Урок .Тема "Робота з папером і картоном. " Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу Витинанка.

Про матеріал
Розробка уроку " Дизан і технології", "Handmade-мистецтво" ( за пограмою " Світ чекає крилатих") Конспект уроку для 1 класу містить посилання на додаткові відео матеріали для вчителя і учнів
Перегляд файлу

 1 клас                                                          

Тема. Робота з папером і картоном.Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу. Витинанка.

 

       Мета: ознайомлення учнів з витинанками як видом мистецтва; закріпити вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях; вчити дітей передавати характерні особливості зображуваних об'єктів; розвивати вміння працювати з ножицями, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати акуратність, естетичний смак.

   Обладнання:  відео матеріали, зразки готових виробів, 6 цеглинок LEGO, білий та кольоровий папір, ножиці, клей

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1.Мотивація навчальної діяльності.

       Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтв. Ми відвідаємо виставку  і спробуємо себе у ролі майстра.

Декоративне мистецтво – це уміння прикрашати   середовище , предмети , які оточують людину.

  Тож давайте оберемо вид транспорту, за допомогою якого ми дістанемося до Виставочного центру.

2.Робота з LEGO ,  вправа  « Потяг».

 Мета . Формування і розвиток фонематичного сприйняття.

 Правила гри. Необхідно  повторити ритм, що нагадує стукіт коліс під час руху потягу: 1-2 – стукіт цеглинок одна об одну, 3 – пауза, широко розводимо руки в сторони. Вправу  повторюємо декілька разів, зменшуючи час паузи. 

Відстукування ритму цеглинками нагадує пришвидшення руху потягу.

 Наприкінці завдання діти піднімають  одну руку з цеглинкою  догори і  вимовляють довгий звук «У-у-у-у», імітуючи прибуття потягу на зупинку.

3.Актуалізація опорних знань дитини. Метод передбачення.

  • Подивіться  уважно на стіл і скажіть, що підготовлено до уроку?
  • З якими  матеріали та інструменти  ми будемо працювати?
  • Що ми будемо створювати?

4.Повідомлення теми уроку.

   На уроці ми познайомимось з витинанкою, навчимося виготовляти витинанку.

 Витинанки – це різноманітні прикраси з паперу, ажурно вирізані ножицями чи ножем з гострим кінчиком. Витинанками ще в давнину часто оздоблювали полички , шафи, прикрашали святкові столи, стіни у кімнатах.

Традиційно святкові витинанки наклеювали на вікна, і тоді вони нагадували про свято не лише родині, а й перехожим. На вікнах сільських хат витинанки особливо мерехтять прорізами, і найбільш ефектно виглядають увечері, коли вмикається світло і вечірнє небо стає тлом, а рама вікна — органічним обрамлення.

5.  Ознайомлення з витинанкою. Перегляд відео.

 

6. Оголошення завдань уроку . Робота  з таблицею

7. Пальчикова гімнастика. Робота з LEGO

Мета Стимулювати розвиток дрібної моторики пальців рук.

Вправа 1 « Насос » 

Діти беруть одну цеглинку (такого кольору, який подобається) - в праву руку, стискають та розтискають кулачок.

Беруть ще одну цеглинку - в ліву руку роблять теж саме.

Вправа 2 « Драбинка»

Діти беруть  цеглинки в обидві  руки і рухаються пальчиками вгору ,  вниз по цеглинці. Спочатку в одному напрямку, потім в протилежних.

Вправа 3 «Качалочка »

Діти тримають одну цеглинку між долонями і прокручують її.

Вправа 4 «Терези»

Діти кладуть по одній цеглинці  на тильну сторону долоні і піднімають руки перед собою догори, намагаючись втримати рівновагу і цеглинки. Спачатку  руки піднімають вгору одночасно, потім у різних напрямках(вліво – вправо, вгору - вниз)

ІІІ. Практична робота

1.Демонстрація зразка виробу

2 Повторення правил техніки безпеки:

  • Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
  • Не розмахуй ножицями під час різання,
  • Ріж папір ножицями тільки від себе.
  • У процесі різання уважно стеж за розміткою.
  • Тримай матеріал неробочою рукою таким чином, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
  • Передавай ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні..
  • Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.

3. Фізкультхвилинка

4.Виготовлення витинанки:

 - аналіз шаблону,

 - послідовність дій  

IV. Виставка робіт

V.Підсумок уроку.

Які знання ви здобули на уроці?

Чого навчилися?

Що ми сьогодні виготовляли?

Чи сподобалась вам сьогоднішня робота?

 

На допомогу вчителю

https://www.youtube.com/watch?v=LH5CALda3zI

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
1602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку