Відкриття класу безпеки

Про матеріал
сценарій невеликого квесту з нагоди відкриття Класу безпеки (розрахований на 5 зон - ПДР, домедична допомога, пожежна та мінна безпека, зона безпеки життєдіяльності та психологічного розвитку + ігрова зона)
Перегляд файлу

ВСТУП

*зустрічаємо гостей в вестибюлі, хор співає пісню

Ведуча 1: Сьогодні в нас урочистий день – відкриття Класу безпеки! Ця подія не випадкова, адже під час військових дій вкрай важливо дбати про власне життя.

Ведуча 2: Тому, підтримуючи цей Всеукраїнський проект, ми робимо рішучий крок у розвитку гімназії, що дозволить підготувати учнів до неочікуваних ситуацій.

Ведуча 1: Запрошуємо відвідати наш клас!

*ведемо гостей до класу, показуємо де сісти

Ведуча 2: Щиро вітаємо наших гостей! На нашому святі присутні _____. Сідайте зручніше та готуйтеся отримати заряд позитивних емоцій!

Ведуча 1: Як ви бачите, клас поділений на 7 зон. Нашій команді (показує на дітей) треба по черзі пройти усі зони та на кожній виконати тематичні завдання.

Ведуча 2:  В якості нагороди за старання вони будуть отримувати пазли. Раджу вам їх зберегти, бо під кінець квесту ці фрагменти ще знадобляться. Все зрозуміло?

Діти: Так!

Ведуча 1: А щоб ви не заблукали, ми з моєю подругою будемо супроводжувати вашу команду.

Ведуча 2: Пропоную почати нашу подорож з зони безпеки дорожнього руху.

*підходять до столу, працюють стоячи

1. ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ – 5 хв.

(на столі перед учнями лежать «запчастини» дорожніх знаків)

Вчитель 1: Вітаю! Підозрюю, що розповідати вам про знаки дорожнього руху немає сенсу - ви їх і так давно знаєте. Правильно?

Діти: Так!

Вчитель 1: Добре тоді скажіть мені, як називаються 6 знаків, які лежать на столі.

*діти коротко кажуть назви

Вчитель 1: З назвами все чудово, а зараз перевіримо, чи так само добре ви пам'ятаєте як вони виглядають візуально. Зараз ви розвертаєтеся до мене спиною, а я швидко розбираю дорожні знаки на "запчастини". Ваше завдання потім – швидко зібрати їх назад.

*діти розвертаються, знаки перемішуються, вони повертаються назад і збирають їх

Вчитель 1: Які ви молодці! Давайте тепер разом згадаємо, що кожен з них означає, тим паче, що деякі з них зустрічаються на проїзжій частині нашого району.

*дуже швидко пройтися по кожному знаку – що вони забороняють чи дозволяють

Вчитель 1: Що ж, ви дуже добре попрацювали, думаю, ви можете отримати пазлик за свої старання!

(віддає шматочок мозаїки)

Ведуча 1: Видно, як добре ви знаєте правила дорожнього руху! Але напевно поза дорогою, на іншій місцевості, ви розгубитеся і не зорієнтуєтеся, що робити в надзвичайній ситуації.

Діти: Ні! Неправда, ми все вміємо!

Ведуча 2: Ну добре, зараз перевіримо, чи правда це. Запрошуємо вас до наступної зони – безпека життєдіяльності!

*усі переходять туди

2. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ – 5 хв.

*сідають за стіл, працюють з магнітною дошкою

Вчитель 2: Рада вас бачити! Сподіваюсь, поки ви добиралися до мене, з вами не сталося ніякої біди. Бо знаєте, зараз такий час, багато небезпек підстерігає нас майже на кожному кроці. Ви напевно пам’ятаєте ви, що усі НС діляться на 3 групи – природного, техногенного та соціального походження. Давайте разом згадаймо, які події до якої групи відносяться!

*діти роздивляються таблицю/картинки на дошці та швидко коментують, які ситуації куди та чому відносяться – особливо уважно показати різницю між двома пожежами

природні НС

техногенні НС

соціальні НС

*фото землетрусу*

*фото пожежі в будинку*

*фото пограбування*

*фото пожежі в лісі*

*фото аварії*

*фото війни*

 

Вчитель 2: Чудово! Але треба завжди бути готовими до таких моментів і заздалегідь зібрати «тривожну валізку». Нажаль, багато хто не вміє правильно сортувати речі для неї. Зараз перевіримо, як би впоралися з цим завданням ви!

*показує на стіл, де сумка та багато речей

Вчитель 2: Перед вами лежать різноманітні речі, покладіть у рюкзак лише найнеобхідніше, а зайвого не беріть.

*дати час, щоб вони зібрали валізку – до 1 хвилини максимум

Вчитель 2: Бачу ви прекрасно впоралися з поставленою задачею! Поклали лише речі першої необхідності (разом з дітьми перераховує, що саме), а усілякі додаткові аксесуари лишили, щоб не займали зайвого місця. Але мені здається там чогось не вистачає…

(дістає пазлик та віддає дітям)

Ведуча 1: Бачимо, що в екстрених ситуаціях ви точно будете знати, що робити. Проте, трохи відпочити та накопичити сили для наступного завдання теж не завадить, тому хочу запросити вас відвідати зону розвантаження.

*переходять в центр

ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.

Ведуча 2: Ви вже згадали, як правильно поводити себе в надзвичайних ситуаціях та дуже швидко зібрали собі тривожну валізку.

Ведуча 1: Але є небезпеки, до яких ми ніяк не можемо підготуватися заздалегідь – до війни. Давайте ж відвідаємо нашу наступну зону мінної безпеки.

*ведуть до наступної зони

3. МІННА БЕЗПЕКА – 5 хв.

* усі становляться навкруги столу з макетами

Вчитель 3: Рада знов вас зустріти! Бачу ви забажали дізнатися ще більше, то ж давайте починати. Я хочу познайомити вас з різноманітною амуніцією, яка захищає людину від зброї або мін. Це бронежилет, каска, протигаз. Сподіваюся, вона нам ніколи не знадобиться. А чи хоче хто-небудь з вас приміряти їх?

*2-3 дитини приміряють амуніцію

Вчитель 3: Але пам’ятайте, що навіть такий одяг не завжди може вберегти ваше життя. Тому притримуйтесь простих правил безпеки: не гуляйте на полях та узбіччях доріг, не заходьте у зруйновані будівлі, адже там міг залишитись небезпечний снаряд та…

Діти: Вибухнути!

Вчитель 3:  Молодці! Тому, якщо побачите якісь підозрілі предмети, що треба робити?

Діти: Не чіпати їх, покликати дорослих та дзвонити 112!

Вчитель 3: Тепер я на 100% впевнена, що ви будете правильно діяти під час небезпеки. Тримайте ще одну частину пазлу за свою активність!

*віддає їм частинку мозаїки

Ведуча 2: Черговий етап нашого квесту успішно пройдено! Пропоную знов трішки розвіятися та відвідати зону відпочинку, де для вас вже підготували чудову руханку.

*переходять в центр

ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.

Ведуча 1: Ви були дуже активні під час вправи, ми навіть переживали, що хтось захопиться, впаде та пораниться, і ніхто з вас не буде знати що робити в такому випадку!

Діти: Ми знаємо – треба оказати домедичну допомогу!

Ведуча 2: Зараз дізнаємося, наскільки добре ви знаєте, як допомогти людині. Для цього запрошуємо вас до наступної зони.

*ведуть туди

4. ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА – 5 хв.

*усі стоячи групуються біля койки

Вчитель 4: Вітаю, діти! З моїми колегами ми вже повторили стільки правил безпеки. Нажаль, навіть якщо їх чітко виконувати інколи можна випадково травмуватися, яким саме чином?

Діти: Поранитися, вдаритися, опіктися… (згадують інші види травм)… та отримати перелом.

Вчитель 4: Правильно! Перелом взагалі дуже коварна штука, тому що він може бути…

Діти: Відкритим та закритим!

*коротко згадують, чим ці 2 види відрізняться разом з підказками вчителя

Вчитель 4: Добре. Тепер давайте з вами згадаємо, як треба оказувати домедичну допомогу людині, яка, наприклад, зламала руку.

*вибирає добровольця та разом з іншими показує, як треба накладати перев’язку, як фіксувати кінцівку і все найголовніше

Вчитель 4:  Які ви молодці, все знаєте, але пам’ятайте, що усілякі медичні засоби це добре, але вони ж не завжди в нас є під рукою. Уявіть, що хтось зламав кінцівку, а в нас немає спеціальної доски, немає бінтів! Треба вміти знайти їм заміну – якісь звичайні предмети. Озирніться навкруги: чи є тут довгі тверді предмети, якими можна рівно зафіксувати перелом?

Діти: Так! Парасолька, лінійка, швабра.

Вчитель 4: А замість бінтів що можна взяти?

Діти: Ремінь, шнурки з кросівок, шарф.

Вчитель 4: Все вірно. Але ми з вами не лікарі і все одно не зможемо цілком вилікувати постраждалого. Тому, після того, як ми оказали йому домедичну допомогу, що робимо?

Діти: Дзвонимо 103!

Вчитель 4: Молодці! За свої старання ви отримаєте пазл!

*віддає пазлик команді

Ведуча 1: Ми спостерігаємо за вашою командою і заздримо, що вам дісталися такі цікаві завдання! Мені теж хотілося б взяти участь.

Ведуча 2: А ти хіба забула: ми нещодавно зі своїми однокласниками також знімали відео. І якраз щодо пожежної безпеки. Давай покажемо, що в нас вийшло!

*діти сідають в зоні пожежної безпеки

5. ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА – 5 хвилини

(відео виступу ДЮПР)

Ведуча 1: Помітили, що наш ролик присвячений не просто банальним правилам пожежної безпеки, а більш актуальним темам, а саме: як поводитися з електро- та газовими приладами під час блекаутів, що в воєнний час є особливо важливим.

Ведуча 2: Скажіть, а які правила ви запам’ятали з цього відео?

Діти: Не залишати свічку без нагляду, не вмикати газову плиту замість обігрівача, обережно заряджати телефони, а при пожежі дзвонити 101!

Ведуча 1: Прекрасно! В нас теж є приємний сюрприз для вашої команди за ідеальні знання з пожежної безпеки!

*віддають дітям пазлик

Ведуча 1: Пропоную знов трохи відпочити і ще раз завітати до ігрової зони!

*переходять в центр

ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.

Ведуча 2: Що ж, на черзі зона психологічної підтримки, давайте ж дізнаємося, що нас там чекає?

*ведуть до наступної зони

6. ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК – 5 хв.

*усі сідають за стіл

Вчитель 5: Вітаю, ви відвідали так багато зон, згадали стільки правил безпеки. Але іноді життя випробовує нас так, що неможливо почуватися добре. У таких ситуаціях нормально тривожитися, боятися, не спати: такі негативні емоції сильно виснажують. Які саме?

Діти: Сум, страх, агресія, тривога.

Вчитель 5: Так! Коли постійно долаєш життєві труднощі, стрес обов’язково буде виникати. Важливо вміти з ним справлятися, щоб не сталося виснаження. Якщо вже не можеш допомогти собі самостійно, треба скоріше звернутися до …

Діти: Фахівця із психічного здоров’я (психолога, психотерапевта, психіатра), свого сімейного лікаря, на гарячі лінії та онлайн-сервіси, або до тих, хто надає послуги з психологічної реабілітації для дітей та дорослих.

Вчитель 5: Вірно! Гніватись, боятися, хотіти розтрощити все навколо — це не слабкість, а нормальна реакція на ненормальний стан речей. Тому треба навчитися переживати емоційні бурі й рухатись далі. Давайте я вам покажу чудову вправу для цього:

*разом з дітьми робить «Вдих-видих» (з картками прапора та долоні)

Вчитель 5: Супер! Отже ми з вами зрозуміли, що завжди важливо піклуватися не тільки про ваш фізичний стан, але й тримати в порядку свої думки та берегти нерви.

Діти: Так!

ФІНАЛ

Вчитель 5: А я вам хочу нагадати, що впродовж усього квесту по класу безпеки ви збирали пазлики. Пропоную зараз дістати їх та скласти до купи!

*діти намагаються скласти мозаїку і бачать, що одного шматочка не вистачає

Вчитель 5: Ой, точно, я ж забула вам віддати нагороду за ваші старання!

*додає останній фрагмент

Вчитель 5: Діти, подивіться уважно, що ж в нас вийшло?

Діти: Прапор України!

Вчитель 5: А напис прочитаєте?

Діти: Так! «Україна понад усе!»

Вчитель 5: Думаю, всі ці пригоди нагадали вам, які саме правила спроможні вберегти життя. Зараз, нажаль безпеки стало більше, але це ненадовго, бо…?

Діти: Перемога за нами!

Ведуча 1: На цьому наше урочисте відкриття підійшло до кінця! Дякуємо за активну участь усім, хто був залучений до  цієї події: нашим вчителям за чудові квести, команді учнів за їх участь, а нашим гостям, що завітали до нас!

Ведуча 2: Ми усі чудово провели час! Будемо намагатися організовувати такі теплі зустрічі якомога частіше!

ХЕППІ ЕНД

docx
Додано
23 квітня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку