Урок на тему: "Відношення. Основна властивість відношення"

Про матеріал

У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати поняття відношення і розв'язувати вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Тема уроку:    Відношення. Основна     властивість відношення

Мета уроку:

  • навчальна: сформу­вати уяву про поняття відношення двох чисел, його змісту, властивості, а також сформувати уяву про взаємно обернені відношення;
  • розвивальна: формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях;
  • виховна: виховувати  взаємоповагу, акуратність в записах,  інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самостійність|із|. |посібн

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки для самостійної роботи, кубик з запитаннями, картки для гри та сигнальні картки.

Методи, форми і прийоми:

  прийом «Розумовий куб»|джерельних|;

     прийом «Приховані літери»;

     стратегія «Сюрприз»;

     стратегія  «Наведи лад»;

     гра «Мовчанка»;

     гра «День - ніч»;

     рефлексія.     

Очікувані|сподівані| результати:

У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати поняття відношення і розв'язувати вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин.

 

 

 

Хід уроку

    І. Організаційний момент

    ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

    ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Прийомом «Приховані літери» (Зафарбуй комірки таблиці). Перевірка таблиці множення. Робота в парах

Давайте відгадаємо загадку і дізнаємося, що сьогодні нам знадобиться на уроці.                                       “ На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,

      Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш”.

10

3

8

9

4

5

2

14

80

90

15

21

63

31

11

18

27

16

49

36

  1. 1) 2*2        6) 7*2       11)7*7

2) 2*5        7)3*7        12)8*2

3) 3*1        8)5*3         13)9*3

4) 3*3        9)6*3         14)9*7

5) 4*2        10)6*6

 

2

12

70

25

18

15

60

45

14

49

64

24

9

16

36

63

21

20

29

56

  1. 1)2*1         6) 7*7        11)9*7

2)9*2         7) 8*8       12)7*8

3)7*2         8) 8*3       

4)3*3         9) 5*5       

5)3*7         10)5*9

 

4

3

9

15

6

10

19

21

12

16

20

27

18

14

17

30

24

25

22

8

 

  1. 1) 3*1       6) 3*6        11)4*2            

2)  3*2       7) 3*7       12)4*4

3)  3*3       8) 3*8        13) 4*5

4)  3*4       9) 3*9       

5)   3*5      10)3*10

 

2

1

0

4

6

7

11

8

10

3

9

12

14

19

21

16

18

32

36

20

  1.               1) 2*1       6) 2*6        11)3*1

2) 2*2        7)2*7        12)3*3

3) 2*3        8)2*8        

4) 2*4        9)2*9        

5) 2*5        10)2*10

 

4

81

72

20

16

15

25

24

28

8

12

32

36

3

7

40

10

1

0

5

  1. 1)4*1        6)4*6         11)5*1         

           2) 4*2        7)4*7        12)5*2

3) 4*3        8)4*8        

4) 4*4        9) 4*9       

5) 4*5        10)4*10

 

36

81

20

5

49

25

7

18

28

35

40

10

0

42

30

12

1

45

4

15

  1. 1)5*1         6)5*6         11)6*3                

           2)5*2         7) 5*7      

3)5*3         8) 5*8       

4)5*4         9) 5*9       

5)5*5         10)6*2

 

З Н А Н Н Я

  1.  Прийом «Розумовий куб» (На кожній грані кубика записане одне запитання. Учень кидає кубик і відповідає на запитання, яке опинилось зверху )

Виразіть:

  •  1 т у центнерах (10 ц )
  • 2 см у міліметрах (20 мм)
  • 3 грн у копійках (300 коп)
  • 5 м у дециметрах (50 дм)
  • 2 год у хвилинах (120 хв)
  • 4 ц у кілограмах (400 кг)

ІV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1. Поняття відношення двох чисел.
    Приклади. Як читається частка двох чисел?
  2. Що показує відношення чисел а і b, якщо: а) а < b; б) а > b?
  3. Як знайти відношення величин, що виражені:

а) однією одиницею вимірювання;                                                                              б) різними одиницями вимірювання?

 4. Основна властивість відношення.                                                       

  1. Обернені відношення.

 

 

Відношення і їх властивості

  1. Означення:

Вираз, що є часткою чисел а і b, відмінних від нуля, називається відношенням чисел а і b. (записується а : b, або , читають а відноситься до b ).  Числа а і b називають членами відношення. Якщо виконати ділення першого члена відношення на другий, то дістанемо число, що є значенням відношення.

= а : b — відношення а до b.

2. Що показує:

а) якщо а < b, то а : b показує, яку частину становить а до b;

б) якщо а > b, то а : b показує, у скільки разів а більше за b.

 

3.  а)Значення відношення однойменних величин є числом без найменування

б) значення відношення різнойменних величин є новою величиною, найменування якої відрізняється від найменувань даних величин

4. Значення відношення не зміниться, якщо його члени помножити або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля

 а : b =   a:  b = 

5. Відношення і — називають взаємно оберненими

Приклад

1. 30 : 60 — відношення 30 до 60;                         30 : 60 = 0,5 (30 і 60 – члени відношення, 0,5 – значення відношення)

90 : 15 — відношення 90 до 15.

90 : 15 = 6 (90 і 15 – члени відношення,                   6 – значення відношення)

 

 

 

 

 

а) 3:4 показує, що 3 становить від 4 частину.                                                                             б) 5:3 показує, що 5 більше від 3 у = раза.

 

3.  а) 3 см : 5 мм = 30 мм : 5 мм = = 6

б) 50 м : 2 с = 25м/с

 

 

 

 

 

 

;  

 

 

V. Формування вмінь

1. Усна вправа

Гра «День - ніч»

  1.      : 3 = 4                       16 : 4 = 4                     20 : 2 = 11                         7 : 1 = 1

10 : 20 = 0,2                  6 : 2 = 3                       20 : 40 = 0,5                      1 : 5 = 0,5

  1. Робота біля дошки

Знайдіть  значення відношення:

а) 375 до 15                            г) до

б) 102 до 30                            д) 12 м до 6 см

в) 15 до 45                              е) до

3.Гра «Мовчанка» (Робота з сигнальними картками. Червона – так, синя – ні)

Чи є взаємно оберненими відношення:

а)                     б)

в)  8 : 11 і 22 : 16               г) 3 : 4 і 8 : 6

4. Самостійна робота «Наведи лад» (Сполучити приклад з відповіддю)

Користуючись основною властивістю відношення скоротіть відношення:

а) б) ;         в) ;          г) ;         д)

; ; ; ; ;

VІ. Підбиття підсумків уроку

Стратегія «Сюрприз».   з яскравої «чарівної скриньки» дістаю заздалегідь підготовлені картки, учні дають відповіді на запитання, заповнюють пропуски )

Картка 1.  а : b  або  читають …….

Картка 2. а : b, тоді числа а і b  називаються ……

Картка 3. Основна властивість відношення = ………….

Картка 4. Основна властивість відношення = ………….

Картка 5. Наведіть приклад взаємно обернених відношень?

Картка 6. і — називають ……………….

VІІ. Рефлексія

       Як би ти оцінив свої здобутки на уроці:

images 

1   «Я все зрозумів»

3   «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
допускаю помилки».

                      «Я майже нічого не зрозумів, нове правило для мене дуже                 складне»

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

             

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

10

3

8

9

4

5

2

14

80

90

15

21

63

31

11

18

27

16

49

36

  1. 1) 2*2        6) 7*2       11)7*7

2) 2*5        7)3*7        12)8*2

3) 3*1        8)5*3         13)9*3

4) 3*3        9)6*3         14)9*7

5) 4*2        10)6*6

 

2

12

70

25

18

15

60

45

14

49

64

24

9

16

36

63

21

20

29

56

  1. 1)2*1         6) 7*7        11)9*7

2)9*2         7) 8*8       12)7*8

3)7*2         8) 8*3       

4)3*3         9) 5*5       

5)3*7         10)5*9

 

4

3

9

15

6

10

19

21

12

16

20

27

18

14

17

30

24

25

22

8

 

  1. 1) 3*1       6) 3*6        11)4*2            

2)  3*2       7) 3*7       12)4*4

3)  3*3       8) 3*8        13) 4*5

4)  3*4       9) 3*9       

5)   3*5      10)3*10

 

2

1

0

4

6

7

11

8

10

3

9

12

14

19

21

16

18

32

36

20

  1.     1) 2*1       6) 2*6        11)3*1

2) 2*2        7)2*7        12)3*3

3) 2*3        8)2*8        

4) 2*4        9)2*9        

5) 2*5        10)2*10

 

4

81

72

20

16

15

25

24

28

8

12

32

36

3

7

40

10

1

0

5

 

  1. 1)4*1        6)4*6         11)5*1         

           2) 4*2        7)4*7        12)5*2

3) 4*3        8)4*8        

4) 4*4        9) 4*9       

5) 4*5        10)4*10

 

 

36

81

20

5

49

25

7

18

28

35

40

10

0

42

30

12

1

45

4

15

  1. 1)5*1         6)5*6         11)6*3                

           2)5*2         7) 5*7      

3)5*3         8) 5*8       

4)5*4         9) 5*9       

5)5*5         10)6*2

Виразіть:

1 т у центнерах

Виразіть:

2 см у міліметрах

Виразіть:

3 грн у копійках

 

Виразіть:

5 м у дециметрах

Виразіть:

2 год у хвилинах

Виразіть:

4 ц у кілограмах

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1.  а : b  або  читають …….

Картка 2. а : b, тоді числа а і b  називаються ……

Картка 3. Основна властивість відношення = ………….

Картка 4. Основна властивість відношення = ………….

Картка 5. Наведіть приклад взаємно обернених відношень?

Картка 6. і — називають ………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 лютого
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку