Виготовлення моделі космічного вітрила

Про матеріал
Заняття має на меті ознайомити дітей з різноманітними винаходами у космонавтиці, викликати інтерес, прищеплювати любов до рідного краю і країни, навчити вихованців сконструювати модель космічного вітрила.
Перегляд файлу

ОЛЕШКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ ВІДДІЛ ОСВІТИ

ОЛЕШКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

Розробка заняття гуртка:

 

«Виготовлення моделі космічного вітрила»

 

 

 

 

 

 

 

Автор:

Сирота Юрій Миколайович, керівник гуртка космічного моделювання та макетування

 

 

 

 

 

 

Херсон 2018

 

План-конспект заняття гуртка космічного макетування та моделювання

Керівник Сирота Юрій Миколайович

 

Тема:           Виготовлення  моделі космічного вітрила

 

Мета заняття:

Освітня:       Ознайомити дітей з різноманітними винаходами у

                        космонавтиці, викликати інтерес, прищеплювати любов до

                        рідного краю і країни, навчити вихованців сконструювати

                        модель космічного вітрила.

Виховна:        Виховувати вміння працювати в колективі,уважне відношення

                        до праці, почуття патріотизму, дисципліну та взаємоповагу,

                        працелюбність.

Розвиваюча:  Розвиток точності під час виконання робіт , а також

                         компетентностей при виготовленні моделі.

 

Інструменти та матеріали для заняття: скоч ,капронова нитка, алюмінізована плівка, ножиці, лінійка.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

 1. Привітання.

 2. Перевірка готовності дітей.

 3. Упорядкування робочого місця.

II. Оголошення теми та мети заняття .

 1. Постановка проблеми. Формулювання теми.

IIІ. Викладення нового матеріалу

 1.Оголошення теми та мети заняття.

— Діти, сьогодні на занятті ми будемо виготовляти модель космічного вітрила.

1.Вступна бесіда.

     Космос завжди цікавив людину. Дивлячись у нічне небо, людина мріяла про політ до зірок,нічне небо змушувало замислитись чи є життя де-небудь ще? Чи є повітря на інших планетах? Коли ж людина навчилася літати ці мрії поступово почали втілюватися у життя. Дуже важкий шлях довелося пройти основоположникам сучасної космонавтики. Багато було взльотів і падіннь. Проте,12 квітня 1961 року на третьому кораблі серії «Восток» Ю.О. Гагарін здійснив перший космічний політ і благополучно повернувся на землю. Після цього ще багато космонавтів побувало в космосі і до теперішнього часу там працюють. Космонавтика дуже потрібна науці вона могутній інструмент вивчення всесвіту,землі,самої людини. С кожним днем все більше розширюється сфера використання космонавтики,цей всеосяжний зв'язок, супутникове телебачення,а попереду електростанції у космосі, видобування різних корисних копалин,заводи на навколоземній орбіті і багато чого іншого. У сучасному житті ми не можемо собі уявити життя без супутникового телебачення,Інтернету,навігаторів,прогнозів погоди. В недалекому майбутньому можливо в космос можна буде полетіти навіть і нам вивчати планети. Також у космосі планується будувати будинки і готелі для землян.      А сьогодні на занятті ми з вами познайомимось з поняттям космічного парусу і спробуємо виготовити його модель

      Винайдено сонячний парус російським ученим Фрідріхом Артуровичем Цандером (1887-1933 р.). Він вперше висунув кілька ідей про пристрій і принципи застосування сонячного вітрила в якості рушія для космічних перельотів.

2.Розповідь керівника гуртка про принцип роботи сонячного вітрила.

 

Принцип роботи сонячного вітрила

 

Ідея проста – космічний корабель розгортає велике полотно(сотні квадратних метрів,або навіть кілометрів) вітрило відбиває або поглинає фотони світла. Головною незручністю сонячного вітрила є те,що воно може рухати корабель лише в бік від сонця,а не до нього. Основна і найголовніша гідність «парусного» переміщення в космічному просторі – повна відсутність паливних витрат. Коли мова заходить про міжпланетні подорожі перевага такого рушія очевидна. За найскромнішими підрахунками для подорожі на Марс знадобиться 900 тонн палива. На перший погляд космічний парус дуже повільний,але не слід забувати,що прискорення діє постійно в умовах безвітряного простору це дозволить досягти величезних швидкостей за дуже короткі терміни. Матеріал з якого роблять сонячні вітрила дуже легкий і міцний. це полімерні плівки мелар і каптон товщиною 5 мікрон і алюмінізовані. В даний час вчені сподіваються на розвиток нанотехнологій. За їх допомогою можна буде створити найлегші і сверхефективні  сонячні вітрила з вуглецевих нанотрубок. Сонячні вітрила мають каркасну конструкцію і нагадують повітряного змія. Перевага такої конструкції у надійній фіксації вітрил,вони не зможуть згорнутися і ними легко керувати(повертати під різними кутами до світла). Японці стали першими кому вдалося розвернути космічний парус. Парус  підняв апарат «IKAROS»

 який був запущений на Венеру. Всі проекти засновані,що космічні апарати можна приводити в рух не тільки  традиційними двигунами але і потоком частинок сонячного вітру.

IV. Практична робота.

1.Бесіда для актуалізації знань.

- А зараз ми з вами спробуємо виготовити модель космічного парусу і виготовимо його у формі парашута,а на наступному занятті виготовимо у формі повітряного змія. З парашутом ми з вами вже трохи знайомі, давайте згадаємо для чого вони потрібні?

  • Відповіді дітей: Для м’якої посадки людей-парашутистів з літака,для доставки в безлюдні місця різноманітних вантажів,техніки тощо.
  • Так,звичайно. А з якої тканини виготовляються парашути?
  • Відповіді дітей: Із тонкої,але дуже міцної тканини,шовку. До куполу парашута прикріплюють за допомогою строп,міцних тросів спорядження для утримання людини,або вантажу.
  •  А ми сьогодні будемо виготовляти наш космічний парус за допомогою алюмінізованої плівки, вона теж дуже легка і міцна. Для виготовлення строп нам знадобляться капронові нитки,а самі стропи до парусу будемо кріпити за допомогою скочу. А зараз давайте згадаємо правила техніки безпеки.

2. Техніка безпеки перед початком роботи:

 

  • Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи;
  • Уважно вислухати керівника;
  • Підготувати інструмент;
  • Забороняється розпочинати роботу без дозволу керівника.

 

Вимоги безпеки під час виконання робіт:

 

  • Використовувати інструмент тільки за призначенням
  • Ножиці передавати кільцями вперед
  • Не відволікатися під час роботи і не відволікати інших
  • Утримувати робоче місце в чистоті

 

Після закінчення роботи прибрати сміття,інструмент покласти на свої місця,і привести себе до порядку.

 

3. Послідовність виготовлення космічного вітрила. 


• Виріжте квадрат і зігніть його, як зазначено на малюнках 1—7.

582

Нам потрібно вирізати квадрат необхідних розмірів з плівки і зігнути його як показано малюнках 1 і 7.Далі потрібно вирізати зайву плівку по лініях відрізу (малюнок 7). Робимо 8 строп однакової довжини з капронової нитки і закріплюємо їх до нашого парусу за допомогою квадратиків скочу. Порівнюємо стропи, зв’язуємо їх у вузлик.

583

4. Виконання самостійної роботи.

Керівник допомагає учням індивідуально,а також діти можуть працювати по парам і допомагати один одному. Під час перерви дітям пропонується пройти «Космічний лабіринт» (Додаток 1) Після виготовлення моделі проводяться випробування. Наприкінці заняття діти прибирають робочі місця.

Використані джерела :

 

1.Журавльова А.П.,  Болотина Л.А. Початкове технічне моделювання. –

   М.:Просвіта, 1982. – 182 с.

2.Корнієнко С.Родинне дозвілля у початкових класах. – Тернопіль:

    Навчальна книга – Богдан, 2000р.

3.Литвинюк Г.І., Олійник І.В. Сценарії, рольові ігри, бесіди. – Тернопіль:

    Навчальна книга – Богдан, 2001р.

 4.Робоча книга педагога-організатора // Позашкілля. – 2011. – № 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

  

1

 

doc
Додав(-ла)
Сирота Юрій
Додано
31 серпня 2020
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку