Конспект уроку з математики для 3 класу на тему: "Повторення і узагальнення вивченого. Розв’язування прикладів і задач"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 3 класу на тему: "Повторення і узагальнення вивченого. Розв'язування прикладів і задач“.

Метою уроку є: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Повторення і узагальнення вивченого. Розв’язування прикладів і задач

Мета: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: картки індивідуального контролю, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра „Ланцюжок“

100 : 5 ∙ 0 ∙ 38   70 : 7 ∙ 6 : 1    400 : 8 ∙ 10 : 50

2. Розв’язування задач

1. Скляр вирізав 67 стекол для 8 рам. У нього залишилось 3 рами. По скільки стекол він вирізав для кожної рами?

2. З 49 аркушів паперу дівчинка зробила 4 блокноти і в неї залишивсь 1 аркуш паперу. Скільки аркушів паперу в одному блокноті?

3. Робота над виразами з буквеними даними

1) Для кожної нерівності доберіть таке значення m, щоб нерівність була правильною.

m : 6 ˃ 4  23 + m ˂ 27

(30, 36, 42 …) (0, 1, 2, 3)

4. Математичний диктант
 Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
Зменшуване 500, від'ємник — добуток чисел 40 і 2.
Перший доданок — частка чисел 400 і 8, другий доданок — 130. Знайдіть суму.
Перший множник 30, другий — частка чисел 600 і 100. Знайдіть добуток.
Суму чисел 35 і 45 збільшіть у 3 рази.
Від добутку чисел 14 і 5 відніміть 50.
Ділене 720, дільник — частка чисел 4 і 20. Знайдіть частку.

Відповіді:
500 – 40 • 2 = 420   (35 + 45) • 3 = 240
400 : 8 + 130 = 180   14 5 50 = 20
30 • (600 : 100) = 180  720 : (4 20) = 9
5. Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

1. Знайдіть значення виразів с + 28 і с : 12, якщо с = 72.

2. У книжці 72 сторінки. Після того як Наталя щодня читала по 15 сторінок, їй залишилося ще прочитати 12 сторінок. Скільки днів Наталя читала книгу?

Картка 2

1. Знайдіть значення виразів с – 34 і с : 14, якщо с = 70.

2. У книжці 79 сторінок. Після того як Ніна щодня читала по 16 сторінок, їй залишилося ще прочитати 15 сторінок. Скільки днів Ніна читала книгу?

Картка 3

1. 26 : 2  6 • 13   64 : 16   56 – 48 : 6 + 28

2. Для паяння заліза приготували сплав олова і свинцю. Олова взяди 16 г, а свинцю – в 5 разів більше. Скільки взяли свинцю і олова разом?

Картка 4

1. 63 : 3  21 • 4  72 : 18  39 + 32 : 4 – 17

2. Для пошиття костюмів приготувала бавовняну і шовкову тканину. Бавовни взяли 78 м, а шовку – в 6 разів менше. Скільки взяли бавовни і шовку разом?

Картка 5

1. Невідоме число зменшили у 5 разів і отримали 36. Знайдіть невідоме число.

2. На 3 дні 6 вівцям дають 36 кг сіна. Скільки сіна дають 2 вівцям на 1 день?

Картка 6

1. Невідоме число збільшили у 6 разів і отримали 420. Знайдіть невідоме число.

2. На 4 дні 5 левам дають 60 кг мяса. Скільки мяса дають 3 левам на 1 день?

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вивчили на попередніх уроках, підготуємось до контрольної роботи.

IV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

1. Коментоване розв’язування прикладів

87 : 29 ∙ 90   64 : 16 ∙ 40

32 : 16 ∙ 80   95 : 19 ∙ 50

42 : 14 ∙ 80   55 : 11 ∙ 50

48 : 12 ∙ 60   75 : 15 ∙ 40

Відповіді: (по стовпчикам) 270, 160, 240, 240, 160, 250, 250, 200.

2. Розв’язування прикладів

68 : 4 + 640 : 80

615 – 75 : 5

400 : 4 + 84 : 7

84 : 28 – 8 : 8

450 : (14 – 5) + 50

18 ∙ 6 + 0 ∙ 18

600 : 200 + 1 ∙ 6

Фізкультхвилинка
3. Розв’язування задач

1) Іринка за 4 дні прочитала 36 сторінок книжки, а Оленка – за 7 днів 56 сторінок. Хто з дівчаток за день прочитав більше сторінок і на скільки?

В.: 36 : 4 – 56 : 7 = 1 (с.)

2) У 8 ящиках 48 кг апельсинів, а в 5 ящиках – 35 кг лимонів. Чого більше в одному ящику і на скільки кілограмів?

В.: 35 : 5 – 48 : 8 = 1 (кг)

3) Робітник відремонтував 180 стільців за 3 тижні. Скільки стільців він відремонтує за 6 тижнів?

В.: 180 : 3 ∙ 6 = 360 (ст.)

V. Розвиток математичних знань

1. Обчислення значень виразів

1 км – 9 м   26 м – 30 см    3 м – 40 мм  15 см ∙ 6

210 – 210 : 7   120 + 80 ∙ 3   170 ∙ 3 – 200  (850 – 600) ∙ 4

240 : 3 + 20  15 ∙ 6 – 30    12 ∙ 3 – 32   1000 – 600 : 3

2. Робота над завданнями

З прикладу на ділення скласти приклад на множення. 64 : 4 = 16

Скласти вираз: ділене с, дільник на 18 менший.

3. Розв’язування рівняння

х : 9 = 560 – 490   480 : х = 3 ∙ 20

4. Робота з геометричним матеріалом

Сторони прямокутника дорівнюють 2 і 6 см. Накресліть квадрат, периметр якого дорівнює периметру прямокутника.

5. Офтальмологічна пауза
6. Розв'язування логічної задачі
В Оленки, Люби і Ніни є улюблені тварини. В однієї з дівчаток — кішка, у другої — собака, а у третьої — папуга. У кого яка улюблена тварина, якщо в Олени — не кішка і не папуга, а у Люби — не кішка?

 

Кішка

Собака

Папуга

Олена

-

+

-

Люба

-

-

+

Ніна

+

-

-

VI. Підведення підсумку уроку

 Що повторили на уроці?
 Що нового дізналися?
VII. Домашнє завдання

С. 140-141, завдання 941; 942.

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
4172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку