Відпочинок у Буковелі. Звук [л], [л’], буква Л л.

Про матеріал
Розробка уроку навчання грамоти (читання) у 1 класі (I семестр). Мета: вчити учнiв правильно вимовляти звуки [л], [л’], позначати їх літерами Л, л («ел»); закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви, виробляти навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати фонематичний слух, естетичні смаки, збагачувати словниковий запас; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Українська мова.Читання.

 

Тема. Відпочинок у Буковелі.
           Звук [л], [л], буква Л л.

 

Мета:  вчити учнiв правильно вимовляти звуки [л], [л], позначати їх літерами Л, л («ел»); закріплювати вміння розрізняти функціональне значення звука і букви, виробляти навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати фонематичний слух, естетичні смаки, збагачувати словниковий запас; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: піраміди слів, предметні малюнки та звукові складові моделі до них,
фішки; макет сонечка, малюнки до загадок, зошити, плакат «Правильно сиди під час письма».                                                                                                                        

Тип уроку: урок комплексного застосування знань,умінь і навичок.                         

 Хід уроку

I. Організаційний момент.

Встаньте, діти, всі рівненько.

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе.

Дзвоник дав сигнал – пора.

Починаєм, дітвора.

II. Повторення вивченого матеріалу)

     (Актуалізація н

  1. Повторення вивчених букв і звуків.

Читання пірамід
             о  во                                                         во  на

          у        ву                                                    но        ва

      и                ви                                            во              ни

  а                          ва                                     ни                    ва

і                                ві                              вов                           на
 

  1. Відгадування загадок, поєднання загадок зі звуко-складовими моделями (с.71)

III. Мотивація навчальної діяльності.

 

  1. Вивчення скоромовки.

Лис ласкає лисеня,

А лосиха – лосеня,

Лев ласкаво лапою

Левенятко ляпає .

  1. Виділення звукі в [л], [л] зі скоромовки.
    - Які звуки найчастіше зустрічалися в цьому вірші ? [л], [л]
    - Назвіть слова з цими звуками.

 

IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
      Отже, ви здогадались, що сьогодні на уроці ви вивчатимете звуки [л], [л],                      навчитеся друкувати букву, яка їх позначає на письмі. На вас чекають цікаві завдання, ігри.

 

V.  Ознайомлення з новим звуком. 

  1. Артикуляція звуків [л], [л], віднесення їх до приголосних.
    Під час вимови звука [л] кінчик язика піднімається і впирається у верхні передні зуби. Струмінь повітря проходить через рот по боках язика, між язиком і щокою. Голосові звязки напружені та утворюють голос. Тому звук [л] приголосний дзвінкий. Він має мяку пару – звук [л], а глухої пари він не має. Місце звука [л] серед приголосних.

 

 

  1. Чистомовка
    Ла-ла-ла - квіточка мала,
    Ло-ло-ло - їдемо в село,
    Лу-лу-лу - лі лію поллю,
    Ли-ли-ли - квіти полили.
     
  2. Гра «Утвори слово зі звуків і вкажи місце звука у слові»
    іс],    [сіл],     [лос],      [слон],
    = o  -      = o =       - o =         - - o -
    Викладіть модель слова, яке означає назву тварини
    лось
                       Де живуть?
    слон
  3. Гра «Упіймай звук»
    Коли ви чуєте в вірші звук [л], [л] – хлопайте у долоні
    Лось і лосенятко з ним,
    Ліс для лосів - рідний дім.
    Літо в ліс гукнуло осінь,
    Лист летить на спини лосям
    - Про кого йшлося у вірші? (про лосів)
    - А що для лосів рідний дім? (ліс)
    - А що летить на спину лосям? (лист)

    Фізкультхвилинка
     

VI. Робота за Букварем.

  1. Бесіда за змістом малюнка.
    - Кого вы бачите на малюнку?
    - Що роблять діти?
    - Діти, хто здогадався де відпочивають діти? (У горах).
    - Хто знає назву? (Укр.Карпати).
    - Де знаходяться (Показати на карті).
    - Це чудове місто у ірзні пори року. Гарні краевиди. Прекрасне місце для відпочинку в різні пори року.
    - Зараз яка пора року закінчується?
    - Незабаром прийде….
     
  2. Показ слайдів
    - природа Карпат.
    - відпочинок у Буковелі.
     
  3. Розбір схем слів
  4. Складання речення за схемою

    Діти відпочивають у горах.
  5. Написання друкованої літери.

    Послухайте ще один вірш:
    Лис малий і більший лис
    По гриби ходили в ліс.
    Заздрить білка в лісі лису
    Лис лисички ніс із лісу.
    - Про кого йдеться у вірші?
    - А про які  лисички говориться?


Фізкультхвилинка для очей
Продовження

 

VII. Робота за Букварем.

  1. Читання складів хором, ланцюжком.
  2. Читання слів ланцюжком.
    З’ясування значень слів.
  3. Читання тексту «У Буковелі».

 

VIII Підсумок уроку.

  1. Гра « Мікрофон по колу».
    - З якими звуками познайомилися?
    - Які це звуки?
    - Якою літерою позначають звуки?
    - Яка це літера?
  1. Пофантазуймо! «Л-гра»
    - Ким ти хочеш бути?
    - Яке імя ти собі обрав би?
    - Яких звірів ти завів би?
    - Що ти їв би?
    - Куди їздив відпочивати? (До Буковелю).
  2. А тепер прикрасимо наше дерево.
    Багато відповідали – помаранчевий
    Робили помилки – жовтий
    Не відповідали - зелений
  3. За що подякуємо нашому уроку?
    Працювали всі старанно
    I почули у кінці,
    Що у нашім першім класі
    Діти - просто молодці!
     

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Чупир Олена
Додано
9 березня
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку