Виготовлення поробки - іграшки «РИБАЛКА»

Про матеріал
Виготовляючи поробки, іграшки, моделі своїми руками, кожен здобувач освіти вносить щось нове в їх конструкцію, а також виготовляє саморобки за власним задумом.
Перегляд файлу

Департамент з гуманітарних питань Кам’янської міської ради

Комунальний заклад «Будинок творчості дітей та юнацтва»

Кам’янської міської ради

Описание: D:\skopirovano s diska c\Мои документы\НАШ ЗАКЛАД\Нова емблема\эмблема для печати-01.png

  МЕТОДИЧНА  РОЗРОБКА

 

«Виготовлення поробки -  іграшки «РИБАЛКА»

 

 

 

 

                                                                                       Автор:

                                                                                       ТРЕТЬЯКОВА

                                                                                       Лариса Петрівна,

                                                                                       керівник гуртка «ПТМ»

 

 

 

 

 

м. Кам’янське

2023

Вступ

 Початково – технічне моделювання – це перші кроки дитини до пізнання і розуміння світу техніки, спроби її власної творчої діяльності, процес опанування певної системи початкових технічних знань, вмінь і навичок.

 Світ техніки дуже великий і заняття технічним моделюванням дозволяють краще пізнати його, розвивають конструкторські здібності, технічне мислення і є одним з важливих способів пізнання навколишньої дійсності.

 Значна увага приділяється вихованню дитини, яка самостійно, творчо мислить, уміє знаходити й раціонально вирішувати проблеми. І ця мета вимагає сучасних засобів навчання, різноманітних методичних і педагогічних систем.

 Заняття проводяться відповідно до проектної форми навчання, яка дозволяє навчитися діяльності, виконуючи реальні завдання. Метод проектів використовується тоді, як тільки учні одержать мінімальні навички роботи.

 Метод проектів – це система навчання, за якою учні набуваютьзнання в процесі планування й виконання практичних завдань, що поступово ускладнюються.

 Формування трудових умінь і навичок здійснюється в умовах конструкторської – технологічної системи навчання, яка розвиває  у дітей графічні, технічні, технологічні знання і уміння, а також конструкторські здібності. Створюючи поробки, моделі, іграшки, діти знайомляться з професіями, дізнаються багато нових слів, за рахунок технічної термінології відбувається розширення словникового запасу.

 Виготовляючи поробки, іграшки, моделі своїми руками, кожен гуртківець вносить щось нове в їх конструкцію, а також виготовляє саморобки за власним задумом.

 

 

ТЕМА: «Виготовлення поробки -  іграшки «РИБАЛКА»

 

Мета:

навчальна:

-формувати технічне, творче мислення;

-поглибити знання з основ наук;

-допомогти засвоїти технологію виготовлення простих поробок-іграшок;

-навчити самостійно мислити;

-навчити прийомам та методам роботи з технічної творчості.

виховна:

-виховувати інтерес до пізнавально-пошукової діяльності;

-виховувати товариське ставлення один до одного;

-закріплювати впевненість в собі та своїх силах;

-сприяти вихованню самостійності;

-прививати інтерес до використання в роботі різних видів матеріалів.

розвиваюча:

-розвивати інтерес до конструювання, абстрактне мислення та просторову уяву;

-розвивати творчу активність, естетичний смак.

 Матеріали та інструменти:

корок з коркового дерева, шпажка (2шт.), зубочистки (2 шт.), пластилін, підставка (зріз дерева), маленька кришечка з-під пляшечки для ліків, трубка для коктейля (2 шт.), фломастер, ножиці, шило, будівельний ніж.

 Тип заняття:комбіноване.

 Девіз заняття: «Творити, робити все з захопленням».

План заняття:

  1. Організація групи. Емоційний настрій.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Розповідь-бесіда про  види відпочинку людини.
  4. Повідомлення теми заняття та мотивація навчальної діяльності гуртківців. Правила ТБ.
  5. Визначення завдань для гуртківців.
  6. Практична робота:

-демонстрація моделі;

-матеріали, інструменти, які використовуються в роботі;

-правила ТБ при роботі з інструментами та матеріалами;

-технологія виготовлення поробки-іграшки;

-самостійна робота;

-консультації та рекомендації керівника гуртка;

-самоконтроль гуртківців.

7. Підсумок роботи.

8. Рефлексія (усвідомлення учнями власної діяльності).

Хід заняття:

  1. Організація групи.

Привітання, перевірка наявності гуртківців, готовності  робочих місць до заняття. Створення емоційного настрою.

Керівник гуртка:

 -Добрий день Вам, діти! Я рада Вас бачити!

                                                   Усміхнися сонечку:

                                                   «Здрастуй, золоте».

                                                   Усміхнися квіточці -

                                                    Хай вона цвіте!

 Усміхнися дощику:

 «Лийся, мов з відра».

 Друзям усміхнися,

Побажай добра.

  1. Актуалізація опорних знань.

Керівник гуртка: -Сьогодні у нас відбудеться цікаве та корисне заняття. Вам випаде нагода згадати сімейні види відпочинку та захоплення (хобі) людини.

  1. Розповідь-бесіда про види відпочинку людини.

Керівник гуртка: -Діти, я хочу Вас запитати:

-         Що таке відпочинок?

-         Як Ви його собі уявляєте?

-         Чим може захоплюватись людина?

-         Де можна відпочивати з сім’єю, друзями?

-         А де ваша сім’я відпочивала?

-         Що бачили?

(Діти відповідають: на морі, річці, у лісі, на дачі, ходили в цирк, до зоопарку. Бачили багато цікавого, веселого, потішного.)

Керівник гуртка: - Добре. У Вас піднявся настрій та виник інтерес до роботи.

  1. Повідомлення теми заняття та мотивація навчальної діяльності гуртківців. Правила ТБ.

Керівник гуртка:- Тема нашого заняття «Виготовлення поробки-іграшки «Рибалка». Нагадаю Вам деякі правила.

 Приступаючи до виконання практичної роботи, ніколи не поспішай;обов’язково пригадай правила безпечної праці; приготуй необхідніінструменти і матеріали; сплануй свої дії. Пам’ятай мудре народне прислів’я:

«Сім раз відмір, а один раз відріж». Працюй з бажанням, сумлінно. До роботи підходь творчо, з фантазією і праця твоя обов’язково принесе хорошірезультати. Не забудь прибрати своє робоче місце.

Керівник гуртка: - Пропоную відгадати загадки:

***

                                               Щуки, окуні, судак –

                                               вилов нам приніс…

                                рибак.

 

***

                                                Іду не берегом,

                                                кину не деревом,

                                                зловлю не курку,

                                                скубу не пір’я.

                                                                            (рибалка)

Керівник гуртка: - А зараз я хочу вам запропонувати послухати невеличку казочку Євгена Пермяка «Щасливий рибалка»:

 На річці Усолці троє дорослих рибалок за один ранок ледве-ледве два десятки плотви наловили. А хлопчина, який сидів неподалік, тільки й тягав рибку за рибкою і за ранок зловив аж ніяк не менше 5-6 десятків плотвиць.

 Тоді рибалки спитали в нього: Чому тобі таке щастя, а в нас не клює? Може це місце рибне?

-         Та ні, відпочив хлопчина, - у мене будь-яке місце рибне.

Сказав він так і потягнув за шнур. Потягнув за шнур і витяг пузату пляшку з

прозорого скла. Пляшка була наповнена водою, а у воді аж кишів добірний червоний мотиль.

 -Риба бачить його, а з’їсти не може. От і плавають навколо пляшки цілою зграєю, а я свій гачок біля пляшки закидаю.

-Р-раз – і готово! – сміється хлопець.

 «Хитрий», - подумали рибалки і перейняли у хлопця розумну ідею.

Керівник гуртка: - Діти, ви відгадали загадки про рибалку, послухали казочку про рибалок. Сьогодні   ми будемо виготовляти, точніше, конструювати поробку-іграшку «Рибалка». Це і є тема нашого заняття. Сподіваюсь, конструювання вас зацікавить. З цією технікою ви вже знайомі. Згадайте, будь ласка, які вироби ви робили?

(Діти називають іграшки, моделі, поробки).

  1. Визначення завдань для гуртківців.

Керівник гуртка: - Виготовляючи поробку, намагайтеся внести щось нове в її конструкцію, а також прагніть виготовляти саморобки за власним задумом.Якщо ви будете конструювати і виготовляти потішні іграшки із різних матеріалів, то зможете дарувати їх друзям, або самібудете ними гратися. Ви зможете засвоїти основні прийоми виготовлення поробки та закріпите знання з використання різних матеріалів, згадаєте способикріплення деталей, зможете складати технологічні картки.

6.Практична робота.

Керівник гуртка: - Я хочу продемонструвати поробку-іграшку «Рибалка»,яку ми з вами будемо виготовляти сьогодні в техніці конструювання із різних матеріалів (керівник гуртка демонструє дітям поробку).

 Уважно роздивіться поробку «Рибалка» і скажіть мені, які матеріали ми будемо використовувати? Які нам потрібні інструменти? Нагадаю вам: завжди пам’ятайте про правила безпечної роботи з інструментами.

Правила техніки безпеки при роботі на занятті.

  1. Прибрати до початку роботи з робочого місця все зайве.
  2. Дотримуватись порядку та чистоти на робочому місці.
  3. Обережно та дбайливо поводитись з інструментами та матеріалами, використовувати їх тільки за призначенням.
  4. Сидіти потрібно прямо, на всій поверхні стільця на відстані 10-15 см від краю стола. Неправильна робоча поза порушує поставу, спричиняє швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення.
  5. Креслення, малюнки зразків, зошити та інші допоміжні інструменти та матеріали знаходяться на столі з правого боку.
  6. Не розмовляти під час роботи, не заважати працювати іншим.
  7. Не залишати робоче місце без дозволу.
  8. По закінченню роботи прибирати свої робочі місця.
  9. Під час перерви обов’язково виходити з кабінету.

Технологічна картка.

пор.

Послідовність виготовлення

Інструменти та матеріали

1.

Голова: відрізати корок висотою1 см (фото 1)

будівельний ніж

2.

Зробити отвір посередині для шиї (фото2)

шило

3.

Намалювати очі, ніс, рот ( фото 3)

фломастер

4.

Наклеїти на голову маленьку кришку з-під лікарської пляшки (шапочка) (фото 4)

клей, пензлик

5.

Тулуб: в коркові зробити п’ять отворів: один зверху – для шиї, два збоку зверху – для рук, два знизу – для ніг (фото 5)

шило

6.

З’єднати голову з тулубом: відрізати зубочистку довжиною 1см

будівельний ніж, зубочистка

7.

Приготувати дві зубочистки. На них надіти «гармошечки», відрізані від трубочок для коктейля. Вставити заготовки в отвори для рук (фото 5).

будівельний ніж,

зубочистки, трубочки для коктейля

8.

Підготувати 2 шпажки, довжиною 5,5 см, надіти на них обрізані коктейлеві трубочки довжиною 5 см (фото 6).

будівельний ніж,

шпажка

9.

На основі(у зрізі дерева) зробити два отвори. Вставити в отвори на основі підготовлені заготовки ніг (фото 7).

шило

9.

В одну зігнуту руку рибалки прикріпити пластиліном або клеєм вудочку, зроблену з дерев’яної шпажки та обкручену   ниткою.

шпажка, нитки

10.

Поплавок зробити з пінопласту. Його довжина 1,5 см (фото 11)

шматочок пінопласту

11.

Основу оздобити за своїм смаком (фото 12)

камінці, мушлі, клей

 

Самостійне виконання завдань практичної роботи.

 З метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях гуртківців, керівник гуртка індивідуально консультує дітей, надає практичну допомогу, слідкує за дотриманням правил техніки безпеки. Вихованці самостійно контролюють себе під час виконання практичної роботи.

 

G:\методички\Методичка Третьякова\CIMG1423.JPGC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1424.JPG

фото 1фото 2

 

G:\методички\Методичка Третьякова\CIMG1421.JPGG:\методички\Методичка Третьякова\CIMG1422.JPG

фото 3 фото 4

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1425.JPGC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1426.JPG

фото 5 фото 6

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1427.JPGC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1428.JPG

фото 7 фото 8

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1430.JPGC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1431.JPG

фото 9                                                                                   фото 10

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1432.JPGC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Методичка Третьякова\CIMG1434.JPG

фото 11                                                                                  фото 12

 

7. Підсумок роботи

Керівник гуртка: - Ви самостійно виготовили просту поробку – іграшку «Рибалка». Пропоную вам продемонструвати свою роботу.

Керівник гуртка аналізує результати роботи та рекомендує усунути недоліки. Надалі проводиться оцінювання результатів практичної роботи.

8.Рефлексія (усвідомлення учнями власної діяльності).

  1. Що нового дізнались на занятті?
  2. Чому навчились? Яку роботу виконали?
  3. Порівняйте реальні результати із визначеним завданням.
  4. Чому отримали саме такий результат?
  5. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
  6. Де можна використати набуті знання та вміння?

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 4 клас, Майстер-класи
Інкл
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку