Урок на тему: "Відношення. Основна властивість відношення"

Про матеріал

У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати поняття відношення і розв'язувати вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок з теми: Урок з використанням ІКТ технологій 6 клас математика Вчитель математики Перехрестівського НВК Демедюк О.М.

Номер слайду 2

сформу­вати уяву про поняття відношення двох чисел, його змісту, властивості, а також сформувати уяву про взаємно обернені відношення

Номер слайду 3

Прийом «Приховані літери» 10 3 8 9 4 5 2 14 80 90 15 21 63 31 11 18 27 16 49 36 2 12 70 25 18 15 60 45 14 49 64 24 9 16 36 63 21 20 29 56 4 3 9 15 6 10 19 21 12 16 20 27 18 14 17 30 24 25 22 8 4 3 9 15 6 10 19 21 12 16 20 27 18 14 17 30 24 25 22 8 4 81 72 20 16 15 25 24 28 8 12 32 36 3 7 40 10 1 0 5 36 81 20 5 49 25 7 18 28 35 40 10 0 42 30 12 1 45 4 15

Номер слайду 4

Прийом «Розумовий куб» 1 т у центнерах 2 см у міліметрах 3 грн у копійках 5 м у дециметрах 2 год у хвилинах 4 ц у кілограмах

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Поняття відношення двох чисел. Приклади. Як читається частка двох чисел? 2. Що показує відношення чисел а і b, якщо: а) а < b; б) а > b? 3. Як знайти відношення величин, що виражені: а) однією одиницею вимірювання; б) різними одиницями вимірювання? 4. Основна властивість відношення. 5. Обернені відношення. План вивчення теми

Номер слайду 6

1. Поняття відношення двох чисел. Приклади. Як читається частка двох чисел? Вираз, що є часткою чисел а і b, відмінних від нуля, називається відношенням чисел а і b. Записують відношення a : b або читають а відноситься до b Приклади відношень:

Номер слайду 7

Члени відношення Якщо виконати ділення першого члена відношення на другий, то дістанемо число, що є значенням відношення. Приклад: значення відношення члени відношення

Номер слайду 8

2. Що показує відношення чисел а і b, якщо: а) а < b; б) а > b? а) якщо а < b, то а : b показує, яку частину становить а до b; б) якщо а > b, то а : b показує, у скільки разів а більше за b. Приклади:

Номер слайду 9

3. Як знайти відношення величин, що виражені: а) однією одиницею вимірювання; б) різними одиницями вимірювання? а)значення відношення однойменних величин є числом без найменування б) значення відношення різнойменних величин є новою величиною, найменування якої відрізняється від найменувань даних величин 3 см : 5 мм = 30 мм : 5 мм = 6 50 м : 2 с = 25м/с Приклади:

Номер слайду 10

4. Основна властивість відношення. Приклади:

Номер слайду 11

5. Обернені відношення. Приклади:

Номер слайду 12

Гра «День - ніч» Неправильна відповідь Правильна відповідь

Номер слайду 13

Робота біля дошки Знайдіть значення відношення: а) 375 до 15 б) 102 до 30 в) 15 до 45

Номер слайду 14

Гра «Мовчанка» НІ Так

Номер слайду 15

«Наведи лад» Самостійна робота Скоротити відношення

Номер слайду 16

Підбиття підсумків уроку «Стратегія »

Номер слайду 17

Рефлексія «Я все зрозумів» «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу» «Я майже нічого не зрозумів,»

Номер слайду 18

Домашнє завдання

Номер слайду 19

Перегляд файлу

Тема уроку:    Відношення. Основна     властивість відношення

Мета уроку:

  • навчальна: сформу­вати уяву про поняття відношення двох чисел, його змісту, властивості, а також сформувати уяву про взаємно обернені відношення;
  • розвивальна: формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях;
  • виховна: виховувати  взаємоповагу, акуратність в записах,  інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самостійність|із|. |посібн

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки для самостійної роботи, кубик з запитаннями, картки для гри та сигнальні картки.

Методи, форми і прийоми:

  прийом «Розумовий куб»|джерельних|;

     прийом «Приховані літери»;

     стратегія «Сюрприз»;

     стратегія  «Наведи лад»;

     гра «Мовчанка»;

     гра «День - ніч»;

     рефлексія.     

Очікувані|сподівані| результати:

У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати поняття відношення і розв'язувати вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин.

 

 

 

Хід уроку

    І. Організаційний момент

    ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

    ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Прийомом «Приховані літери» (Зафарбуй комірки таблиці). Перевірка таблиці множення. Робота в парах

Давайте відгадаємо загадку і дізнаємося, що сьогодні нам знадобиться на уроці.                                       “ На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,

      Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш”.

10

3

8

9

4

5

2

14

80

90

15

21

63

31

11

18

27

16

49

36

  1. 1) 2*2        6) 7*2       11)7*7

2) 2*5        7)3*7        12)8*2

3) 3*1        8)5*3         13)9*3

4) 3*3        9)6*3         14)9*7

5) 4*2        10)6*6

 

2

12

70

25

18

15

60

45

14

49

64

24

9

16

36

63

21

20

29

56

  1. 1)2*1         6) 7*7        11)9*7

2)9*2         7) 8*8       12)7*8

3)7*2         8) 8*3       

4)3*3         9) 5*5       

5)3*7         10)5*9

 

4

3

9

15

6

10

19

21

12

16

20

27

18

14

17

30

24

25

22

8

 

  1. 1) 3*1       6) 3*6        11)4*2            

2)  3*2       7) 3*7       12)4*4

3)  3*3       8) 3*8        13) 4*5

4)  3*4       9) 3*9       

5)   3*5      10)3*10

 

2

1

0

4

6

7

11

8

10

3

9

12

14

19

21

16

18

32

36

20

  1.               1) 2*1       6) 2*6        11)3*1

2) 2*2        7)2*7        12)3*3

3) 2*3        8)2*8        

4) 2*4        9)2*9        

5) 2*5        10)2*10

 

4

81

72

20

16

15

25

24

28

8

12

32

36

3

7

40

10

1

0

5

  1. 1)4*1        6)4*6         11)5*1         

           2) 4*2        7)4*7        12)5*2

3) 4*3        8)4*8        

4) 4*4        9) 4*9       

5) 4*5        10)4*10

 

36

81

20

5

49

25

7

18

28

35

40

10

0

42

30

12

1

45

4

15

  1. 1)5*1         6)5*6         11)6*3                

           2)5*2         7) 5*7      

3)5*3         8) 5*8       

4)5*4         9) 5*9       

5)5*5         10)6*2

 

З Н А Н Н Я

  1.  Прийом «Розумовий куб» (На кожній грані кубика записане одне запитання. Учень кидає кубик і відповідає на запитання, яке опинилось зверху )

Виразіть:

  •  1 т у центнерах (10 ц )
  • 2 см у міліметрах (20 мм)
  • 3 грн у копійках (300 коп)
  • 5 м у дециметрах (50 дм)
  • 2 год у хвилинах (120 хв)
  • 4 ц у кілограмах (400 кг)

ІV. Вивчення нового матеріалу

План вивчення теми

  1. Поняття відношення двох чисел.
    Приклади. Як читається частка двох чисел?
  2. Що показує відношення чисел а і b, якщо: а) а < b; б) а > b?
  3. Як знайти відношення величин, що виражені:

а) однією одиницею вимірювання;                                                                              б) різними одиницями вимірювання?

 4. Основна властивість відношення.                                                       

  1. Обернені відношення.

 

 

Відношення і їх властивості

  1. Означення:

Вираз, що є часткою чисел а і b, відмінних від нуля, називається відношенням чисел а і b. (записується а : b, або , читають а відноситься до b ).  Числа а і b називають членами відношення. Якщо виконати ділення першого члена відношення на другий, то дістанемо число, що є значенням відношення.

= а : b — відношення а до b.

2. Що показує:

а) якщо а < b, то а : b показує, яку частину становить а до b;

б) якщо а > b, то а : b показує, у скільки разів а більше за b.

 

3.  а)Значення відношення однойменних величин є числом без найменування

б) значення відношення різнойменних величин є новою величиною, найменування якої відрізняється від найменувань даних величин

4. Значення відношення не зміниться, якщо його члени помножити або поділити на одне й те саме число, відмінне від нуля

 а : b =   a:  b = 

5. Відношення і — називають взаємно оберненими

Приклад

1. 30 : 60 — відношення 30 до 60;                         30 : 60 = 0,5 (30 і 60 – члени відношення, 0,5 – значення відношення)

90 : 15 — відношення 90 до 15.

90 : 15 = 6 (90 і 15 – члени відношення,                   6 – значення відношення)

 

 

 

 

 

а) 3:4 показує, що 3 становить від 4 частину.                                                                             б) 5:3 показує, що 5 більше від 3 у = раза.

 

3.  а) 3 см : 5 мм = 30 мм : 5 мм = = 6

б) 50 м : 2 с = 25м/с

 

 

 

 

 

 

;  

 

 

V. Формування вмінь

1. Усна вправа

Гра «День - ніч»

  1.      : 3 = 4                       16 : 4 = 4                     20 : 2 = 11                         7 : 1 = 1

10 : 20 = 0,2                  6 : 2 = 3                       20 : 40 = 0,5                      1 : 5 = 0,5

  1. Робота біля дошки

Знайдіть  значення відношення:

а) 375 до 15                            г) до

б) 102 до 30                            д) 12 м до 6 см

в) 15 до 45                              е) до

3.Гра «Мовчанка» (Робота з сигнальними картками. Червона – так, синя – ні)

Чи є взаємно оберненими відношення:

а)                     б)

в)  8 : 11 і 22 : 16               г) 3 : 4 і 8 : 6

4. Самостійна робота «Наведи лад» (Сполучити приклад з відповіддю)

Користуючись основною властивістю відношення скоротіть відношення:

а) б) ;         в) ;          г) ;         д)

; ; ; ; ;

VІ. Підбиття підсумків уроку

Стратегія «Сюрприз».   з яскравої «чарівної скриньки» дістаю заздалегідь підготовлені картки, учні дають відповіді на запитання, заповнюють пропуски )

Картка 1.  а : b  або  читають …….

Картка 2. а : b, тоді числа а і b  називаються ……

Картка 3. Основна властивість відношення = ………….

Картка 4. Основна властивість відношення = ………….

Картка 5. Наведіть приклад взаємно обернених відношень?

Картка 6. і — називають ……………….

VІІ. Рефлексія

       Як би ти оцінив свої здобутки на уроці:

images 

1   «Я все зрозумів»

3   «Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді
допускаю помилки».

                      «Я майже нічого не зрозумів, нове правило для мене дуже                 складне»

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

             

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

10

3

8

9

4

5

2

14

80

90

15

21

63

31

11

18

27

16

49

36

  1. 1) 2*2        6) 7*2       11)7*7

2) 2*5        7)3*7        12)8*2

3) 3*1        8)5*3         13)9*3

4) 3*3        9)6*3         14)9*7

5) 4*2        10)6*6

 

2

12

70

25

18

15

60

45

14

49

64

24

9

16

36

63

21

20

29

56

  1. 1)2*1         6) 7*7        11)9*7

2)9*2         7) 8*8       12)7*8

3)7*2         8) 8*3       

4)3*3         9) 5*5       

5)3*7         10)5*9

 

4

3

9

15

6

10

19

21

12

16

20

27

18

14

17

30

24

25

22

8

 

  1. 1) 3*1       6) 3*6        11)4*2            

2)  3*2       7) 3*7       12)4*4

3)  3*3       8) 3*8        13) 4*5

4)  3*4       9) 3*9       

5)   3*5      10)3*10

 

2

1

0

4

6

7

11

8

10

3

9

12

14

19

21

16

18

32

36

20

  1.     1) 2*1       6) 2*6        11)3*1

2) 2*2        7)2*7        12)3*3

3) 2*3        8)2*8        

4) 2*4        9)2*9        

5) 2*5        10)2*10

 

4

81

72

20

16

15

25

24

28

8

12

32

36

3

7

40

10

1

0

5

 

  1. 1)4*1        6)4*6         11)5*1         

           2) 4*2        7)4*7        12)5*2

3) 4*3        8)4*8        

4) 4*4        9) 4*9       

5) 4*5        10)4*10

 

 

36

81

20

5

49

25

7

18

28

35

40

10

0

42

30

12

1

45

4

15

  1. 1)5*1         6)5*6         11)6*3                

           2)5*2         7) 5*7      

3)5*3         8) 5*8       

4)5*4         9) 5*9       

5)5*5         10)6*2

Виразіть:

1 т у центнерах

Виразіть:

2 см у міліметрах

Виразіть:

3 грн у копійках

 

Виразіть:

5 м у дециметрах

Виразіть:

2 год у хвилинах

Виразіть:

4 ц у кілограмах

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1.  а : b  або  читають …….

Картка 2. а : b, тоді числа а і b  називаються ……

Картка 3. Основна властивість відношення = ………….

Картка 4. Основна властивість відношення = ………….

Картка 5. Наведіть приклад взаємно обернених відношень?

Картка 6. і — називають ………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 лютого
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку