Відверта розмова з батьками, про гендерне виховання дитини.
Що таке гендерне виховання дитини?
Що таке гендер?
Для чого нам це потрыбно?
Коли ми чуємо слово «гендер» - більшість з нас одночасно уявляє чоловіка та жінку, їх протистояння. І відповідно до нашої статі, ми починаємо спіспівчувати тій чи іншій особистості.
Ви запитаєте, для чого нашим дітям, ще таким маленьким, знати про дорослі відносини? Для чого засмічувати мозок дитини, не потрібною інформацією?...
А я вам відповім, що ця тема стосується не лише дорослих, не лише нас з вами, а й наших маленьких крихіток.
Вони щойно прийшли до першого класу. Більшість з дітей відвідували дитячий садок, і вже знайомилися з «гендер», але деякі учні – не знають, що це, і кого воно стосується.
Що ж таке гендер? Що ж таке стать?
Гендер, ґендер (англ. gender — «стать», від лат. genus — «рід») — у феміністичних та гендерних дослідженнях соціально-біологічна характеристика, через яку визначаються поняття «чоловік» і «жінка»[1], психосоціальні, соціокультурні ролі чоловіка і жінки як особистостей, а також психо-біологічні особливості, на які впливає біологічна стать[2], цілісна психічна репрезентація статі, сповнена неповторним динамічним глибинним, когнітивним та поведінковим поняттям жіночого та чоловічого, здобута індивідом у результаті набуття індивідуального гендерного досвіду[3]. Тобто гендер — це певний соціальний конструкт, який визначає соціальну стать людини.
Стать — біологічно, часто генетично, зумовлений поділ біологічних організмів на самців та самиць (для людей — на чоловіків та жінок).
У більшості організмів стать визначається набором специфічних статевих хромосом. При цьому одна з статей є гомохромосомною (2 однакові хромосоми: у людей це жінка, набір ХХ), а інша — гетерохромосомною (2 різні хромосоми: у людей це чоловік, набір XY).
Прослухали визначення цих слів, і, щось не складається картинка? Так ви праві! Якщо більш детально розібратися, стать і гендер – це разні речі та поняття.
Гендерні стереотипи - уявлення про соціальні ролі для чоловіків і жінок, які базуються, передусім, на біологічних ознаках.
Нас виховували, що якщо чоловік, то це зазвичай – сила, рішення, важкі професії… Якщо ж мова йшла про жінку, то це – ніжність,краса,м’якість характеру, домашні справи, виховування дітей… Це все і є стереотипи, що прив’язані до статі людини.
Ми з вами живемо в такий період, що кожен хоче дійти до поняття «рівності». Гендерна рівність – це участь у процесах прийняття рішень і розподілі ресурсів незалежно від статі.
Чому я вважаю, що гендерне виховання дуже актуальне для дітей? Тому що, в наш час, кожна людина має право здобувати, вирішувати, приймати все що їй потрібно, а найголовніше на рівних засадах, не звертаючи увагу на те, хто вона – чоловік чи жінка.
Кожен батько бажає, щоб його донька була гарною, ніжною дівчинкою, але в той самий час – щоб вона була сильною і вміла за себе постояти…Правильно?
Кожна мати – бажає бачити свого сина сильним, сміливим, хоробрим, але водночас добрим, ввічливим…Чи не так?
Моя мета – це виховувати особистість, що буде повністю соціалізованою, цілеспрямованою, яка буде чітко розуміти свої бажання, ставити перед собою цілі, а найголовніше, щоб вона досягала їх, не зважаючи на те, для якої статі, більш стереотипно, відповідає та чи інша ціль.
Ми повинні в наших дітях бачити особистості, а не дівчинку чи хлопчика; допомагати їм вирішувати складні питання, не зважаючи на ваші вподобання; наші діти гідні кращого життя. Наша з вами головна задача, пояснити дітям рівність між хлопчиком і дівчинкою, завдяки чому вони стануть більш впевненими в своїх діях.
Для цього я пропоную вам курс гендерного виховання, приєднуйтеся до нас, приходьте на заняття, повторюйте та проговорюйте з дітьми наші виховні години:
ВГ «Я «гендер», Я «стать»?!», ГС «Я хочу бути рівним!», «Бажання мого дитинства», «Я особистість.», «Ким я хочу стати»…
Тренінг: «Хто ти?», «Коло друзів», «Моя мета, я йду до цілі», «А ти на моєму місці?»…
Відеоогляди, бесіди з психологом школи, добірка зустрічей з батьками різних професій…
Дякую за увагу!