Відкритий урок з математики 3 клас: "Одиниці вимірювання довжини. Відношення між одиницями довжини"

Про матеріал
Відкритий урок з математики 3 клас: "Одиниці вимірювання довжини. Відношення між одиницями довжини"
Перегляд файлу

сканирование0006

                       Комунальний заклад освіти                                                                

«                 Середня загальноосвітня школа 91»

                       Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Мисливець С.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро

Тема.   Одиниці вимірювання довжини. Кілометр. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями мір довжини

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання довжини іншими, вправляти у розв’язуванні задач, удосконалювати  обчислювальні  навички.

Розвивати логічне мислення. Створити умови для формування  позитивних мотивів навчання учнів. Дати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного  соціального досвіду. Виховувати комунікативні якості учнів, збагатити знання про традиції та вірування українського народу.

Тип уроку: комбінований ( засвоєння навичок і вмінь; узагальнення та систематизація знань) .

Методично-дидактичне  забезпечення: таблиці  «Одиниці  вимірювання  маси», «Ялинка очікувань», картки  для  гри  «Упіймай число», квітка  з відривними  пелюстками   для  гри, предметні  малюнки, презентація

Підготовча  робота: вчитель  розподіляє  інформацію про День Наума між учнями, які  заздалегідь  готують   матеріал  для  виступу

 

ХІД  УРОКУ

Вчитель


Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

 

Любі діти! У наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.


Учні

Ми вам раді, люди добрі!

І вітаємо щиро вас

І запрошуємо ласкаво

На урок у дружний  клас.

ІІ. Створення позитивного емоційного  настрою та мотивація учнів 

  1. Вправа  «Очікування» (Слайд 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    Подивіться на ялинку, вона незвичайна це «Ялинка очікувань». Чого не вистачає на ній на вашу думку, враховуючи, те що через 17 днів Новий рік?
  •    На ваших партах лежать новорічні кульки. Запишіть  на  них  конкретні  очікувані  результати від  сьогоднішнього  уроку. Тобто  потрібно продовжити  думку  «Сьогоднішній  урок  навчить  мене…», «Я  очікую  від уроку…», «Я  сподіваюсь…» 

( У  кожного  з  учнів  на  парті  паперова новорічна кулька, на  якій  записують  очікувані  результати)

  •    в  кінці  уроку  ми  побачимо, чи  досягли  очікуваного  результату і ті учні чиї сподівання виправдалися  прикріплять їх на нашу ялинку  

ІІ.  Повідомлення  теми, мети  і  завдань  уроку

Постановка проблеми. (Слайд 3)

 

 

 

 

 

 

 

  •    Новорічні свята це не тільки ялинка, а  ще й  подарунки. Ми з вами долучилися до акції «Діти-дітям» і ось який подарунок у нас вийшов. Але на мою думку чого все ж таке не вистачає. Чого саме?(відповіді учнів)
  •    Коробку з подарунками потрібно прикрасити, а зробити це можна за допомогою стрічки. Як дізнатися скільки ж потрібно стрічки щоб прикрасити таку коробку? (потрібно виміряти)
  •    За допомогою чого виміряють довжини? (Слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    Якими одиницями довжини вимірюють невеликі відстані? (мм, см, дм, м)
  •    А хто знає в чому вимірюють великі відстані?(км)
  •    Отже тема нашого уроку…  Кілометр. (Слайд 5)
  •    Що ми повинні знати і вміти на кінець уроку? 

Учні висловлюють припущення, які вчитель узагальнює:

Сьогодні  на  уроці    ми  систематизуємо знання  про  одиниці вимірювання довжини, навчимося  перетворювати  одиниці  вимірювання, будемо  розв’язувати  задачі.

Вчитель

Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига».

Перед вами картки з числами. Подивіться уважно і скажіть, яке з них є зайвим і поясніть чому.

Якщо розташувавши їх у прядку зростання, то ми отримаємо девіз уроку

182  Добре

89 

209  того

543  хоче

290  навчати

799  знати

465  хто

681  все

 

  •    Девізом нашого уроку є прислів’я :  «Добре  того  навчати, хто   хоче  все  знати» (Слайд 6)

 

 

 

 

 

 

 

 

  •    А  ви  хочете  багато  знати?
  •    Девіз нашого уроку пов'язаний з майбутнім днем. (Слайд 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 грудня  за церковним календарем в цей день вшановується пам'ять пророка Наума. В народі говорять «Пророк Наум – наведе на розум».  А чому саме Наум і ким він був ви дізнаєтесь протягом уроку. Крім того сьогоднішній  урок ще буде незвичний тим, що ми будемо визначати найкращого знавця математики. За кожну правильну відповідь або правильно виконане завдання ви будете отримувати ось таку сніжинку. В кінці уроку ви підрахуєте скільки сніжинок отримали   і той у кого їх виявиться найбільше отримає титул найкращого знавця математики.

  •    Тож  розпочнемо  наш  урок

 

 

 

 

  1. ІІІ. Контроль, корекція  і  актуалізація  знань
  1.   Усний рахунок (Слайд 8)

 

 

 

 

 

 

 

Порахуйте від 127 до 135, від 567 до 576, порахуйте десятками від 300 до 400, порахуйте сотнями від 100 до 1000

  1. Каліграфічна хвилинка з завданнями (Слайд 9)

Відкрийте зошити і запишіть число , «Класна робота»

Каліграфічно запишіть наступні числа

364 683 404

Запишіть число у якому 2 сот. 3 дес. 7 од.,   5 сот. 6 дес.   2 од.,  7 сот. 4 дес.,

9 сот. 9 од.

Запишіть сусідів числа 509, 200

  1.  Гра  «Карусель» (Слайд 10)
  •    Учні утворюють 2 кола (внутрішнє і зовнішнє). Учні внутрішнього кола називають будь-яке тризначне число, а учні зовнішнього кола повинні назвати скільки у ньому сотень, десятків та одиниць

Ми гарно розпочали наш урок і настав час дізнатися про Наума.

Один з учнів інформує присутніх про День Наума. (Слайд 11)

 

 

 

 

 

 

 

IV. Сприйняття   та  усвідомлення  навчального  матеріалу

  1.  Для виконання наступного завдання нам необхідно пригадати співвідношення одиниць вимірювання довжини (Слайд 12)

 

 

 

 

 

Прочитайте величини які ви бачите на екрані

1м, 1дм,  1см Назвіть найменшу одиницю вимірювання довжини (1мм)

Допоможіть мені відновити співвідношення між ними

 

  1.  Гра  «Допиши  число»
  •    Щоб перевірити як ви вмієте перетворювати величини, пропоную вам ще одну гру « Допиший число». Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини. Наприклад … (Слайд 13)

 

 

 

 

 

 

 

  •    Завдання виконується ланцюжком по рядам.

20 см 

2дм

1 м 36 см

136см

2дм 4 см

24см

5 м 09см

509см

700см

8см

80мм

25см 3мм

253мм

900см

 

3. Виміряй і порівняй довжини відрізків (с. 68, № 454)  (Слайд 14)

 

 

 

 

 

 

 

І варіант виміряє довжину першого відрізка

ІІ варіант – другого.

Один з учнів знаходить на скільки відрізок АВ більший ніж СD?

Інформація про Наума  Один з учнів інформує присутніх про День Наума.  (Слайд 15)

 

 

 

 

 

  1.  Мозковий штурм (Слайд 16)

Нерідко дітям доводилося долати досить великі відстані до школи. А в чому вимірюються великі відстані (в км).

Хто скаже скільки метрів в 1 км?

Доросла людина 1км може пройти за 15хв. (Слайд 17-18)

 

Доросла людина може пройти 1 км за 15 хв

За скільки вона пройде 4км?

За 1 годину

А скільки потрібно часу, щоб пройти 20км?

20:4=5(год)

 

Динамічна  пауза

Прийшов час і нам трішечки розім’ятися.

 

 

  1. Робота з підручником (Слайд 20)

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язування задачі 461 (диференційовано за кольором кульки: червоні – самостійно,  жовті – з опорою на короткий запис,  салатові – разом з вчителем)

V. Закріплення  знань  учнів

 (робота з таблицею мір маси стор.42)

  1.  Гра «Семибарвна квітка» (Слайд 21)

 

(для вирішення номера  459  пропонується квітка, на пелюстках якої написані завдання з підручника. Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад на дошці. Одна пелюстка порожня. На ній запис: «Додай своє». Учень пропонує свій варіант прикладу)

 

  1. Гра «Розв’яжи приклад – прочитай прислів’я» (Слайд 22)

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Домашнє завдання. С.70 , пр.463, з.464, для допитливих с. 73, з.7

  •    З народних прислів’їв ви напевно ще раз зрозуміли, що вчитися потрібно, тому запишіть домашнє завдання

VІІ.  Рефлексія  уроку

  1. Вправа «Гронування» (Слайд 23)

 

 

 

 

 

 

- назвіть одиниці вимірювання довжини. Як вони між собою пов’язані.

 2. Визначення найкращого знавця математики. (Слайд 25)

 

 

 

 

 

 

Учні підраховують кількість сніжинок.

Вчитель. Дійсно, добре  того  навчати, хто  хоче  все  знати!

3. Вправа  «Очікування»

  • Наш  урок  підійшов  до  завершення. Якраз  час  подивитися, чи  виправдалися  ваші  очікування. Якщо вони виправдалися. То прикріпіть свою кульку на ялинку.

 

 

1

 

doc
Додано
1 березня 2019
Переглядів
7035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку