28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегрований урок "Додавання та віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння. Задачі."

Про матеріал

Інтегрований урок математики та природознавства дає можливість познайомити учнів з розв'язуванням рівнянь, у яких права частина подана число­вим виразом; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці та збагатити знання про Світовий океан.Використані технології: графічний диктант, «Мозковий штурм», вправа «Чиста дошка», «Броунівський рух», «Два-чотири-всі разом», вправа «Очікування результатів»

Перегляд файлу

Інтегрований урок математики в 3 класі

Вчитель: Свєрдлова Л.В.

Тема: Додавання та віднімання на основі десяткового складу числа. Рівняння. Задачі. (№292-300, с.47)

 

Мета:  ознайомити учнів з розв'язуванням рівнянь, у яких права частина подана число­вим виразом; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на спосіб зведення до одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, уважність; прищеплювати цікавість до математики.

 

Обладнання: презентація, кораблик,картки «Попрацюємо на полях», портрет Магеллана,  смайлики

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок

 

Використані технології: графічний диктант, «Мозковий штурм», вправа «Чиста дошка»,  «Броунівський рух», «Два-чотири-всі разом», вправа «Очікування результатів»

ХІД   УРОКУ:

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

  • Діти, сьогодні гарний  день, лагідно посміхається сонечко. Усміхніться і ви один одному, подумки побажайте добра, успіхів. І щоб дружньо нам працювалося, щоб ви приходили на допомогу один одному візьмемося за руки і промовимо девіз нашого уроку:

                      Дружньо візьмемось за руки,

                      І приступимо до науки.

                      Раз, два, три, чотири, пять,

                      Хочемо все на світі знать.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

  • Отже, клас готовий працювати,

Додавати й віднімати,

На доданки розкладати

Вчасно руку піднімати,

Щоб задачу розвязати.

Вправа «Очікування результатів»

  • Як ви думаєте, чому ви навчитеся сьогодні на уроці?
  • Побудуйте міркування:

Цей урок мене навчить….

  • Як ми можемо скористатися в житті цими вміннями?
  • Сьогодні оцінювати свою роботу на уроці та роботу своїх товаришів будете  за допомогою смайликів

http://www.kidslibrary.ru/sites/default/files/ghllcudmxhk_0.jpg    працював активно, творчо

     http://st.depositphotos.com/1001911/2438/v/950/depositphotos_24388727-Eyelashes-emoticon.jpg          я старався 

     http://flash71.ru/image/cache/data/CBR%20SIMPLE%20S9%20ANGEL-900x900.jpg         міг працювати й краще

  • Урок наш буде незвичайний. Ми відправимося в кругосвітню подорож по Математичному океану і знайдемо  найголовніший скарб – знання.
  • То ж зараз дізнаємося як і на чому будемо подорожувати.

Графічний диктант

2 кл. праворуч, 1 вгору, 2 ліворуч, 2 вниз, 1 вправо, 4 вниз, 1 вліво,

1 вниз, 3 вправо, 1 вниз, 7 вліво 1 навскіс ліворуч вгору, 5 праворуч,

1 вгору, 1 вліво, 4 вгору, 1 вправо.

 

ІІІ.  РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ: ПОДОРОЖ ПО ОКЕАНУ

      МАТЕМАТИКИ

1.Математичний диктант

  • Чи знаєте ви, діти, хто і коли здійснив кругосвітнє плавання? Ось послухайте. Але щоб добре запамятати запишемо всі числа, які будуть зустрічатися у моїй розповіді:

Понад 400 років  тому вперше було здійснено кругосвітнє плавання.

У морську подорож з Іспанії вирушило 5 невеликих кораблів. Вів їх

сміливий 35 річний мореплавець Магеллан. Ця подорож тривала майже 3 роки. Вона була дуже важкою. З подорожі повернувся лише 1 корабель. На його палубі залишилося 18 моряків. Ця подорож мала велике значення для науки. Експедиція Магеллана, обійшовши навколо Землі, довела, що Земля має форму кулі.

  • Які числа записали?
  • Прочитайте від більшого до меншого.
  • Щоб вирушити в путь – швидко відповідай слово  додавай:

2.«Мозковий штурм»

 Коли треба знайти суму, то ми…(додаємо);

 Щоб знайти периметр квадрата зі стороною а, треба….;

 Щоб знайти різницю треба…(відняти);

 Продуктивність праці – це …..(обсяг роботи, виконаної за одиницю           часу: 1год, 1день, 1місяць)

 Швачка за 5 днів роботи пошила 35 футболок. Якою буде продуктивність праці швачки?

 

3.Усний рахунок,вправа «Чиста дошка»

     -    Наш кораблик потрапив на цифрову мілину, давайте допомагати йому,

          треба скласти приклади на додавання або віднімання з відповіддю

          420, 80, 110, 234, 780.

