10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Інтегрований урок. Математика. (Множення трицифрового числа на одноцифрове (242•3)) з природознавством, трудовим навчанням.

Про матеріал

На основі природознавчого матеріалу розвивати усний рахунок дітей, навички швидких математичних обчислень у межах вивченого матеріалу, формувати вміння стисло висловлювати думки, аргументувати їх, розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, пам'ять, спостережливість, уміння бачити прекрасне, висловлювати оцінні судження про тварин, планувати свою діяльність, Вчити розвивати конструктивні вміння та інтерес до винахідництва, а також розвинути допитливість і пізнавальний інтерес.

Перегляд файлу

3 клас

Інтегрований урок

(математика, природознавство, трудове навчання) 3 клас

Математика

Тема. Множення  трицифрового числа на одноцифрове (242•3). Рівняння, у яких один з компонентів є числовим виразом .

Природознавство

Тема. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких

Трудове навчання.  Оригамі. Собачка - тер’єр

 

Мета. 

Дидактична мета. Ознайомити учнів із множенням виду 242 • 3,

вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, у яких один з числових компонентів є виразом, використовувати природничий матеріал.

Формувати уявлення про різноманітність свійських тварин та тварин від яких вони походять у природі.  Розширити і систематизувати уявлення дітей про друзів людини, тварин.

 

Розвивальна мета. На основі природознавчого матеріалу розвивати усний  рахунок дітей, навички швидких математичних обчислень у межах вивченого матеріалу, продовжувати формувати вміння стисло висловлювати думки, аргументувати їх, розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, пам'ять, спостережливість,  уміння бачити прекрасне, висловлювати оцінні судження про тварин, планувати свою діяльність, Вчити розвивати конструктивні вміння та інтерес до винахідництва, а також розвинути допитливість і пізнавальний інтерес.

 

Виховна мета: виховувати любов і повагу до тварин, дбайливе ставлення до всього живого на землі, переконання у необхідності бережливого ставлення до природи і власної участі в посильній  природоохоронній діяльності. Викликати цікавість до уроків математики, природознавства, трудового навчання.

 

 Обладнання. Ілюстративний матеріал: свійські тварини (корова, кінь, кріль, кішка, собака, свиня, вівця, коза ,геометричний матеріал.) Предки одомашнених тварин (вовк, дика кішка, дикий бик тур, дикий кролик, дикі козли безоарові, дикий баран архар, дикі барани муфлони; тер’єр собака-орігамі,  чорні фломастери.

Тип уроку : інтегрований.

 

  1. Форми роботи: групова, фронтальна, парна, індивідуальна, інтерактивні технології («Дешифрувальник», «Навчаючи – вчусь», «Криголам», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Коментуючи-вчусь»,

 

 

Перебіг  уроку

І. Організація класу

        1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається  урок.

Він незвичний  і цікавий

Добрі гості до нас завітали.

Повернімося обличчям до гостей,

І скажімо щиро: «Добрий день»

  • За вашою старанністю на уроці сьогодні будуть спостерігати  гості.

       3. Перевірка готовності до роботи

Нумо глянемо хутенько,

чи на партах в вас чистенько,

Чи лежить ручка,

паперовий квадратик,

чорний фломастер,смайлик з посмішкою

і чи є у вас підручник,

зошит, олівець, лінійка? -

Ось і вийшла перевірка.

       4. Девіз уроку

На наших уроках ми  працюємо  за таким девізом:

Я, ти, він, вона

 3 клас – одна сім’я.

Крок за кроком всі ідемо,

В школі ми знання беремо.

Нам цікаво тут навчатись,

І приємно спілкуватись.

  • Любі діти! Щоб наш урок пройшов гарно, подивимось одне на одного і посміхнемося. Нехай усмішка допоможе нам сьогодні, і у вас на уроці буде гарний настрій.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те, про що мова зараз йде.

Сідайте!

ІІ . Мотивація навчальної діяльності

Я хочу вас запросить на незвичайний урок. А для того, щоб ваші сподівання від уроку здійснилися, яким він повинен бути?

  1.    Вправа «Криголам»
    Наш урок повинен бути:
    У – урожайним
    Р – розвивальним
    О – організованим
    К – красивим!

 

  1. Вправа «Дешифрувальник»
  • Поспішаючи сьогодні до школи, я зустріла по дорозі
  • красивих тваринок і запросила їх до нас на урок.  Але
  • вони просили не називати їх. Допоможе вам відгадати
  •  цих тварин вправа «Дешифрувальник».

     Набравши відповідні цифри, ви зможете прочитати назви

     наших гостей.

(Робота в групах. Три групи)

 І група : 354323                  Відповідь: кролик

 

 

 

            А Б В Г             ГДЕЄ           ЖЗИІ           ЇЙКЛ           МНО

 

 

 

             ПРС                ТУФ             ХЦЧ             ШЩЬ               ЮЯ

 

ІІ група    34623           Відповідь: котик.

 

                                                   

 

 

            А Б В Г             ГДЕЄ           ЖЗИІ           ЇЙКЛ           МНО

 

 

 

 

             ПРС                ТУФ             ХЦЧ             ШЩЬ               ЮЯ

 

ІІІ група   542030                 Відповідь: собака.          

                                                   

 

 

            А Б В Г             ГДЕЄ           ЖЗИІ           ЇЙКЛ           МНО

 

 

 

 

             ПРС                ТУФ             ХЦЧ             ШЩЬ               ЮЯ

  1.     Гра «МІКРОФОН»
  • Які назви гостей, діти, ви отримали? (Кролик, котик, собака).
  • Як одним словом назвати ці істоти? (Тварини).
  • До якої групи вони належать? (Свійські тварини)
  • Ці та інші тварини приготували для вас усний рахунок
  1. Усний рахунок
  1. З-під огорожі видно 12ніжок. Там гуляють поросята. Скільки поросят гуляє?( Троє)
  2. Висота у холці найменшого поні – на 80 см менша, ніж  у  коня Пржевальського, який має висоту у холці     до 145 см.    Яка висота у холці поні? (65см)

(Хвилинка-цікавинка Кінь Пржевальського – це єдиний вид дикого коня , який живе в наші дні. Його можна зустріти лише в зоопарках і заповідниках.)

  1. Волохатий, головатий
    Пес Оверко біля хати.
    Цілий день рахує мухи,
    Що дзижчать йому на вухо:
    46 і 27. Додамо, тепер усі. (73)
  2.  У бабусі було 2 поросят. Маса одного поросяти 145 кг . Яка маса двох таких поросят?
  3. Велика лісова свиня народжує 4 поросяти, а самка дикого кабана – на 2 більше. Скільки народжується поросят у самки дикого кабана? А скільки поросят буде у самки дикого кабана і лісової свині разом?

( Хвилинка-цікавинка Велика лісова свиня мешкає у джунглях і саванах Африки. У сім’ї лісової свині панує строгий порядок. Наприклад, кожна тварина знає своє  місце в черзі на шляху до водопою або до відпочинку. Стадом керує найстарший і найсильніший кабан, а замикає хід наймолодша самка.) 

  1. Лось за добу з’їдає 20 кг трави. Бегемот – у 2 рази більше, а корова може з’їсти стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави з’їсть за добу корова?
  2. У тварини — 2 праві ноги, 2 ліві, дві ноги спереду, дві ззаду. Скільки ніг у цієї тварини?
  3. Трійка коней пробігла 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь окремо?
  1. км)
  1. Вправа «Мозковий штурм»
  • Діти, хто є предками свійських тварин?
  • Як з’явилися свійські тварини?

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні у нас дійсно незвичний урок. На одному уроці ми проведемо три, а саме математику, природознавство, трудове навчання. Гостями на нашому уроці, будуть свійські та дикі тварини. Ви дізнаєтеся хто є предками свійських тварин. Будемо множити трицифрові числа на одноцифрові (242 • 3). Розв’язуватимемо рівняння, у яких один із компонентів є числовим виразом. Будемо розвивати усний рахунок, пам'ять, увагу. Навчимося  робити собачку з  оригамі  - тер’єр.
  • ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
  1. - Зошити свої ви розгорніть,

             число та класну роботу запишіть.

  1.   Свого часу ми не гаємо,

            Хвилинку каліграфії розпочинаємо!

 – Запишіть число 242, пропишіть його до кінця рядочка.                                                   – На другому рядочку запишіть суму розрядних доданків числа 242.                      (242 = 20 0+ 40 + 2)                                                                                                                                    - Дайте характеристику цього числа.                                                                                                    ( Число 242 – трицифрове, не парне, складається з 2 сотень і 4-х десятків, 2 одиниць ,всього 242 одиниці. Сусіди числа: попереднє і наступне  – 241 і 242.)

    3. Розгорніть книжечки на сторінці 112 . Приклади 705.

- Розгляньте і поясніть, як виконали множення.

(Повторити алгоритм множення трицифрового числа на одноцифрове)

242 · 3 = (200 + 40 + 2) · 3 = 200 · 3+40 · 3 + 2 · 3 =

=600 + 120 + 6 = 726

Приклади 706

  1.  Закінчи обчислення та знайди значення інших виразів.

Вправа «Коментуючи вчусь»

218 ·2 =( 200+10+8)·2=200·2+10·2+8·2 = 400+20+16 = 426

  1. ·3 = (300+20+8)·3= 300· 3 + 20 · 3 +3·3 = 900 + 60 +9 = 969

  Продовження роботи . Приклади 706

  1. Самостійна робота

134 · 4 –  І варіант                            453 · 2 – ІІ варіант

165 · 5 – ІІІ варіант                           237 · 3 – ІV варіант

  • Звірте свої приклади зі зразком, хто виконав правильно, піднесіть посмішку.
  • Час настав для відпочинку,

Проведемо фізкультхвилинку.   (Коти-спортсмени)

  1.  Одного разу до людини

    Прийшли знайомитись тварини.

ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ДОМАШНІХ ТВАРИН

   -  Дуже давно, коли ще  не було міст та сіл, машин та книг, люди жили в печерах. Вони боялися великих страшних хижаків.

   Первісним людям було нічого їсти. Вони рідко знаходили  собі їжу.

   Одного разу, одна розумна людина стала підгодовувати  вовків , котрі  ходили біля її житла.

   Поступово вовки стали добріші, а їхні дитинчата звикли до людини, стали жити поряд з нею. Вони були вже не дикими, а домашніми. Так з’явилися собаки .

  Собаки навчилися охороняти людей від ворогів, допомогати

 їм шукати і добувати  їжу.

  Приручення — призвичаювання диких тварин до утримання в неволі.

Одомашнення — це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох століть.

 

( Перегляд слайдів про свійських тварин та їх попередників)

Метод «Навчаючи-Учусь» Роздаю підготовлені картки (по одній на учня) різного кольору. Одержану інформацію необхідно опанувати і ознайомити з нею інших учнів, у яких картки іншого кольору.

 

 

  1. Зовнішній вигляд вовка свідчить про його міць та пристосування до тривалого бігу при переслідуванні своїх жертв. Дорослий вовк зазвичай більший за домашню вівчарку. Налічується понад 15 підвидів вовків.

Від вовків людина вивела сотні порід собак, яких ми зустрічаємо щодня на вулиці.

  1. Свійський кіт походить від дикого буланого кота, який і тепер живе в Африці. Загалом подібний до свійського кота, але відрізняється дещо більшими розмірами. Людина приручила дикого кота давно, але зовні дикий кіт та домашній  майже не відрізняться. Від буланого кота  вивела багато порід різних котів, які живуть поряд з людьми в будинках, у квартирах. Коти є нашими улюбленцями.
  2. Дикий кінь тарпан є попередником домашнього коня.

Проживали тарпани в лісовій та лісостеповій зонах Європи. Існувало два підвиди: степовий тарпан, лісовий тарпан. Обидва підвиди зникли в ХІХ столітті. Головна причина вимирання тарпана: Зорювання степів, вирубування лісів.

(Коні надавали великої шкоди посівам, їх почали нищити. Деякі міста Європи містили загони стрільців, які полювали на диких коней, що спустошували поля)

Висота дикого коня тарпана  -136 см.

Скільки це буде метрів і сантиметрів? Запишіть.

136 см = 1м 36 см

  1. Породи великої рогатої худоби  виведено від диких биків. Одним з предків сучасних порід корів був дикий бик тур.

Тур – велика тварина. Жива маса сягала до 1т 200 кг.

Діти, переведіть цю масу в менші одиниці (кілограми)

1т 200 кг = 1200кг

В Україні тур населяв степи, лісостепи, мішані ліси і був мисливською твариною. Вимер у ХVІІ столітті.

В середньому маса дійної корови становить 400 кг

Діти, на скільки кілограмів маса бика тура більша від дійної корови? Запишіть вираз

1200кг – 400 кг = 800кг

У скільки разів бик тур більший від дійної корови?

800 : 400 =  2рази

Свійська свиня походить від дикого кабана. Відомо багато порід свійських свиней. Вони плодючі, швидко накопичують жир і невибагливі до їжі.

Домашня коза походить від гірського барана архар та диких козлів безоарові.

Вівця походить від диких баранів муфлонів.

Кури були виведені ще чотири з половиною тисяч років тому в індії. Їх утримують заради м’яса та яєць.

Усі породи качок походять від дикої качки-крижня. Їхні яйця не дуже смачні, тому розводять качок заради м’яса.

Від дикої сірої гуски походять породи свійських гусей. Найціннішими є м’ясні породи. Гуси дають також пух і пір’я.

І з того часу ці тварини

Допомагають жити людині.

Колективна робота

Розв’язати рівняння707

Гра «Мікрофон»

  • Як називаються числа при діленні?
  • Як знайти невідомий дільник?
  • Як знайти невідоме ділене?
  • Назвіть компоненти дії множення.
  • Як знайти невідомий множник?

(4 учнів по черзі з коментуванням виконують рівняння)

( 6 + 15  ): х = 7

х : ( 240 + 20 ) = 2

z · ( 108 – 100 ) = 64

у : (180 – 12 ) = 4

 

Робота в парах

Давайте пригадаємо хто є предками домашніх тварин?

Гавкає, кусає і в дім не пускає.
(Собака)

           Можна все конструювати

           З прямокутника й квадрата.

Техніку створення з паперу різноманітних виробів способом складання аркуша  називають ори гамі.

 

  1. Візьмемо квадрат зі стороною 20 см. Складемо його з кута в кут по діагоналі (мал. 1)
  2. Всі 4 кути складаємо по діагоналях, до центру. Добре притискуємо пальчиками (фіксуємо) (мал. 2, 3)

Ми отримали квадрат зі згорнутими кутами.

  1. Беремо один кут, перегортаємо його на іншу сторону так, щоб під листочком залишилося трішки простору (не згорнутого паперу)

(мал.4).

  1. З іншої протилежної сторони (по діагоналі), перегортаємо кут, загинаємо до лінії згину, фіксуємо положення і перевертаємо назад (мал.5).
  2. По центральній лінії згортаємо нашу заготовку вдвоє, фіксуємо положення, дивимося, щоб був гострий і рівний кінчик – це хвіст нашої собачки (мал. 6).
  3. Піднімаємо верхній листочок, дістаємо з відтіля кут, перегортаємо заготовку в іншу сторону, знову піднімаємо листочок і дістаємо кут (мал. 7,8).
  4. З цього кута до протилежного п’ятого , згинаємо листочок з кута в кут по діагоналі. Фіксуємо положення, перевертаємо на другу сторону (мал.9).
  5. Піднімаємо листочок  (протилежний до хвоста) дістаємо наверх кут, знизу добре вирівнюємо, що був гострий кут. Фіксуємо положення.(мал.10)
  6. По контрольній лінії перегортаємо листочок  вниз. Пальчиками фіксуємо положення (мал. 11).
  7. Перевертаємо по контрольній лінії листочок вниз. Фіксуємо положення (мал. 12).
  8.  Собачка тер’єр готова (мал. 13).
  9.  Розмалюємо собачку. Беремо чорний фломастер, малюємо очі, носик (з обох сторін).

 

 

E:\СКАНЕР\Изображение.jpg

УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Гра «Професії»

— Свійських тварин розводять не лише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Подивіться на малюнки і назвіть професії.

 

пташник                       люди, які вирощують птаха на птахофабриках

доярка                          люди, які збирають молоко

телятник                       люди, які вирощують дитинчат корів

бджоляр                       люди, які доглядають за бджолами

пастух                           люди, які пасуть худобу на пасовищах

— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських

тварин? (Тваринники)

— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)

 

Гра «Продовж твердження»

Тварини бувають…

Свійські тварини відрізняються від диких тим, що…

Усі свійські тварини пішли від…

Людина приручила тварин для того, щоб мати…

У тваринництві працюють…

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Інтегровані уроки в початковій школі/Упорядник Н.С.Вегера – Тернопіль – Харків:Ранок, 2010. – 160с.

 (Серія «Відкритий урок»)

  1. Інтернет ресурси
  2. Літературне читання: підр. для3 кл. загальноосвітн. навч. закл./О.Я.Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта»,2013.,-119с.:іл..
  3. Природознавство: підр. для3 кл. загальноосвітн. навч. закл./Т.Г.Гільберг,Т.В.Сак.- К.:Генеза, 2013-175с.:іл..

      5.  Савченко О.Я. Розвивай свої здібності. –К., 1995.

      6.  Савченко О.Я. Умій вчитися. –К., 1996.

  1. Трудове навчання: підр. для3 кл. загальноосвітн. навч. закл./ І.М.Веремійчик,В.П.Тименко. – К.:Генеза, 2013-100с.:іл..

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бугай Любов
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
1336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку