Виготовлення аплікації «Їжачок»
Тема. Види паперу і його застосування. Згинання і складання паперу. Виготовлення аплікації «Їжачок»
Мета. Ознайомити учнів з видами паперу і картону, з їх властивостями та галузями застосування. Навчати учнів послідовності дій під час виготовлення аплікацій з паперу і картону за шаблоном. Розвивати навички роботи з папером і картоном. Виховувати шанобливе ставлення до живої природи, дисциплінованість у роботі.
Матеріали та інструменти. Картон, кольоровий папір, олівець, ножиці, клей, пензлик.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Зазирнуло ранком сонце
До школяриків у віконце,
У дзвіночок калатало,
промінцями лоскотало:
Не пустуйте, гарно вчіться!
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. Робота над новим матеріалом
Відгадайте, діти, загадки.
Зовсім без ниточок.
Замість ниточок –
Триста колючок. (Їжак)
Шиє звірам він обнови.
Для ведмедя – кожушки,
Для лисички – чобітки,
Для куничок – рукавички,
А для білочки – спіднички,
Зайцю валянки на лапки
І для вовка теплу шапку,
Ще й собі пошив піджак…
Хто кравець такий? (Їжак)
Отоді вже інша річ!
Я виходжу полювати –
Стержись мишва хвостата!
Не злічу вже, скільки штук
За життя я з їв гадюк.
Я колючий, мов будяк,
А зовуть мене … (Їжак)
Щоб виготовити аплікацію їжачка, ми повинні навчитись гофрувати папір. Гофрувати – це складати, відгинати однакові смужки. Гофра – це гармошка з однакових складок.
Зараз навчимося гофрувати папір.
Кожне ребро складанки називається фальц. Ребра виступають через одне: перше – вниз, друге вгору, третє – вниз.
ІІІ. Фізкультхвилинка
Станьте рівно, поверніться,
І до сонечка зверніться.
А тепер хай всі малята
Пострибають, мов зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
У садку зеленому
Яблук нарвемо.
У плетені кошики ми їх складемо.
Ніжки хай потрудяться –
Танок почнемо.
Вправними, бадьорими
Ми всі зростемо.
ІV. Демонстрація та аналіз зразка
Аплікацію з паперу «Їжачок» робимо в такій послідовності:
Для мордочки половину великого аркуша паперу склади вчетверо та відріж одну частину. Зроби з неї квадрат, а потім – трикутник.
Прикрась композицію вирізаними листочками або фруктами.
V. Практична робота учнів
1. Перевірка готовності
— Що потрібно зробити на першому етапі?
— На другому? Третьему?
2. Інструктаж з техніки безпеки
3. Самостійна робота учнів
Учитель приділяє увагу поставі учнів, стежить за їхньою роботою, за потреби здійснює допомогу.
VІ. Виставка учнівських робіт
1. Аналіз робіт
— Знайдіть помилки. Як можна уникнути таких помилок?
— Що ще сподобалося? Що приваблює у виробах?
VІІ. Підсумок уроку
Декілька цікавих фактів з життя їжаків:
сплячки - 2 градуси Цельсія.
VІІІ. Прибирання робочих місць
Конспект уроку
з трудового навчання
для 2 класу
«Виготовлення сюжетної аплікації із паперу і картону «Їжачок»
Вчитель: Богданець І.О.
Виховна година "Ти і твої друзі"
Бути другом – це означає підставити плече тому,
хто втратив надію і дарувати йому любов.
(С.Бронзино)
Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати.
Обладнання: Фігурки феї Уваги і чаклунки Доброти, аркуші –“усмішки”, м’ячик, пелюстки “чарівної квітки ”, вислови та правила продружбу.
1. Бесіда про мрії і бажання дітей
- Про що ви мрієте найбільше?
(Діти хочуть сюрпризів – собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)
- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші. Але є те, чого не купиш за гроші. Що це?
(Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
2. Подорож у країну, де живуть Увага і Доброта
- Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші. У цій країні живуть фея Увага і чаклунка Доброта (На дошці прикріплюють фігурки феї і чаклунки.)
В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти помічати прекрасне в людях, які вас оточують, захоплюватися їхніми гарними рисами, виявляти доброзичливість до них. Навчитися цьому нам допоможе фея Увага і чаклунка Доброта: фея зробить нас уважними до оточуючих, підкаже, як стежити за власною поведінкою, а чаклунка навчить бачити в людях хороші риси характеру.
Хороші риси людини або її вчинки побачити важче, ніж погані. Погані вчинки кидаються у вічі, тому що завдають нам болю, хвилюють і сердять.
3. Розкажіть, з ким ви дружите. З ким зі своїх друзів любите бувати надворі? Чому? Який ваш товариш?
Що означає дружити? (До друга треба уважно ставитися, не сваритися, намагатися зробити для нього щось хороше, ділитися з ним усім.)
Правила про дружбу:
- Радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі.
- Коли з ким посварюся, першим намагаюся примиритися.
- Зупинити товариша, коли він робить щось погане.
- У дружбі немає дрібниць.
- (діти доповнюють правила) .
4.Сварка та мир між Незнайком і Гуньком
Незнайко пішов збирати гумовий сік і зустрів свого приятеля Гунька, який грався з двома малючками в скакалку.
- Послухай – но, Гуньку, яку ми штуку придумали,- сказав йому Незнайко. – Ти, друже луснеш від заздрощів, коли дізнаєшся.
- От і не лусну, - відповів Гунько. – Дуже мені потрібно лускати!
- Луснеш, луснеш! – запевняв його Незнайко. – Така, друже, штука! Тобі й не снилося!
- А що ж це за штука? – зацікавився Гунько.
- Скоро ми зробимо повітряну кулю і полетимо мандрувати.
Гунька взяли завидки. Йому теж хотілося чим – небудь похвалитися, і він сказав:
- Пхе – повітряна куля! А от я зате подружився з малючками.
- З якими малючками?
- А з оцими, - сказав Гунько й показав на малюнок пальцем. – Ось оцю малючку зовуть Мушкою, а цю Кнопочкою.
Мушка й Кнопочка стояли віддалік і з острахом поглядали на Незнайка. Незнайко подивився на них спідлоба й сказав:
- Так ти он як! Ти ж зі мною дружиш!
- А я і з тобою дружу, і з ними. Одне одному не заважає.
- Ні, заважає,- відповів Незнайко. – Хто дружить з малючками, той сам малючка
Зараз же посварися з ними!
- А навіщо мені сваритись?
- А я кажу, посварися! Або я з тобою сам посварюся.
- Ну й сварися. Подумаєш!
- От і посварюсь, а твоїм Мушці й Кнопочці зараз так надаю!
Незнайко зціпив кулаки й кинувся до малюнок. Гунько згородив йому дорогу й ударив кулаком по лобі. Вони почали битись, а Мушка й Кнопочка злякались й втекли.
- То ти мене за тих малюнок по лобі кулаком б’єш? – кричав Незнайко, намагаючись ударити Гунька в ніс.
- А чого ти до них чіпляєшся? – допитувався Гунько, розмахуючи на всі боки кулаками.
- Ач, який захисник знайшовся! – відповів Незнайко і вдарив свого друга по голові з такою силою, що Гунько навіть присів і кинувся тікати.
- Я з тобою у сварці! – кричав йому навздогін Незнайко.
- Ну й будь! – відповів Гунько. – Перший прийдеш миритися!
- А от побачиш, що не прийду! Ми полетимо на повітряній кулі мандрувати.
- Полетите ви з даху на горище!
- Це ви полетите з даху на горище! – відповів Незнайко й пішов збирати гумовий сік.
5.Складання та читання прислів’я про дружбу. (Робота в групах )
- Друга шукай, а знайдеш - бережи.
- Старий друг кращий за двох нових.
- Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти.
- Пробуй золото вогнем, а дружбу бідою.
- Друзі пізнаються у біді.
Слово вчителя.
Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків, той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружби без того, що люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.
6. Гра: “Виявляй доброзичливість не лише словами, але й посмішкою, руками,жестами. Пантоміма.
(Діти стають у 2 ряди, напроти один одного і без слів (жестами та мімікою) виражають схвалення, привітання, побажання добра, здоров’я, (кивають головою, прикладають руку до серця, роблять жести “Удачі вам!”) )
- Як ви думаєте, де потрібно стояти, щоб іншому було видно, що ви хочете привітатися, кивнути? З ким можна привітатися кивком?
Гра: “Ласкавинки.” (з м’ячем.)
Діти кидають м’яч одне одному, називаючи ласкавим іменем того, до кого потрапив м’яч.
Гра: паперові “Посмішки”
Серед учнів обирається ведучій (ведучий роздає дітям пелюстки “чарівної квітки ”). Учні піднімають “посмішки”, якщо названа якість у ведучого є. (Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
7. Висновки (діти складають закон про дружбу)
- завжди прислухатися одне до одного;
- не брехати одне одному;
- не кривдити та не обзивати одне одного:
- завжди підтримувати одне одного;
- не залишати одне одного в біді;
- завжди чинити по справедливості;
- завжди поступатися одне одному;
- допомагати одне одному.