Виготовлення розчинів. Розв`язування задач

Про матеріал

Тема: Виготовлення розчинів. Розв`язування задач

Мета: навчальна: формувати вміння розв'язувати розрахункові задачі; закріпити алгоритм розв'язування розрахункових задач; розвивальна: формувати навички учнів працювати з тестовими завданнями, вести розрахунки за формулами, розв'язувати задачі творчого рівня, використовуючи математичний апарат; виховна: виховувати вміння уважно читати умови задач, аналізувати їх, грамотно розв'язувати, застосовувати вміння й навички в нестандартних умовах.

Форми і методи роботи: індивідуальне опитування, «мозковий штурм», самостійна робота, практичний експеримент.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь.

Обладнання: лабораторний посуд та реактиви для експерименту.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Дата_____

Клас_____

Тема: Виготовлення розчинів. Розв`язування задач

Мета: навчальна: формувати вміння розв’язувати розрахункові задачі; закріпити алгоритм розв’язування розрахункових задач; розвивальна: формувати навички учнів працювати з тестовими завданнями, вести розрахунки за формулами, розв’язувати задачі творчого рівня, використовуючи математичний апарат; виховна: виховувати вміння уважно читати умови задач, аналізувати їх, грамотно розв’язувати, застосовувати вміння й навички в нестандартних умовах.

Форми і методи роботи: індивідуальне опитування, «мозковий штурм», самостійна робота, практичний  експеримент.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь.

Обладнання: лабораторний посуд та реактиви для експерименту.

Перебіг уроку

І. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми і завдань уроку.

Сьогодні ми продовжимо вчитися розв’язувати задачі на обчислення масової частки розчиненої речовини в розчині, а також навчимося готувати розчин визначеної концентрації.

ІІ. Коригувальна частина Перевірка раніше вивченого матеріалу

Вправа «Мозковий штурм»

1. Що таке кількісна характеристика розчину? (Масова частка розчиненої речовини або концентрація розчину).

2. За якою формулою обчислюється масова частка?

3. Як обчислити масу розчиненої речовини, користуючись цією формулою?  

4. Як обчислити масу розчинника?

Задача (розв’язує учень на дошці).  Які маси розчиненої речовини та води містяться в розчині масою 320г з масовою часткою розчиненої речовини 40%? Як зміниться масова частка речовини, якщо до розчину долити  80мл води?

Дано:                   Розв`язання

m(роз-ну) = 320г        Формули для обчислення:  

w(речов.)=40%      ; 

V2(H2O)=80мл 

m (H2O)-? 1)m (речовини)=

m(речов.)-? 2) m(H2O)=m(розч)-m(речовини)=320г – 128г =192г

w2(речов.)=?          3) При додаванні води змінилася лише маса розчину, маса речовини залишилася  такою ж як була:

                                      m2(розчину)= m(розчину)+ m2(H2O)=320г + 80г=400г

                                      m2(речовини)= m(речовини.)=128г

                                    

                                     w2(речов.)= =32%

Відповідь: m(речовини) = 128г; m(H2O)=192г; w2(речовини)=32%.

ІІІ. Навчальна частина

Кожен з нас повинен вміти приготувати розчин певної концентрації, тобто з відомою масовою часткою розчиненої речовини. Сьогодні ви будете готувати розчини, які будуть використані для експериментів у старших класах.

Перед тим як ви почнете працювати пригадаємо правила техніки безпеки під час роботи з речовинами та скляним посудом.

Кожна група отримує своє завдання, розраховує масу солі та води та готує розчини згідно своїх розрахунків. Необхідну масу солі зважують на технохімічних терезах, поміщають в колбу. Мірним циліндром відміряють необхідний об’єм води, доливають в колбу з сіллю та перемішують скляною паличкою. Отриманий розчин переливають в банки та закривають кришками.

Група 1. Приготувати 50г розчину NaCl з масовою часткою солі 20%.

(10г солі та 40мл води).

Група 2. Приготувати розчин масою 120г з масовою часткою солі (Na2SO4)  5%

(6г солі; 114мл води).

Група 3. Приготувати розчин масою 80г з масовою часткою солі (Na2CO3) 15%

(12г солі; 68мл води).  

IV. Контрольна частина, підбиття підсумків

Перевірка правильності розв’язування, оцінювання роботи учнів на уроці.

V. Домашня робота

1. Повторити §_______________.

2. Домашній експеримент.  Проведіть необхідні обчислення та виготовте 200г розчину із середньою солоністю океану – 35%. ( Столова ложка вміщає приблизно 25г солі; чайна – 10г; неповна склянка – 200г води; чайна ложка 5г води).

Відповідь: 70г солі (2столові та дві чайні ложки) та 130мл води (пів - склянки та шість чайних ложок). 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталія Олегівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
27 березня 2018
Переглядів
5293
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку