Тема. Відрізок. Довжина відрізка. Побудова відрізків за даними розмірами.
Завдання уроку:
Корекційно-розвивальна: повторити й уточнити зміст понять «точка», «відрізок», «геометрична фігура»; сформувати вміння розпізнавати відрізки, зображувати їх за допомогою лінійки, описувати поняття «відрізок», «точка»; повторити співвідношення між основними одиницями вимірювання відрізків. повторити назви компонентів при множенні і діленні;
Навчально-корекційна: формувати уміння знаходити значення виразів із буквою; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву;
Корекційно-виховна: виховувати любов до математики, почуття відповідальності за роботу в колективі.
Тип уроку: повторення, систематизація та доповнення знань.
Обладнання: підручник, зошит, олівець, ластик, ручка, лінійка.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. НПП. Учні промовляють - "Люблю я свій розум, увагу і паміть. Працює мій мозок. І вчусь я старанно. сприймаю все нове, і мислю логічно. учителя слово здійсню я практично!"
ІІ. Актуалізація опорних знань
Для початку пригадаємо, що ми робили на минулому уроці. Перевіремо виконання д.з. Метод «Коментованого пояснення» один приклад.
Усні вправи
Як сполучити точки А і В найкоротшою лінією? Як тепер називаються точки А і В?
Відповідь. Найкоротша лінія — відрізок АВ (ВА). А, В — кінці відрізка.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
Відповідь. Довжина CD дорівнює 1 см або CD = \ см.
Відповідь. С лежить між А і В (С належить відрізку АВ). АВ, АС, ВС — відрізки; АВ = 5 см; АС = 2см; ВС = 3 см; АВ = АС + ВС.
Висновки:
ФІЗК-ХВИЛИНКА. А тепер всі дружно встали, Будемо робити вправи: Руки-вгору, руки-вниз.
І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись - На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали. Раз-присіли, другий-встали. Знов за парти ми сідаєм.
У мандрівку знов рушаєм.
III. Відпрацювання навичок. Письмові вправи
накреслити відрізок АВ довжиною 3 см.
Накреслити відрізок СД довжиною 6 см.
Накреслити відрізок з різними видами ліній.
Накресли відрізок завдовжки 15 см і поділи його на 3 рівні частини.
- Отже учні, що нам потрібно зробити?
- А як нам рівно поділити відрізок на 3 частини? (потрібно 15: 3)
- Скільки сантиметрів вийшла кожна частина (5 см)
- То що нам потрібно спочатку зробити? (накреслити відрізок 15 см)
- А потім? ( поділити цей відрізок на 3 частини, кожна частина завдовжки 5 см.)
Частку чисел 18 і 3 збільшили на 6. (12)
2) Суму чисел 9 і 15 поділили на 3. (8 )
3) Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3. (4)
4) Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3. (9)
12 8 4 9
IV. Підсумок уроку
Слід ще раз звернутися до рисунків і умовних записів, які було отримано під час практичної роботи (див. II), і повторити з учнями основні поняття уроку.
V. Домашнє завдання: Приклади на дидактичній картці.