Виготовлення геометричного конструктора. Складання з елементів геометричного конструктора силуетів технічних об’єктів.

Про матеріал
План-конспект навчального заняття гуртка «Початкове технічне моделювання» Початковий рівень, 1-й рік навчання Вік вихованців: 6 – 9 років
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\картинки дети\2e569107c47b529f8f46c9cf4e7a3217.jpg

Автор: Хисна Ірина Юріївна,

керівник гуртка «Початкове технічне моделювання» КПНЗ «СЮТ Довгинцівського району» КМР

 

Тема заняття: Виготовлення геометричного конструктора. Складання з елементів геометричного конструктора силуетів технічних об’єктів.

План-конспект навчального заняття гуртка «Початкове технічне моделювання»

Початковий рівень, 1-й рік навчання

Вік вихованців: 6 – 9 років

Мета заняття:

  • навчальна: застосовування знань про геометричні фігури для моделювання технічних об’єктів  в техніці аплікації за зразком та власним задумом. Формування предметних геометричних компетентностей. Формування  вміння виготовляти моделі в різних техніках, набуття досвіду власної творчої діяльності, вирішення  творчих  і проблемних завдань, потреби творчої самореалізації, позитивних  якостей емоційно-вольової сфери.
  • розвивальна: розвиток конструкторського  і просторового мислення, уяви, фантазії, здійснення  аналізу на основі порівняння .
  • виховна: виховання почуття колективізму, відповідальності за власні дії, самостійності, організованості, кмітливості.

Мiжпредметнi зв’язки: геометрія.

Тип заняття: комбiнований.

Форма заняття: фронтальна.

Обладнання: картки з дидактичними матеріалами, комплекти геометричних конструкторів, ножиці, папір, креслення роздаткових завдань для всіх здобувачів освіти.

Хiд заняття

  1. Вступна частина.

Привітання з дітьми

Підготовка робочих місць

Актуалiзацiя опорних знань вихованцiв.

Метод «Впізнай мене» (Додаток 1)

1. Я фігура і я не маю кутів. (Коло)

2. Я фігура і  об мене можна тричі вколотися. (Трикутник)

3. Я квадрат, що стоїть на куті. (Ромб)

4. Я фігура, схожа на обрізану піраміду. (Трапеція)

5. я фігура, яка схожа на батон хліба або м’яч для регбі. (Овал)

6. Я  фігура, яка схожа на сонце, яке тільки встає. (Напівколо)

7. Я фігура, яка схожа на голову гайки або гвинта. (Шестикутник)

Мотивацiя навчальної дiяльностi.

Дидактична гра «Вгадай, що в коробці».

Там лежать різні об’ємні фігурки. (Додаток 2)

Діти, запускаючи руки до коробки, мають назвати, що за предмети там знаходяться.

II. Основна частина

Керівник гуртка: Кожен з вас знає, що таке гра. Часом в найпростішій грі можна знайти незвичайне і цікаве. Ігри не тільки розважають, а й навчають. У грі ми йдемо від проблем, прагнемо до результату (нехай навіть маленькому, помітному тільки для нас). Сучасний світ переповнений технічними новинками.

Наш побут модернізований, роботи-люди навчилися думати і вирішувати, а часом замінювати самих людей. Світ навколо стає технічним, а душевна теплота йде поступово в небуття.

А ви знаєте, що таке секрет, завдання, логіка? Все це і включає в себе дуже стара гра - головоломка.

Головоломки – іграшки на всі часи. До появи комп'ютерних і бурхливого розвитку настільних ігор, одним з основних розваг для більшості людей була гра – головоломка. І в наш час дуже багато людей захоплюються головоломками. Їх люблять  не тільки діти,  а й дорослі. Гра допомагає розвивати логічне мислення, геометричну інтуїцію.

Зараз ми з вами пограємо в таку гру, яка має назву «Танграм».

Що таке танграм?

Танграм – це, мабуть, найпопулярніша гра з серії так званих «геометричних конструкторів» (Додаток 3).

Танграм – стародавня китайська головоломка, що складається з семи плоских фігур, які складають певним чином для отримання іншої, більш складної, фігури (зображує людину, тварину, предмет домашнього вжитку тощо).

Суть гри полягає в конструюванні на площині різноманітних предметних силуетів.

Всі зібрані фігури повинні мати одну площу, тому збираються з однакових елементів.

Звідси випливає: у кожну зібрану фігуру повинні входити всі сім елементів.

При складанні фігур елементи не повинні налягати один на один.

Починати потрібно з того, щоб знайти місце найбільшого трикутника.

(При складанні силуетів керівник гуртка постійно нагадує дітям, що необхідно використовувати всі частини набору, щільно приєднуючи їх один до одного).

Фiзкультхвилинка:

Руки за голову ставимо сміло

И повертаємось вправо і вліво.

Зробимо чітко, діти, цю вправо

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

 

Практична робота. Виготовлення геометричного конструктора з картону та складання з елементів конструктора силуетів технічних об’єктів.

Керівник гуртка: Пропоную вам самим виготовити власними руками цікавий геометричний конструктор з картону (Додаток 4).

 

 (Демонстрацiя та аналiз  зразкiв деталей конструктора).

Перед виконанням практичної роботи повторимо правила безпечної роботи (Додаток 5).

Діти виготовляють деталі конструктора.

Гра з конструктором

Запропонуйте дітям такі завдання

  • Побудуйте саму високу вежу з 15 елементів;
  • Побудуйте саму високу стіну, використовуючи 15 елементів;
  • Працюйте разом, щоб створити конструкцію із всіх елементів одночасно;
  • Побудуйте вежу, яка виглядає як ракета;
  • Побудуйте конструкцію, яка схожа на літак.

III.  Заключна частина.

Підсумок заняття.

Керівник гуртка: Вам необхідно виконати завдання з карточок, щоб перевірити, як ви засвоїли матеріал декількох тем.

Робота в групах

Вихованці діляться на 4 команди, кожній команді роздаються картки із завданням (Додаток 6)

  • Назвіть геометричні фігури в ряду. 
  • Визначте, яка фігура в ряду зайва, чому? 

Керівник гуртка: От i дійшло кінця наше заняття. Я гадаю, ми цікаво i корисно провели час. З конструктора, який ви виготовили сьогодні на занятті, можете вдома створити нові об’єкти, будівлі чи техніку, проявивши свою фантазію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

Метод «Впізнай мене»

 

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

 

1

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

 

 

   2

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

3

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

 

4

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

5

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

 

  6

C:\Users\User\Desktop\figuras.jpg

7

Додаток 2

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\30013875.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

Танграм

C:\Users\User\Desktop\стем-проекти\40d313d561682523cd39ac16b1299960 - копия.jpg

Схеми  танграму

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

C:\Users\User\Desktop\л_files\8a666daf899a8017d7c5fff5ef59c2d5.jpg

Iнструкцiя

з виготовлення геометричного конструктора

  1. Наклеїти на цупкий картон кольоровий папір, на якому роздруковані геометричні деталі конструктора (орієнтовний розмір деталей від 3х3 до 10х10 см).

  1. Вирізати  деталі конструктора, та прорізати отвори, за допомогою яких з’єднуються деталі між собою.
  2. Всі деталі картонного геометричного конструктора можуть бути різними за формою, розміром та кольором.
  3. Чим більше деталей, тим цікавіше.
  4. Чим більш різноманітні форми, тим цікавіше.

 

Додаток 5

 

 

 

Малюємо ножицями – рухлива гра для дітей | Дитячий сайт Левко – казки,  розмальовки, вірші, онлайн ігри, сценарії до свят, поради батькам,  мультфільми, комікси і багато іншого

Правила техніки безпеки при роботі з ножицями

 

  1. Користуйся ножицями лише із заокругленими кінцями.
  2. Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
  3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
  4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
  5. У процесі роботи з ножицями тримай матеріал лівою рукою, щоб пальці були осторонь від леза.
  6. Не розмахуй ножицями, не підходь до товариша під час різання.
  7. Не залишай ножиці після роботи в розкритому вигляді.

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

Хто зайвий?

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Хисна Ірина
Додано
23 грудня 2022
Переглядів
524
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку