Виготовлення торбинки для дрібничок (6 клас)

Про матеріал

Узагальнити і систематизувати знання учнів навчаючись за даною темою; закріпити вміння та навички виконання білизняних швів; закріпити знання правил ТБ при роботі з інструментом для ручної обробки та на обладнанні

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тканинний мішечок із зав'язками

Номер слайду 2

Тканинний мішечок із зав'язками – це сама універсальна упаковка практично для будь-якого подарунка, починаючи з маленьких ювелірних прикрас і закінчуючи об'ємними наборами з кількох предметів. Намагаючись знайти ідеальний мішечок, багато помічають, що ця задача не з легких. То колір не підходить, то візерунок не подобається, то немає підходящого розміру.

Номер слайду 3

Для виготовлення подарункової упаковки слід підготувати: Тканина. Нитки в колір або контрастні (у відповідності з планами майстрині). Голку, ножиці і сантиметрову стрічку. Гарний шнур або стрічку. Декоративні елементи: аплікації, намистини, нитки для вишивання і інші матеріали.

Номер слайду 4

Форма мішечка – це прямокутник. Довжина його сторін варіюється в залежності від того, який розмір виробу запланований. Обрану тканина для мішечків дуже зручно розкроювати. Якщо майстрині потрібно кілька однакових виробів, вона може прискорити процес, автоматизуючи кожен етап. Наприклад, слід виділити відразу декілька прямокутників, потім їх все намітати, зшити, попрасувати і забезпечити шнурками. Якщо мова йде про виготовлення вишитих торб, то про декорі слід подбати ще до того, як зшити мішечок із зав'язками. Вишивку виконують на викроенном прямокутнику, інакше потім це буде робити дуже незручно.

Номер слайду 5

Вибір матеріалу. Перед тим як зшити мішечок з зав'язками, треба визначитися з тканиною. Найкрасивішою і найбільш підходящої для упаковок є органза. Однак шити мішечки з органзи трохи складніше, ніж з інших матеріалів (бавовни, льону, вовни або синтетики). Ця тканина «пливе» і постійно сиплеться. Це означає, що всі шви спочатку ретельно намітати і пропрасувати, а тільки потім прострочуєте на машинці. Крім того, прозора органза, так що всі кромки доведеться акуратно обробляти оверлком або дрібним зигзагом. Якщо майстриню лякають такі складності, можна чудово обійтися бавовняної красивою тканиною. Зараз в магазинах продаються найрізноманітніші матеріали з дивовижною забарвленням. Найкраще тут те, що багато з них можна купити шматочками від 30 див. Цього цілком вистачить на кілька мішечків однакового або різного розміру.

Номер слайду 6

Насамперед слід оверлочить прямокутник по всьому периметру. Далі потрібно скласти його навпіл (або поєднати два однакових прямокутника, якщо викроїти один великий не вдалося) і зшити з боків. У тому випадку, коли поєднують дві деталі, зшивають три сторони: боковини та дно. Як зшити мішечок із зав'язками: покроковий майстер-клас

Номер слайду 7

Виконуючи цей етап, слід звернути увагу, що рядок закінчується на відстані 5-6 см від краю. Оверлочення, але незшиття краю підвертають всередину і загладжують праскою. Щоб не деформувати тканина, можна спочатку приметать підворот.

Номер слайду 8

Потім край складають навпіл і пришивають до однієї деталі мішечка. Як це робиться, описано нижче. 

Номер слайду 9

Увага: багато майстрині по неуважності виконують шов відразу на двох деталях. Його потім доводиться розпорювати, так що потрібно відразу підігніть один край.

Номер слайду 10

Виготовлення зав'язок. У тому випадку, коли майстрині не вдалося знайти відповідні за кольором або структурі стрічки, їй доведеться шити зав'язки самостійно. Для цього слід викроїти стрічку шириною три сантиметра (довжина залежить від розміру мішечка). Послідовність подальшої роботи: Підвернути і підшити краю. Загинати слід не менше одного сантиметра, а сходинку прокладати дуже близько до краю. Далі смугу тканини складають навпіл і пропрасовують праскою.

Номер слайду 11

Розгорнувши її, можна побачити чітку лінію згину. Обидва краю складають до центру і загладжують в такому стані. Якщо це важко зробити і стрічка постійно розгортається, можна намітати шви, а намітку видалити після прасування. 

Номер слайду 12

Заготівлю складають вздовж запрасованою згину і прострочують. Тут також потрібно старатися, щоб шов максимально близько підходив до краю

Номер слайду 13

Ось і готова зав'язка. Її протягують в мішечки для подарунків і роблять вузлики на кінцях. Це необов'язково, але дозволяє виключити втрату стрічки. Слід зазначити, що шиття зав'язки з органзи – це надзвичайно складне і невдячне заняття. Мішечки з органзи краще декорувати покупними стрічками. 

Номер слайду 14

Виготовлення торб для ароматичних трав. Описаний метод шиття мішечків відмінно підходить для виготовлення рослинних композицій. Незважаючи на те, що в спеціалізованих магазинах пропонують величезну кількість синтетичних дезиксентантов, що відлякують міль та інших комах, багато господинь віддають перевагу використанню екологічно чистих коштів.

Номер слайду 15

Вони шиють торбинки для трав своїми руками та закладають у них спеціальну суміш з кількох видів трав. Найбільш часто використовують комбінації з лаванди, м'яти, чебрецю, розмарину, гвоздики, кориці і кедрової стружки. При цьому краще працюють не подрібнені матеріали, а насіння, стебла і листя. До задоволення багатьох дівчат і жінок, мішечки для домашнього використання вимагають набагато менше уваги, ніж подарункові упаковки. Тут можна застосувати залишки тканини, з яких вже не можна зшити жодне велике виріб. Зав'язками можуть служити звичайні міцні нитки. Враховуючи те, що заглядати всередину ніхто не буде, шви можна не обробляти оверлком.

Номер слайду 16

Практичність і краса. Мішечки для трав (своїми руками їх роблять виключно з натуральних тканин) розкладають на полицях шаф або підвішують на вішалки. Періодично їх слід м'яти, щоб вивільнити ефірні масла і відновити запах. Вважається, що такого набору вистачає на цілий сезон, тобто, складаючи зимовий одяг на зберігання, можна не побоюватися за її збереження.

Номер слайду 17

Як прикрасити торбочки для трав. Тут все залежить тільки від фантазії і здібностей майстрині. Швидше за все, бачити ці предмети тільки вона сама та члени її сім'ї, тому декор повинен їм подобатися. Звичайно, можна ніяк не прикрашати ці вироби, залишити їх у максимально натуральному вигляді.

Номер слайду 18

Для тих, хто захоплюється вишивкою гладдю, знадобляться мініатюрні зразки, розташовані нижче. Прагнучи до краси, не варто забувати про практичності: шви і зав'язки повинні бути міцними. Інакше доведеться дуже довго вибирати з одягу розсипалися сухе листя.

Номер слайду 19

Перегляд файлу

6 клас

Тема: Виготовлення торбинки для дрібничок

Мета: практичне застосування технологічних прийомів з виготовлення однодетального виробуторбинки із застосуванням подвійного шва.

Завдання уроку:

  • освітні:

узагальнити і систематизувати знання навчаючись за даною темою; закріпити вміння та навички виконання білизняних швів;закріпити знання правил ТБ при роботі з інструментом для ручної обробки та на обладнанні;

  • корекційно-розвивальні:

розвивати наочно-образне мислення, обсяг уваги, зв'язну мову, довготривалу пам'ять; розвивати окомір учнів, дрібну моторику;збільшити працездатність навчатися шляхом застосування фізхвилинок;формувати навички само- і взаємоконтролю;

  • виховні:

виховувати вміння співпрацювати в колективі, самостійність.

Методи роботи:

  • словесні: бесіда;
  • наочні: технологічна послідовність виготовлення наволочки (картки і зразки), зразок готового виробу;
  • практичні.

Обладнання, матеріали та наочні посібники:побутова швейна машина з електроприводом,інструмент для ручних робіт,зразки застосовуваних швів, зразок готового виробу, готовий крій, сантиметрова стрічка, лінійка, демонстраційний ілюстративний матеріал «Види торбинок» і «Види швів, використовуваних при пошитті торбинки для рукоділля», набір карток «Інструменти і обладнання», предметні картки «Технологія виконання швів», нитки, голки, ножиці.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Мета: психологічний настрій на роботу, корекція обсягу уваги.

1.Привітання.

2. Перевірка присутніх/відсутніх.

3.Підготовка до уроку (робочий одяг, матеріали, інструменти тощо).

- Добрий день всім! Встаньте рівно. Тепер тихенько сідайте. З гарним настроєм починаємо наш урок. Я впевнена, що ви покажете гарні результати роботи.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Мета: систематизація та закріплення знань учнів з теми;корекція зв'язного мовлення;корекція довготривалої пам'яті.

  • Яка тканина використовується для пошиття торбинок?

Відповідь: шиють з бавовняної і лляної тканини

  • Як ви думаєте, від чого залежить форма і розмір торбинки?

Відповідь: форма і розмір торбинки залежить від розміру предмета, який ми будемо класти в торбинку

  • Зі скількох деталей складається торбинка?

Відповідь: торбинка має одну деталь

  • Які види обробки застібки застосовуються при пошитті торбинки?

Відповідь: торбинки можуть бути на зав'язках, на ґудзиках, на блискавці.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (із практичним закріпленням)

Бесіда

Протягом уроку ми спробуємо побудувати викрійку торбинки для рукоділля та скласти технологічну послідовність її виготовлення.

На попередніх уроках ознайомились з різними видами швейних виробів, конструкційними матеріалами з яких їх виготовляють, підібрали виріб, матеріали та інструменти для виготовлення, зняли мірки та виконали ескіз торбинки для рукоділля.

 

Для того, щоб приступити до побудови креслення давайте ще раз згадаємо, як виглядає торбинка для рукоділля та виконаємо її опис.

 

Показ слайдів 1,2

 

Торбинка для рукоділля виготовлена з цупкої тканини прямокутної форми з зашитими кутами та застібкою - кулісою. Джгут стягує торбинку і переходить в ручки. Оздоблення - аплікація та вишивка. Розміри в готовому вигляді за вибором учня.

 

Слайд 4

  1. Креслення торбинки

 

Бесіда

  • Як ви вважаєте, які мірки необхідно знати починаючи побудову креслення торбинки?

Отже, це мірки: 

  • Довжина торбинки (Дв) 
  • ширина  торбинки (Шт)  
  • висота робочої частини торбинки (Вт)

 

Перед побудовою креслення визначимося з розмірами власної торбинки для рукоділля і запишемо їх.

 

При побудові слід діяти послідовно, за даним порядком підставляючи в четверту колонку «Розрахунок» таблиці №1 власні розрахунки, що відповідають вибраним розмірам торбинки

Інструкційна картка

Побудова креслення викрійки торбинки для рукоділля

Таблиця №1

№ п/п

Послідовність побудови

Літерні позначення точок, розрахункові формули

Розрахунок

1

Побудувати прямий кут в т. Т

Т

 

2

По горизонталі відкласти довжину торбинки від точки Т до точки Т1

ТТ1

 

3

По горизонталі від точки Т відкласти висоту робочої частини торбинки і поставити точку В.

ТВ

 

4

По вертикалі від точки Т відкласти ширину торбинки додавши припуски і поставити точку Ш.

ТШ+ Пр.

Пр= 1-2 см

 

5

Від точки Ш провести пряму паралельну прямій ТТ1.

 

 

6

Від точки Т1 відкласти загин на кулісу що дорівнює різниці довжини торбинки і висоти робочої частини торбинки і поставити точку К

Т1К= Дв– Вт

 

7

Від точок В, Т, К провести прямі перпендикулярні до прямої Ш. В точках перетину поставити точки В1, Т2 , К 1

В В1.

Т1 Т2.

КК1

 

8

Точки ТШ, Т1Т2 з’єднати штрих пунктирними лініями з двома точками (лінії згину).

ТШ.

Т1Т2.

 

9

Контури креслення обведіть суцільною основною лінією

 

 

 

  1. Креслення викрійки

C:\Documents and Settings\home\Рабочий стол\06.jpg

Після побудови креслення виріжте по контуру викрійку торбинки для рукоділля. Перевірте чи позначені лінії згину та контрольні точки (на лінії розташування куліси - В, В1, на верхньому зрізі торбинки - Т1, Т2, по лінії згину тканини - Т, Ш).

Підготуйте викрійку до розкрою - надпишіть назву виробу, кількість деталей, припуски на шви, розташування нитки основи.

C:\Documents and Settings\home\Рабочий стол\07.jpg

 

Фізкультхвилинка

Вправа «Гора».

Опустіть руки вниз, спину вирівняйте, голову не нахиляйте.

Повільно підніміть руки вгору і зчепіть їх в замок над головою. Уявіть, що ваше тіло - гора. Одна половинка гори каже: «Сила в мені» і тягнеться вгору. Інша каже: «Ні, сила в мені» і тягнеться вгору. «Ми обидві сильні» - вирішили вони. - «Ми дві половинки однієї гори, і сила в нас обох!» Потяглися обидві разом, сильно - сильно.

Повільно опустіть руки і посміхніться.

Молодці!

 

  1. Технологічна послідовність виготовлення виробу

Розповідь учителя (супроводжується демонстрацією ілюстрацій)

Щоб створити будь-який виріб необхідно знати порядок його виготовлення. Для швейних виробів порядок виготовлення (пошиву та оздоблення) називають технологічною послідовністю виготовлення виробу. Дуже часто на підприємствах масового та індивідуального виготовлення швейних виробів користуються типовими схемами обробки вузлів та монтажу виробів заміняючи технологічну послідовність монтажною схемою.

Монтажна схема - це один з видів робочої документації, у якому наочно представлена послідовність з'єднання окремих частин виробу у єдине ціле. При складанні технологічної послідовності за індивідуальним зразком враховуються всі особливості виготовлення даного виробу (не тільки прядок роботи , а й обробку вузлів, тимчасові та постійні з'єднання, види оздоблень, остаточну обробку, ВТО тощо).

C:\Documents and Settings\home\Рабочий стол\08.jpg

 

 

Технологічна послідовність виготовлення торбинки для рукоділля

  • Підготовка деталей крою до обробки
  • Розташування малюнка на деталі крою
  • Обробка деталей аплікації
  • З’єднання деталей аплікації з основою
  • Обробка бокових зрізів
  • Обробка верхнього зрізу торбинки куліскою
  • Обробка кутів

 

Дивлячись на зображення власного задуму (ескіз), порівняй та визнач для себе, чим тобі краще користуватись при виготовленні виробу - монтажною схемою чи технологічною послідовністю.

  •      Так, для виготовлення індивідуального виробу, краще користуватись технологічною послідовністю виготовлення виробу.

 

  •      Пригадаємо правила безпечної праці під час виконання завдань практичної роботи

Правила ТБ.

Завдання.

У мене в руках набір карток із зображенням предметів. Ви берете одну картку і розповідаєте правила ТБ при роботі на обладнанні або з інструментом, зображеному на обраній вами картці ...

 

Описание: http://doc4web.ru/uploads/files/30/29247/hello_html_59ee225d.png

 

 

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА.

Мета: відпрацювання навичок виконання білизняних швів.

1.Вводний інструктаж. Перед початком роботи перевірте крій виробу, визначте зрізи торбинки, напрямок часткової нитки.

Після кожної машинної роботи оброблену частину припрасуйте.

Перед роботою перевірте нагрів праски, чистоту підошви праски. При прасуванні бавовняних тканин t праски ставте на 3.

