На основі природознавчого матеріалу розвивати усний рахунок дітей, навички швидких математичних обчислень у межах вивченого матеріалу, формувати вміння стисло висловлювати думки, аргументувати їх, розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, пам'ять, спостережливість, уміння бачити прекрасне, висловлювати оцінні судження про тварин, планувати свою діяльність, Вчити розвивати конструктивні вміння та інтерес до винахідництва, а також розвинути допитливість і пізнавальний інтерес.
3 клас
Інтегрований урок
(математика, природознавство, трудове навчання) 3 клас
Математика
Тема. Множення трицифрового числа на одноцифрове (242•3). Рівняння, у яких один з компонентів є числовим виразом .
Природознавство
Тема. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких
Трудове навчання. Оригамі. Собачка - тер’єр
Мета.
Дидактична мета. Ознайомити учнів із множенням виду 242 • 3,
вдосконалювати вміння розв'язувати рівняння, у яких один з числових компонентів є виразом, використовувати природничий матеріал.
Формувати уявлення про різноманітність свійських тварин та тварин від яких вони походять у природі. Розширити і систематизувати уявлення дітей про друзів людини, тварин.
Розвивальна мета. На основі природознавчого матеріалу розвивати усний рахунок дітей, навички швидких математичних обчислень у межах вивченого матеріалу, продовжувати формувати вміння стисло висловлювати думки, аргументувати їх, розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, пам'ять, спостережливість, уміння бачити прекрасне, висловлювати оцінні судження про тварин, планувати свою діяльність, Вчити розвивати конструктивні вміння та інтерес до винахідництва, а також розвинути допитливість і пізнавальний інтерес.
Виховна мета: виховувати любов і повагу до тварин, дбайливе ставлення до всього живого на землі, переконання у необхідності бережливого ставлення до природи і власної участі в посильній природоохоронній діяльності. Викликати цікавість до уроків математики, природознавства, трудового навчання.
Обладнання. Ілюстративний матеріал: свійські тварини (корова, кінь, кріль, кішка, собака, свиня, вівця, коза ,геометричний матеріал.) Предки одомашнених тварин (вовк, дика кішка, дикий бик тур, дикий кролик, дикі козли безоарові, дикий баран архар, дикі барани муфлони; тер’єр собака-орігамі, чорні фломастери.
Тип уроку : інтегрований.
Перебіг уроку
І. Організація класу
1. Привітання
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий
Добрі гості до нас завітали.
Повернімося обличчям до гостей,
І скажімо щиро: «Добрий день»
3. Перевірка готовності до роботи
Нумо глянемо хутенько,
чи на партах в вас чистенько,
Чи лежить ручка,
паперовий квадратик,
чорний фломастер,смайлик з посмішкою
і чи є у вас підручник,
зошит, олівець, лінійка? -
Ось і вийшла перевірка.
4. Девіз уроку
На наших уроках ми працюємо за таким девізом:
Я, ти, він, вона
3 клас – одна сім’я.
Крок за кроком всі ідемо,
В школі ми знання беремо.
Нам цікаво тут навчатись,
І приємно спілкуватись.
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно, гарно
І виконувати те, про що мова зараз йде.
Сідайте!
ІІ . Мотивація навчальної діяльності
Я хочу вас запросить на незвичайний урок. А для того, щоб ваші сподівання від уроку здійснилися, яким він повинен бути?
Набравши відповідні цифри, ви зможете прочитати назви
наших гостей.
(Робота в групах. Три групи)
І група : 354323 Відповідь: кролик
А Б В Г ГДЕЄ ЖЗИІ ЇЙКЛ МНО
ПРС ТУФ ХЦЧ ШЩЬ ЮЯ
ІІ група 34623 Відповідь: котик.
А Б В Г ГДЕЄ ЖЗИІ ЇЙКЛ МНО
ПРС ТУФ ХЦЧ ШЩЬ ЮЯ
ІІІ група 542030 Відповідь: собака.
А Б В Г ГДЕЄ ЖЗИІ ЇЙКЛ МНО
ПРС ТУФ ХЦЧ ШЩЬ ЮЯ
(Хвилинка-цікавинка Кінь Пржевальського – це єдиний вид дикого коня , який живе в наші дні. Його можна зустріти лише в зоопарках і заповідниках.)
( Хвилинка-цікавинка Велика лісова свиня мешкає у джунглях і саванах Африки. У сім’ї лісової свині панує строгий порядок. Наприклад, кожна тварина знає своє місце в черзі на шляху до водопою або до відпочинку. Стадом керує найстарший і найсильніший кабан, а замикає хід наймолодша самка.)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
число та класну роботу запишіть.
Хвилинку каліграфії розпочинаємо!
– Запишіть число 242, пропишіть його до кінця рядочка. – На другому рядочку запишіть суму розрядних доданків числа 242. (242 = 20 0+ 40 + 2) - Дайте характеристику цього числа. ( Число 242 – трицифрове, не парне, складається з 2 сотень і 4-х десятків, 2 одиниць ,всього 242 одиниці. Сусіди числа: попереднє і наступне – 241 і 242.)
3. Розгорніть книжечки на сторінці 112 . Приклади 705.
- Розгляньте і поясніть, як виконали множення.
(Повторити алгоритм множення трицифрового числа на одноцифрове)
242 · 3 = (200 + 40 + 2) · 3 = 200 · 3+40 · 3 + 2 · 3 =
=600 + 120 + 6 = 726
Приклади 706
Вправа «Коментуючи вчусь»
218 ·2 =( 200+10+8)·2=200·2+10·2+8·2 = 400+20+16 = 426
Продовження роботи . Приклади 706
134 · 4 – І варіант 453 · 2 – ІІ варіант
165 · 5 – ІІІ варіант 237 · 3 – ІV варіант
Проведемо фізкультхвилинку. (Коти-спортсмени)
Прийшли знайомитись тварини.
ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ДОМАШНІХ ТВАРИН
- Дуже давно, коли ще не було міст та сіл, машин та книг, люди жили в печерах. Вони боялися великих страшних хижаків.
Первісним людям було нічого їсти. Вони рідко знаходили собі їжу.
Одного разу, одна розумна людина стала підгодовувати вовків , котрі ходили біля її житла.
Поступово вовки стали добріші, а їхні дитинчата звикли до людини, стали жити поряд з нею. Вони були вже не дикими, а домашніми. Так з’явилися собаки .
Собаки навчилися охороняти людей від ворогів, допомогати
їм шукати і добувати їжу.
Приручення — призвичаювання диких тварин до утримання в неволі.
Одомашнення — це розведення приручених тварин із господарською метою впродовж багатьох століть.
( Перегляд слайдів про свійських тварин та їх попередників)
Метод «Навчаючи-Учусь» Роздаю підготовлені картки (по одній на учня) різного кольору. Одержану інформацію необхідно опанувати і ознайомити з нею інших учнів, у яких картки іншого кольору.
Від вовків людина вивела сотні порід собак, яких ми зустрічаємо щодня на вулиці.
Проживали тарпани в лісовій та лісостеповій зонах Європи. Існувало два підвиди: степовий тарпан, лісовий тарпан. Обидва підвиди зникли в ХІХ столітті. Головна причина вимирання тарпана: Зорювання степів, вирубування лісів.
(Коні надавали великої шкоди посівам, їх почали нищити. Деякі міста Європи містили загони стрільців, які полювали на диких коней, що спустошували поля)
Висота дикого коня тарпана -136 см.
Скільки це буде метрів і сантиметрів? Запишіть.
136 см = 1м 36 см
Тур – велика тварина. Жива маса сягала до 1т 200 кг.
Діти, переведіть цю масу в менші одиниці (кілограми)
1т 200 кг = 1200кг
В Україні тур населяв степи, лісостепи, мішані ліси і був мисливською твариною. Вимер у ХVІІ столітті.
В середньому маса дійної корови становить 400 кг
Діти, на скільки кілограмів маса бика тура більша від дійної корови? Запишіть вираз
1200кг – 400 кг = 800кг
У скільки разів бик тур більший від дійної корови?
800 : 400 = 2рази
Свійська свиня походить від дикого кабана. Відомо багато порід свійських свиней. Вони плодючі, швидко накопичують жир і невибагливі до їжі.
Домашня коза походить від гірського барана архар та диких козлів безоарові.
Вівця походить від диких баранів муфлонів.
Кури були виведені ще чотири з половиною тисяч років тому в індії. Їх утримують заради м’яса та яєць.
Усі породи качок походять від дикої качки-крижня. Їхні яйця не дуже смачні, тому розводять качок заради м’яса.
Від дикої сірої гуски походять породи свійських гусей. Найціннішими є м’ясні породи. Гуси дають також пух і пір’я.
І з того часу ці тварини
Допомагають жити людині.
Колективна робота
Розв’язати рівняння707
Гра «Мікрофон»
(4 учнів по черзі з коментуванням виконують рівняння)
( 6 + 15 ): х = 7
х : ( 240 + 20 ) = 2
z · ( 108 – 100 ) = 64
у : (180 – 12 ) = 4
Робота в парах
Давайте пригадаємо хто є предками домашніх тварин?
Гавкає, кусає і в дім не пускає.
(Собака)
Можна все конструювати
З прямокутника й квадрата.
Техніку створення з паперу різноманітних виробів способом складання аркуша називають ори гамі.
Ми отримали квадрат зі згорнутими кутами.
(мал.4).
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Гра «Професії»
— Свійських тварин розводять не лише вдома. Існують господарства, де їх утримують у значній кількості. Подивіться на малюнки і назвіть професії.
пташник люди, які вирощують птаха на птахофабриках
доярка люди, які збирають молоко
телятник люди, які вирощують дитинчат корів
бджоляр люди, які доглядають за бджолами
пастух люди, які пасуть худобу на пасовищах
— Як одним словом можна назвати людей, які вирощують свійських
тварин? (Тваринники)
— Який лікар їм допомагає? (Ветеринар)
Гра «Продовж твердження»
Тварини бувають…
Свійські тварини відрізняються від диких тим, що…
Усі свійські тварини пішли від…
Людина приручила тварин для того, щоб мати…
У тваринництві працюють…
Використана література:
(Серія «Відкритий урок»)
5. Савченко О.Я. Розвивай свої здібності. –К., 1995.
6. Савченко О.Я. Умій вчитися. –К., 1996.