Відсоткові розрахунки на розчини.

Про матеріал
Людину завжди цікавило використання відсотків в повсякденному житті: акції в магазині, отримання прибутків в банках, у медицині, на виборах, в розчинах. Ось у молочному ряді ми бачимо кифір із написами 1%, 2,5%, 3,2%. Тут відсотки показують жирність кифіру, тобто вміст жиру у продукті.
Перегляд файлу

Тема   «Відсоткові  розрахунки на  розчини»  (6 клас)

                                                                            «Що  вмієте,  того не  забувайте,

                                                                                        А  чого  не  вмієте,  тому  навчайтесь

                                                                                                                        В.  Мономах

 

Мета:  навчальна  -  закріпити  навички  розв'язування  задач  на  відсотки різного  типу;

              розвиваюча – розвиток  кругозору,  мислення,  пам'яті,  само і взаємоконтролю;

             виховна  -   виховання інтересу  до  вивчення  предмета,  вміння працювати  в  парах,  у  групі.

Тип  уроку.  Урок – екскурсія.

 

Структура  уроку

І.  Початок  уроку ( 7 хв.)

         1)  мотивація  -  1 хв.;

         2) повторення  правил   -  2 хв.;           

         3) виконання  усних  вправ  -  4хв;        

ІІ.  Основна  частина  уроку.  Робота  в  групах (в  кожній  групі помічник)  (35 хв.)

ІІІ.  Підведення  підсумків.  Домашнє  завдання.  (3  хв.)

 

Х І Д   У Р О К У

І.  Початок  уроку.

1)  Мотивація.

     Людину завжди цікавило використання відсотків в повсякденному житті: акції в  магазині , отримання прибутків в банках, у медицині, на виборах, у статистиці, у кулінаріїї, в розчинах. Що ж означають відсотки в розчинах? Ось у молочному ряду ми бачимо кефір із написами 1%, 2,5%, 3,2%.  Тут відсотки показують жирність кифіру, тобто вміст жиру у продукті.

       Сьогодні  ми  з  вами   завітаємо  до  хімічної  лабораторії  і  попрацюємо  з  розчинами  речовини,  як  справжні  лаборанти.

  «Незакінчені  речення». Повторення  правил:

      а) «Відсоток -…»

      б) «Щоб  знайти  відсоток  від  числа …»

      в)  «Щоб знайти  число за  його  відсотком …»

      г) «Щоб  знайти  відсоткове  відношення  чисел …»

 

3) «Ланцюжок» . Виконання  усних  вправ:

     а) виразити  у  вигляді  дробу: 1%,  56%,  9%,  3,5%,   4,71%,   0,862%;

     б) представити  у  вигляді  відсотків:  0,32;  0,08;  0,543;  1,6;  2,198;

     в) знайти  1%  від  63;  25%  від 100;

     г) знайти  число,  якщо  1%  становить  5;  20%  становить  60;

     д)  скільки  відсотків становить  число  2  від  10;  25  від  200.   

 

ІІ.  Основна  частина  уроку.

Робота  в  групах  (3групи).  Щоб працювати в  хімічній  лабораторії,   нам  потрібно знати,  що  таке  «концентрація речовини»?

 

Концентрація   речовини  -  відношення  маси    речовини  до  маси  розчина. 

 

Робота  з  підручником.   Задача  № 2 ( 870).

                                          Якою буде концентрація  розчину  солі,  якщо  в  1  кг  води

                                          рас творити:  1)  200 г   солі;  2) 500 г  солі?

                                           Розв'язування.

  1. 200 г  від  1000 г,  200 :  1000 * 100%  = 20%;
  2. 500 г  від  1000 г,  500 :  1000 *  100%  =  50%.

Відповідь:  20%,   50%.

 

Запитання  до   класу.   Що  буде  з  масою  розчину   і  з  масою  солі (речовини),  якщо:

  • 1  ситуація  -  до  розчину  солі (речовини)  долити  дистильованої  води?

                       -   маса  розчину  збільшиться,

                       -   маса  солі (речовини)  залишиться . 

  • 2  ситуація  - з   розчину  солі (речовини) випарити  воду?
  • маса  розчину  зменшиться,
  • маса  солі  (речовини) залишиться.
  • 3  ситуація  -  до  розчину  солі (речовини)  добавити  солі  (речовини)?
  • маса  розчину  збільшиться,
  • маса  солі (речовини)  збільшиться.

 

Робота  з  підручником.  Задача    2  (871).  (Розв’язуємо  разом)

                                     У  посудину, що містить   7,5  кг   12%- го  розчина  солі,   додали 

                                     1,5 кг  води.  Скільки  становить  концентрація  солі?

                                      Розв'язування.

  1. 12%   від  7,5 кг,  7,5 :  100 *  12 = 0,9 (кг) - солі  у  12%-у  розчину;
  2.  7,5 + 1,5 =  9 (кг) – маса  всього  розчину;
  3. 0,9 кг   від  9 кг,  0,9 : 9 *  100% =  10%  -  концентрація  розчину.

Відповідь:  10 %

 

Задача № 3 ( для  груп  самостійна  робота).

 І  група. У  посудину,що  містить   5 кг   12% - го  розчина  речовини,   додали  7 кг  води. Скільки  становить  концентрація  речовини?        (Відповідь:  5 %).

 ІІ  група. У  посудину,що  містить   7 кг   14%- го  розчина  речовини,   додали  7 кг  води. Скільки  становить  концентрація  речовини?        (Відповідь:   7 %).

ІІІ  група. У  посудину,що  містить   5 кг   15%- го  розчина  речовини,   додали  7 кг  води. Скільки  становить  концентрація  речовини?         (Відповідь: 6,25 %).

 

Задача № 4.  (Розв’язуємо  разом).

                                              Змішали   4 літра  15 % -го розчину  речовини  з  6  літрами 

                                              25 %   розчину  цієї ж  речовини. 

                                              Скільки  становить  концентрація одержаного   розчину?

                                               Розв’язання.

  1.  15%   від  4 л.,  4 : 100* 15 = 0,6  (л.) – речовини  першого  розчину;
  2.  25 %  від  6 л.,  6 : 100 * 25 = 1,5 (л.) – речовини  другого  розчину;
  3. 0,6  +  1,5  =  2,1 (л.) – уся  речовина;
  4. 4 + 6 = 10  (л.)  -  увесь  розчин;
  5. 2,1 л   від  10 л.,   2,1: 10 * 100%  =  21 %  - концентрація  розчину.
  6. Відповідь:  21%. 

 

Задача № 5   ( для  груп  самостійна  робота ).

 Змішали  3 літра  25 % -го розчину  речовини  з  12  літрами  15 %   розчину  цієї ж  речовини.   Скільки  становить   концентрація одержаного   розчину?      (відповідь:  17 %).

 

 

  6. (Розв’язуємо  разом).

                                              Змішали  деяку  кількість  15 % -го розчину  речовини  з 

                                              такою  ж  кількістю  19%  розчину  цієї ж  речовини. 

                                              Скільки  становить  концентрація одержаного   розчину?

                                           Розв’язування.

Нехай  маса  розчину  буде  х,  тоді:

  1. 15 %  від  хх: 100 * 15  = 0,15х   -  маса  речовини  першого  розчину;
  2. 19%  від   х,  х : 100 * 19=  0,19х  -   маса речовини  другого  розчину;
  3. 0,15 х  +  0,19х = 0,34 х   - маса усієї  речовини;
  4. х х  =  2 х  -  маса  всього  розчину;
  5. 0,34 х   від  2х  ,   0,34 х : 2х * 100%  =  17%  -  концентрація  розчину.
  6. Відповідь:  17%.

 Задача № 7  ( для груп самостійна  робота).

І  група . Змішали  деяку  кількість  19 % -го розчину  речовини  з  такою  ж  кількістю  13%  розчину  цієї ж  речовини. Скільки  становить  концентрація одержаного   розчину?    (Відповідь:  16%).

ІІ  група . Змішали  деяку  кількість  20 % -го розчину  речовини  з  такою  ж  кількістю  14 %  розчину  цієї ж  речовини. Скільки  становить  концентрація одержаного   розчину?    (Відповідь:  17%).

ІІІ  група . Змішали  деяку  кількість  16 % -го розчину  речовини  з  такою  ж  кількістю  12%  розчину  цієї ж  речовини. Скільки  становить  концентрація одержаного   розчину?    (Відповідь:  14%).

 

ІІІ. Підведення  підсумків.  Закінчити  речення  «Сьогодні на  уроці я  навчився …»

  Домашнє  завдання.  §  19  п.  4 -6  розібрати,  № 802,    836  виконати

 

 .

docx
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
2644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку