"Написання -н- і -нн- у прикметниках" 6 НУШ

Про матеріал

допомогти учням засвоїти основні відомості про написання –н- і –нн- у прикметниках,

сприяти виробленню орфографічної грамотності, застосовуючи правила;

формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою - реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ;

уміння вчитися впродовж життя - розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, здатність до аналітичного типу мислення; формувати вміння доводити власну позицію, адекватно ставитися до критики; розвитку творчих вмінь зіставляти, порівнювати, моделювати мовні явища, знаходити й виправляти помилки у правописі прикметників;

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Написання –н-, -нн- у прикметниках

Номер слайду 2

1. Гра-розминка «Так-ні» • Прикметник означає дію або стан предмета? • Прикметник відповідає на питання який? Чий? • Прикметник в реченні найчастіше виступає додатком? • Прикметник має 3 розряди (групи)? • Прикметник змінюється за родами ,числами і відмінками? • Прикметник недо\печений пишеться окремо?

Номер слайду 3

1. Гра-розминка «Так-ні» • Прикметник означає дію або стан предмета? ( ні) • Прикметник відповідає на питання який? Чий? (так)• Прикметник в реченні найчастіше виступає додатком? (ні)• Прикметник має 3 розряди (групи)? (так)• Прикметник змінюється за родами ,числами і відмінками? (так)• Прикметник недопечений пишеться окремо? (ні)

Номер слайду 4

Вправа 1 Випишіть прикметники. Надпишіть групу за значенням. Мій шлях до школи лежав через парк. Ідучи пустинною алеєю, я почула за собою легенький подих вітерця і голосний спів маленької пташки. Моя несподівана супутниця була зі мною поруч, і я це відчувала. І вже біля школи побачила її – свою таємничу незнайомку. Мабуть, їй дуже хотілося якнайшвидше запросити на землю весну, щоб укрити її першоцвітами.

Номер слайду 5

Вправа 1 Випишіть прикметники. Надпишіть групу за значенням. Мій шлях до школи лежав через парк. Ідучи пустинною алеєю, я почула за собою легенький подих вітерця і голосний спів маленької пташки. Моя несподівана супутниця була зі мною поруч, і я це відчувала. І вже біля школи побачила її – свою таємничу незнайомку. Мабуть, їй дуже хотілося якнайшвидше запросити на землю весну, щоб укрити її першоцвітами.

Номер слайду 6

Вправа 1 Випишіть прикметники. Надпишіть групу за значенням. Мій шлях до школи лежав через парк. Ідучи пустинною(В) алеєю, я почула за собою легенький(Я) подих вітерця і голосний(Я) спів маленької(Я) пташки. Моя несподівана(Я) супутниця була зі мною поруч, і я це відчувала. І вже біля школи побачила її – свою таємничу(Я) незнайомку. Мабуть, їй дуже хотілося якнайшвидше(Я) запросити на землю весну, щоб укрити її першоцвітами.

Номер слайду 7

2. Від поданих слів утворити прикметники, пояснити орфограму Рік, закон, орел, телефон, сон, глина, вечір, день, ячмінь

Номер слайду 8

2. Від поданих слів утворити прикметники, пояснити орфограму Рік - річний, закон - законний, орел - орлиний, телефон - телефонний, сон - сонний, глина - глиняний, вечір - вечірній, день - денний, ячмінь – ячмінний.

Номер слайду 9

ВПРАВА 3 До прикметників дібрати синоніми з довідки, установити відповідність, усно пояснити правопис. Хоробрий – Молодий – Немолодий – Непереможний – Гарний – Жорстокий - Сучасний – Фальшивий- Довідка (Нездоланний, неправдоподібний, незрівнянний, теперішній, мужній, літній, юний, непримиренний)

Номер слайду 10

ВПРАВА 3 До прикметників дібрати синоніми з довідки, установити відповідність, усно пояснити правопис. Хоробрий – мужній Молодий – юний. Немолодий – літній Непереможний – нездоланний Гарний – незрівнянний Жорстокий - непримиренний. Сучасний – теперішній Фальшивий- неправдоподібний Довідка (Нездоланний, неправдоподібний, незрівнянний, теперішній, мужній, літній, юний, непримиренний)

Номер слайду 11

Вправа 4 Розподілити прикметники у дві колонки: 1) ті, у яких подвоєння не відбувається, 2) ті, у яких подвоєння відбувається. Полотня(н,нн)ий, глиня(н,нн)ий, невблага(н,нн)ий, невпізна(н,нн)ий, лебеди(н,нн)ий, неоціне(н,нн)ий, вогня(н,нн)ий, нездійсне(н,нн)ий, різдвя(н,нн)ий, де(н,нн)ий.

Номер слайду 12

Вправа 4 Розподілити прикметники у дві колонки: 1) ті, у яких подвоєння не відбувається, 2) ті, у яких подвоєння відбувається. Полотняний Глиняний. Лебединий. Вогняний. Різдвяний Невблаганний Невпізнанний. Неоціненний. Нездійсненний Денний

Номер слайду 13

Вправа 5 За поданими фотографіями скласти 3 речення, пов’язаних між собою. У реченнях використати прикметники сьогодні орфограмою –н- і –нн- у прикметниках.

Номер слайду 14

Вправа 6 У поданих словах вставити –н- або –нн. Стиль…ий, пли…ий, роди…ий, силь…ий, здорове…ий, зміша..ий, голуби…ий, незрівня…ий, ці…ий.

Номер слайду 15

Вправа 6 У поданих словах вставити –н- або –нн. Стильний, плинний, родинний, сильний, здоровенний, змішаний, голубиний, незрівнянний, цінний.

pptx
Додано
28 лютого
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку