1 клас
Тема. Робота з папером і картоном.Прикраси з паперу. Оздоблення виробів з паперу. Витинанка.
Мета: ознайомлення учнів з витинанками як видом мистецтва; закріпити вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях; вчити дітей передавати характерні особливості зображуваних об'єктів; розвивати вміння працювати з ножицями, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати акуратність, естетичний смак.
Обладнання: відео матеріали, зразки готових виробів, 6 цеглинок LEGO, білий та кольоровий папір, ножиці, клей
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на нас чекає подорож у чарівний світ народного декоративного мистецтв. Ми відвідаємо виставку і спробуємо себе у ролі майстра.
Декоративне мистецтво – це уміння прикрашати середовище , предмети , які оточують людину.
Тож давайте оберемо вид транспорту, за допомогою якого ми дістанемося до Виставочного центру.
2.Робота з LEGO , вправа « Потяг».
Мета . Формування і розвиток фонематичного сприйняття.
Правила гри. Необхідно повторити ритм, що нагадує стукіт коліс під час руху потягу: 1-2 – стукіт цеглинок одна об одну, 3 – пауза, широко розводимо руки в сторони. Вправу повторюємо декілька разів, зменшуючи час паузи.
Відстукування ритму цеглинками нагадує пришвидшення руху потягу.
Наприкінці завдання діти піднімають одну руку з цеглинкою догори і вимовляють довгий звук «У-у-у-у», імітуючи прибуття потягу на зупинку.
3.Актуалізація опорних знань дитини. Метод передбачення.
4.Повідомлення теми уроку.
На уроці ми познайомимось з витинанкою, навчимося виготовляти витинанку.
Витинанки – це різноманітні прикраси з паперу, ажурно вирізані ножицями чи ножем з гострим кінчиком. Витинанками ще в давнину часто оздоблювали полички , шафи, прикрашали святкові столи, стіни у кімнатах.
Традиційно святкові витинанки наклеювали на вікна, і тоді вони нагадували про свято не лише родині, а й перехожим. На вікнах сільських хат витинанки особливо мерехтять прорізами, і найбільш ефектно виглядають увечері, коли вмикається світло і вечірнє небо стає тлом, а рама вікна — органічним обрамлення.
5. Ознайомлення з витинанкою. Перегляд відео.
6. Оголошення завдань уроку . Робота з таблицею
7. Пальчикова гімнастика. Робота з LEGO
Мета Стимулювати розвиток дрібної моторики пальців рук.
Вправа 1 « Насос »
Діти беруть одну цеглинку (такого кольору, який подобається) - в праву руку, стискають та розтискають кулачок.
Беруть ще одну цеглинку - в ліву руку роблять теж саме.
Вправа 2 « Драбинка»
Діти беруть цеглинки в обидві руки і рухаються пальчиками вгору , вниз по цеглинці. Спочатку в одному напрямку, потім в протилежних.
Вправа 3 «Качалочка »
Діти тримають одну цеглинку між долонями і прокручують її.
Вправа 4 «Терези»
Діти кладуть по одній цеглинці на тильну сторону долоні і піднімають руки перед собою догори, намагаючись втримати рівновагу і цеглинки. Спачатку руки піднімають вгору одночасно, потім у різних напрямках(вліво – вправо, вгору - вниз)
ІІІ. Практична робота
1.Демонстрація зразка виробу
2 Повторення правил техніки безпеки:
3. Фізкультхвилинка
4.Виготовлення витинанки:
- аналіз шаблону,
- послідовність дій
IV. Виставка робіт
V.Підсумок уроку.
Які знання ви здобули на уроці?
Чого навчилися?
Що ми сьогодні виготовляли?
Чи сподобалась вам сьогоднішня робота?
На допомогу вчителю