 

4.Робота з картками «Попрацюємо на полях зошита»

  • Далі по курсу в нас острови Кмітливія, а до них нас веде стежечка обчислень, тож попрацюємо на полях зошита.

 

5.Завдання на кмітливість

  • А ось і острови та завдання для вас:

 а)знайди в кожному рядку зайве число

         300  176  100  500  700

         226  238  49    253  254

б) Допоможіть Плюсу Плюсовичу і Мінусу Мінусовичу розставити знаки дій: 60…50…30 = 80

                  70…70…60 = 80

                  150…60…30 = 120

 

6.Розвязування рівнянь  - робота біля дошки

  • На нас чекає бухта  Обчислень, щоб до неї  потрапити потрібно навчитися розв’язувати рівняння. Відкриємо підручник на с. 47 завдання №292  і виконаємо за зразком.
  • Але зверніть увагу, що незвичного в рівнянні?(права частина подана числовим виразом)
  • Які дії ми повинні виконати спочатку?
  • Отже, перш ніж почнемо розв’язувати рівняння, необхідно виконати обчислення виразу в правій частині рівняння.
  • Хто бажає попрацювати в бухті обчислень?

7.Порівняння значення виразів с.47 №293 за технологією «Броунівський рух»

- Ви знаєте, діти, що крапельки води в природі весь час рухаються, приєднуючись одна до одної. Зараз ми з вами порівнюючи вирази спробуємо переміщуватися, мов крапельки

(технологія «Броунівський рух»: кожна пара порівнює вирази – взаємоперевірка, далі учні І варіанту  залишаються, а ІІ варіанту  зі своїми зошитами переходять на наступну парту, і виконують їх вирази – взаємоперевірка;рухаються далі доти, поки кожен не попрацює з  учнями  свого ряду і не розв’яже їх вирази )

 

8.Фізкультхвилинка

- Ось ми дібралися до Коралових рифів  тож трішечки розімнемося і відпочинемо від плавання

- Вирушаємо далі в подорож і …..

9. Робота над задачею

  • Далі наш курс – порт Задачний.
  • Сьогодні ми розвяжемо задачі про воду
  • Діти, згадайте, яке значення води в природі? 
  • Так, все живе не може існувати без води, але запаси прісної води постійно зменшуються. Тому ми повинні бережно ставитися до природних багатств.

  а)усні обчислення:

  • В баку 100 л води, а в бочці 150 л води. На скільки літрів води більше в бочці ніж в баку?
  • Матрос  для приготування обіду за 3 год витратив21 л води. Скільки літрів води він витрачає за 1 годину?

 

   б)робота з підручником

  • Задача №296 – усно
  • Задача №297 с.47 - технологія «Два-чотири-всі разом»
  • Запис короткої умови задачі за допомогою таблиці

 

Продуктивність

праці (за 1 год)

Час роботи

Загальний виробіток

Столяр

?

4 год

12 стільців

Учень

?, на 2 стільці <

4 год

?

— Скільки стільців виготовить столяр за 1 годину?

— Скільки стільців виготовить учень за 1 годину?

— Скільки стільців виготовить учень столяра за 4 години? Розв’язання

  • Самостійний запис рішення:

 повторіть  задачу, усно розв’яжіть її, обміняйтеся думками з товаришем,що сидить збоку, а потім об’єднайтеся в групи по 4 (за геометричною фігурою, яка лежить у вас на парті), і, коли дійдете до спільної думки, запишіть розв’язання у зошити

  • Кому складно справитися з роботою, допоможе картка-підказка

 

                                                              1) : =

                                                              2) -   =

                                                              3) х =

  • представлення результатів у загальному колі (перевірка із записом рішення на дошці)

10. Самостійна робота з геометричним матеріалом  + взаємоперевірка

С.47 №298     

  • І ось ми вже на мисі Геометричному
  • Згадайте, які геометричні фігури ви знаєте?
  • Яку особливість має квадрат?
  • Як обчислити периметр квадрата?

 

 

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Наша подорож добігає  кінця. І ось ми вже вдома, в рідній школі.
  • Подорожуючи, ми вчилися розв’язувати рівняння, згадали, що вивчили, перевірили, чому навчилися, а над чим ще треба попрацювати, тому вдома слід згадати  послідовність рішення рівняння на  с.47 та  вправлятися в рішенні рівнянь № 299.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Що було цікавим в подорожі?
  • Чому навчився кожен з вас?
  • Що вам допомагало в роботі?
  • Оцініть свою роботу на уроці.
  • Урок закінчено. Дякую всім за активну роботу та бажаю вам цікавих і плідних мандрівок в Країні Знань.

 

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку