Автор: Хисна Ірина Юріївна,
керівник гуртка «Початкове технічне моделювання» КПНЗ «СЮТ Довгинцівського району» КМР
Тема заняття: Виготовлення геометричного конструктора. Складання з елементів геометричного конструктора силуетів технічних об’єктів.
План-конспект навчального заняття гуртка «Початкове технічне моделювання»
Початковий рівень, 1-й рік навчання
Вік вихованців: 6 – 9 років
Мета заняття:
Мiжпредметнi зв’язки: геометрія.
Тип заняття: комбiнований.
Форма заняття: фронтальна.
Обладнання: картки з дидактичними матеріалами, комплекти геометричних конструкторів, ножиці, папір, креслення роздаткових завдань для всіх здобувачів освіти.
Хiд заняття
Привітання з дітьми
Підготовка робочих місць
Актуалiзацiя опорних знань вихованцiв.
Метод «Впізнай мене» (Додаток 1)
1. Я фігура і я не маю кутів. (Коло)
2. Я фігура і об мене можна тричі вколотися. (Трикутник)
3. Я квадрат, що стоїть на куті. (Ромб)
4. Я фігура, схожа на обрізану піраміду. (Трапеція)
5. я фігура, яка схожа на батон хліба або м’яч для регбі. (Овал)
6. Я фігура, яка схожа на сонце, яке тільки встає. (Напівколо)
7. Я фігура, яка схожа на голову гайки або гвинта. (Шестикутник)
Мотивацiя навчальної дiяльностi.
Дидактична гра «Вгадай, що в коробці».
Там лежать різні об’ємні фігурки. (Додаток 2)
Діти, запускаючи руки до коробки, мають назвати, що за предмети там знаходяться.
II. Основна частина
Керівник гуртка: Кожен з вас знає, що таке гра. Часом в найпростішій грі можна знайти незвичайне і цікаве. Ігри не тільки розважають, а й навчають. У грі ми йдемо від проблем, прагнемо до результату (нехай навіть маленькому, помітному тільки для нас). Сучасний світ переповнений технічними новинками.
Наш побут модернізований, роботи-люди навчилися думати і вирішувати, а часом замінювати самих людей. Світ навколо стає технічним, а душевна теплота йде поступово в небуття.
А ви знаєте, що таке секрет, завдання, логіка? Все це і включає в себе дуже стара гра - головоломка.
Головоломки – іграшки на всі часи. До появи комп'ютерних і бурхливого розвитку настільних ігор, одним з основних розваг для більшості людей була гра – головоломка. І в наш час дуже багато людей захоплюються головоломками. Їх люблять не тільки діти, а й дорослі. Гра допомагає розвивати логічне мислення, геометричну інтуїцію.
Зараз ми з вами пограємо в таку гру, яка має назву «Танграм».
Що таке танграм?
Танграм – це, мабуть, найпопулярніша гра з серії так званих «геометричних конструкторів» (Додаток 3).
Танграм – стародавня китайська головоломка, що складається з семи плоских фігур, які складають певним чином для отримання іншої, більш складної, фігури (зображує людину, тварину, предмет домашнього вжитку тощо).
Суть гри полягає в конструюванні на площині різноманітних предметних силуетів.
Всі зібрані фігури повинні мати одну площу, тому збираються з однакових елементів.
Звідси випливає: у кожну зібрану фігуру повинні входити всі сім елементів.
При складанні фігур елементи не повинні налягати один на один.
Починати потрібно з того, щоб знайти місце найбільшого трикутника.
(При складанні силуетів керівник гуртка постійно нагадує дітям, що необхідно використовувати всі частини набору, щільно приєднуючи їх один до одного).
Фiзкультхвилинка:
Руки за голову ставимо сміло
И повертаємось вправо і вліво.
Зробимо чітко, діти, цю вправо
Двічі наліво, двічі направо –
Будемо мати гарну поставу.
Практична робота. Виготовлення геометричного конструктора з картону та складання з елементів конструктора силуетів технічних об’єктів.
Керівник гуртка: Пропоную вам самим виготовити власними руками цікавий геометричний конструктор з картону (Додаток 4).
(Демонстрацiя та аналiз зразкiв деталей конструктора).
Перед виконанням практичної роботи повторимо правила безпечної роботи (Додаток 5).
Діти виготовляють деталі конструктора.
Гра з конструктором
Запропонуйте дітям такі завдання
III. Заключна частина.
Підсумок заняття.
Керівник гуртка: Вам необхідно виконати завдання з карточок, щоб перевірити, як ви засвоїли матеріал декількох тем.
Робота в групах
Вихованці діляться на 4 команди, кожній команді роздаються картки із завданням (Додаток 6)
Керівник гуртка: От i дійшло кінця наше заняття. Я гадаю, ми цікаво i корисно провели час. З конструктора, який ви виготовили сьогодні на занятті, можете вдома створити нові об’єкти, будівлі чи техніку, проявивши свою фантазію.
Додаток 1
Метод «Впізнай мене»
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
Додаток 2
Додаток 3
Танграм
Схеми танграму
Додаток 4
Iнструкцiя
з виготовлення геометричного конструктора
Додаток 5
Правила техніки безпеки при роботі з ножицями
Додаток 6
Хто зайвий?
1.
2.
3.
4.