ВСТУП
*зустрічаємо гостей в вестибюлі, хор співає пісню
Ведуча 1: Сьогодні в нас урочистий день – відкриття Класу безпеки! Ця подія не випадкова, адже під час військових дій вкрай важливо дбати про власне життя.
Ведуча 2: Тому, підтримуючи цей Всеукраїнський проект, ми робимо рішучий крок у розвитку гімназії, що дозволить підготувати учнів до неочікуваних ситуацій.
Ведуча 1: Запрошуємо відвідати наш клас!
*ведемо гостей до класу, показуємо де сісти
Ведуча 2: Щиро вітаємо наших гостей! На нашому святі присутні _____. Сідайте зручніше та готуйтеся отримати заряд позитивних емоцій!
Ведуча 1: Як ви бачите, клас поділений на 7 зон. Нашій команді (показує на дітей) треба по черзі пройти усі зони та на кожній виконати тематичні завдання.
Ведуча 2: В якості нагороди за старання вони будуть отримувати пазли. Раджу вам їх зберегти, бо під кінець квесту ці фрагменти ще знадобляться. Все зрозуміло?
Діти: Так!
Ведуча 1: А щоб ви не заблукали, ми з моєю подругою будемо супроводжувати вашу команду.
Ведуча 2: Пропоную почати нашу подорож з зони безпеки дорожнього руху.
*підходять до столу, працюють стоячи
1. ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ – 5 хв.
(на столі перед учнями лежать «запчастини» дорожніх знаків)
Вчитель 1: Вітаю! Підозрюю, що розповідати вам про знаки дорожнього руху немає сенсу - ви їх і так давно знаєте. Правильно?
Діти: Так!
Вчитель 1: Добре тоді скажіть мені, як називаються 6 знаків, які лежать на столі.
*діти коротко кажуть назви
Вчитель 1: З назвами все чудово, а зараз перевіримо, чи так само добре ви пам'ятаєте як вони виглядають візуально. Зараз ви розвертаєтеся до мене спиною, а я швидко розбираю дорожні знаки на "запчастини". Ваше завдання потім – швидко зібрати їх назад.
*діти розвертаються, знаки перемішуються, вони повертаються назад і збирають їх
Вчитель 1: Які ви молодці! Давайте тепер разом згадаємо, що кожен з них означає, тим паче, що деякі з них зустрічаються на проїзжій частині нашого району.
*дуже швидко пройтися по кожному знаку – що вони забороняють чи дозволяють
Вчитель 1: Що ж, ви дуже добре попрацювали, думаю, ви можете отримати пазлик за свої старання!
(віддає шматочок мозаїки)
Ведуча 1: Видно, як добре ви знаєте правила дорожнього руху! Але напевно поза дорогою, на іншій місцевості, ви розгубитеся і не зорієнтуєтеся, що робити в надзвичайній ситуації.
Діти: Ні! Неправда, ми все вміємо!
Ведуча 2: Ну добре, зараз перевіримо, чи правда це. Запрошуємо вас до наступної зони – безпека життєдіяльності!
*усі переходять туди
2. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ – 5 хв.
*сідають за стіл, працюють з магнітною дошкою
Вчитель 2: Рада вас бачити! Сподіваюсь, поки ви добиралися до мене, з вами не сталося ніякої біди. Бо знаєте, зараз такий час, багато небезпек підстерігає нас майже на кожному кроці. Ви напевно пам’ятаєте ви, що усі НС діляться на 3 групи – природного, техногенного та соціального походження. Давайте разом згадаймо, які події до якої групи відносяться!
*діти роздивляються таблицю/картинки на дошці та швидко коментують, які ситуації куди та чому відносяться – особливо уважно показати різницю між двома пожежами
природні НС |
техногенні НС |
соціальні НС |
*фото землетрусу* |
*фото пожежі в будинку* |
*фото пограбування* |
*фото пожежі в лісі* |
*фото аварії* |
*фото війни* |
Вчитель 2: Чудово! Але треба завжди бути готовими до таких моментів і заздалегідь зібрати «тривожну валізку». Нажаль, багато хто не вміє правильно сортувати речі для неї. Зараз перевіримо, як би впоралися з цим завданням ви!
*показує на стіл, де сумка та багато речей
Вчитель 2: Перед вами лежать різноманітні речі, покладіть у рюкзак лише найнеобхідніше, а зайвого не беріть.
*дати час, щоб вони зібрали валізку – до 1 хвилини максимум
Вчитель 2: Бачу ви прекрасно впоралися з поставленою задачею! Поклали лише речі першої необхідності (разом з дітьми перераховує, що саме), а усілякі додаткові аксесуари лишили, щоб не займали зайвого місця. Але мені здається там чогось не вистачає…
(дістає пазлик та віддає дітям)
Ведуча 1: Бачимо, що в екстрених ситуаціях ви точно будете знати, що робити. Проте, трохи відпочити та накопичити сили для наступного завдання теж не завадить, тому хочу запросити вас відвідати зону розвантаження.
*переходять в центр
ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.
Ведуча 2: Ви вже згадали, як правильно поводити себе в надзвичайних ситуаціях та дуже швидко зібрали собі тривожну валізку.
Ведуча 1: Але є небезпеки, до яких ми ніяк не можемо підготуватися заздалегідь – до війни. Давайте ж відвідаємо нашу наступну зону мінної безпеки.
*ведуть до наступної зони
3. МІННА БЕЗПЕКА – 5 хв.
* усі становляться навкруги столу з макетами
Вчитель 3: Рада знов вас зустріти! Бачу ви забажали дізнатися ще більше, то ж давайте починати. Я хочу познайомити вас з різноманітною амуніцією, яка захищає людину від зброї або мін. Це бронежилет, каска, протигаз. Сподіваюся, вона нам ніколи не знадобиться. А чи хоче хто-небудь з вас приміряти їх?
*2-3 дитини приміряють амуніцію
Вчитель 3: Але пам’ятайте, що навіть такий одяг не завжди може вберегти ваше життя. Тому притримуйтесь простих правил безпеки: не гуляйте на полях та узбіччях доріг, не заходьте у зруйновані будівлі, адже там міг залишитись небезпечний снаряд та…
Діти: Вибухнути!
Вчитель 3: Молодці! Тому, якщо побачите якісь підозрілі предмети, що треба робити?
Діти: Не чіпати їх, покликати дорослих та дзвонити 112!
Вчитель 3: Тепер я на 100% впевнена, що ви будете правильно діяти під час небезпеки. Тримайте ще одну частину пазлу за свою активність!
*віддає їм частинку мозаїки
Ведуча 2: Черговий етап нашого квесту успішно пройдено! Пропоную знов трішки розвіятися та відвідати зону відпочинку, де для вас вже підготували чудову руханку.
*переходять в центр
ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.
Ведуча 1: Ви були дуже активні під час вправи, ми навіть переживали, що хтось захопиться, впаде та пораниться, і ніхто з вас не буде знати що робити в такому випадку!
Діти: Ми знаємо – треба оказати домедичну допомогу!
Ведуча 2: Зараз дізнаємося, наскільки добре ви знаєте, як допомогти людині. Для цього запрошуємо вас до наступної зони.
*ведуть туди
4. ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА – 5 хв.
*усі стоячи групуються біля койки
Вчитель 4: Вітаю, діти! З моїми колегами ми вже повторили стільки правил безпеки. Нажаль, навіть якщо їх чітко виконувати інколи можна випадково травмуватися, яким саме чином?
Діти: Поранитися, вдаритися, опіктися… (згадують інші види травм)… та отримати перелом.
Вчитель 4: Правильно! Перелом взагалі дуже коварна штука, тому що він може бути…
Діти: Відкритим та закритим!
*коротко згадують, чим ці 2 види відрізняться разом з підказками вчителя
Вчитель 4: Добре. Тепер давайте з вами згадаємо, як треба оказувати домедичну допомогу людині, яка, наприклад, зламала руку.
*вибирає добровольця та разом з іншими показує, як треба накладати перев’язку, як фіксувати кінцівку і все найголовніше
Вчитель 4: Які ви молодці, все знаєте, але пам’ятайте, що усілякі медичні засоби це добре, але вони ж не завжди в нас є під рукою. Уявіть, що хтось зламав кінцівку, а в нас немає спеціальної доски, немає бінтів! Треба вміти знайти їм заміну – якісь звичайні предмети. Озирніться навкруги: чи є тут довгі тверді предмети, якими можна рівно зафіксувати перелом?
Діти: Так! Парасолька, лінійка, швабра.
Вчитель 4: А замість бінтів що можна взяти?
Діти: Ремінь, шнурки з кросівок, шарф.
Вчитель 4: Все вірно. Але ми з вами не лікарі і все одно не зможемо цілком вилікувати постраждалого. Тому, після того, як ми оказали йому домедичну допомогу, що робимо?
Діти: Дзвонимо 103!
Вчитель 4: Молодці! За свої старання ви отримаєте пазл!
*віддає пазлик команді
Ведуча 1: Ми спостерігаємо за вашою командою і заздримо, що вам дісталися такі цікаві завдання! Мені теж хотілося б взяти участь.
Ведуча 2: А ти хіба забула: ми нещодавно зі своїми однокласниками також знімали відео. І якраз щодо пожежної безпеки. Давай покажемо, що в нас вийшло!
*діти сідають в зоні пожежної безпеки
5. ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА – 5 хвилини
(відео виступу ДЮПР)
Ведуча 1: Помітили, що наш ролик присвячений не просто банальним правилам пожежної безпеки, а більш актуальним темам, а саме: як поводитися з електро- та газовими приладами під час блекаутів, що в воєнний час є особливо важливим.
Ведуча 2: Скажіть, а які правила ви запам’ятали з цього відео?
Діти: Не залишати свічку без нагляду, не вмикати газову плиту замість обігрівача, обережно заряджати телефони, а при пожежі дзвонити 101!
Ведуча 1: Прекрасно! В нас теж є приємний сюрприз для вашої команди за ідеальні знання з пожежної безпеки!
*віддають дітям пазлик
Ведуча 1: Пропоную знов трохи відпочити і ще раз завітати до ігрової зони!
*переходять в центр
ІГРОВА ЗОНА – 3 хв.
Ведуча 2: Що ж, на черзі зона психологічної підтримки, давайте ж дізнаємося, що нас там чекає?
*ведуть до наступної зони
6. ПСИХОЛОГІЧНИЙ РОЗВИТОК – 5 хв.
*усі сідають за стіл
Вчитель 5: Вітаю, ви відвідали так багато зон, згадали стільки правил безпеки. Але іноді життя випробовує нас так, що неможливо почуватися добре. У таких ситуаціях нормально тривожитися, боятися, не спати: такі негативні емоції сильно виснажують. Які саме?
Діти: Сум, страх, агресія, тривога.
Вчитель 5: Так! Коли постійно долаєш життєві труднощі, стрес обов’язково буде виникати. Важливо вміти з ним справлятися, щоб не сталося виснаження. Якщо вже не можеш допомогти собі самостійно, треба скоріше звернутися до …
Діти: Фахівця із психічного здоров’я (психолога, психотерапевта, психіатра), свого сімейного лікаря, на гарячі лінії та онлайн-сервіси, або до тих, хто надає послуги з психологічної реабілітації для дітей та дорослих.
Вчитель 5: Вірно! Гніватись, боятися, хотіти розтрощити все навколо — це не слабкість, а нормальна реакція на ненормальний стан речей. Тому треба навчитися переживати емоційні бурі й рухатись далі. Давайте я вам покажу чудову вправу для цього:
*разом з дітьми робить «Вдих-видих» (з картками прапора та долоні)
Вчитель 5: Супер! Отже ми з вами зрозуміли, що завжди важливо піклуватися не тільки про ваш фізичний стан, але й тримати в порядку свої думки та берегти нерви.
Діти: Так!
ФІНАЛ
Вчитель 5: А я вам хочу нагадати, що впродовж усього квесту по класу безпеки ви збирали пазлики. Пропоную зараз дістати їх та скласти до купи!
*діти намагаються скласти мозаїку і бачать, що одного шматочка не вистачає
Вчитель 5: Ой, точно, я ж забула вам віддати нагороду за ваші старання!
*додає останній фрагмент
Вчитель 5: Діти, подивіться уважно, що ж в нас вийшло?
Діти: Прапор України!
Вчитель 5: А напис прочитаєте?
Діти: Так! «Україна понад усе!»
Вчитель 5: Думаю, всі ці пригоди нагадали вам, які саме правила спроможні вберегти життя. Зараз, нажаль безпеки стало більше, але це ненадовго, бо…?
Діти: Перемога за нами!
Ведуча 1: На цьому наше урочисте відкриття підійшло до кінця! Дякуємо за активну участь усім, хто був залучений до цієї події: нашим вчителям за чудові квести, команді учнів за їх участь, а нашим гостям, що завітали до нас!
Ведуча 2: Ми усі чудово провели час! Будемо намагатися організовувати такі теплі зустрічі якомога частіше!
ХЕППІ ЕНД