Відрізок. Довжина відрізка. Побудова відрізків за даними розмірами.

Про матеріал
Повторити й уточнити зміст понять «точка», «відрізок», «геометрична фігура»; сформувати вміння розпізнавати відрізки, зображувати їх за допомогою лінійки, описувати поняття «відрізок», «точка»; повторити співвідношення між основними одиницями вимірювання відрізків. повторити назви компонентів при множенні і діленні.
Перегляд файлу

Тема. Відрізок. Довжина відрізка. Побудова відрізків за даними розмірами.

Завдання уроку:

Корекційно-розвивальна: повторити й уточнити зміст понять «точка», «відрізок», «гео­метрична фігура»; сформувати вміння розпізнавати відрізки, зображува­ти їх за допомогою лінійки, описувати поняття «відрізок», «точка»; повто­рити співвідношення між основними одиницями вимірювання відрізків. повторити назви компонентів  при множенні і діленні;

Навчально-корекційна: формувати уміння знаходити значення виразів із буквою; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву;

Корекційно-виховна: виховувати любов до математики, почуття відповідальності за роботу в колективі.

Тип уроку: повторення, систематизація та доповнення знань.

Обладнання: підручник, зошит, олівець, ластик, ручка, лінійка.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. НПП. Учні промовляють - "Люблю я свій розум, увагу і паміть. Працює мій мозок. І вчусь я старанно. сприймаю все нове, і мислю логічно. учителя слово здійсню я практично!"

ІІ. Актуалізація опорних знань

Для початку пригадаємо, що ми робили на минулому уроці. Перевіремо виконання д.з. Метод «Коментованого  пояснення» один приклад.

Усні вправи

  1. Назвіть лінії і фігури, відомі з початкової школи (див. рис).

 

  1. Позначте в зошиті дві точки А і В. Сполучіть їх між собою двома різни­
    ми лініями.

Як сполучити точки А і В найкоротшою лінією? Як тепер називаються точки А і В?

Відповідь. Найкоротша лінія — відрізок АВ (ВА). А, В — кінці відрізка.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

  1. Позначте в зошиті точки С і D на відстані 2 клітинок. Чому дорівнює
    довжина відрізка CD?

Відповідь. Довжина CD дорівнює 1 см або CD = \ см.

  1. Позначте в зошиті точки М і N на відстані 6 клітинок одна від одної;
    точки Е і F — на відстані 8 клітинок одна від одної. Чому дорівнюють
    довжини відрізків MN і СD?   Відповідь.  MN = 3 см; EF = 4 см.

 

  1. Накресліть відрізок АВ довжиною 5 см. Поставте між точками А і В точку С. Де знаходиться точка С? Які нові фігури при цьому утворили­ся? Відмірте довжини частин і порівняйте їх суму з довжиною відрізка АВ. Що ви помітили?

Відповідь. С лежить між А і В (С належить відрізку АВ). АВ, АС, ВС відрізки; АВ = 5 см; АС = 2см; ВС = 3 см; АВ = АС + ВС.

Висновки:

  • найкоротша лінія, що сполучає дві різні точки — відрізок; до конспекту
  • дві точки, сполучені відрізком, називаються кінцями відрізка; до конспекту
  • два відрізки, що сумістяться у разі накладання, називаються рівними; рівні відрізки мають однакові (рівні) довжини;
  • точка ділить відрізок на два відрізки; якщо знайти довжину цих відрізків, то їх сума дорівнює довжині даного відрізка.

 

ФІЗК-ХВИЛИНКА. А тепер всі дружно встали,  Будемо робити вправи: Руки-вгору, руки-вниз.

               І легесенько прогнись.    Покрутились, повертілись -   На хвилинку зупинились.

                Пострибали, пострибали.  Раз-присіли, другий-встали.  Знов за парти ми сідаєм.

               У мандрівку знов рушаєм.

III. Відпрацювання навичок.   Письмові вправи

накреслити відрізок АВ довжиною 3 см.

Накреслити відрізок СД довжиною 6 см.

Накреслити відрізок з різними видами ліній. 

 Накресли відрізок завдовжки 15 см і поділи його на 3 рівні частини.

- Отже учні, що нам потрібно зробити?

- А як нам рівно поділити відрізок на 3 частини? (потрібно 15: 3)

- Скільки сантиметрів вийшла кожна частина (5 см)

- То що нам потрібно спочатку зробити? (накреслити відрізок 15 см)

- А потім? ( поділити цей відрізок на 3 частини, кожна частина завдовжки 5 см.)

 

Частку чисел 18 і 3 збільшили на 6. (12)

2) Суму чисел 9 і 15 поділили на 3. (8 )

3) Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3. (4)

4) Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3. (9)

12  8  4  9

 

IV. Підсумок уроку

Слід ще раз звернутися до рисунків і умовних записів, які було отри­мано під час практичної роботи (див. II), і повторити з учнями основні поняття уроку.

 

V. Домашнє завдання:  Приклади на дидактичній картці.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 квітня
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку