25 травня о 18:00Вебінар: Створюємо мультфільми власноруч

Відкритий виховний захід "Математичний калейдоскоп"

Про матеріал
Метою даної методичної розробки є активізація інтересу студентів до своєї професії, вивчення дисципліни «Математика», розширення загальноосвітнього кругозору, формування в них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти; виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів.
Перегляд файлу

 

Зміст

 

           Передмова

4

1.

План відкритого виховного заходу

5

2.

Хід і зміст гри

6

2.1

Знайомство з командами і журі. Правила гри.

6

2.2

Мандрівка по станціям

7

 

Станція «Інструментальна»

7

 

Станція «Функціональна»

9

 

Станція «Смішлива»

11

 

Станція «Професійна»

13

2.3

Підведення підсумків

14

 

Додаток А

 

 

Додаток Б

 

 

Додаток В

 

 

Додаток Г

 

 

Додаток Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

 

Зміни, що відбуваються у вищій професійній школі, вимагають орієнтації освітнього процесу на становлення таких важливих особистісних якостей випускників, як наполегливе прагнення до безперервної самоосвіти, установка на постійне поповнення наявних знань новими, що розширюють сферу їх можливого застосування на практиці. Велике значення набуває здатність орієнтуватися в інформаційних потоках, вміння швидко знаходити корисну інформацію, аналізувати її і використовувати в своїй діяльності, підвищуючи ефективність інтелектуальної праці, схильність до самостійного прийняття рішень, творче ставлення до навчальної або професійної діяльності.

Все це актуалізує проблему розвитку пізнавальної самостійності студентів у навчанні, робить необхідним пошук нових шляхів і методичних засобів її вирішення при вивченні навчальних дисциплін.

У формуванні багатьох якостей майбутнього фахівця значну роль відіграє математика. Тому математична освіта має стати невід'ємною частиною культурного багажу будь-якої сучасної людини. Її основна мета - виховання умінь математично досліджувати явища реального світу.

Позааудиторна  робота зі студентами є однією з можливостей пропаганди математичних знань та розвитку пізнавальних інтересів.

Виховний захід «Математичний калейдоскоп» проводиться у вигляді квесту, в якому завдання виконуються за певний час. Гра складається з чотирьох станцій: «Інструментальна», «Функціональна», «Смішлива», «Функціональна». Команди виконують вправи на обчислення арифметичних виразів, розгадують кросворд з теми «Функції», відповідають на смішні запитання, розв’язують практичну задачу із застосуванням похідної. Всі завдання супроводжуються цікавою інформацією про числа, професію фінансиста і електрика та демонструють глибокий взаємозв'язок різних наук, цілісне уявлення про навколишній світ.

Проведення такого заходу формує у студентів інтерес до математики і своєї професії, розвиває допитливість, логічне мислення, розширює загальноосвітній кругозір, формує уміння працювати в команді, допомагає виявити і розвити індивідуальні творчі здібності та нахили.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. План відкритого виховного заходу

 

Дата проведення: 28.11.19

Час проведення: 40 хвилин ( 12.50)

Група: ЕТ-18, УА-19(ф)

Кількість студентів: 40

Місце проведення: актова зала

Тема: Математичний калейдоскоп

Мета:

методична:

мотивувати пізнавальну діяльність студентів шляхом впровадження квест технології у виховний процес;

навчальна:

активізувати і стимулювати розумову пізнавальну діяльність студентів, прищеплювати інтерес до математики, вчити в процесі реальної ситуації застосовувати знання

розвивальна:

розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, винахідливість, вміння аналізувати ситуацію, виділяти головне, співставляти факти

виховна:

виховувати у студентів навички роботи в команді, вміння висловлювати свої думки; виховувати почуття співпереживання і формувати здорове суперництво, інтерес і любов до математики та своєї професії

Форма проведення:

Математичний квест

Міжпредметні зв'язки:

 

забезпечуючи:

математика, фізика, інформатика

забезпечувані:

спеціальні дисципліни

Обладнання та оформлення:

  • Маршрут виконання квесту для кожної команди.
  • Висловлювання.
  • Маршрутна карта з завданнями для кожної команди.
  • Презентація заходу.
  • Комп’ютер з проектором.

 

 

 

  1. Хід і зміст гри

 

«Пильне, глибоке вивчення природи є джерелом

найбільш плідних відкриттів математики»

Жан-Батист Жозеф Фурє

  1. Знайомство з командами і журі

Ведучі:

  1. Доброго дня, шановні студенти, викладачі, гості! Сьогодні розпочалась декада природничо-наукових дисциплін і наш захід присвячено математиці та її застосуванні в вашій майбутній професії.
  2. Ми раді вітати вас на святі математики!

Сьогодні покажуть свої знання та смікалку студенти І курсу групи УА-19ф і студенти ІІ курсу групи ЕТ-18. А оцінювати виконання буде шановне журі у складі:

Дороніна Олена Петрівна - викладач електротехнічних дисциплін,

Желтогаряча Ірина Михайлівна – викладач економічних дисциплін,

Гирич Марина Олексіївна – викладач природничих дисциплін.

 

  1. М.В. Гоголь вважав, що всюдисуща лінь заважає людям стати великими. А в казці Кіплінга за лінощі верблюд був покараний горбом на спині. А в казках…
  2. Та що ми вас переконуємо. Ви самі все знаєте. Вам про це говорять щодня батьки, викладачі. Ми ж хочемо розкрити вам іншу сторону лінощів, їх секрет. Хіба ж можна їх засуджувати? Вони ж – двигуни прогресу! Подумайте тільки – лінощі допомагали людям придумати пилосос, пральну машину, посудомийну машину, калькулятор, та в кінці-кінців - комп´ютер. Розумні люди вважають, що лінощі – це засіб від рутинної безкорисної праці, вони спонукають до думки про полегшення життя.
  1. Ну як, ми вас надихнули? Давайте, думайте, та не переборщіть. Тримати мозок в робочому стані можна різними способами, та сьогоднішній – найприємніший. Ми вам пропонуємо гру.

(разом)  «МАТЕМАТИЧНИЙ КВЕСТ»

 

Правила гри.

  1. Математичний квест складається з 4 станцій: «Інструментальна», «Функціональна», «Смішлива» і «Професійна».
  2. На виконання завдань на кожній станції відводиться від 5 до 10 хвилин. За  виконанням завдань стежать наші координатори: Бедняков Дмитро і Мулявка Богдан.
  3. Кожна команда, виконуючи завдання, заповнює бланк з відповідями, який потім перевіряє журі і виставляє набрану кількість балів.
  4. Ведучі протягом мандрівок команд проводять конкурси з  уболівальниками. Допомагають їм Напханько Юля і Кусакіна Юля.

     5.  Для того, щоб команда стала переможцем,  її членам потрібно першими відшукати  усі  «правильні відповіді» і дістатися фінішу.

     6. Гра ведеться чесно, завдання виконуються добросовісно.

Які будуть запитання?

Тоді, оголошуємо старт квесту «Математичний калейдоскоп». Бажаємо успіху!

 

  1. Мандрівка по станціям.

"Просто знати - ще не все, знання потрібно використовувати".
Гете

Станція «Інструментальна»

  1. Нерідко в суспільстві ведуться розмови про те, навіщо людині потрібно вивчати математику.
  2. Дійсно, багато людей, отримавши освіту, часто працюють за фахом, яка не пов'язана з веденням складних розрахунків. Математика на перший погляд до їхнього життя не має ніякого відношення.
  1. Однак у переважній більшості країн світу ця наука чомусь незмінно включається в програму шкіл і Вузів. Чому ж цій дисципліні надається таке велике значення?
  2. Дана наука заснована на природних законах навколишньої дійсності. В ній виключені вільні тлумачення та розлогі міркування. Її стрижнем є порядок і чітка логіка. По суті, на тих же принципах побудовані всі процеси, що діють в природі. Математика відображає їх як дзеркало, одночасно будучи інструментом для їх пізнання.
  1. А що можна вважати інструментами математики?
  2. Лінійка, транспортир, циркуль.
  1. Це інструменти для побудови,  а для розв’язку математичних задач застосовується математичний апарат
  2. Як це? Який апарат?
  1. Набір математичних дій і правил їхнього застосування.
  2. Так і наша перша станція називається «Інструментальна».  Наші учасники покажуть чи вміють вони виконувати математичні дії з числами.
  1. Так, для цього їм необхідно розв’язати 12 вправ і зібрати пазл.
  2. Але це пазл непростий: якщо команда правильно його збере, то зможе назвати інструменти, що застосовуються фінансистом та електриком в професійній діяльності.
  1. На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Кількість балів відповідає кількості правильно розв’язаних вправ. Всього 12 балів.

 

Виконується 1 завдання (Додаток А)

 

Ведучі працюють з уболівальниками, розповідаючи про числа.

