Відкритий урок з української мови у 4 класі ( ІПК )

Про матеріал

Тема: Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово».

Мета: Узагальнити й систематизувати набуті знання з даної теми; розвивати вміння аналізувати мовні явища; закріпити навички правопису частки не з дієсловами та особових закінчень; виховувати інтерес до рідної мови; корегувати правопис та мовлення учнів.

Обладнання: картки з прислів'ями, сигнальні картки (1 і 2 дієвідміни)

Перегляд файлу

Відкритий урок з української мови у 4 класі ( ІПК )

 

Тема: Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслоо».

Мета: Узагальнити й систематизувати набуті знання з даної теми; розвивати вміння аналізувати мовні явища; закріпити навички правопису частки не з дієсловами та особових закінчень; виховувати інтерес до рідної мови; корегувати правопис та мовлення учнів.

Обладнання: картки з прислів’ями, сигнальні картки (1 і 2 дієвідміни)

 

Хід уроку

I Організіція класу

1 Психологічний настрій на урок

      Пролунав дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

      Діти, ми з вами живемо в Україні і ви – майбутні господарі свого краю, своєї держави.

      А що означає – бути господарем своєї держави?

      Так, ви вірно міркуєте. А ще справжні господарі цінують минуле, мріють про щасливе майбутнє і ніколи не зраджують своєї мови, мови батьків. Наша українська мова милозвучна, багата, щедра, але має свої секрети. І на кожному уроці української мови ви розкриваєте ці секрети.

II Основна частина

1 Актуалізація опорних знань

      Сьогодні ми на веселому потязі Вирушимо в Країну чарівної мови. Але ж щоб наш поїзд міг рухатися необхідно побудувати залізничне полотно. Рейки наші будуть незвичайні – словесні.

Робота у зошитах

а) Хвилинка каліграфії

- Послухайте слова: білка, буква, байка, бинт, букет.

- З якої літери вони починаються? (Б)

- Пропишіть цілий рядочок букву Бб у з’єднанні.

- Запишіть речення:

Білий росяний підсніжник раптом блиснув з-під листка.

      Підкресліть його граматичну основу( підмет та присудок).

      Наше будівництво розпочато. Завершимо його словниковим диктантом.

б) Словниковий диктант.

Абрикос, асфальт, Батьківщина, будь ласка, ввечері, велосипед, влітку, гардероб. (Взаємоперевірка в парах).

      Нарешті, залізниця готова. Можна зайняти свої місця у нашому незвичайному поїзді і вирушаємо в дорогу.

2 Опрацювання теми уроку

      Перша зупинка «Мозкова атака»

      Яку частину мови ми вивчаємо? ( Дієслово)

      Що таке дієслово? ( Це частина мови, яка означає дію предмета і відповідає на питання що робить? Що зробив? Що буде робити?).

      Яким членом речення найчастіше є дієслово? ( присудком).

      Як називається початкова форма дієслова? ( неозначена форма дієслова, інфінітив).

      На які питання відповідає неозначена форма дієслова? (що робити?).

      Як пишеться частка  не з дієсловами? (окремо).

      Які часові форми дієслова ви знаєте? (минулий, теперішній та майбутній час).

      На скільки дієвідмін поділяються дієслова? (на 2).

      Як визначити  дієвідміну дієслова? ( поставити його у форму 3-ї особи множини тепер. часу; або звернути на закінчення)

      Молодці! Справилися із завданням. Рухаємося далі.

Вірш про дієслово.

Чудова я частина мови.

І звуся, друзі, Дієслово.

Якщо уважно мою назву прочитати,

Моє призначення ви можете вгадати.

Предмет питає:

-          Що це я робив?

А я кажу:

-          На річку я ходив.

-          А що, - питає,- буду там робити?

Відповідаю:

-          Будеш рибу ти ловити.

Він знову:

-          А що зараз я роблю?

-          Зі мною розмовляєш,- говорю.

-          Про що йдеться у вірші? ( про дієслово та його часові форми).

 

 

      Друга зупинка «Мовна розминка»

Учні отримують картки з прислів’ями, в яких пропущені кінцівки, що є дієсловами.

Завдання: списати прислів’я, вставити дієслово та визначити його час.

1. Говорить, як на сопілці … (грає).

2. За гроші розуму не … (купиш).

3. На чужому горі своє щастя не … (збудуєш).

4. Спить, хоч з гармати … (стріляй).

5. Свій розум май, а в людей … (питай).

6. Умій сказати, умій і … (замовчати).

7. Слово не горобець, вилетить не … (зловиш).

8. Лютий лютує та весні дорогу … (готує).

9. Знання не меншає, коли ним … (ділишся).

      Третя зупинка «Мудреці». (усно)

Вчитель читає текст.

Два учні аналізували кількість слів у реченні і засперечалися: один стверджував, що слів шість, а інший, що - п’ять. Хто правий?

Мудрим ніхто не родився, а навчився. (перевірка речення з запису на дошці).

      Якого правила не знав другий учень? ( частка не з дієсловами пишеться окремо).

      Четверта зупинка «Фізхвилинка».

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити.

Встаньте, діти, підтягніться,

Один одному всміхніться.

Навколо себе покрутіться,

Землі рідній поклоніться,

Раз – присядьте,

Два – присядьте

І за парти тихо сядьте.

      П’ята зупинка «Мовчанка». (сигнальні картки)

Завдання:

      Я буду називати дієслова, а ви мені мовчки показуєте картку з дієвідміною до якої відноситься почуте вами дієслово.

Гріють, дзижчать, гуляють, дзюрчать, дарують, дбають, дружать, блищать, нарікають.

      Шоста зупинка «Морфологічна»

-          Запишіть речення. Визначте дієслова.

  1. Раз обпечешся – другий остережешся.
  2. Ми з подругою навчаємося відмінно.
  3. – Третє речення складіть і запишіть самостійно.

III  Підсумок уроку, рефлексія.

-          Ось і добігла кінця наша подорож.

-          По якій країні ми подорожували? (по країні чарівної мови).

-          Яку частину мови повторили і закріпили? (дієслово).

Вірш

Завжди в роботі дієслово,

Багато різних справ у нього.

Не зупиняється й на мить.

Кудись завжди воно біжить.

 

Ви вдало друзі всі попрацювали.

Ще розумнішими на кілька кроків стали.

Тож хай весна на вулиці грає,

А наша подорож добрий слід лишає.

IV  Оцінення роботи учнів на уроці.

V  Домашнє завдання.

-          Підібрати п’ять дієслів, записати їх у всіх часових формах, з одним дієсловом скласти речення.

 

 

docx
Додав(-ла)
Деркач Наталія
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 лютого
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку