Відкритий урок з української мови
У 3 класі
Тема: «Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та назви неістот»
Підготувала:
Вчитель початкових класів
Вдовик Ю. С.
Кивачівка 2019р.
Мета:розширити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови; вдосконалювати вміння виділяти іменник серед інших частин мови через правильно поставлене запитання;ознайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;розвивати словниковий запас учнів, виховувати навички грамотного письма.
Обладнання: малюнки будинків із запитаннями хто?,що?,іграшковий мікрофон,картки із завданнями.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку:
I. Організаційний момент.
Діалог учителя з учнями.
- Я всміхаюсь сонечку!
- Здрастуй, золоте!
- Я всміхаюсь квіточці!
- Хай вона росте!
- Я всміхаюсь дощику!
- Лийся, мов з відра!
- Друзям посміхаюся!
- Зичу їм добра!
- То ж давайте повернемося один до одного і подаруємо своїм друзям посмішку.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Вправа «Мікрофон»
Створення позитивного настрою.
- Щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним; щоб ви добре засвоїли знання, якими ви повинні бути на уроці?
- Активними, старанними, уважними …
- Я згодна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися. То ж розпочнемо!
III. Повідомлення теми й мети уроку.
- Щоб визначити тему нашого уроку ви маєте якнайшвидше об’єднати букви у слова.
Вправа «Роз’єднай слова».
ПОНЯТТЯПРОІМЕННИКЯКЧАСТИНУМОВИ
- Прочитайте і звірте з записом на дошці.(Відкриваю запис на дошці)
Репродуктивна бесіда.
- Чи знайомі ви з іменником?
- Що саме ви знаєте про цю частину мови?
- Наведіть приклади іменників-антонімів і синонімів до слів, написаних на дошці (усно):
Дібрати антоніми: Дібрати синоніми:
день – ніч робота – праця, труд
радість – смуток дорога – стежка, шлях
зима – літо їжа – пожива, страва
- Сьогодні ми розширимо знання про іменник, будемо вдосконалювати вміння впізнавати іменники серед інших слів, познайомимось з іменниками-істотами і іменниками - неістотами.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1.Поетична хвилинка.
Іменник свою справу знає:
Всі предмети називає –
І великі, і не дуже,
Все, що хочеш, любий друже.
І людину, і тварину,
І маленькую дитину.
Всяку птицю іменує –
Імен йому не бракує.
Ліси, гори і долини,
Ріки, моря, океани…
Безкінечні земні далі,
Нагороди і медалі –
Всім дає він імена –
Праця ж бо його така.
- А зараз сіли всі рівненько, записали число, класна робота. Каліграфічна хвилинка.
Пограємо з вами в гру.
2. Гра «Впіймай іменник»
(Завдання: почути і записати в зошиті іменники.)
Мужніти, мужність, мужній. Правдивий, правда, правити, правдивість. Мирний, мир, миритися, миротворець, мирилка.
(Перевірка)
- Як ви розпізнали іменники?
- Чим відрізняється іменник від інших частин мови?
V. Робота над новим матеріалом.
1. Робота в парах (виконання диференційованих завдань)
Робота з роздавальним матеріалом (розподільний диктант). На отриманих листочках записано 8 слів. Поділіть аркуш зошита на дві колонки. У першу запишіть іменники, в другу – інші частини мови. Усно зробіть висновок: які слова називаються іменниками.
Робота з підручником.
2. Ознайомлення з поняттям «істота», «неістота».
Колективне виконання вправи . Вправа 247.
Робота в групах. Гра «Хто більше придумає слів» (усно).
1 група – слова, що відповідають на питання хто?
2 група - слова, що відповідають на питання що?
- Який можна зробити висновок? (До людей і тварин ставимо запитання хто? До рослин і речей – питання що?)
3.Фізкультхвилинка.
Хтось там бачу, притомився
І на парту похилився.
Треба всім нам дружно встати,
Фізкультхвилинку почати.
VІ. Закріплення нового матеріалу.
1.Самостійне виконання вправи 248.
2.Гра «Розсели в будинках» за вправою
VІІ. Рефлексія.
1.Вправа «Незакінчене речення»
- Сьогоднішній урок навчив мене…
- Найцікавішим завданням на уроці було …
VІІІ. Підсумки уроку. Оголошення результатів навчальної діяльності.
ІХ. Домашнє завдання: повторити правило, виконати вправу 250, на с. 103.