Відвідування уроків при самооцінюванні

Про матеріал
Форма спостереження за проведенням навчального заняття (самооцінювання ЗЗСО)
Перегляд файлу

Форма спостереження за навчальним заняттям       Сторінка 1

Додаток 10

до наказу Державної служби

якості освіти України

від 09.01.2020  № 01-11/1

(в редакції наказу Державної

служби якості освіти України

від ________ №___________

Форма спостереження за проведенням навчального заняття (самооцінювання)

Адміністратор: Дячук Т.І., ЗДНР

 

№з/п
навчального заняття

 

 

Аспекти заняття/показники

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

Ос. к-ли

НЗ 11

Ос. к-ли

НЗ 12

Ос. к-ли

Дата проведення

01.10

05.10

06.10

07.10

08.10

08.10

09.10

12.10

13.10

15.10

16.10

16.10

Клас

2

  4-Б

9-А

5-А

3-А

11

10-А

5-Б

11

6-Б

1-Б

9-Б

Предмет (курс)

Українська мова

Математика

Геометрія

Математика

Літературне читання

Українська мова

Зарубіжна література

Фізична культура

Історія України

Англійська мова

Українська мова (читання)  

Біологія

Вчитель

Рябий Г.М.

Чорнокожа О.В.

Погорєлов О.М.

Вовк М.М.

Фока О.С.

Фуштей П.Я. 

Кузик В.О.

Олексюк О.М.

Киселиця А.М.

Вірста Ю.М.

Ткачук О.Д.

Михайлюк Т.Г.

Булига Л.Д.

Мета відвідування:

Організація освітнього простору ( НУШ), використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Ефективність планування педагогічної діяльності;

формування в учнів відповідальності за результати свого навчання.

Організація системи оцінювання  навчальних досягнень учнів.

Адаптація учнів 5 класу; ефективність планування педагогічної діяльності.

Стан викладання предмета

Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Організація процесу підготовки учнів до ЗНО; формування в учнів відповідальності за результати свого навчання.

Використання сучасних технологій навчання.

Формування здоров’язберігаючих компетентностей засобами уроку.

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

Рівень професійної компетентності вчителя. Організація системи оцінювання  навчальних  досягнень учнів.

Організація освітнього простору

 ( НУШ), використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Використання сучасних освітніх технологій. Ефективність планування педагогічної діяльності.

Кількість учнів присутніх на навчальному занятті

26

19

17

18

20

16

18

20

16

 

 

 

Кількість дітей з особливими освітніми потребами присутніх на навчальному занятті

-

-

-

-

1

-

-

-

-

 

 

 

*Інструктаж з питань безпеки життєдіяльності (у разі необхідності)

 

 

 

 

 

 

 

+

 

 

 

 

  1. Під час проведення навчального заняття спостерігався розвиток і формування ключових компетентностей

з/п

Ключова компетентність

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Спілкування державною мовою

+

+

+

+

+

+

+

+

+

 

 

 

2.

Спілкування іноземними мовами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Математична грамотність

 

+

+

+

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Компетентності у галузі природничих наук

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Екологічна компетентність

 

 

 

 

+

 

 

+

 

 

 

 

6.

Інформаційно-комунікаційна компетентність

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

7.

Навчання впродовж життя

+

+

 

+

+

+

 

+

 

 

 

 

8.

Громадянська і соціальна компетентність

+

 

 

 

+

 

+

+

+

 

 

 

9.

Культурна компетентність

+

 

 

 

 

+

+

 

+

 

 

 

10.

Ініціативність і підприємливість

-

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Інноваційність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота учнів під час проведення навчального заняття

з/п

Перелік тверджень

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Усі учні працювали під час проведення навчального заняття із зацікавленням, співпрацювали між собою

 

 

 

 

+

 

 

+

 

 

 

 

2.

Більшість учнів працювала під час проведення навчального заняття

+

+

+

+

 

+

+

 

+

 

 

 

3.

Переважна більшість учнів були пасивними під час проведення заняття (переважало монологічне мовлення педагога над діалогічним мовленням педагога з учнями)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Усі учні були пасивні під час проведення заняття, не залучались до роботи (домінувало монологічне мовлення вчителя)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Оцінювання результатів навчання під час проведення навчального заняття

№ з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Оцінює результати навчання учнів, відповідно до  розроблених критеріїв

 +

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

2.

Оприлюднює критерії оцінювання результатів навчання

+

+

+

+

+

+

+

+

+

 

 

 

3.

Надає учням час на обдумування відповіді

+

+

+

+

+

+

 

 

+

 

 

 

4.

Супроводжує відповідь учня уточнювальними запитаннями

+

+

+

 

+

+

+

 

+

 

 

 

5.

Забезпечує зворотний зв’язок щодо якості виконання/виконаного завдання

+

+

 

 

+

 

 

 

+

 

 

 

6.

Спрямовує оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня

+

+

 

 

+

 

 

+

 

 

 

 

7.

Використовує прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів

+

+

 

+

+

+

 

 

+

 

 

 

8.

Відзначає досягнення учнів, підтримує у них бажання навчатися

+

+

 

 

+

+

+

+

 

 

 

 

9.

Добирає домашнє завдання, спрямоване на оволодіння ключовими компетентностями, озвучує критерії його оцінювання

+

+

 

+

 

+

 

 

 

 

 

 

10.

Дає учням можливість вибору рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Спрямованість навчального заняття на формування суспільних цінностей

№ з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Спрямовує зміст навчального матеріалу на виховання в учнів: патріотизму, поваги до державної мови, культури, законів

 +

 

 

 

+

+

+

+

+

 

 

 

2.

Розвиває в учнів загальнолюдські цінності (соціальну емпатію, толерантність, інклюзивну культуру тощо)

 

 

 

 

+

 

+

+

 

 

 

 

3.

Розвиває в учнів навички співпраці та культуру командної роботи

 +

+

+

 

+

+

+

+

 

 

 

 

  1. Використання інформаційно-комунікаційних технологій, обладнання, засобів навчання

з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Використовує інформаційно-комунікаційні технології, що сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей

 +

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

2.

Використовує електронні освітні ресурси

 +

+

+

+

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Використовує медіаресурси з навчальною метою

 

 

 

 

+

 

+

 

 

 

 

 

4.

Використовує мережу Інтернет для пошуку навчальної інформації, виконання онлайн-завдань тощо

 

 

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

5.

Використовує обладнання та засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів

 +

+

 

+

+

+

+

+

+

 

 

 

 

  1. Комунікація з учнями

з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Співпрацює з учнями на засадах партнерства

 +

 

 

 

+

+

 

 

+

 

 

 

2.

У роботі з учнями застосовує авторитарний  підхід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Вислуховує та сприймає думки учнів, їх погляди

 +

+

+

+

+

+

 

 

 

 

 

 

4.

Застосовує особистісно орієнтований підхід

 +

 

 

+

+

+

+

+

 

 

 

 

5.

Дотримується принципів академічної доброчесності

+

 

 

 

+

+

+

 

+

 

 

 

  1. Організація роботи з учнями з особливими освітніми потребами (за потреби)

з/п

Діяльність учителя

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

1.

Планує роботу під час проведення навчального заняття із урахуванням індивідуальних потреб учнів з особливими освітніми потребами

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

2.

Адаптує/модифікує зміст навчального матеріалу до індивідуальних освітніх можливостей учнів з особливими освітніми потребами

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

3.

Використовує спеціально розроблені завдання та залучає до спільної роботи учнів з особливими освітніми потребами

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

4.

Дотримується відповідності темпу навчального заняття індивідуальним навчальним можливостям учнів з особливими освітніми потребами

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

5.

Забезпечує корекційну спрямованість освітнього процесу

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

6.

Конструктивно співпрацює з асистентом учителя/асистентом дитини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Використовує корекційні (дидактичні) засоби навчання під час роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  1. Узагальнена таблиця відповідей вчителів

 

№з/п

Перелік тверджень

НЗ 1

НЗ 2

НЗ 3

НЗ 4

НЗ 5

НЗ 6

НЗ 7

НЗ 8

НЗ 9

НЗ 10

НЗ 11

НЗ 12

Практична діяльність (уміння здійснити рефлексію діяльності за результатами проведеного навчального заняття)

1.

Учитель робить всебічний аналіз проведеного навчального заняття, уміє визначити рівень досягнення мети навчального заняття, відзначає досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, уміє визначати напрями вдосконалення проведеного навчального заняття

 +

+

 

 

+

+

 

 

 

 

 

 

2.

Учитель робить всебічний аналіз проведеного навчального заняття, бачить досягнення і слабкі сторони у своїй роботі, але потребує допомоги у визначенні напрямів вдосконалення проведеного навчального заняття

 

 

+

+

 

 

+

+

+

 

 

 

3.

Учитель може зробити аналіз тільки окремих фрагментів навчального заняття і не може визначити напрямів удосконалення проведеного навчального заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Учитель не може зробити аналіз проведеного навчального заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Планування роботи

5.

Помітна системність роботи вчителя при складанні календарно-тематичного плану (навчально-тематичної програми), учитель самостійно складає календарно-тематичний план, враховуючи умови роботи і специфіку класів, у яких він викладає. Учитель самостійно визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. Тема навчального заняття відповідає календарно-тематичному плануванню. Календарно-тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти

 +

+

 

 

+

+

+

 

 

 

 

 

6.

Учитель самостійно складає календарно-тематичний план і визначає послідовність вивчення тем та кількість годин на їх вивчення. Тема навчального заняття відповідає календарно-тематичному плануванню. Календарно-тематичне планування відповідає освітній програмі закладу освіти

 

 

+

+

 

 

 

+

+

 

 

 

7.

Учитель потребує методичної допомоги в складанні календарно-тематичного плану, догматично підходить до використання навчальної (модельної) програми. При складанні календарно-тематичного плану не враховуються умови роботи та специфіка класу, у якому він викладає. Тема навчального заняття не відповідає календарно-тематичному плануванню. Календарно-тематичне планування не відповідає освітній програмі закладу освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

У вчителя відсутній календарно-тематичний план

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та медіаресурсів в освітній діяльності

9.

Інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, реалізації технологій дистанційного та змішаного навчання, інформуванні учнів. Учитель розробляє та використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем на різних етапах педагогічної діяльності – при підготовці до навчального заняття, проведенні навчального заняття, оцінюванні навчальних досягнень, зворотного зв’язку, інформуванні учнів. Учитель використовує інтерактивну платформу для реалізації технологій змішаного та дистанційного навчання (за потреби), а також електронні освітні ресурси у своїй роботі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Інформаційно-комунікаційні технології використовуються вчителем тільки на етапі підготовки до проведення навчальних занять. Інтерактивна платформа не використовується педагогом для реалізації технологій дистанційного та змішаного навчання. Учитель використовує електронні освітні ресурси у своїй роботі

 +

+

+

+

+

+

+

+

+

 

 

 

12.

Учитель не має навичок з використання інформаційно–комунікаційних технологій у власній діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Застосування системи оцінювання результатів навчальних досягнень учнів у практичній діяльності

13.

Учитель розробляє критерії оцінювання під час обов’язкових видів робіт, організаційних форм проведення навчальних занять. За допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті навчального заняття. Надає учневі зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити, пропонує способи поліпшення, а не просто констатує виконання відміткою або словами «добре - погано». Спостерігає за тим, як учні справляються із завданнями. Використовує методики самооцінювання і взаємооцінювання учнів

 +

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

14.

Учитель за допомогою питань перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття, наскільки успішно учні досягають того, що заявлено в меті навчального заняття. Вчитель оцінює роботи або відповіді учнів, спираючись на розроблені критерії оцінювання. Надає учневі зворотний зв’язок щодо якості виконання завдання: пояснює, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити. Спостерігає за тим, як учні справляються із завданнями

 

 

+

+

 

+

+

+

+

 

 

 

15.

Учитель під час проведення навчального заняття не перевіряє, наскільки добре учні зрозуміли цілі і завдання навчального заняття. Не оприлюднює критерії оцінювання результатів навчання, але використовує критерії при оцінювання роботи або відповідей учнів. Вчитель надає учням час на обдумування відповіді, перш ніж отримати відповідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Учитель не оприлюднює критерії оцінювання результатів навчання. Під час перевірки робіт та відповідей учнів не простежується чіткості у критеріях оцінювання. Учням не надається час на обдумування відповідей. Оцінка використовується як засіб покарання. Система оцінювання вчителя не спрямована на відстежування індивідуального прогресу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Примітки:

НЗ1 Рябий Г.М.

Організавує  освітній   простір  2 класу ( НУШ) відповідно до вимог, використовує  сучасні освітні  підходи до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Зауваження:  вчитель сказала на уроці  «неправильно» і зразу запитала : «Хто знає, як правильно?».

НЗ 2 Чорнокожа О.В.

Ефективно  планує педагогічну діяльность ; активно працює над формуванням в учнів відповідальності за результати свого навчання;  забезпечує  компетентнісний  підход у викладанні.

Зауваження:  критерії оцінювання результатів навчання учнів доводяться до учнів, але не були  чіткими і зрозумілими .

НЗ 3 Погорєлов О.М.

 

Учні  залучені до роботи на уроці,   зацікавлені темою заняття,   співпрацюють між собою. Вчитель ознайомлює учнів з загальними критеріями оцінювання.

Зауваження:  системи оцінювання  не зовсім зрозуміла для учнів.

 

НЗ 4 Вовк М.М.

 

Вчитель проводить відповідну роботу щодо адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі; вчителем коригується  календарно-тематичне планування з урахуванням прогалин у знаннях за 4 клас;   планування педагогічної діяльності вчителя досить ефективне, розвиває  оволодіння учнями ключовими компетентностями на основі педагогіки партнерства та особистісно орієнтованого підходу.

Зауваження:  ставить учневі 2-3 запитання поспіль.

НЗ 5 Фока О.С.; Фуштей П.Я. –асистент вчителя.

Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору відбувається на достатньому рівні. Дитина залучена до роботи, їй комфортно у класі. Фока володіє методиками роботи з учнями з ООП.

Зауваження: асистент вчителя працює виключно з Тимчуком А. (дитиною з ООП),  не залучається вчителем до освітньої діяльності учнів класу.

 

НЗ 6 Кузик В.О.

Вчитель на уроці проводить  підготовку учнів до ЗНО, розглядаючи питання та завдання минулих років ЗНО; формує в учнів відповідальність за результати свого навчання; вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання.

Зауваження: недостатнє застосування формувального оцінювання.

НЗ 7 Олексюк О.М.

Використання сучасних технологій навчання часткове.  Педагогічна робота учителя   ґрунтується  на засадах партнерства, особистісно орієнтованому підході.  Вчитель формулює певну навчальну проблему,   організовує спільну з учнями роботу над її розв’язанням,  заохочує учнів  до висловлення власної думки, допомагає більш точно сформулювати їхні думки, сприймає відповідь учня,    навчає учнів критичному мисленню, умінню шукати і використовувати інформацію.   Вчитель  вчить учнів вказувати джерела отримання інформації під час запозичення, цитування. Знайомить з поняттям «академічна доброчесність».

Зауваження: відсутність  у класі комп’ютерного забезпечення.

НЗ 8 Киселиця А.М.

Формує  здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя;  логічно обґрунтовувати власну позицію; виявляє повагу до  особистої гідності кожної дитини, її індивідуальних життєвих цілей, запитів та інтересів; спрямовує діяльність на розвиток і саморозвиток учня, становлення його як особистості з урахуванням індивідуальних особливостей, інтересів, здібностей.

Зауваження: недостатнє, застаріле матеріально-технічне забезпечення уроку фізкультури.

 

НЗ 9 Вірста Ю.М.

Вчитель здійснює організацію педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності, вчить учнів вказувати джерела інформації при запозиченні.

Зауваження: учні недостатньо розуміють поняття «академічна доброчесність.

 

 

 

 

 

 

 

ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО УДОСКОНАЛЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ,  ЗДІЙСНЕННЯ ЯКІСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ:

 

Вчителям –предметникам  використовувати формувальне оцінювання з метою:

-  відстеження  індивідуального поступу учня: невдачі та досягнення;

-  розробляти  критерії оцінювання разом з учнями  на основі навчальних цілей;

- забезпечити умови за яких учні будуть знати і розуміти критерії оцінювання до початку роботи над завданням;

-  задавати диференційовані завдання учням;

- постійно забезпечувати зворотній зв’язок;

 - застосовувати вебінструменти;

- визначати разом з учнями навчальні цілі та шляхи досягнення цілей;

- не допускаєте відкритого порівняння результатів навчання різних учнів;

-  залучати учнів до самооцінювання та взаємооцінювання;

- коригування навчальної діяльності;

- організовувати рефлексію .

doc
Додано
18 червня 2021
Переглядів
4334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку