Відмінювання прикметників з основою на м'який приголосний в однині та множині

Про матеріал

Відмінювання прикметників з основою на м'який приголосний в однині та множині

Перегляд файлу

Тема: Відмінювання прикметників з основою на м'який приголосний в однині та множині

Мета. Навчальна: Поглибити знання про прикметники, вчити розпізнавати прикметники в реченні, вміти відмінювати прикметники з основою на м’який приголосний; вміти ставити питання, виконувати завдання за зразком.

Розвиваюча: Розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності.

Виховна: Виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Цікаві дії на уроці

Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Одне одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Фронтальна перевірка виконаного завдання.

2. Каліграфічна хвилинка

Жж же жо жу жук

Життя прожити — не поле перейти.

— Як ви розумієте цей вислів?

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова життя.

3. Інтерактивна вправа.

- Зараз ми з вами пригадаємо як поєднувати іменники з прикметником. Вам потрібно утворити іменники з прикметниками (звертаємо увагу на закінчення).

4. Розминка для очей.

- Зробимо невеличку розминку для наших оченят. Уважно слідкуйте і повторюйте вправи.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над прикметниками, будемо вчитися відмінювати прикметники, зіставляти і розрізняти відмінкові закінчення прикметників з орієнтацією на м’який приголосний основи.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в групах

— Розгляньте таблицю відмінювання прикметників на с. 70 підручника.

— З’ясуйте принципи її укладання. (Учні звертають увагу на кінцевий приголосний основи, визначають закінчення прикметників.)

Звіт кожної групи про результати спостережень.

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 70)

3. Первинне закріплення (вправа 171, с. 71)

- Зараз ми з вами виконаємо вправу 171. Уважно прочитайте завдання. Учні відмінюють подані прикметники, позначають їх закінчення.

4. Фізкультхвилинка

- Треба трішки відпочити. Станьте зручно і повторюйте вправи.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Вправа усно (вправа 172, с. 71)

2. Інтерактивна вправа.

- Зараз ми з вами відвідаємо магічну бібліотеку. Вам потрібно розділити слова на дві групи. Перша група «Тверда», а друга група «М’яка». Звертайте увагу на закінчення основи.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися про відмінювання прикметників?

— Від чого залежить відмінкове закінчення прикметників?

— Які прикметники належать до м’якої групи?

— Якими є особливості відмінювання прикметників м’якої групи?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 173 (с. 71); вивчити правило (с. 71).

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку