Виготовлення серветниці. Оздоблення виробу.

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів уявлення про об'єкт технологічної діяльності. Сприяти засвоєнню основних прийомів під час виготовлення серветниці. Вдосконалювати практичні навички учнів.

Розвивати цілеспрямованість, наполегливість у досягненні кінцевого результату, творчого мислення, навичок самоконтролю.

Виховувати економне використання матеріалу, точність в роботі, охайність, основи дизайнерського смаку.

Перегляд файлу

                                  ПЛАН-КОНСПЕКТ  З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ .                              5 КЛАС    Тема: Виготовлення серветниці. Оздоблення виробу.

Мета: сформувати в учнів уявлення про об’єкт технологічної діяльності.  Сприяти засвоєнню основних прийомів під час виготовлення серветниці. Вдосконалювати практичні навички учнів.

 Розвивати цілеспрямованість, наполегливість у досягненні кінцевого результату, творчого     мислення, навичок самоконтролю.

Виховувати економне використання матеріалу, точність в роботі, охайність, основи дизайнерського смаку.

Тип уроку: комбінований

Матеріально-технічне оснащення уроку: творчі проекти,моделі-аналоги,  фотографії,ескізи,лекала для виготовлення деталей серветниці,презентація « Виготовлення серветниці. Оздоблення виробу», комп’ютер, мультимедійний проектор.

Матеріали  та інструменти: фетр, ножиці, олівець,гумка, картон, папір,клей, степлер, нитка, голка.

                                                                Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Перевірка присутності учнів.

2. Перевірка готовності учнів до роботи, наявності  інструментів та  матеріалу.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Яка тема вашого проекту?
  2. З яких етапів складається творчий проект?
  3. Яка історія походження серветниці?

(На екрані проектуються зразки серветниць. Виставка серветниць.)

З яких матеріалів можна виготовити серветницю?( метал, скло, деревина, картон та ін.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

У магазинах продаються готові вироби з різних матеріалів : скла, пластику, дерева або лози.

 Але серветниця, виготовлена своїми руками, не тільки стане прикрасою вашого столу, а й продемонструє ваш творчий талант і фантазію.

Технологічна діяльність – перетворювальна діяльність, внаслідок якої відбуваються зміни сировини, матеріалів, окремих виробів. А якими способами це відбувається – ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці, у процесі роботи над серветницею. Виготовлення будь-якого виробу це складний процес і тільки від якості виконаної роботи залежить якість готового виробу.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перегляд  презентації.

Тему уроку: «Виготовлення серветниці. Оздоблення виробу».(Слайд № 1)

Мету уроку: навчитися виготовляти серветницю з фетру. Під час роботи розвивати свої вміння, координацію рухів та технічний світогляд.(Слайд  № 2)

Серветниці незамінні на святковому столі і просто на кухні. Вони можуть мати різні форми і розміри – від невеликих затискачів і стаканчиків до коробочок з отвором або зовсім дизайнерських шедеврів.(Слайд №3,№4)

Виробляються вони з самих різних матеріалів. У продажу можна зустріти різні варіанти – від скромних металевих і простих пластикових моделей до вишуканих фарфорових, дерев’яних і скляних. Вибираючи ту чи іншу підставку для серветок, пам’ятайте, що від цього багато в чому залежить загальне враження від сервірування столу.(Слайд №5-№8).

 

Сьогодні на уроці, ми будемо виготовляти серветницю з фетру.

(Робота по технологічній картці творчого проекту. Обговорення  етапів роботи по обробці деталей серветниці).

Технологічна картка: «Виготовлення серветниці. Оздоблення виробу»(Слайд №9-№16)

1. Вирізаємо шаблони. Розмір серветниці розрахований на стандартний розмір серветок.

2. Паперові шаблони накладаємо на фетр, обводимо і вирізаємо. Фетр краще використовувати листовий. Товщина фетру для основи повинна бути не менше 1,4 мм - ваша серветниця повинна бути стійкою. Інші деталі можна виготовити з більш тонкого фетру.

3. Для основи серветниці нам знадобиться одна деталь зеленого кольору.

Інші деталі вирізаємо в двох примірниках в дзеркальному відображенні: основа гриба - біла, капелюшок - коричнева, травичка - світло-зелена, листочок-жовтий.

4. Згинаємо заготовку по лініях згину.

5. Бічні сторони закріплюємо степлером або ниткою.

6. Інші деталі приклеюємо за допомогою клею.

7.Оздоблюємо серветницю декоративними елементами на свій смак.

Використовуючи поетапний план послідовності виготовлення  почнемо роботу над серветницею. 

 

 

 

V. Практична робота  «Виготовлення серветниці. Оздоблення виробів».

5.1. Вступний інструктаж.

  • Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи. Демонстрація вчителем послідовності виконання операцій.
  • Забезпечення учнів необхідними інструментами  та матеріалами:
  • викрійки деталей серветниці , простий олівець, картон, ножиці, фетр.

5.2.Самостійне виконання завдань практичної роботи.

  • Перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог наявність необхідних матеріалів та інструментів, правильність організації робочих місць.
  • Другий обхід; перевірити правильність тримання інструментів, виконання трудових прийомів.
  • Третій обхід: перевірити дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем. Постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організації робочого місця.

5.3 Поточний інструктаж.

  •      Контроль якості виконуваних робіт, вказати на недоліки в роботі і  шляхи їх усунення.

5.4 Заключний інструктаж.

  • Короткий аналіз виконаної роботи.
  • Прибирання робочого місця, догляд за інструментами після роботи.
  • Виставлення оцінок за практичне завдання.

VІ. Рефлексія

  • Що нового дізнались на уроці?
  • Чого навчилися?
  • Яку роботу виконали?
  • Яких результатів ви очікували від своєї роботи?
  • Які складності виникли при виготовленні деталей?
  • Де ще можна використати набуті на уроці уміння та навички?

VІІ. Підведення підсумків

  1. Демонстрація робіт. Визначення кращої роботи.
  2. Аналіз якості виконання. Зазначення недоліків. Пояснення способів усунення.
  3. Оцінка результатів практичної роботи.

VІІІ. Домашнє завдання . Підготуватися  до захисту проекту «Серветниця»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чуб Тамара Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
7107
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку