Відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими.

Про матеріал
Мета уроку: формування понять спільного перпендикуляра, відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими. Розвивати логічне мислення і математичну культуру мовлення. Виховувати в учнів охайність, розвивати увагу, їхню творчу та розумову активність; прищеплювати їм інтерес до математики.
Перегляд файлу

Урок №

Тема уроку. Відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими.

Мета уроку: формування понять спільного перпендикуляра, відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими. Розвивати логічне мислення і математичну культуру мовлення. Виховувати в учнів охайність, розвивати увагу, їхню творчу та розумову активність; прищеплювати їм інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: дошка, кольорова крейда, підручник.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Учитель перевіряє організацію і готовність робочих місць учнів до уроку, налаштовує клас на роботу, фіксує прізвища відсутніх.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відпо­вісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домаш­нього завдання. Учні називають правильні відповіді до завдань Д/з.              

ІІІ. Актуалізація опорних знань Фронтальне опитування.

1) Які дві площини називаються перпендикулярними?

2) Сформулюйте ознаку перпендикулярності площин.

3) Як розташована пряма, яка лежить в одній із двох перпендику­лярних площин і перпендикулярна до лінії перетину цих площин, відносно другої площини?

4) Як розташована лінія перетину двох площин, які перпендикуля­рні, відносно третьої площини, що перетинає їх по перпендикуляр­них прямих.

2. Групове виконання задачі №1 за записами, зроб­леними на дошці перед уроком.

Задача № 1

Дано:

АА1(АВС); ВВ1(АВС); АВ = ВС = АС = 2м, СА1=3м, СВ1 = 7 м; А1К1 = К1В1 (рис. 224).

Знайти: CK1.

Розв'язання

1) Із ΔАА1С АА1 = = = (м).

2) Із ΔВВ1С  ВВ1 = = = 3 (м).

3) К1К (АВС), К1К = = = 2 (м).

4) Із ΔАСК  CK = = = (м).

5) Із ΔKK1С СК1 = = = (м). Відповідь, м.

Запитання до класу

1) Чому трикутник АА1С — прямокутний?

2) Чому трикутник ВВ1С — прямокутний?

3) Визначте вид чотирикутника АА1В. Чим буде відрізок KK1 для чотирикутника АА1В ? Як знайти довжину відрізка КК1 ?

4) Як по-іншому можна було знайти довжину відрізка СК?

 

ІV. Повідомлення теми, завдань і мети уроку

Записали в зошитах число, класна робота. Сьогодні ми розпочинаємо вивчати нову тему: «Відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими.». Спробуйте сформулювати мету і завдання сьогоднішнього уроку.
 

V.  Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

Систематизація відомостей про мимобіжні прямі

Запитання до класу

1) Як можуть розташовуватися дві прямі у просторі?

2) Які прямі називаються мимобіжними?

3) Як через одну з мимобіжних прямих провести площину, паралель­ну другій прямій?


4) Чи можна через дві мимобіжні прямі провести паралельні між собою площи­ни? Якщо так, то як це зробити? (Ви­конується побудова на дошці і в зоши­тах учнів (рис. 225)).

Якщо точка В — точка перетину пря­мих а1 і b і АВ α , то яке взаємне розташування прямої АВ і прямих а і b?


Спільним перпендикуляром до двох мимобіжних прямих на­зивається відрізок з кінцями на цих прямих, перпендикуля­рний до кожної з них.

Формування поняття відстані між мимобіжними прямими та вмінь знаходити її  (с. 139)

 

VІ. Закріплення і осмислення знань учнів

Розв'язати письмово №

Правильні відповіді:

 

VІІ. Оголошення і пояснення домашнього завдання

 Опрацювати §13, с. 139, розв'язати письмово №   

 

VІІІ. Підбиття підсумків уроку 

Сьогодні на уроці ми розглянули нову тему: «Відстані у просторі: від точки до площини, від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, між мимобіжними прямими.».

Запитання до класу:

  1. Що таке спільний перпендикуляр до мимобіжних прямих?
  2. Сформулюйте властивості спільного перпендикуляра до мимобіж­них прямих.
  3. Що таке відстань між мимобіжними прямими?
  4. Чому дорівнює відстань між мимобіжними прямими?
  5. Відстань між мимобіжними прямими а і b дорівнює 20 см. Через ці прямі проведено паралельні площини α і β так, що а лежить в α, a b лежить в β. Укажіть, які з наведених тверджень правильні, а які — неправильні:

1) довжина спільного перпендикуляра прямих а і b дорівнює 10 см;

2) відстань між площинами α і β дорівнює 20 см;

3) відстань між прямою а і площиною р дорівнює 15 см;

4) довжина відрізка з кінцями на прямих а і b може дорівнювати 22 см.

Оголошення, обґрунтування і виставлення оцінок учням, які працювали на уроці.

Учитель підводить підсумки, проставляє бали проти кожного прізвища, аналізує дії учасників вказує на допущені помилки, заслуховує міркування учнів.

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Геометрія (академічний рівень) 10 клас (Бурда М.І., Тарасенкова Н.А.)
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
2283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку