Конспект уроку з математики 6 клас
Тема: Розв’язування рівнянь на основі властивостей пропорцій.
Мета: сформувати вміння і навички використання основної властивості пропорції для знаходження невідомого члена пропорції та розв’язування рівнянь; закріпити знання набуті на попередньому уроці; сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення; виховувати почуття доброти, бажання прийти на допомогу тим, хто її потребує.
Обладнання: таблиці, картки, підручник Математика 6 клас за редакцією Н.А. Тарасенкова
Тип уроку: застосування засвоєних знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим.
Б. Паскаль
І. Організація класу до уроку.
ІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань.
Слово вчителя. На попередніх уроках ми ознайомилися з такими поняттями , як відношення і пропорція та їх основними властивостями. Сьогодні на основі засвоєних знань будемо розв’язувати рівняння, шукати невідомі члени пропорції та перегорнемо сторінки історії, покажемо практичне застосування пропорції.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
№ 561. 1) 6:2=12:4; 2) 3:1/3=5:1/5
№569 1)так; 20) так.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Ви повинні закінчити речення, записавши тільки свою відповідь.
(7: 21 = 1: 3 або ).
3. У пропорції добуток середніх членів дорівнює … (добутку крайніх членів).
4. (на дошці). Поміняйте місцями крайні члени (
).
5. Щоб знайти невідомий множник треба … (добуток поділити на відомий множник).
Учитель відкриває дошку з правильними відповідями, а учні, обмінявшись листочками, оцінюють відповіді товариша. Якщо є помилки, разом працюють над їх виправленнями та виставляють
2. Усні вправи
Нагадуємо:
а • d = в • с
=
=
=
64 : 40 = * : 5 , * = 8; 4 : 7 = 36 : *, * = 63;
81 : 27 = * : 9, * = 27; 8 : 5 = * : 70, * = 112.
V. Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником. С. 96
(підручник за редакцією Н.А. Тарасенкова, М.І.Богатирьова )
Для істинної пропорції з рівності ab = cd можна знайти невідомий будь – який член пропорції за правилом знаходження невідомого множника
Прочитайте правила з підручника.
Складемо алгоритм розв’язування рівняння з допомогою основної властивості пропорції
Алгоритм розв’язування рівнянь за допомогою основної властивості пропорції
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Пропорції
|
Різне |
Подібне
|
Групи за схожістю
|
Корекція
|
9:х=3:7
|
|
|
|
|
х:5=21:15
|
|
|
|
|
12:х=8:18 |
|
|
|
|
4,5:0,6=х:24 |
|
|
|
|
Учні самостійно класифікують за вказаними в таблиці ознаками, роблять висновки.
Виконанння вправи №580
І команда 1. 6 : 5 = х : 75
2.
3.
4.
|
IІ команда 1. 7 : 8 = х : 96
2.
3.
|
IIІ команда 1. 5 : 7 = х : 91
2.
|
Таблиця відповідей.
мат |
гар |
му |
ема |
мо |
зи |
x = 90 |
x = 84 |
x = 65 |
|
y = 27 |
t = 28 |
ти |
ні |
к |
ка |
я |
а |
x = 3 |
a = 5 |
y = 4,6 |
|
|
|
Результат роботи в групах:
І група – математика (x = 90, , x = 3,
)
ІІ група – гармонія (x = 84, y = 27, a = 5, )
ІІІ група – музика (x = 65, t = 28, y = 4,6, )
1. До найменшого натурального числа додайте кількість нулів у числі мільйон. (1 + 6 = 7)
2. Натуральне число, розташоване між числами 12 і 14, помножте на кількість грамів у кілограмі. (13 ∙ 1000 = 13 000).
3. Знайдіть суму всіх цифр. (0 + 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 = 45).
4. Знайдіть добуток усіх цифр. (0).
5. До числа міжнародного жіночого дня додайте число звуків у назві столиці України. (8 + 5 = 13).
VІІ. Повідомлення домашнього завдання.
Повторити § 13. № 579, 581
VІІІ. Підсумок уроку.
Продовжить речення
1