червоного.
VІ. Практична діяльність учнів.
- Давайте разом з вами пригадаємо правила теніки безпеки за комп'ютером.
- Подивіться на малюнок та скажіть, на якому з них намальовано правильну поведінку, чому? (Слайд 10).
2. Інструктаж вчителя .
- Сьогодні ми попрацюємо з вами віртуально, на прикладі деяких сайті я покажу вам що можна робити в Інтернеті. Пам’ятаєте на минулому уроці я вас питала: «А в яких країнах нашої планети ви хотіли б побувати?». Ви назвали мені різні країни і міста. (Вийти на робочий стіл).
І зараз за допомоги програма Google Earth Pro (Гугл ерс про) що перекладається як Планета Земля, ми будемо подорожувати в різні куточки світу.
(заходимо на сайт, водимо країну або місто, вмикаємо прогулянку)
- Давайте переглянемо ще один сайт під назвою Українська казка.
За допомогою програми шукача Google Chrome ми вводимо те що шукаємо, а саме сайт Українська казка. Обираємо першу вкладку і заходимо на сайт. Роздивимося його, це є головна сторінка сайту. Знаходимо розділ «мапа сайту», натисни лівою клавішею миші та переходимо на наступну сторінку.
- Тут ми знаходимо назву вкладки «Алфавітний реєстр», натискаємо лівою клавішею миші та переходимо далі.
- Користуючись коліщатком миші прогортаємо алфавітний покажчик до літери «Л» (ел) та знайди казку під назвою «Лисиця та їжак». Натискаємо і бачимо казку. Цю казку я вам роздрукувала, візьміть конверти з цифрою 4 дістаньте казочку і давайте разом її прочитаємо.
3.Пальчикова гімнастика (Слідкувати за часом)
4. Самостійна робота учнів за комп’ютерами .
- Сідаємо за комп’ютери, зараз у нас практична робота. Запускайте програму Старт. Далі скринька 2 клас. Далі Логіка. Далі програма Лічба 1,
Знайди загублені фігури,
Усе навпаки,
Вкажи шлях,
Числовий ряд
5. Перевірка роботи на комп’ютері
- Чи все вдалося за комп’ютером?
- Які виникли складнощі?
- Що найбільше сподобалося?
5. Релаксація
Гімнастика для очей.
VІІ. Підсумок уроку.
1. Питання для підсумкової бесіди
2. Оцінювання (вербальне)
- На уроці сьогодні гарно працювали….
- ….можна краще….
-… треба повторити…..
VIII Домашнє завдання