Виріб прасують справа наліво по напрямку часткової нитки. Відпрасований виріб складіть.

2. Масаж рук.

Перш ніж почати працювати давайте розігріємо руки.

3.Самостійна робота учнів.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ, ОЦІНКА ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Мета: формування навичок самоконтролю, взаємоконтролю.

1.Аналіз роботи класу.

2.Виставлення оцінок.

 

 

 

 

2 година

I. Організаційний момент.

Мета: психологічний настрій на роботу, корекція довільної уваги.

1.Перевірка готовності до уроку.

2. Корекційна вправа «Послухай серце».

- Ви повернулися з перерви, щоб налаштуватися на роботу, сідайте зручно, закрийте очі, опустіть руки, вдихніть глибоко, видихніть. Повторіть. Покладіть руку на груди, послухайте серце, дихайте рівно, глибоко. Відкрийте очі. Починаємо роботу.

3. Робота з прислів'ям.

Подивіться на дошку. Прочитайте прислів'я. Подумайте, що воно означає (відповіді 2-3детей).

Над чим постараєшся, тому порадієш.

 

II. Основна частина.

Мета: закріплення знань учнів по темі.

1.Повторення послідовності виготовлення виробу.

Закріплення знань послідовності виготовлення торбинки

- Яку операцію будете виконувати першою? Обробити бічні зрізи

- Що будете робити далі? Виконати розмітку для куліски.

- Яку операцію будете виконувати після цього? Обробити верхні зрізи.

- Яку обробку виріб проходить в кінці? ВТО готового виробу.

 

2. Правила ТБ.

Гра «Так - ні».

- Я називаю правило, якщо ви згодні говорите - «так», якщо не згодні - "ні". Будьте уважні.

1.Сидіти треба, схилившись до машини нижче (ні) (в ході уроку буду стежити за дотриманням посадки і правил);

2.Виконуючи волого-теплову обробку працювати стоячи на гумовому килимку (так), включати і вимикати праску сухими руками (так), беручись за шнур (ні);

3.Слідкувати за правильним положенням рук (так);

4. Зламану голку взяти на пам'ять (ні).

5. Ножиці передавати лезами вперед (ні).

 

III. Практична робота.

Мета: відпрацювання навичок виконання білизняних швів.

1.Вводний інструктаж. Дотримуйтесь правил посадки за швейною машиною, стежте за довжиною стібка. Не забувайте виконувати закріпки.

2. Осмислення вивченого матеріалу

Бесіда

Закріплення знань прийомів виконання швів,

що використовуються при пошитті торбинки (додаток 1)

  • Згадайте, які шви застосовуються для пошиття торбинки? Для обробки поперечних зрізів торбинки застосовують крайовий шов упідгин із закритим зрізом (ширина шва – 1 см) і для обробки бічних зрізів – подвійний шов

 

  1. Формування умінь і навичок учнів

Самостійна робота учнів.

 

4. Гімнастика для очей.

Сидячи за партою

Заплющити очі (5 сек.)

Широко відкрити очі (5 сек.)

Підніміть очі вгору, не піднімаючи голови, опустіть вниз. (2-3 рази). Подивіться вправо, вліво. (2-3 рази).

 

5. Поточний інструктаж (у міру необхідності).

 

IV. Підсумок уроку.

Мета: виявлення типових помилок, проведення аналізу роботи.

Прибирання робочих місць.

Оцінка роботи учнів.

Аналіз роботи класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Пов’язане зображення

 

 

Завдання 1.

Із запропонованих предметних карт виберіть ту, на якій показана технологія виконання шва упідгин із закритим зрізом.

Розкажіть, як виконувати шов.

Підігніть зріз на виворітну сторону на 0,5 см, запрасуйте і ще раз заверніть на1-1,5см. Запрасуйте, застрочіть на 0,1см від краю. Шов запрасувати. Перевірити якість роботи.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Литвиненко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Анікіна Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тер Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. микитив надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Звєрєва Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Остапенко Людмила Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
zip
Додано
3 липня 2018
Переглядів
43574
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку