Виготовлення аплікації «Їжачок»

Про матеріал
Види паперу і його застосування. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок»
Перегляд файлу

Виготовлення аплікації «Їжачок»

Тема. Види паперу і його застосування. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок»

Мета. Ознайомити учнів з видами паперу і картону,  з їх властивостями та   галузями застосування.  Навчати учнів   послідовності дій під час виготовлення аплікацій з паперу і картону за шаблоном. Розвивати навички роботи з папером і картоном. Виховувати шанобливе ставлення до живої природи, дисциплінованість у роботі.

 Матеріали  та інструменти.  Картон, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, пензлик.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

 Зазирнуло ранком сонце

До школяриків у віконце,

У дзвіночок калатало,

промінцями лоскотало:

  •                      Прокидайтесь , не баріться,

Не пустуйте, гарно вчіться!

 2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

ІІ. Робота над новим матеріалом

  1.               Оголошення теми уроку

Відгадайте, діти, загадки.

  1.               Котиться клубочок

Зовсім без ниточок.

Замість ниточок –

Триста колючок.  (Їжак)

  1.               В лісі є кравець чудовий,

Шиє звірам він обнови.

Для ведмедя – кожушки,

Для лисички – чобітки,

Для куничок – рукавички,

А для білочки – спіднички,

Зайцю валянки на лапки

І для вовка теплу шапку,

Ще й собі пошив піджак…

Хто кравець такий?   (Їжак)

  1.               Вдень я сплю, а прийде ніч,

Отоді вже інша річ!

Я виходжу полювати –

Стержись мишва хвостата!

Не злічу вже, скільки штук

За життя я з їв гадюк.

Я колючий, мов будяк,

А зовуть мене …  (Їжак)

  •                      Сьогодні ми будемо працювати у майстерні Папірчика і виготовляти аплікацію їжачка.
  1.               Пояснення вчителя

  Щоб виготовити аплікацію їжачка, ми повинні навчитись гофрувати папір. Гофрувати – це складати, відгинати однакові смужки. Гофра – це гармошка з однакових складок.

 Зараз навчимося гофрувати папір.

  1.                 Беремо аркуш кольорового паперу і відгинаємо смужку.
  2.                 Перевертаємо аркуш і відгинаємо другу смужку.
  3.                 Знову перевертаємо аркуш, відгинаємо третю смужку. Так до кінця аркуша – вийде гармошка.

Кожне ребро складанки називається фальц. Ребра виступають через одне: перше – вниз, друге вгору, третє – вниз.

  •                      Ось таким способом будемо виготовляти їжачка.

                               

  ІІІ. Фізкультхвилинка

 Станьте рівно, поверніться,

І до сонечка зверніться.

А тепер хай всі малята

Пострибають, мов зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

У садку зеленому

Яблук нарвемо.

У плетені кошики ми їх складемо.

Ніжки хай потрудяться –

Танок почнемо.

Вправними, бадьорими

Ми всі зростемо.

ІV. Демонстрація та аналіз зразка

  1.               Інструктаж з техніки безпеки
  •                      Які навчальні речі та інструменти вам знадобляться?
  •                      Як правильно користуватися ножицями?
  •                      Чого потрібно дотримуватись під час роботи з клеєм?
  1.               Порядок виконання роботи

Аплікацію з паперу «Їжачок» робимо в такій послідовності:

  •                      Для тулуба зігни аркуш паперу по ширині навпіл. Відріж одну половину та гофруй її.
  •                      Склади гофровану смужку навпіл та склей крайні внутрішні складки – вийде «віяло».
  •                      Описание: ЁжикДля зручності наклеювання на основу ножицями відріж кінчик «віяла».

Для мордочки половину великого аркуша паперу склади вчетверо та відріж одну частину. Зроби з неї квадрат, а потім – трикутник.

  •                      Для носика лівий або правий кут трикутника відігни і підгорни вниз. Фломастером домалюй очі, ротик та носик.
  •                      Розташуй тулуб і голову їжака на картоні-основі, наклей.

 Прикрась композицію вирізаними листочками або фруктами.

 V. Практична робота учнів 

    1. Перевірка  готовності

— Що потрібно зробити на першому етапі?

— На другому? Третьему?

 2. Інструктаж з  техніки безпеки

 3. Самостійна робота учнів

Учитель приділяє  увагу поставі  учнів, стежить за їхньою роботою, за потреби  здійснює  допомогу.

 VІ. Виставка учнівських робіт

 1. Аналіз робіт

— Знайдіть помилки. Як можна уникнути таких помилок?        

 — Що ще сподобалося? Що приваблює у виробах?

 VІІ. Підсумок уроку

  •                      3 яким матеріалом ми сьогодні  працювали?
  •                      Хто такий їжачок, який у нього вигляд, де він живе.
  •                      Чи корисна ця тваринка?

Декілька цікавих фактів з життя їжаків:

  •                      Колючки й згортання в клубок - це природний захист їжачків від хижаків. Однак він не завжди допомагає - деяким тваринам вдається розгорнути скрученого в клубок їжачка. А лисиця, кажуть, навіть відкочує їжачка у воду, щоб він розгорнувся.
  •                      Колючки деяких видів їжаків можуть виявитися отруйними. Однак ця отрута виробляється не їжаком. Їжак змазує голки отрутою, «конфіскованою» у жаб.
  •                      Під шкірою, покритою зверху й з боків голчастим панциром, майже суцільним шаром розташовані поздовжні й кільцеві м'язи, при скороченні яких їжак скручується, набуваючи форми колючої кулі.
  •                      Частота подихів їжачка: в активному стані - 40-50, під час сплячки - 6-8 подихів у хвилину; температура тіла - 34, під час

 сплячки - 2 градуси Цельсія.

  •                      У їжаків не найкращий зір. Правда, вважається, що їжаки можуть розрізняти кольори як людина (на відміну від всіх інших тварин, у яких зір – «чорно-білий»). Крім того, у їжаків дуже гарні слух і нюх.
  •                      Під час сплячки їжаки значно втрачають вагу, тому після пробудження основне завдання їжака - знайти їжу, у цей час він ненаситний.
  •                      У всіх їжаків 36 зубів.
  •                      Довжина хвоста їжака звичайного - близько 3 см
  •                      Період вагітності їжачихи - 7 тижнів. За рік буває один приплід, від 3 до 6 (іноді до 7-8) дитинчат.
  •                      Їжачата народжуються сліпими, з яскраво-рожевою шкірою, без голок. Голки (спочатку м'які) починають з'являтися через кілька годин після народження. Очі в їжачат відкриваються на 16-й день.
  •                      Вухастий їжак відрізняється від звичайного зрозуміло чим - великими вухами (3-5 см). Але не тільки. Вухастий їжак бігає швидше звичайного й при небезпеці неохоче скручується в клубок, а частіше намагається втекти, сичачи й підстрибуючи. Вухасті їжаки дуже стійкі до сильних отрут і перегріву.
  •                      Не варто брати їжаків додому. У неволі вони практично не живуть. Крім того їжаки - рознощики найнебезпечніших для людини кліщів.

 VІІІ. Прибирання робочих місць

       

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

Конспект уроку

 

з трудового навчання

для 2 класу

 

«Виготовлення сюжетної аплікації із паперу і картону «Їжачок»

 

 

Вчитель: Богданець І.О.

 

 

 

 

 

Виховна година "Ти і твої друзі"



 

Бути другом – це означає підставити плече тому, 
хто втратив надію і дарувати йому любов. 
(С.Бронзино)



Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати. 

Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, аркуші –“усмішки”, м’ячик, пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила продружбу. 

1. Бесіда про мрії і бажання дітей 

- Про що ви мрієте найбільше? 
(Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.) 
- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це? 
(Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.) 

2. Подорож у країну, де живуть Увага і Доброта 

- Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.) 
В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру. 
Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять. 

3. Розкажіть, з ким ви дружите. З ким зі своїх друзів любите бувати надворі? Чому? Який ваш товариш? 

