Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну
Мета уроку: розглянути поняття втоми й перевтоми; поглибити знання учнів про значення сну в житті людини й визначити умови здорового сну.
Очікувані результати: учні мають розпізнавати активний і пасивний відпочинок; учні мають розпізнавати ознаки перевтоми та аналізувати можливості попередження перевтоми; учні мають аналізувати наслідки недосипання для здоров'я і навчання.
Обладнання:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну
Мета уроку: розглянути поняття втоми й перевтоми; поглибити знання учнів про значення сну в житті людини й визначити умови здорового сну.
Очікувані результати: учні мають розпізнавати активний і пасивний відпочинок; учні мають розпізнавати ознаки перевтоми та аналізувати можливості попередження перевтоми; учні мають аналізувати наслідки недосипання для здоров’я і навчання.
Обладнання:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
1.1. Привітання, фізкультхвилинка.
1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. Обговорення.
2.2. «Розумники й розумниці».
Відгадування загадок про активний відпочинок.
Дві в руках, дві на ногах —
Не провалишся в снігах,
А поїдеш легко ти
І залишиш два сліди.
(Лижі)
Гру цю люблять всі на світі:
І батьки, і їхні діти.
М’яч. Удар. І крики: «Гол!»
Це чудова гра…
(Футбол)
Все літо стояли,
Зими чекали,
Діждали пори —
Помчали з гори.
(Санчата)
3.1. Повідомлення теми уроку.
3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.
3.3. Проблемні запитання.
— Чи можна самостійно визначити ознаки перевтоми?
— Чи потрібно попереджувати перевтому?
План пояснення нового матеріалу
1. Відпочинок: активний і пасивний. (Робота в групах.)
Завдання групам:
Навести приклади активного (непарні групи) і пасивного (парні групи) відпочинку. (Можна використовувати матеріал підручника.)
Представники груп по черзі записують у відповідний стовпчик таблиці на дошці по одному прикладу (і так по колу). Приклади не можна повторювати.
Перемагає група, яка навела найбільше прикладів.
Активний відпочинок |
Пасивний відпочинок |
|
|
2. Гіподинамія. (Пояснення.)
3. Втома й перевтома. (Пояснення з елементами бесіди.)
4. Сон. Умови здорового сну. (Пояснення з елементами бесіди.)
5.1. Виконання фізичних вправ для запобігання перевтоми.
5.2. Фронтальна бесіда.
1. Що таке перевтома? Як вона виникає?
2. Як впливає перевтома на здоров’я?
3. Як попередити перевтому?
4. Чи потрібне сучасній людині фізичне навантаження?
5.3. Відповіді на проблемні запитання.
Підсумкова бесіда
Учні самостійно підбивають підсумки уроку, визначають головні моменти та формулюють висновки.
7.1. Завдання для всього класу.
Підручник: ____________________________________________
Робочий зошит: ________________________________________
7.2. Індивідуальні завдання.
1. Складіть свій комплекс вправ для фізкультхвилинки.
2. Як можна попередити гіподинамію при довготривалій роботі на комп’ютері?