Відкритий урок з математики. Математична гра.

Про матеріал
Актуальність позакласного математичного заходу:  Розвиває пізнавальні здібності, кмітливість, уяву учнів 5 – 10 класів;  Сприяє спільній роботі, згуртованості учнів різного віку в одній команді;  Розкриває вміння приймати спільні рішення в нестандартних завданнях;  Забезпечує психологічну підготовку учнів в подальшому соціально-побутовому середовищі;  Має зв'язок математики з іншими предметами (історія, географія, основи філософії, історія виникнення математичних чисел та понять). Цілі позакласного заходу:  Розвивати математичні здібності, кмітливість, логічне мислення;  Зміцнювати пам’ять учнів;  Розвивати пізнавальну активність школярів;  Формувати інтерес до предмету математики;  Виховувати відповідальність в колективній діяльності;  Сприяти вихованню вмінню в доброзичливому спілкуванні в різновіковій групі підлітків. Практичні здобутки педагогічно-математичного заходу:  Підвищує рівень ефективності сприймання і запам’ятовування основних математичних понять;  Учень проявляє інтерес до предмету через заняття, які наповнені ігровими прийомами;  Вміє мислити, аналізувати, виділяти головне в задані, знаходить правильні кроки рішення, робить висновки отриманого результату;  Учень застосовує математичні здібності в повсякденному житті, в подальшому розвитку та становленні як компетентної особистості в соціумі. Результативність застосування інноваційних форм неформальної освіти:  Застосовані неформальні форми та прийоми в позакласному заході: - сприяють успішному виконанню завдань різного характеру як з розвитку пізнавальної діяльності, мислення, уяви, світогляду так… - розвивають уважність, пам'ять, мовленнєві уміння, доброзичливі відносини між колегами команд - ефективно впливають на засвоєння знань та полегшення адаптації учнів як в спеціальній школі так і в повсякденному житті - спрямовують учнів на оволодіння математикою як ключем для пізнання і розуміння інших предметів
Перегляд файлу

Відкритий урок з математики, гра-турнір:

«Прекрасна сімка»

 Добрий вечір, дорогі друзі! Наша сьогоднішня програма називається «Прекрасна сімка». Сподіваємося, що вона дасть вам можливість добре відпочити, проявити винахідливість, спритність і знання. В кожного з вас є стільки відомостей про предмет нашої розмови, що ви просто не зможете не поділитися ними.Сьогодні в центрі уваги буде математика і її магічне число «СІМ».  

Жюрі:

      Служаєва Надія Іванівна (вчитель математики)

      Яковлева Юля (учениця 10-а класу)

      Кушнір Алла Миколаївна (вихователь 10-а класу)

 

Жеребкування – складання команд

 

Устаткування: мультимедійна дошка, проектор, картки із завданнями для команд, презентація завдань, шкільне приладдя.

 Мета гри:    (слайд 2) 

1)  розвиток математичних здібностей, кмітливості, логічного мислення;               

2)  зміцнення пам'яті учнів;                    

3)  розвиток пізнавальної активності;            

4)  формування інтересу до вивчення математики;               

5)  виховання відповідального відношення до колективної діяльності;  

6)  сприяння вихованню уміння спілкуватися. 

 

 Правила гри:  (слайд 3) 

1-  у грі беруть участь 2 команди по сім учнів; 

2-  гра складається з 7 конкурсів;  

3-  за кожен конкурс команда отримує бали; 

4-  перемогу бере та команда, яка набрала більшу кількість балів;       5- за правильністю виконання завдань стежить компетентне жюрі.

 ХІД   ІГРИ

Звернемося до витоків нашої цивілізації. Ось Древня Греція. Семеро героїв б'ються проти ФІВ на зорі історії; сім міст сперечаються за честь називатися батьківщиною Гомера; сім мудреців  вшановувалися еллінами, до речі, імена мудреців мінялися, а число залишалося.

 І – конкурс «РОЗМИНКА»

Починаємо з першої команди, а потім мінятимемо місцями нумерацію. Прислів'я і приказки з цифрою «7». Протягом 5 хвилин ви обдумуєте і записуєте якомога більше прислів'їв і приказок, в яких зустрічається число «сім». Жетон отримує та команда, яка назве останнє прислів'я, приказку. 

(Команди готуються – а ми пригадаємо, де зустрічається в нашому житті число сім)   

(слайд 4,  5,  6,  7)

 

 

Набір прислів’їв та приказок

 

 «Сьома вода на киселі»

 «Сім п'ятниць на тижні» 

 «Сім разів відміряй, один раз відріж»

 «Один з сошкою, семеро з ложкою» 

 «Семеро одного не чекають» 

 «Сімох – одним ударом» 

 «За сім верст киселю хлебтати прийшов» 

 «За сім'ю морями» 

 «На сьомому небі»

 «На семи вітрах»

 «У семи няньок дитя без оку» 

 «Сім бід – одна відповідь»

 «Сім футів під кілем» 

 «Сім п'ядей в лобі» 

 «Сім сіл, один віл і той гол, а десять урядників»

 «Не велике містечко та сім воєвод»

«Макару уклін, а Макар на сім сторін» 

«Сім воріт, та всі в город» 

«Сім разів поїли, за столом не сиділи»

                   «Семимильними кроками» 

«А ти сьомий біля воріт постій»

«За годину сім потів зійде» 

«За сім верст до небес»

 

ІІ – конкурс «ШИФРОВКА»  (слайд 8) 

 В цьому конкурсі постарайтеся підібрати потрібне число, запишіть його прописом,  замість зірочки і назвіть отримане слово

 

Р + * + А = ?             (Родина)

             * + УМФ =?               (триумф) 

 

МІ + * = ?                (місто

*+ Я = ?                     (Сім’я)

ІІІ – конкурс «ВИРІШИ ЗАВДАННЯ»(слайд 9)  

Завдання для 1 команди 

1.                  Три різні числа спочатку склали, а потім їх перемножили. Сума і добуток  виявилися рівними. Які ці числа?                      Відповідь: (1+2+3 = 6;    1• 2 • 3 = 6) 

2.                  У Колі 12 цукерок, а у Олі лише 2 цукерки, скільки віддасть хлопчик дівчинці цукерок, щоб цукерок у них було порівну?    Відповідь:  (5 цукерок)

 

Завдання для  2 команди 

1.    Равлик повзе по стовбуру  липи. Вночі він піднімається на 4 м вгору, а вдень спускається на 2 м вниз. На восьму ніч равлик виявився на вершині липи. Яка висота липи?       Відповідь: (18 м)

2.    Знайди закономірність в послідовності чисел, допиши потрібні числа.

→  → 

 

(слайд 10) Доведення  рівняння:    2∙2 = 5(завдання для вболівальників, час відведений для виконування командами наступного конкурсу)

 

IV – конкурс «Судоку»

 

У квадраті 9 Х 9 у вільних клітинках потрібно розставити цифри від 1 до 9 так, щоб в кожному рядку, кожному стовпці і малому виділеному квадраті 3 Х 3 цифра зустрічалася тільки один раз.

 

 

1

4

 

2

9

3

 

 

 

 

5

 

6

8

 

9

1

7

8

6

 

5

 

 

3

4

2

5

 

6

 

7

 

2

 

1

 

 

1

9

3

2

5

 

 

3

 

2

 

6

 

4

 

8

7

3

5

 

 

9

 

6

4

9

1

4

 

5

6

 

2

 

 

 

 

3

4

1

 

5

9

 

 

 

 

 

 

7

6

9

2

4

 

4

9

5

3

2

 

 

 

6

2

1

 

 

 

7

 

3

9

6

3

8

2

7

 

 

 

2

1

4

 

 

 

3

7

8

 

 

 

3

4

1

6

9

2

8

 

2

 

 

 

1

3

6

 

 

 

2

8

9

5

4

 

4

5

7

6

1

 

 

 

 

 

Гра з глядачами

 

Назвіть середнє арифметичне двох слів:

-   портфель і рюкзак – це... (ранець)

-   жінка і риба ...       (русалка)

-   чоловік та кінь ...    (кентавр)

-   шкарпетки і панчохи ...    (гольфи)

-   одиниця і п'ятірка ...     (трійка)

-   яблуко і персик ...    (нектарин)

-   велосипед і мотоцикл ...    (мопед)

-   апельсин і лимон ...       (грейпфрут)

-   туфельки і чоботи ...     (черевички)

-   піаніно і баян ...     (акордеон)

-   холодильник і вентилятор ...    (кондиціонер)

-   тенор і бас ...    (баритон)

V – конкурс «Геометричні слова»(слайд 11,  12)Замість пропусків вставте слово геометричної фігури. Яка фігура допомогла прочитати це слово?

 

За - - - -    ( процес загострення предмета)

Фір - - - -   (частина огорожі)

 (ТОЧКА)

 

Сін - - - -     (ожеред з духмяних трав) Пр - - - -       (заглиблення,  невдача)

К - - - - ь       (майстер з ручної ковки)

Лісоп - - - -     (валка лісу)                                                                      (ОВАЛ)

 

-   - - - а   (країна)

Ін - - - - атор   (замінник квочки)

-   - - - ок    (спортивний приз)

-   - - - атура   (об’єм приміщення)                                                              (КУБ)

 

 

VІ – конкурс «кросворд – чотирикутники»(слайд 13,  14)

 

 

image 

 

1.Найпростіша геометрична фігура.

2.  Ромб, у якого всі кути прямі.

3.  Чотирикутник, у якого протилежні сторони паралельні.

4.  Відрізок, який перетинає лінію під прямим кутом.

5.  Промінь, який ділить кут на дві рівні частини.

6.  Точка, яка є серединою.

7.  Відрізок, який ділить протилежну сторону на дві рівні частини. 8. Розділ математики, в якій досліджують властивості геометричних фігур.

 

 

 

image

 

1.  Чотирикутник, у якого всі кути і всі сторони рівні.

2.  Відрізок, який в два рази більший за радіус.

3.  Відрізок, який з'єднує дві сусідні вершини фігури.

4.Бокова поверхня об’ємної фігури.

5.  Паралелограм, у якого всі сторони рівні.

6.  Найбільша сторона прямокутного трикутника.

7.  Відрізок, який ділить протилежну сторону на дві рівні частини.

8.Найпростіша геометрична фігура.

9. Центральна лінія в геометричні фігурі

 

VІІ – конкурс «Питання - відповідь» 

Кожній команді задається по 10 питань. Підраховується кількість правильних відповідей. Команді, якій вдається дати більшу кількість відповідей, отримує жетон.

1 команда:

1.Чому дорівнює результат дій 2 + 2 • 3?

2.      Як називається твердження, що не потребує доказу?

3.      Назвіть найбільше від'ємне число?

4.      Частина прямої, обмежена двома точками.

5.      Чому дорівнює  добуток  двох взаємно обернених чисел?

6.      Яка наука вивчає властивості геометричних фігур?

7.      Чому дорівнює куб числа  -2?

8.      Два учні грали в шахи 2 години. Скільки грав у гру кожен з учнів?

9.      Перерва триває 10 хвилин. А скільки секунд?

10.  У якогось вченого, геометрія запозичила штани, які на всі сторони рівні?

2 команда:

1.      Чому дорівнює результат дій 3 + 3 • 2?

2.      Як називається твердження, що потребує доведення?

3.      Назвіть найменше натуральне число?

4.      Частина прямої, обмежена однією точкою.

5.      Чому дорівнює число (-13)° нульового степеня?

6.      Яка наука вивчає числа та дії над ними?

7.      Чому дорівнює квадрат числа  -3?

8.      Палка має два кінця. Скільки кінців у половини палиці?

9.      Зваживши цукерки виявилося їх пів кілограма, скільки це в грамах?

10.  Яку чорну геометричну фігуру  намалював художник Малевич?

(слайд 15)   слова про математику

 

Підсумок гри. Визначення переможця. Нагородження команд.

pdf
Додано
6 березня 2023
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку