Розробка уроку з математики для 3 класу на тему: "Повторення і узагальнення вивченого. Розв'язування прикладів і задач“.
Метою уроку є: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів.
Автор розробки уроку з математики
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Повторення і узагальнення вивченого. Розв’язування прикладів і задач
Мета: узагальнити знання учнів за вивченою темою; закріпити навички усних обчислень; вдосконалювати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: картки індивідуального контролю, роздатковий матеріал.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра „Ланцюжок“
100 : 5 ∙ 0 ∙ 38 70 : 7 ∙ 6 : 1 400 : 8 ∙ 10 : 50
2. Розв’язування задач
1. Скляр вирізав 67 стекол для 8 рам. У нього залишилось 3 рами. По скільки стекол він вирізав для кожної рами?
2. З 49 аркушів паперу дівчинка зробила 4 блокноти і в неї залишивсь 1 аркуш паперу. Скільки аркушів паперу в одному блокноті?
3. Робота над виразами з буквеними даними
1) Для кожної нерівності доберіть таке значення m, щоб нерівність була правильною.
m : 6 ˃ 4 23 + m ˂ 27
(30, 36, 42 …) (0, 1, 2, 3)
4. Математичний диктант
— Запишіть вирази, знайдіть їх значення.
Зменшуване 500, від'ємник — добуток чисел 40 і 2.
Перший доданок — частка чисел 400 і 8, другий доданок — 130. Знайдіть суму.
Перший множник 30, другий — частка чисел 600 і 100. Знайдіть добуток.
Суму чисел 35 і 45 збільшіть у 3 рази.
Від добутку чисел 14 і 5 відніміть 50.
Ділене 720, дільник — частка чисел 4 і 20. Знайдіть частку.
Відповіді:
500 – 40 • 2 = 420 (35 + 45) • 3 = 240
400 : 8 + 130 = 180 14 • 5 – 50 = 20
30 • (600 : 100) = 180 720 : (4 ∙ 20) = 9
5. Робота за картками індивідуального контролю
Картка 1
1. Знайдіть значення виразів с + 28 і с : 12, якщо с = 72.
2. У книжці 72 сторінки. Після того як Наталя щодня читала по 15 сторінок, їй залишилося ще прочитати 12 сторінок. Скільки днів Наталя читала книгу?
Картка 2
1. Знайдіть значення виразів с – 34 і с : 14, якщо с = 70.
2. У книжці 79 сторінок. Після того як Ніна щодня читала по 16 сторінок, їй залишилося ще прочитати 15 сторінок. Скільки днів Ніна читала книгу?
Картка 3
1. 26 : 2 6 • 13 64 : 16 56 – 48 : 6 + 28
2. Для паяння заліза приготували сплав олова і свинцю. Олова взяди 16 г, а свинцю – в 5 разів більше. Скільки взяли свинцю і олова разом?
Картка 4
1. 63 : 3 21 • 4 72 : 18 39 + 32 : 4 – 17
2. Для пошиття костюмів приготувала бавовняну і шовкову тканину. Бавовни взяли 78 м, а шовку – в 6 разів менше. Скільки взяли бавовни і шовку разом?
Картка 5
1. Невідоме число зменшили у 5 разів і отримали 36. Знайдіть невідоме число.
2. На 3 дні 6 вівцям дають 36 кг сіна. Скільки сіна дають 2 вівцям на 1 день?
Картка 6
1. Невідоме число збільшили у 6 разів і отримали 420. Знайдіть невідоме число.
2. На 4 дні 5 левам дають 60 кг м’яса. Скільки м’яса дають 3 левам на 1 день?
III. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності
— Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вивчили на попередніх уроках, підготуємось до контрольної роботи.
IV. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу
1. Коментоване розв’язування прикладів
87 : 29 ∙ 90 64 : 16 ∙ 40
32 : 16 ∙ 80 95 : 19 ∙ 50
42 : 14 ∙ 80 55 : 11 ∙ 50
48 : 12 ∙ 60 75 : 15 ∙ 40
Відповіді: (по стовпчикам) 270, 160, 240, 240, 160, 250, 250, 200.
2. Розв’язування прикладів
68 : 4 + 640 : 80
615 – 75 : 5
400 : 4 + 84 : 7
84 : 28 – 8 : 8
450 : (14 – 5) + 50
18 ∙ 6 + 0 ∙ 18
600 : 200 + 1 ∙ 6
Фізкультхвилинка
3. Розв’язування задач
1) Іринка за 4 дні прочитала 36 сторінок книжки, а Оленка – за 7 днів 56 сторінок. Хто з дівчаток за день прочитав більше сторінок і на скільки?
В.: 36 : 4 – 56 : 7 = 1 (с.)
2) У 8 ящиках 48 кг апельсинів, а в 5 ящиках – 35 кг лимонів. Чого більше в одному ящику і на скільки кілограмів?
В.: 35 : 5 – 48 : 8 = 1 (кг)
3) Робітник відремонтував 180 стільців за 3 тижні. Скільки стільців він відремонтує за 6 тижнів?
В.: 180 : 3 ∙ 6 = 360 (ст.)
V. Розвиток математичних знань
1. Обчислення значень виразів
1 км – 9 м 26 м – 30 см 3 м – 40 мм 15 см ∙ 6
210 – 210 : 7 120 + 80 ∙ 3 170 ∙ 3 – 200 (850 – 600) ∙ 4
240 : 3 + 20 15 ∙ 6 – 30 12 ∙ 3 – 32 1000 – 600 : 3
2. Робота над завданнями
З прикладу на ділення скласти приклад на множення. 64 : 4 = 16
Скласти вираз: ділене с, дільник на 18 менший.
3. Розв’язування рівняння
х : 9 = 560 – 490 480 : х = 3 ∙ 20
4. Робота з геометричним матеріалом
Сторони прямокутника дорівнюють 2 і 6 см. Накресліть квадрат, периметр якого дорівнює периметру прямокутника.
5. Офтальмологічна пауза
6. Розв'язування логічної задачі
В Оленки, Люби і Ніни є улюблені тварини. В однієї з дівчаток — кішка, у другої — собака, а у третьої — папуга. У кого яка улюблена тварина, якщо в Олени — не кішка і не папуга, а у Люби — не кішка?
|
Кішка |
Собака |
Папуга |
Олена |
- |
+ |
- |
Люба |
- |
- |
+ |
Ніна |
+ |
- |
- |
VI. Підведення підсумку уроку
— Що повторили на уроці?
— Що нового дізналися?
VII. Домашнє завдання
С. 140-141, завдання 941; 942.