Що означає дружити? (До друга треба уважно ставитися, не сваритися, намагатися зробити для нього щось хороше, ділитися з ним усім.) 

Правила про дружбу: 

- Радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі. 

- Коли з ким посварюся, першим намагаюся примиритися. 

- Зупинити товариша, коли він робить щось погане. 

- У дружбі немає дрібниць. 

- (діти доповнюють правила) . 

4.Сварка та мир між Незнайком і Гуньком 

Незнайко пішов збирати гумовий сік і зустрів свого приятеля Гунька, який грався з двома малючками в скакалку. 
- Послухай – но, Гуньку, яку ми штуку придумали,- сказав йому Незнайко. – Ти, друже луснеш від заздрощів, коли дізнаєшся. 
- От і не лусну, - відповів Гунько. – Дуже мені потрібно лускати! 
- Луснеш, луснеш! – запевняв його Незнайко. – Така, друже, штука! Тобі й не снилося! 
- А що ж це за штука? – зацікавився Гунько. 
- Скоро ми зробимо повітряну кулю і полетимо мандрувати. 
Гунька взяли завидки. Йому теж хотілося чим – небудь похвалитися, і він сказав: 
- Пхе – повітряна куля! А от я зате подружився з малючками. 
- З якими малючками? 
- А з оцими, - сказав Гунько й показав на малюнок пальцем. – Ось оцю малючку зовуть Мушкою, а цю Кнопочкою. 
Мушка й Кнопочка стояли віддалік і з острахом поглядали на Незнайка. Незнайко подивився на них спідлоба й сказав: 
- Так ти он як! Ти ж зі мною дружиш! 
- А я і з тобою дружу, і з ними. Одне одному не заважає. 
- Ні, заважає,- відповів Незнайко. – Хто дружить з малючками, той сам малючка 
Зараз же посварися з ними! 
- А навіщо мені сваритись? 
- А я кажу, посварися! Або я з тобою сам посварюся. 
- Ну й сварися. Подумаєш! 
- От і посварюсь, а твоїм Мушці й Кнопочці зараз так надаю! 

Незнайко зціпив кулаки й кинувся до малюнок. Гунько згородив йому дорогу й ударив кулаком по лобі. Вони почали битись, а Мушка й Кнопочка злякались й втекли. 
- То ти мене за тих малюнок по лобі кулаком б’єш? – кричав Незнайко, намагаючись ударити Гунька в ніс. 
- А чого ти до них чіпляєшся? – допитувався Гунько, розмахуючи на всі боки кулаками. 
- Ач, який захисник знайшовся! – відповів Незнайко і вдарив свого друга по голові з такою силою, що Гунько навіть присів і кинувся тікати. 
- Я з тобою у сварці! – кричав йому навздогін Незнайко. 
- Ну й будь! – відповів Гунько. – Перший прийдеш миритися! 
- А от побачиш, що не прийду! Ми полетимо на повітряній кулі мандрувати. 
- Полетите ви з даху на горище! 
- Це ви полетите з даху на горище! – відповів Незнайко й пішов збирати гумовий сік. 

5.Складання та читання прислів’я про дружбу. (Робота в групах ) 

- Друга шукай, а знайдеш - бережи. 

- Старий друг кращий за двох нових. 

- Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти. 

- Пробуй золото вогнем, а дружбу бідою. 

- Друзі пізнаються у біді. 

Слово вчителя. 

Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом. 

6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками,жестами. Пантоміма. 

(Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) ) 
- Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком? 

Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.) 

Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч. 

Гра: паперові “Посмішки” 

Серед учнів обирається ведучій (ведучий роздає дітям пелюстки “чарівної квітки ”). Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у ведучого є. (Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. ) 

7. Висновки (діти складають закон про дружбу) 

- завжди прислухатися одне до одного; 

- не брехати одне одному; 

- не кривдити та не обзивати одне одного: 

- завжди підтримувати одне одного; 

- не залишати одне одного в біді; 

- завжди чинити по справедливості; 

- завжди поступатися одне одному; 

- допомагати одне одному. 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку