Конспект уроку з математики для 3 класу на тему: "Повторення і узагальнення вивченого. Розв’язування прикладів і задач"

Про матеріал

Розробка уроку з математики для 3 класу на тему: "Повторення і узагальнення вивченого. Розв'язування прикладів і задач“.

Метою уроку є: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з математики

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

 

Тема: Повторення і узагальнення вивченого. Розв’язування прикладів і задач

Мета: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: картки індивідуального контролю, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра „Ланцюжок“

100 : 5 ∙ 0 ∙ 38   70 : 7 ∙ 6 : 1    400 : 8 ∙ 10 : 50

2. Розв’язування задач

1. Скляр вирізав 67 стекол для 8 рам. У нього залишилось 3 рами. По скільки стекол він вирізав для кожної рами?

2. З 49 аркушів паперу дівчинка зробила 4 блокноти і в неї залишивсь 1 аркуш паперу. Скільки аркушів паперу в одному блокноті?

3. Робота над виразами з буквеними даними

1) Для кожної нерівності доберіть таке значення m, щоб нерівність була правильною.

m : 6 ˃ 4  23 + m ˂ 27

(30, 36, 42 …) (0, 1, 2, 3)

4. Математичний диктант
 Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
Зменшуване 500, від'ємник — добуток чисел 40 і 2.
Перший доданок — частка чисел 400 і 8, другий доданок — 130. Знайдіть суму.
Перший множник 30, другий — частка чисел 600 і 100. Знайдіть добуток.
Суму чисел 35 і 45 збільшіть у 3 рази.
Від добутку чисел 14 і 5 відніміть 50.
Ділене 720, дільник — частка чисел 4 і 20. Знайдіть частку.

Відповіді:
500 – 40 • 2 = 420   (35 + 45) • 3 = 240
400 : 8 + 130 = 180   14 5 50 = 20
30 • (600 : 100) = 180  720 : (4 20) = 9
5. Робота за картками індивідуального контролю

Картка 1

1. Знайдіть значення виразів с + 28 і с : 12, якщо с = 72.

2. У книжці 72 сторінки. Після того як Наталя щодня читала по 15 сторінок, їй залишилося ще прочитати 12 сторінок. Скільки днів Наталя читала книгу?

Картка 2

1. Знайдіть значення виразів с – 34 і с : 14, якщо с = 70.

2. У книжці 79 сторінок. Після того як Ніна щодня читала по 16 сторінок, їй залишилося ще прочитати 15 сторінок. Скільки днів Ніна читала книгу?

Картка 3

1. 26 : 2  6 • 13   64 : 16   56 – 48 : 6 + 28

2. Для паяння заліза приготували сплав олова і свинцю. Олова взяди 16 г, а свинцю – в 5 разів більше. Скільки взяли свинцю і олова разом?

Картка 4

1. 63 : 3  21 • 4  72 : 18  39 + 32 : 4 – 17

2. Для пошиття костюмів приготувала бавовняну і шовкову тканину. Бавовни взяли 78 м, а шовку – в 6 разів менше. Скільки взяли бавовни і шовку разом?

Картка 5

1. Невідоме число зменшили у 5 разів і отримали 36. Знайдіть невідоме число.

2. На 3 дні 6 вівцям дають 36 кг сіна. Скільки сіна дають 2 вівцям на 1 день?

Картка 6

1. Невідоме число збільшили у 6 разів і отримали 420. Знайдіть невідоме число.

2. На 4 дні 5 левам дають 60 кг мяса. Скільки мяса дають 3 левам на 1 день?

III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вивчили на попередніх уроках, підготуємось до контрольної роботи.

IV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

1. Коментоване розв’язування прикладів

87 : 29 ∙ 90   64 : 16 ∙ 40

32 : 16 ∙ 80   95 : 19 ∙ 50

42 : 14 ∙ 80   55 : 11 ∙ 50

48 : 12 ∙ 60   75 : 15 ∙ 40

Відповіді: (по стовпчикам) 270, 160, 240, 240, 160, 250, 250, 200.

2. Розв’язування прикладів

68 : 4 + 640 : 80

615 – 75 : 5

400 : 4 + 84 : 7

84 : 28 – 8 : 8

450 : (14 – 5) + 50

18 ∙ 6 + 0 ∙ 18

600 : 200 + 1 ∙ 6

Фізкультхвилинка
3. Розв’язування задач

1) Іринка за 4 дні прочитала 36 сторінок книжки, а Оленка – за 7 днів 56 сторінок. Хто з дівчаток за день прочитав більше сторінок і на скільки?

В.: 36 : 4 – 56 : 7 = 1 (с.)

2) У 8 ящиках 48 кг апельсинів, а в 5 ящиках – 35 кг лимонів. Чого більше в одному ящику і на скільки кілограмів?

В.: 35 : 5 – 48 : 8 = 1 (кг)

3) Робітник відремонтував 180 стільців за 3 тижні. Скільки стільців він відремонтує за 6 тижнів?

В.: 180 : 3 ∙ 6 = 360 (ст.)

V. Розвиток математичних знань

1. Обчислення значень виразів

1 км – 9 м   26 м – 30 см    3 м – 40 мм  15 см ∙ 6

210 – 210 : 7   120 + 80 ∙ 3   170 ∙ 3 – 200  (850 – 600) ∙ 4

240 : 3 + 20  15 ∙ 6 – 30    12 ∙ 3 – 32   1000 – 600 : 3

2. Робота над завданнями

З прикладу на ділення скласти приклад на множення. 64 : 4 = 16

Скласти вираз: ділене с, дільник на 18 менший.

3. Розв’язування рівняння

х : 9 = 560 – 490   480 : х = 3 ∙ 20

4. Робота з геометричним матеріалом

Сторони прямокутника дорівнюють 2 і 6 см. Накресліть квадрат, периметр якого дорівнює периметру прямокутника.

5. Офтальмологічна пауза
6. Розв'язування логічної задачі
В Оленки, Люби і Ніни є улюблені тварини. В однієї з дівчаток — кішка, у другої — собака, а у третьої — папуга. У кого яка улюблена тварина, якщо в Олени — не кішка і не папуга, а у Люби — не кішка?

 

Кішка

Собака

Папуга

Олена

-

+

-

Люба

-

-

+

Ніна

+

-

-

VI. Підведення підсумку уроку

 Що повторили на уроці?
 Що нового дізналися?
VII. Домашнє завдання

С. 140-141, завдання 941; 942.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
4631
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку