Відкритий виховний захід
Мета: Розвивати емоційну грамотність, навчити дітей розпізнавати та контролювати свої емоції, а також бути чутливими до емоцій інших людей.Розвивати креативне мислення, творчість. Виховувати толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: картки або малюнки з різними емоціями,кубик з емоціями або картки з ситуаціями, листи паперу і кольорові олівці для малювання.
Хід заходу:
Вихователь починає з того, що пояснює дітям, що всі люди мають різні емоції: радість, смуток, злість, страх, здивування, і ці емоції можуть з’являтися в різних ситуаціях. Завдання учнів — навчитися розпізнавати ці емоції і вчитися їх контролювати.
Вихователь може сказати: "Емоції — це те, що ми відчуваємо в середині. Але важливо знати, як з ними працювати. Тому сьогодні ми подорожуємо по світу емоцій!"
Учням пропонується декілька карток або малюнків з зображеннями різних емоцій (радість, злість, сум, здивування, страх тощо). Кожен учень по черзі вибирає картку та намагається показати емоцію, зображену на картці, за допомогою міміки та жестів, а інші учні повинні вгадати, яку емоцію він показує.
Потім обговорюємо, у яких ситуаціях ми можемо відчувати ці емоції і як з ними справлятися.
Вихователь зачитує дітям різні ситуації, що можуть викликати певні емоції.
Завдання учнів — визначити, яку емоцію можна відчути в тій чи іншій ситуації:
- "Ти виграв у гру і відчуваєш, що дуже щасливий."
- "Твій друг посварився з тобою, і ти відчуваєш сум."
- "Ти чуєш дивний звук уночі і лякаєшся."
Після цього обговорюємо, як в таких ситуаціях можна краще контролювати свої емоції, щоб не завдати шкоди собі чи іншим.
4. Фізкультхвилинка. Повторюємо рухи за відео
Кожен учень отримує аркуш паперу і набір кольорових олівців. Завдання — намалювати своє обличчя, коли він відчуває певну емоцію (радість, злість, сум, здивування). Дітям можна пояснити, що за допомогою кольорів вони можуть виразити свої почуття: червоний — для злісних емоцій, жовтий — для радості, синій — для суму і т.д.
Після того, як всі малюнки готові, діти можуть показати їх однокласникам і пояснити, що вони відчувають в моменті, коли це малювали.
Це гра, у якій кожен учень по черзі кидає кубик, на кожній стороні якого зображені різні емоції. Кидаючи кубик, учень повинен показати або розповісти ситуацію, в якій він відчував цю емоцію. Наприклад, якщо випав кубик з емоцією «злість», учень може розповісти про випадок, коли він розсердився, і як він справився з цією емоцією.
Вихователь підсумовує захід, наголошуючи, що важливо вміти розпізнавати свої емоції, адже це допомагає краще розуміти себе і інших. Також важливо навчитися керувати емоціями, щоб вони не заважали нам бути добрими та ввічливими з іншими людьми.
Завершення заходу можна зробити в формі колективного малюнка або дерева емоцій, де кожен учень на листочках прикріпить свої улюблені емоції або способи, як він справляється з ними.