1 клас
Урок
з образотворчого мистецтва
Виготовлення новорічної ялинки
Підготувала:
Прокоф'єва Любов Євгенівна
вчителька початкових класів
Старокостянтинівського НВК
«Спеціалізована школа I ступеня, гімназія»
імені Героя України С.М.Бондарчука
Тема. Ялинка з паперу за поданим зразком
Мета. Ознайомити учнів з різними видами новорічних ялинок та
способами їх виготовлення.
Закріплювати навички роботи з папером, вміння симетричного вирізування.
Розвивати універсальні особистісні якості та здібності учнів,
художньо-практичні уміння та навички.
Виховувати працелюбність, акуратність, бережливе ставлення
до природи, інтерес до образотворчого мистецтва.
Обладнання: 1) Мультимедійна презентація.
2) Альбом з технологій (1 клас, Наталя Будна)
кольоровий папір, ножиці, клей, серветки;
Тип уроку. Практичної художньої діяльності (комбінований).
Х І Д У Р О К У
І. Підготовка робочих місць (перед початком уроку).
ІІ. Організаційний момент
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ фантазії зробимо ще один крок.
А з творчістю ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітала до нас.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Люблю я свято новорічне,
Бо стільки казки тут живе!
Усе чарівне, все незвичне
І ніжна музика пливе.
Пісні, дарунки, привітання,
Надія, щастя у серцях.
І найщиріші побажання,
І радість всюди у гостях.
(Надія Красоткіна)
1. «Мікрофон»
- За що ми любимо Новий рік?
2. Гра «Мозковий штурм»
- Поміркуйте, без чого зазвичай не обходиться новорічне свято?
(Без ялинки, подарунків, солодощів, веселого настрою)
3. Що є головною окрасою свята?
І зелена, і пахуча,
І пухнаста, і колюча.
Посеред кімнати стала,
Нас зі святом привітала.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми уроку.
1. Вірш «Ялинка» Олександра Олеся
2. Створення проблемної ситуації
- Щороку в Україні напередодні Нового року вирубують дуже багато ялинок у кожному місті. І майже ніхто не задумується над тим, що їй потрібно аж 10 років, щоб вирости. А стоїть така ялинка в помешканні максимум десять днів. Потім її викидають у смітник.
І лежить дерево, як докір людям, які вкоротили йому життя.
Уже не допоможе ця ялина при хворобі легень, не віддасть на користь людям хвою, бруньки, шишки, пилок, смолу, кору…
3. Звернення ялинок
Ми радість вам даруєм!
Ми ростем для втіхи,
Не рубайте, не губіть
Нашу гірку долю,
Завжди серце в нас тремтить
Перед Новим роком!
4. Мозковий штурм
- Що потрібно зробити, щоб зберегти живим деревце?
(Замінити живу ялинку штучною. На Новий рік можна створити новорічну композицію із гілочок ялинки, які залишаються на місцях санітарної рубки лісу. Використати для прикраси живу ялинку в горщиках або ж рослини з квіткового магазину, які схожі на ялинову зелень. Зробити її з інших матеріалів.)
5. Отже, тема нашого уроку: «Виготовлення новорічної ялинки»
V. Вивчення нового матеріалу
Мультимедійна презентація
«Виготовлення новорічної ялинки своїми руками»
VІ.Фізкультхвилинка «Завітала зимонька»
VІІ. Продовження етапу засвоєння знань
1. Послідовність роботи
* Виріж зі с. 33 зелені прямокутники. Кожен з них склади навпіл по лінії згину.
* За наміченим шаблоном виріж ялинку.
* Виготов чотири одинакові ялинки.
* Склей усі деталі.
* Прикрась ялинку різнокольоровими кружечками – кульками.
2. Повторення правил техніки безпеки під час користування
ножицями і клеєм.
VІІІ. Самостійна практично-художня діяльність учнів.
(Учні прикрашають свої ялинки. Звучить музика)
ІХ.Гра «Що буває на ялинці?»
Чи буває на ялинці веселий Петрушка?
Із повидлом пиріжок?
А буває на ялинці позолочений ріжок?
Чи бувають на ялинці біленькі сніжинки?
А бувають на ялинці яскраві картинки?
Чи буває на ялинці рибка золотиста?
А буває на ялинці булочка пухкенька?
Чи бувають на ялинці яблука й горішки?
А бувають на ялинці жолуді і шишки?
Х. Продовження самостійної роботи. (Звучить музика)
Ваші ялинки стають ще кращими. Яка краса! Яке диво!
ХІ. Оцінювання виробів
Всі ви старались.
Всі ялинки дуже гарні. Негарних ялинок не буває. Гарні вони ще й тому, що прикрасили ви ялинки власноруч.
ХІІ. Підсумок уроку