Відкритий урок з літературного читання. 2 клас Тема. "В оповіданні про те, що письменник сам бачив і переживав. О.Копиленко « Хоробре кошеня»"

Про матеріал

Мета. Закріпити знання про жанр літератури – оповідання, про особливості цього художнього твору; розширити знання про О. Копиленка; удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного та емоційного читання; формувати вміння працювати з прозовим твором, виділяти в ньому наукову інформацію, складати план; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, творче мислення, уяву, увагу, аналітико-синтетичну діяльність учнів, вміння працювати в групах; виховувати любов до тварин; сприяти розвитку зацікавленості до невідомих фактів з життя тварин.

Перегляд файлу

Дата.

Урок №

Тема. В оповіданні про те, що письменник сам бачив і переживав. О.Копиленко « Хоробре кошеня»

Мета. Закріпити знання про жанр літератури – оповідання, про особливості цього художнього твору; розширити знання про                                О. Копиленка; удосконалювати навички свідомого, правильного, виразного та емоційного читання; формувати вміння працювати з прозовим твором, виділяти в ньому наукову інформацію, складати план; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, творче мислення, уяву, увагу, аналітико-синтетичну діяльність учнів, вміння працювати в групах; виховувати любов до тварин; сприяти розвитку зацікавленості до невідомих фактів з життя тварин.

Обладнання. Мультимедійна дошка, записи пісень, магнітофон, запис відео, картки із завданнями для роботи в групах, картки «Мій настрій»

Тип уроку. Комбінований

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності учнів.

1.Привітання.

Вже покликав нас дзвінок

На улюблений урок.

Всі ми любимо «Читання»,

Вчитись маємо бажання!

Бо читання – найкраще навчання!

2. Вправа «Рефлексія». Налаштування емоційного стану

- Налаштуємося на позитивну роботу на уроці. Уявимо, наприклад, себе кошенятами. Такими м’якенькими, пухнастими, вередливими…

- А тепер покажіть свій настрій, Мурчики і Мурочки. (Діти показують свій настрій з допомогою паличок- облич)

- Молодці!

- Відчули потребу працювати? Тоді вперед!

ІІ. Мовленнєва розминка

1.Мовно-артикуляційні вправи.

Гра «Де ж це наш пустунчик-язичок?»

Заховавсь за біленький тинок,

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

Поплямкайте губками.

Поклацайте зубками.

Продиркайте, як трактор.

Прошуміть, як вітерець.

2. Звуко-наслідувальна гра «Як кажуть тваринки»

- А зараз погляньте на дошку. Пограємо в гру «Як кажуть тваринки».

- Ваше завдання – наслідувати, тобто вимовляти звуки, які ви почуєте.

Відео «Як кажуть тваринки»

- Молодці!

3. Робота над чистомовкою

- Виомвимо чітко склади, доповнивши їх словами.

Чі-чі-чі — сидить кіт на  … (печі.)

Ла-ла-ла — миша від нього … (втекла).

Енько-енько-енько — в нірку вскочила   … (швиденько.)

Та-та-та — сміється з нашого  … ( кота).

- Молодці! Я бачу, що ваші язички повністю прокинулися і ви всі готові далі працювати. Так?

Всі ми любимо «Читання»,

Вчитись маємо бажання!

Бо читання – найкраще навчання!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування

- Давайте пригадаємо, які літературні жанри ви знаєте? (Казки, вірші, загадки, скоромовки …)

- Який розділ ми почали вивчати?

- Що таке оповідання?

Це невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою.

- Що автор описує в оповіданні?

У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів.

- Які бувають оповідання?

Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

- Про життя і творчість якого письменника ми говорили на попередньому уроці?

- Так, про Олександра Копиленка.

- Зараз перевіримо, чи добре ви запам’ятали про нього.

Гра «Так чи ні?»

1. Народився О.Копиленко на Полтавщині. (Так)

2. Олександр Іванович став біологом.(Ні)

3. Олександра в школі дражнили «зоологом». (так)

4. Він – великий природолюб. Купував пташок і випускав на волю.(Так)

5. Він був заповзятим рибалкою, готував снасть, але так і не знаходив часу виїхати на річку з вудкою.(Так)

6. Він мав таку здатність — помічати незвичайне, цікаве у звичному та буденному. (Так)

- Молодці!

- Копиленко багато писав про природу, про тварин, про їх життя, вважав, тільки та людина, котра знає і вміє любити тварину, може бути порядною, шляхетною, доброю та доброзичливою.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми поговоримо про те, що письменник сам бачив і переживав, прочитавши оповідання «Хоробре кошеня». Будемо працювати над прозовим текстом, вчитимемося виділяти в ньому наукову інформацію, складати план, удосконалюватимемо вміння правильно, виразно читати і отримаємо справжню насолоду від роботи в групах.

- Адже, ви…

Всі ми любимо «Читання»,

Вчитись маємо бажання!

Бо читання – найкраще навчання!

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.  Опрацювання оповідання «Хоробре кошеня» на с.110-111

1. Словникова робота

- В тексті вам зустрічатимуться незрозумілі слова. Розглянемо їх.

вранішнє                способом

нахаба                малий

неймовірна      залози

потові                  полювання

ризикованим        спека

  • Читання слів «луною» з різною інтонацією у голосі.
  • Уточнення значень незрозумілих слів.

Неймовірна спека - гаряче, дуже нагріте сонячними променями повітря.

Ганок – прибудова перед входом до будинку.

Погрібник – надбудова над погребом.

Потова залоза – утворює і виділяє піт, який виходить через маленький отвір (пори).

  • Встановлення логічних зв’язків між словами лівої і правої колонки.                                                                                                          

Фізкультпауза «Пантоміма».

 За допомогою міміки покажіть емоції:

    Розмореність спекою.

    Мруження на сонечку, насолоду.

    Здивування очима.

2. Виразне читання оповідання вчителем (підготовленим учнем)

- Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?

- Де відбувалися події?

- Хто головні герої твору?

- Звідки повертався автор?

- Яка погода була надворі?

Фізкультхвилинка

3. Читання тексту учнями по абзацах (частинах). Складання плану

  • 1 абзац – «ланцюжком»

- Про кого автор розповідає? Що робив Гопак?

Складемо 1 пункт плану за допомогою виділених у тексті слів.

1. Неймовірна спека

  • 2 абзац – гра «Прохолодно - спекотно»

- Прохолодно (тихо, спокійно)

Спекотно (голосно)

- Хто з’являється із-за погрібника?

- Яке воно?

- Про що думає автор?

- Складемо 2 пункт плану за допомогою виділених у тексті слів.

  • Цікаво знати! (інформаційний звіт про котів підготовлених учнів)

2. Кошеня мандрує до Гопака

  • 3 - 4 абзац – читання «мовчки»

- Що зробило кошеня?

- Чому воно так зробило?

- Прочитайте речення, в якому містяться наукові відомості про собак.

- Складемо 3 пункт плану за допомогою виділених у тексті слів.

3. Порятунок від спеки

  • 5 абзац – читання «луною» за вчителем

- Що здивувало Гопака?

- Що сталося з кошеням?

- Як подумав про кошеня пес Гопак?

- Складемо 4 пункт плану за допомогою виділених у тексті слів.

4. Малий нахаба

- Чи дійсно, на вашу думку, кошеня було хоробрим? Яким виявився Гопак?

- Доведіть, що прочитаний твір є оповіданням. Придумайте до нього свою назву.

. Узагальнення та систематизація знань учнів

1. Робота в групах. Інноваційний метод «4 позиції».

- Розподіліться за групами «Оптимісти», «Критики», «Психологи», «Експерти».

- Отримайте завдання, обговоріть у групі. Якщо будете готові дайте сигнал оплесками.

Оптимісти – які позитивні риси героїв?

(була неймовірна спека і пес просто не схотів звертати увагу на кошеня, а може він вгледів у ньому дитину і не став ображати)

Критики- що негативного могло статися з кошеням?

(Історія могла закінчитися дуже сумно. Пес міг загризти кошеня. Адже всім відомо, що коти з собаками не дружать)

Психологи – які емоції викликало це оповідання?

(Викликає несказанно гарні емоції, навіть тварини не ображають менших за себе)

Експерти – Поясніть прислів’я «Живуть як кішка з собакою». Чи можна його віднести до цього твору?

(Так говорять про тих, хто завжди свариться. Відношення до оповідання не має)

2. Презентація роботи в групах.

3. Робота в зошиті

VII. Підсумок уроку

1. Оцінювання роботи на уроці.

Гра «Пальчики». (Діти на кожне твердження, з яким погоджуються, розгинають пальчик свого кулачка.)

1. Сьогодні на уроці я був активним і старанним.

2. Я хотів би прочитати ще твори цього автора.

3. Я поглибив свої знання про тварин, їхню, іноді несподівану, поведінку.

4.  Вдома я розповім батькам про свої успіхи на уроці.

5. Із задоволенням виконаю домашнє завдання і чекатиму з нетерпінням наступного уроку літературного читання.

- Адже, ви…

Всі ми любимо «Читання»,

Вчитись маємо бажання!

Бо читання – найкраще навчання!

2. Вправа «Рефлексія»  

- Який настрій у вас на кінець уроку? (Демонстрація смайлів)

 

docx
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
2161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку