Тема: Віднімання виду 45-7, 53-9 способом округлення.
Мета: ознайомити учнів із відніманням чисел виду 45-7, 53-9 способом округлення; вчити розв’язувати задачі за допомогою виразу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття відповідальності.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання (с. 62, завдання 341; 342.)
Завдання 341
— Порівняйте пари прикладів у кожному стовпчику та їх відповіді.
Завдання 342
— Скількох сосисок не долічилася мама?
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви вправлятиметесь у відніманні одноцифрового числа від двоцифрового способом округлення.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 62–63)
Завдання 343. Робота в парах
— Розкладіть фломастери і підставки.
Завдання 344. Колективне опрацювання матеріалу
— Розгляньте, як виконали віднімання.
45 – 7 = 45 – 10 + 3 = 35 + 3 = 38
53 – 9 = 53 – 10 + 1 = 43 + 1 = 44
Завдання 345
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, як виконати віднімання способом округлення.
Завдання 346
Учні добирають числові дані та розв’язують задачу за допомогою виразу. Учитель перевіряє.
Завдання 347; 348
Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Задачі порівнюються.
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Робота над задачами
Розв’яжіть задачу трьома способами. ( (24 + 16) – 4 = 36; (24 – 4) + 16 = 36; (16 – 4) + 24 = 36)
3. Розв’язування логічних задач
а) 23; 33; 43; ; 63; ;
б)12; 7; 13; 7; 14; ; .
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Чого навчалися на уроці?
— Наведіть приклади використання прийому округлення під час віднімання одноцифрового числа від двоцифрового.
VII. Домашнє завдання
С. 63, завдання 349; 350.