  • Найдавніша математична праця була знайдена не на території Стародавнього Риму або Олександрії, а в Свазіленді, і являє собою кістку бабуїна з вибитими на ній рисками, її вік складає майже 40 000 років.
  • Перші знайомі нам знаки додавання і віднімання були описані 520 років назад в книзі «Правила алгебри», написаної Яном Відманом. 
  • Пальці рук і камінчики вважаються першими обчислювальними пристроями.
  • Слово «алгебра» має однакову вимову на всіх мовах світу.
  • У 1900 році всі математичні результати можна було вмістити в 80 книгах.
  • Найбільшим числом у світі вважається центильйон, він має 600 нулів.
  • Найменше число, відкрите на сьогодні, навіть не має назви, а являє собою десятковий дріб, у якого після коми і перед одиницею стоїть 100 мільйонів трильйонів трильйонів трильйонів нулів. Воно не застосовується в прикладній математиці і використовується вченими для того, щоб обчислити ймовірність появи нового Всесвіту з атома.
  • В Римі ніколи не було числа 0, попри те, що народ там був освіченим і вмів рахувати. Нуль римськими числами не напишеш.
  • Від'ємні числа аж до XIX століття майже не використовувалися, тому що їх вважали безглуздими і не застосовними. Однак вони мали попит у людей, які ведуть свої справи, для позначення фінансових збитків. Від'ємні числа так і з'явилися на початку XIII століття - італійський купець Пізано винайшов їх для того, щоб фіксувати свої борги.
  • Наймістичнішим і оповитим легендами числом вважається 666 - число звіра і антихриста (назване так в одному з віршів книги Одкровення). З ним пов'язана велика кількість цікавих математичних фактів:

• Сума всіх чисел на рулетці дорівнює 666;

• У Європарламенті є крісло 666, але його за традицією ніхто не займає;

 У великої кількості об'єктів по всьому світу замінили число 666 на інше, у зв'язку з протестами вірян. Це стосується номерів шосейних трас, маршрутів громадського транспорту, телефонних кодів.

  • Соціологічні опитування по всьому світу показали, що найбільша кількість людей вважає щасливим числом «7», друге за популярністю - «3». Такі результати не дивні, адже практично у всіх культурах і релігіях з найдавніших часів «7» пов'язане з позитивною енергетикою.

 

Коли термін виконання завдання закінчиться, команди здають виконані роботи журі

Ведучі:

  1. Необхідне обладнання для роботи електрика ділиться на чотири категорії: ручний інструмент; електроінструмент; вимірювальні прилади; витратні матеріали та допоміжні пристосування. Це і пасатижи (кусачки), монтажний або універсальний ніж, набір викруток та гайкових ключів, молоток, зубило, будівельна рулетка, стріпер і електропаяльник. Якщо виробництво електромонтажних робіт вимагає більш серйозного втручання, то обов'язково знадобиться перфоратор з перехідним патроном і набором насадок, болгарка для різання сталевих куточків для системи заземлення або прокладання штроб під кабелі. Також знадобиться електродриль, яка при необхідності може працювати як шуруповерт.
  1. Все різноманіття фінансових інструментів може бути класифіковано за тими чи іншими якостями. Головне з них – ринок, на якому вони працюють або, як кажуть фінансисти, звертаються. Інструменти кредитного ринку – це гроші і розрахункові документи (до них відносяться банківські картки). Інструменти фондового ринку – різноманітні цінні папери. Інструменти валютного ринку – іноземна валюта, розрахункові валютні документи, а також окремі види цінних паперів. Інструменти страхового ринку – страхові послуги. Ринок дорогоцінних металів-золото (срібло, платина), що купується для формування резервів.
  2. Поки журі перевіряє виконання завдань першої станції команд, ми переходимо до наступної станції

 

  1. станція «Функціональна»

Жодне дослідження людини не може бути

назване істиною, якщо воно не проходить

через «математичні доведення».

Леонардо да Вінчі.

      1. Математика є основою, базисом для всіх інших природничих і багатьох гуманітарних наук. Можна сказати, що саме завдяки розвитку цієї науки людство зробило вражаючий технологічний ривок останніх століть.

     2. Без математики неможливий розвиток фізики, хімії, інженерної справи, програмування, архітектури та багатьох інших дисциплін.

     1. Не знаючи математики не можна побудувати будинок, сконструювати двигун внутрішнього згоряння, зробити комп'ютер і навіть провести соціологічне опитування. Ми з’ясували, що математика – це засіб, інструмент для інших наукових дисциплін, завдяки якому вони можуть переводити реальні властивості об'єкта або системи в абстрактні математичні символи і будувати моделі майбутньої роботи, системи або об'єкта.

    2. Без знання математики жити в сучасному світі неможливо.

    1. Але якщо пересічному громадянинові досить елементарних основ цієї науки, то для успішної роботи в деяких сферах людської діяльності потрібні глибокі знання даної дисципліни.

      2. Здавалося б, фінансистові досить найпростіших основ математики для підрахунку прибутку або збитків.

      1. Але це не так. Фінансисту для успішної діяльності потрібно знати закони економіки, а це точна наука, яка має свій досить складний математичний апарат. Поведінка учасників ринку досить складна і для її опису використовують закони статистики, закони випадкових чисел. Біржовий працівник не зможе нормально працювати без функцій і графіків – а це вже чиста математика.

      2. Електрик повинен знати теорію опору і електропровідності . А ці науки прямо пов'язані з обчисленнями. Тим більше, електрики постійно мають справу з цифрами на датчиках, кожен день стикаються з вимірами показників. Тут без математики нікуди. Навіть проста заміна електропроводки може вимагати різних підрахунків.

      1. Переходимо до станції «Функціональна»

       2. Командам необхідно розгадати кросворд з теми «Функція» і зясувати, які ще терміни вони постійно будуть застосовувати в своїй професійній праці. На проходження станції відводиться 10 хвилин. (Додаток Б)

       1. Оцінювання проводиться за правильність заповнення кросворду: 1слово – 1 бал, кожне з’ясоване слово – 2 бали. Всього 18 балів.

 

Кросворд:

1. Спосіб завдання функції за допомогою формули

2. Графік лінійної функції

3. Інша назва незалежної змінної

4. Спосіб завдання функції за допомогою графіка

5. Графік функції у = х2

6. Залежність однієї змінної від іншої, при якій кожному значенню незалежної змінної відповідає єдине значення залежної змінної

7. Графік оберненої пропорційності

8. Властивість зростання, спадання функції (одним словом)

9. Одне з пари чисел, що визначають положення точки на координатній площині

10. Як називається властивість функції, якщо функція має зміст для будь-яких значень невідомої

 

Завдання. Знайти зашифровані слова відповідно до кольору:

  1. Для групи ЕТ-18

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

4

 

 

 

8

 

 

 

 

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Для групи УА-19ф

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

4

 

 

 

8

 

 

 

 

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучі проводять з уболівальниками розгадування ребусів.

Прохання не кричати, а піднімати руки, за правильну відповідь ви отримаєте ручку.

 

Слово надається журі. Кількість набраних балів кожної з команд за перший конкурс

 

3 Станція «Смішлива»

 

    1. Американці вважають, що сміх надзвичайно корисний і для тіла, і для душі. На їх думку, коли людина сміється, то через горло повітря виривається зі швидкістю 70 миль за годину. В крові починає пульсувати адреналін, з легень виходить вуглекислий газ, очі промиваються сльозами від сміху.

     2.А французи відкрили, що 1 хвилина сміху рівноцінна 45 хвилинам іншого способу відпочинку.

     1. Австрійська спілка боротьби з депресією недавно випустила компакт-диск, який повинен допомагати хворим лікуватись. Запис сміху на ньому триває 20 хв.

     2. Простіше кажучи, весь світ згоден із знаменитим польським гумористом Станіславом Єжи Ленцем: «Якщо хочеш жити, частіше помирай від сміху».

  1. І до чого це ти розповів мені?
  2. Щоб частіше сміялася.
  1. Із чого можна сміятися на заняттях математики? Не розумію.
  2. Згоден. Математика така неконкретна наука, і викладачі теж.
  1. Чого це?
  2. На одному занятті кажуть , 4+6 = 10 а на  другому, що 10 це 7+3… і кому вірити?
  1. Так Давай спитаємо у гравців?!
  2. Що спитати?

 

Ведучі: На цій станції команди повинні надати відповіді на смішливі питання і записати відповідь на них у бланк. А потім ми з’ясуємо оригінальність відповіді кожної з команд. Термін виконання 5 хвилин. Оцінюється в 10 балів. (Додаток Г)

Запитання.

  1.    По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?  
  2.    Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?
  3.    Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату?
  1. Без чого не можна побудувати дім?
  2. У кого є ще такі голки, як у їжака?
  3. Через що ви ходите до коледжу?
  4. Який вогонь не пече?
  5. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна?
  6. Скільки картоплин у горщик улізе?
  7.          Скільки спиць треба для доброго колеса.

 

Ведучі. Для вболівальників ми проводимо Блеф – клуб.

Прохання не кричати, а піднімати руки, за правильну відповідь ви отримаєте олівець.

1. Чи вірите ви, що до Піфагора його теорема була відома?

(так, в даний час встановлено, що ця важлива теорема зустрічається у вавилонських текстах написаних за 1200 років до Піфагора)

2. Чи вірите ви, що слово «трапеція» грецького походження означало в давнину «стіл» (так, слово «трапедзион» в перекладі з грец. означає столик, обідній стіл)

3. Чи вірите ви, що нуль належить безлічі простих чисел? (ні, перше просте число 2)

4. Чи вірите ви, що дитяча кімната С. В. Ковалевської була обклеєна жовтими шпалерами? (ні, кімната була обклеєна папером із записами лекцій з вищої математики вченого Михайла Васильовича Остроградського)

5. Чи вірите ви, що прості числа відкрили математики 16 століття?

(ні, їх знали ще давньогрецькі математики)

6. Чи вірите ви, що нуль був придуманий математиками 17 століття.

(ні, нуль вперше був придуманий у Вавилоні приблизно 2 тис. років тому.)

 

Слово надається журі. Кількість набраних балів кожної з команд за другий конкурс

 

 

Математика є прообразом

краси світу
Й.Кеплер

Станція «Професійна»

 

1. Професія електрика в нашій країні досить поширена, а посадові інструкції сформовані досить чітко: проведення електропроводки або силових кабелів; підключення електрообладнання з попереднім розрахунком кабелів; складання плану електрифікації промислових чи житлових приміщень; монтаж нових електромереж, ремонт і демонтаж тих, що вийшли з ладу.

2. Фінансист – це людина, яка відмінно розбирається в тенденціях фінансових ринків, вміє грамотно прогнозувати зміни і успішно вкладати гроші в різні проекти, аналізувати ризики. Він затребуваний не тільки на великих виробництвах і в невеликих фірмах, але і у приватних осіб. Наприклад, останнім часом фінансисти нерідко стають особистими консультантами тих людей, які торгують на фондових і валютних біржах.

1. Подивимось як наші команди справляться з наступним завданням.

2. На станції «Професійна» кожна з команд розв’яже практичну задачу з теми «Похідна». На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Оцінюється робота в  10 балів (5 балів за знаходження похідної і 5 балів на її обчислення). (Додаток  Д)

 

Для команди «Електрики»

Задача. Обсяг продукції u (у.о.) цеху протягом робочого дня являє собою функцію u = - t 3 + 5t2 + 75t + 425, де t час  роботи (год). Знайти продуктивність праці  через 6 годин після початку роботи.

 

Для команди «Фінансисти»

Задача. Кількість електрики, що пройшла через поперечний переріз провідника за проміжок часу [0; t] задається формулою . Знайдіть силу струму наприкінці четвертої секунди.

 

Ведучі. Поки команди працюють, давайте послухаємо ваші варіанти відповідей на питання, що були надані командам на станції «Смішлива».

1) По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?  

2) Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?

3) Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату?

4) Без чого не можна побудувати дім?

5) У кого є ще такі голки, як у їжака?

6) Через що ви ходите до коледжу?

7) Який вогонь не пече?

8) У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона ісправна?

9) Скільки картоплин у горщик улізе?

10)Скільки спиць треба для доброго колеса.

 

Коли час на виконання завдань станції «Професійна» було вичерпано, журі підводить підсумки за третю станцію, після чого ведучі проводять розіграш заохочувальних призів. Кожен учасник заходу при вході в зал отримав номер.

Ті 7 номерів, що будуть витягнутими з мішечка лото, отримають призи: ручку, олівець, зошит, лінійку, гумку, ручку, олівець.

 

Ведучі:

1. Звичайно, значення математики в житті суспільства переоцінити складно. Без неї неможливі технічний прогрес і розвиток цивілізації. Ця наука чинить серйозний вплив на розвиток інтелекту. Вона покращує аналітичні, критичні, дедуктивні, прогностичні здібності. Тренує мозок зберігати і обробляти великі обсяги інформації.

2. Не так давно хитромудрі японці відкрили секрет довголіття клітин мозку. Знаєте, що потрібно робити, щоб мозок не старів? Це тільки подумати! Це не просто слова – це керівництво до дії: «Якщо хочете не зістаритись, не стати склеротиком в розквіті сил – частіше думайте!» І в цьому вам поможе математика.

 

Слово надається журі для оголошення результатів. Проводиться нагородження команд.

 

Дякуємо за участь у виховному заході!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Станція «Інструментальна»

 

Відповіді :

20

6

0

2

1

-2

-27

-0,5

0,2

-4

 

Інструменти електромонтера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструменти фінансиста

 

Додаток Б

Знайти зашифровані слова відповідно до кольору:

  1. Для групи ЕТ-18

 

1А

 

 

 

 

 

 

 

 

10Н

Н

 

 

4Г

 

 

 

8М

 

Е

А

 

3А

Р

 

 

7Г

О

9К

П

Л

 

Р

А

5П

 

І

Н

О

Е

І

2П

Г

Ф

А

6Ф

П

О

О

Р

Т

Р

У

І

Р

У

Е

Т

Р

Е

И

Я

М

Ч

А

Н

Р

О

Д

Р

Ч

М

Е

Н

Б

К

Б

Н

И

В

Н

А

Н

И

О

Ц

О

Н

Н

Н

И

 

Т

Й

Л

І

Л

І

А

І

Й

 

 

 

А

Я

А

С

Т

С

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Т

 

напруга

 

Ь

 

Ь

 

опір

 

 

 

 

 

струм

 

 

 

 

 

 

провідність

 

 

 

 

 

 

  1. Для групи УА-19ф

 

1А

 

 

 

 

 

 

 

 

10Н

Н

 

 

4Г

 

 

 

8М

 

Е

А

 

3А

Р

 

 

7Г

О

9К

П

Л

 

Р

А

5П

 

І

Н

О

Е

І

2П

Г

Ф

А

6Ф

П

О

О

Р

Т

Р

У

І

Р

У

Е

Т

Р

Е

И

Я

М

Ч

А

Н

Р

О

Д

Р

Ч

М

Е

Н

Б

К

Б

Н

И

В

Н

А

Н

И

О

Ц

О

Н

Н

Н

И

 

Т

Й

Л

І

Л

І

А

І

Й

 

 

 

А

Я

А

С

Т

С

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Т

 

нотаріус

 

Ь

 

Ь

 

договір

 

 

 

 

 

банк

 

 

 

 

 

каса

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

Розгадати ребус:

http://mim58.ucoz.ru/_tbkp/pifagor.png

Відповідь: Піфагор

http://ist-matemat.at.ua/reb5klas/figuri/piramida.png

Відповідь: Піраміда

D:\Позакласна робота\ребуси\р5.jpg

Відповідь: Бісектриса

Відповідь: Ромб

Відповідь: Число

Відповідь: Точка

 

 

Додаток Г

Станція «Смішлива»

 

Запитання.

1. По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?   (По драбині.)

2. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце? (Жодної, бо во­но вже зварене.)

  1.    Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату? (Коли двері відчинено.)
  2. Без чого не можна побудувати дім? (Без кутів.)
  3. У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)
  4. Через що ви ходите до коледжу? (Через поріг.)
  5. Який вогонь не пече? (Намальований.)
  6. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)
  7. Скільки картоплин у горщик улізе? (Жодної, бо картопля те лазить.)
  8.          Скільки спиць треба для доброго колеса. (Жодної, бо колесо і так добре.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  Д

Для команди «Електрики»

 

Задача. Кількість електрики, що пройшла через поперечний переріз провідника за проміжок часу [0; t] задається формулою . Знайдіть силу струму наприкінці четвертої секунди.

Розвязок. Сила струму є похідною від кількості електрики через поперечний переріз провідника за часом, тому:

Відповідь: .

 Для команди «Фінансисти»

 

Задача. Обсяг продукції u (у.о.) цеху протягом робочого дня являє собою функцію u = - t 3 + 5t2 + 75t + 425, де t час  роботи (год). Знайти продуктивність праці  через 6 годин після початку роботи.

Розвязок. Продуктивність праці – це похідна обєму виконаної продукції

(од./год),

У задані моменти часу t =6:

u(6) = -362 + 106 + 75= 27 (од./год).

Відповідь. Продуктивність праці була 27 од./год.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист математичного квесту для команди «Електрики»

 

 

 

 

 

Станція «Інструментальна»

 

Необхідно розв’язати 12 вправ і зібрати пазл. Якщо команда правильно його збере, то зможе назвати інструменти, що застосовуються електриком в професійній діяльності.

На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Кількість балів відповідає кількості правильно розв’язаних вправ. Всього 12 балів.

  1. Заповнити бланк:

 

№ з/п

Завдання. Виконати дії:

Відповідь:

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

 

  1. Скласти пазл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція  «Функціональна»

 

       Командам необхідно розгадати кросворд з теми «Функція» і зясувати, які ще терміни вони постійно будуть застосовувати в своїй професійній праці. На проходження станції відводиться 10 хвилин.

       Оцінювання проводиться за правильність заповнення кросворду: 1слово – 1 бал, кожне з’ясоване слово – 2 бали. Всього 18 балів.

Кросворд:

1. Спосіб завдання функції за допомогою формули

2. Графік лінійної функції

3. Інша назва незалежної змінної

4. Спосіб завдання функції за допомогою графіка

5. Графік функції у = х2

6. Залежність однієї змінної від іншої, при якій кожному значенню незалежної змінної відповідає єдине значення залежної змінної

7. Графік оберненої пропорційності

8. Властивість зростання, спадання функції (одним словом)

9. Одне з пари чисел, що визначають положення точки на координатній площині

10. Як називається властивість функції, якщо функція має зміст для будь-яких значень невідомої

 

Завдання. Знайти зашифровані слова відповідно до кольору:

  1. Для групи ЕТ-18
  2.  

1

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

4

 

 

 

8

 

 

 

 

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Смішлива»

 

Команди повинні надати відповіді на смішливі питання і записати відповідь на них у бланк. Термін виконання 5 хвилин. Оцінюється в 10 балів.

Запитання.

1.По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?  

___________________________________________________________________

2. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?

___________________________________________________________________

 

3. Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату?

___________________________________________________________________

 

  1. Без чого не можна побудувати дім?

___________________________________________________________________

 

  1. У кого є ще такі голки, як у їжака?

___________________________________________________________________

 

  1. Через що ви ходите до коледжу?

___________________________________________________________________

 

  1. Який вогонь не пече?

___________________________________________________________________

 

  1. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона ісправна?

___________________________________________________________________

 

  1. Скільки картоплин у горщик улізе?

___________________________________________________________________

 

  1.          Скільки спиць треба для доброго колеса.

___________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Професійна»

Кожна команда розв’язує практичну задачу з теми «Похідна». На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Оцінюється робота в  10 балів (5 балів за знаходження похідної і 5 балів на її обчислення).

 

Для команди «Електрики»

Задача. Кількість електрики, що пройшла через поперечний переріз провідника за проміжок часу [0; t] задається формулою . Знайдіть силу струму наприкінці четвертої секунди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист математичного квесту для команди «Фінансисти»

 

 

 

 

 

Станція «Інструментальна»

Необхідно розв’язати 12 вправ і зібрати пазл. Якщо команда правильно його збере, то зможе назвати інструменти, що застосовуються фінансистом в професійній діяльності.

На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Кількість балів відповідає кількості правильно розв’язаних вправ. Всього 12 балів.

Заповнити бланк:

 

№ з/п

Завдання. Виконати дії:

Відповідь:

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

Скласти пазл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція  «Функціональна»

 

       Командам необхідно розгадати кросворд з теми «Функція» і зясувати, які ще терміни вони постійно будуть застосовувати в своїй професійній праці. На проходження станції відводиться 10 хвилин.

       Оцінювання проводиться за правильність заповнення кросворду: 1слово – 1 бал, кожне з’ясоване слово – 2 бали. Всього 18 балів.

 

Кросворд:

1. Спосіб завдання функції за допомогою формули

2. Графік лінійної функції

3. Інша назва незалежної змінної

4. Спосіб завдання функції за допомогою графіка

5. Графік функції у = х2

6. Залежність однієї змінної від іншої, при якій кожному значенню незалежної змінної відповідає єдине значення залежної змінної

7. Графік оберненої пропорційності

8. Властивість зростання, спадання функції (одним словом)

9. Одне з пари чисел, що визначають положення точки на координатній площині

10. Як називається властивість функції, якщо функція має зміст для будь-яких значень невідомої

 

Завдання. Знайти зашифровані слова відповідно до кольору:

Для групи УА-19ф

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

4

 

 

 

8

 

 

 

 

3

 

 

 

7

 

9

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Смішлива»

 

Команди повинні надати відповіді на смішливі питання і записати відповідь на них у бланк. Термін виконання 5 хвилин. Оцінюється в 10 балів.

Запитання.

1.По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?  

___________________________________________________________________

2. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце?

___________________________________________________________________

 

3. Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату?

___________________________________________________________________

 

  1.          Без чого не можна побудувати дім?

___________________________________________________________________

 

  1.          У кого є ще такі голки, як у їжака?

___________________________________________________________________

 

  1.          Через що ви ходите до коледжу?

___________________________________________________________________

 

  1.          Який вогонь не пече?

___________________________________________________________________

 

  1.          У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона ісправна?

___________________________________________________________________

 

  1.          Скільки картоплин у горщик улізе?

___________________________________________________________________

 

  1.          Скільки спиць треба для доброго колеса.

___________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Професійна»

Кожна команда розвязує практичну задачу з теми «Похідна». На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Оцінюється робота в  10 балів (5 балів за знаходження похідної і 5 балів на її обчислення).

 

Для команди «Фінансисти»

Задача. Обсяг продукції u (у.о.) цеху протягом робочого дня являє собою функцію u = - t 3 + 5t2 + 75t + 425, де t час  роботи (год). Знайти продуктивність праці  через 6 годин після початку роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист для журі

Протокол математичного квесту

Станція

Електрики

Фінансисти

 

 

 

 

12балів +3 додаткові

 

 

 

 

 

 

18 балів= 10 кросворд +

4 ∙ 2 бали за слово

 

 

 

 

 

 

10 балів + 2 за оригінальність

 

 

 

 

 

 

10 балів= 5 балів за похідну + 5 балів за знаходження її значення

 

 

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді для журі

 

 

 

 

Необхідно розв’язати 12 вправ і зібрати пазл. Якщо команда правильно його збере, то зможе назвати інструменти, що застосовуються фінансистом в професійній діяльності.

На виконання завдання відводиться 5 хвилин. Кількість балів відповідає кількості правильно розв’язаних вправ. Всього 12 балів.

Заповнити бланк:

 

№ з/п

Завдання. Виконати дії:

Відповідь:

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

Знайти зашифровані слова відповідно до кольору:

  1. Для групи ЕТ-18

 

1А

 

 

 

 

 

 

 

 

10Н

Н

 

 

4Г

 

 

 

8М

 

Е

А

 

3А

Р

 

 

7Г

О

9К

П

Л

 

Р

А

5П

 

І

Н

О

Е

І

2П

Г

Ф

А

6Ф

П

О

О

Р

Т

Р

У

І

Р

У

Е

Т

Р

Е

И

Я

М

Ч

А

Н

Р

О

Д

Р

Ч

М

Е

Н

Б

К

Б

Н

И

В

Н

А

Н

И

О

Ц

О

Н

Н

Н

И

 

Т

Й

Л

І

Л

І

А

І

Й

 

 

 

А

Я

А

С

Т

С

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Т

 

напруга

 

Ь

 

Ь

 

опір

 

 

 

 

 

струм

 

 

 

 

 

 

провідність

 

 

 

 

 

  1. Для групи УА-19ф

 

1А

 

 

 

 

 

 

 

 

10Н

Н

 

 

4Г

 

 

 

8М

 

Е

А

 

3А

Р

 

 

7Г

О

9К

П

Л

 

Р

А

5П

 

І

Н

О

Е

І

2П

Г

Ф

А

6Ф

П

О

О

Р

Т

Р

У

І

Р

У

Е

Т

Р

Е

И

Я

М

Ч

А

Н

Р

О

Д

Р

Ч

М

Е

Н

Б

К

Б

Н

И

В

Н

А

Н

И

О

Ц

О

Н

Н

Н

И

 

Т

Й

Л

І

Л

І

А

І

Й

 

 

 

А

Я

А

С

Т

С

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Т

 

нотаріус

 

Ь

 

Ь

 

договір

 

 

 

 

 

банк

 

 

 

 

 

каса

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання.

1. По чому люди часто  ходять,  але  ніколи  не їздять?   (По драбині.)

2. Скільки хвилин потрібно варити круте яйце? (Жодної, бо во­но вже зварене.)

3. Коли чорній кішці найлегше пробратись у хату? (Коли двері відчинено.)

4. Без чого не можна побудувати дім? (Без кутів.)

5. У кого є ще такі голки, як у їжака? (У їжачихи.)

6. Через що ви ходите до коледжу? (Через поріг.)

7. Який вогонь не пече? (Намальований.)

8. У яку бочку не можна нічого налити, хоч вона і справна? (У повну.)

9. Скільки картоплин у горщик улізе? (Жодної, бо картопля те лазить.)

10. Скільки спиць треба для доброго колеса. (Жодної, бо колесо і так добре.)

 

 

 

Для команди «Електрики»

 

Задача. Кількість електрики, що пройшла через поперечний переріз провідника за проміжок часу [0; t] задається формулою . Знайдіть силу струму наприкінці четвертої секунди.

Розвязок. Сила струму є похідною від кількості електрики через поперечний переріз провідника за часом, тому:

Відповідь: .

 Для команди «Фінансисти»

 

Задача. Обсяг продукції u (у.о.) цеху протягом робочого дня являє собою функцію u = - t 3 + 5t2 + 75t + 425, де t час  роботи (год). Знайти продуктивність праці  через 6 годин після початку роботи.

Розвязок. Продуктивність праці – це похідна обєму виконаної продукції

(од./год),

У задані моменти часу t =6:

u(6) = -362 + 106 + 75= 27 (од./год).

Відповідь. Продуктивність праці була 27 од./год.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку